TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
MODÜL 4 Organizasyon.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ Bilgilendirme 01 Aralık 2008, Dr. Aydın Kosova
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı TÜBİTAK TEYDEB... Firma düzeyinde katma değer oluşturanların, Ar-Ge ve yenilik çalışmalarını.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
 Ulusal ortaklık organizasyon üyelerinden oluşan ve Avrupa’nın önemli bölgesi olan Brüksel’ de kurulmuştur.  EFQM, Avrupalı iş adamlarına çok daha.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ANTALYA 21 Mart Zülal Kızıltaş Ulusal Kalite Hareketi Proje Sorumlusu
EFQM Mükemmellik Modeli AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
“DÜADEKK Paylaşım Toplantıları” Ekim 2009, DİYARBAKIR
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İGEP Performans Yönetimi
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Toplam Kalite Yönetimi
Akdeniz Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
OKULLARDA MÜKEMMELLİK MODELİ EFQM.
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI MÜKEMMELLİK MODELİ (EFQM) TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ KÜKRER GIDA Yrd.Doç.Dr. İsmail YILDIZ Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim ABD Öğretim üyesi DÜADEKK Danışmanı/D.Ü.Bologna Uzmanı Uz. Yazgım DEMİR AKYIL DÜADEKK Uzmanı EFQM Kurulu Üyesi

Yönetim Sistemini Geliştirme Aracıdır EFQM Mükemmellik Modeli, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) tarafından geliştirilen, Yönetim Sistemini Geliştirme Aracıdır

EFQM Mükemmellik Modeli, Özdeğerlendirme aracıdır kuruluşların mükemmellik yolunda ilerleyip ilerlemediklerini ölçerek, kuvvetli yönlerini ve iyileştirmeye açık alanlarını görmelerini sağlayan, uygun çözümler bulmalarında rehberlik eden, bir özdeğerlendirme aracıdır. Özdeğerlendirme aracıdır

EFQM ÖZETLE; Kuruluşlara mükemmelliğe giden yolun neresinde olduklarını gösteren, eksikliklerini saptamalarını sağlayan ve uygun çözümleri teşvik eden bir özdeğerlendirme aracıdır, Kuruluşta, tüm işlevsel birimlerce paylaşılacak ortak bir dil ve düşünce şeklinin temelini oluşturur, Yürütülmekte olan iyileştirmelerin durum değerlendirmesine, tekrarların ortadan kaldırılıp eksikliklerin belirlenmesine çerçeve oluşturur, Kuruluşun yönetim sistemine bir yapı oluşturur.

MÜKEMMELLİĞİN TEMEL KAVRAMLARI Sonuçlara yönlendirme (Kurumun tüm paydaşlarının ihtiyaç ve beklentilerinin aşılarak tatmin edilmesi ve onları memnun edecek sonuçları elde etmektir.) Müşteri odaklılık (Mevcut ve gelecekteki müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerine odaklanarak, sürdürülebilir müşteri değeri oluşturmaktır.) 3.Liderlik ve amacın tutarlılığı (Amacın tutarlılığı, vizyoner ve esinlendirici liderliktir.) Süreçlerle ve verilerle yönetim (Kurumu birbiri ile bağımlı ve ilişkili süreçler ve verilerle yönetmektir)

MÜKEMMELLİĞİN TEMEL KAVRAMLARI Çalışanların geliştirilmesi ve katılımı (Paylaşılan değerler, güven ve yetkilendirme kültürü ile çalışanların katkısını ve gelişimini en üst düzeye çıkarmaktır.) 6. Sürekli öğrenme, yenilikçilik ve iyileştirme İşbirliklerinin geliştirilmesi (İşbirliklerinin geliştirilmesi ve sürdürülmesidir.) Kurumsal sosyal sorumluluk (Kuruluşun faaliyet gösterdiği çevreyi aşarak, toplumda yer alan paydaşlarının beklentilerini anlayarak, onlara karşılık verebilmektir.)

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ Mükemmellik Modelinde; 9 Kriter, 32 Alt Kriter,

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ ANA KRİTERLER Girdiler (Başarıyı Sağlayanlar) Sonuçlar (Performans Göstergeleri) Liderlik % 10 Çalışanlar % 9 Süreçler % 14 Çalışanlarla İlgili Sonuçlar % 9 Temel Performans Sonuçları % 15 Müşterilerle İlgili Sonuçlar % 20 Politika ve Strateji % 8 Toplumla İlgili Sonuçlar % 6 İşbirlikleri ve Kaynaklar % 9 Yenilikçilik, Öğrenme ve Sürekli İyileşme

AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI MÜKEMMELLİK MODELİ (EFQM) KURULU ÜYELERİ DİCLE ÜNİVERSİTESİ AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI MÜKEMMELLİK MODELİ (EFQM) KURULU ÜYELERİ 1.KURUL BAŞKANI Prof.Dr.Aslan BİLİCİ (Rektör Yardımcısı) 2.LİDERLİK KRİTERİ Yrd.Doç.Dr.İsmail YILDIZ(Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi-DÜADEKK Danışmanı) 3.POLİTİKA VE STRATEJİ KRİTERİ Prof. Dr. Sabri EYİGÜN (Genel Sekreter) 4.ÇALIŞANLAR KRİTERİ Aysel İNCİ (Personel Dairesi Başkanlığı) 5.İŞBİRLİĞİ VE KAYNAKLAR KRİTERİ Ramazan VURAL (İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı) 6.SÜREÇLER KRİTERİ Hacı YILMAZ (Genel Sekreter Yardımcısı) 7.MÜŞTERİLERLE İLGİLİ SONUÇLAR KRİTERİ Uz. Gülay BAYSAL (DÜADEKK Uzmanı) 8.ÇALIŞANLARLA İLGİLİ SONUÇLAR KRİTERİ M.Emin GÖÇERİ (Personel Dairesi Başkanlığı, Şube Müdürü) 9.TOPLUMLA İLGİLİ SONUÇLAR KRİTERİ Uz. Aslı AYDEMİR 10.TEMEL PERFORMANS SONUÇLARI KRİTERİ Uz. Yazgım DEMİR AKYIL

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ GİRDİ KRİTERLERİ / Kurumsal Yetkinlikler “NASIL ?” sorusuna cevap aramaktadır. SONUÇ KRİTERLERİ / Kurumsal Performans “NE” elde edildiğini incelemektedir. 10

1. Kriter: Liderlik – Alt Kriterler / İlişkiler Nasıl bir Kurum meydana getireceğiz? Dışarısı ile işbirliğine gitme Oraya nasıl ulaşırız? Ne bekleniyor? 1b Yönetim sistemlerinin oluşturulması, yaşama geçirilmesi ve gözden geçirilmesi 1a Amaç, yön ve mükemmellik kültürü 1c Müşteriler, işbirliği yapılan kuruluşlar ve toplum ile ilişkiler 1d İletişim kur, motive et, destekle ve tanı (Kültürel konular) 1e Kurumsal değişimi belirle ve öncülük et Değişimi gerçekleştirme Davranışı güçlendirme

2. Kriter: Politika ve Strateji- Alt Kriterler/ İlişkiler 2a Şimdiki / Gelecekteki Paydaş Beklentileri 2c Geliştir, Gözden Geçir ve Güncelle 2d İletişim ve Kilit Süreçler Yoluyla Yayılım 2b Performans, Ölçüm Araştırma ve Öğrenme Politika Geliştirme Politika Yayılımı Girdiler

3. Kriter: Çalışanlar – Alt Kriterler / İlişkiler 3a Planlama, yönetme ve iyileştirme 3b Bilgi birikimi ve yetkinlikler 3c Katılım ve yetkelendirme 3e Takdir, tanıma ve gözetme Hedeflere Odaklanmış Kapasite Faaliyet Pozitif Ortam 3d İki Yönlü İletişim

4. Kriter: İşbirlikleri ve Kaynaklar-Alt Kriterler / İlişkiler 4 a Kuruluş Dışı İşbirlikleri Kriter 2 Politika ve Strateji İlişki 4 b Finans İlişki 4 c Binalar Donanım ve Malzemeler İlişki Kriter 5 Süreçler 4 d Teknoloji İlişki 4 e Bilgi ve Bilgi Birikimi İlişki

5. Kriter: Süreçler- Alt Kriterler / İlişkiler 5a Tasarlama ve Yönetme Kriter 6 Müşteriler İlgili Sonuçlar 9 Temel Performans Sonuçları 5c Tasarım ve Geliştirme 5d Üretme ve Servis Sağlama 5e Müşteri İlişkileri 5b İyileştirme Müşteri İlişkilerini Yönetme ve Geliştirme Ürünler ve Hizmetler Genel Süreç Yönetimi

6. Kriter: Müşterilerle İlgili Sonuçlar-Alt Kriterler/İlişkiler 6a Algılama Ölçümleri 6b Performans Göstergeleri -Genel İmaj -Ürün ve Hizmetler -Hizmet/Ürünün sunumu sonrası destek -Müşteri Sadakati

7. Kriter : Çalışanlarla İlgili Sonuçlar-Alt Kriterler/İlişkiler Liderlik 7b Performans Gösterileri İç Ölçümler 7a Algılamalar Çalışan Yargısı Kriter 3 Çalışanlar Performanslar Geribildirim -Başarılar -Motivasyon ve Katılım -Tatmin -Kuruluş tarafından çalışanlarına sağlanan hizmetler

8.Kriter: Toplumla İlgili Sonuçlar -Alt Kriterler/İlişkiler Liderlik Kriter 3 Çalışanlar 8b Performans Gösterileri İçsel Ölçümler 8a Algılamalar Toplum Yargısı Kriter 4 İşbirlikleri ve Kaynaklar Kriter 5 Süreçler Performanslar Geribildirim -İstihdam Düzeyindeki Değişiklikler -Yetkili ve Resmi Kurumlarla İlişkiler -Kazanılan Unvan ve Ödüller

9.Kriter: Temel Performans Sonuçları -Alt Kriterler/İlişkiler Politika ve Strateji 9a Temel Performans Çıktıları Çıktı Ölçümleri 9b Temel Performans Gösterileri İç Ölçümler Kriter 4 İşbirlikleri ve Kaynaklar Kriter 5 Süreçler Tahmin Ediciler Planın Gerçekleşmesi -Finansal Göstergeler -Finansal Olmayan Göstergeler

RADAR RADAR dört boyuttan oluşur. Sonuçlar -Results Yaklaşım -Approach Yayılım -Deployment Değerlendirme -Assesment ve and Gözden Geçirme -Review

Girdiler/YAKLAŞIM Yaklaşım Kuruluşun ne yapmayı planladığını ve bunu yapmaktaki nedenlerini içerir. Mükemmelliğe erişmiş bir Kuruluşun sağlam temelli ve bütünleşik yaklaşımlara sahip olması gerekir. Sağlam Temelli Kullanılan yöntem, teknik ve araçların uygunluğu. Yaklaşımın anlaşılır bir temele dayanması İyi tanımlanmış ve geliştirilmiş süreçlerin varlığı Yaklaşımın paydaşların gereksinmelerine odaklanması Bütünleşik Yaklaşımın politika ve strateji ile uyum içinde olması Yaklaşımın diğer yaklaşımlarla uygun biçimde ilişkilendirilmiş olması Çıktısı herhangi bir yerde kullanılıyor mu?

Girdiler/YAYILIM Yayılım Yayılım bir Kuruluşun yaklaşımını yaşama geçirmek için neler yaptığını içerir. Mükemmelliğe erişmiş bir Kuruluşta yaklaşımın, ilgili alanlarda sistematik bir biçimde uygulanması beklenir. Bu sistematik uygulama, iyi planlanmış yaklaşıma ve Kuruluşa uygun biçimde olmalıdır. Uygulama Yaklaşımın dikey ve yatay olarak ilgili tüm alanlar, süreçler, ürünler ve hizmetlere uygulanması. Sistematiklik Yaklaşımın yapısal ve düzenli biçimde yayılımı

Değerlendirme ve Gözden Geçirme Girdiler/ Değerlendirme ve Gözden Geçirme Değerlendirme ve Gözden Geçirme bir Kuruluşun yaklaşımını ve bu yaklaşımının yayılımını değerlendirmek, gözden geçirmek ve iyileştirmek için neler yaptığını içerir. Mükemmelliğe erişmiş bir Kuruluşta yaklaşımın ve yayılımının düzenli olarak ölçülmesi, Öğrenme faaliyetlerinin yapılması, Ölçme ve öğrenme faaliyetleri sonucunda elde edilen bilgilerin iyileştirme çalışmalarının belirlenmesi, Önceliklerin saptanması, iyileştirmenin planlanması ve uygulanması beklenir. ** Ölçme-Öğrenme-İyileştirme ****

EĞİLİMLER Olumlu eğilimlerin varlığı. Örneğin 3 yıllık eğilimlerden 4 nokta olmalı. İyi performansın sürdürülmesi. HEDEFLER Hedeflere erişim Hedeflerin uygunluğu KARŞILAŞTIRMALAR Sonuçların dış kuruluşların sonuçlarına göre iyi durumda olması Sonuçların dünya kuruluşların sonuçlarına göre iyi durumda olması Karşılaştırmalar anlamlı olmalı YAKLAŞIMDAN KAYNAKLANMA Sonuçların yaklaşımdan kaynaklanması KAPSAM Sonuçların ilgili alanları kapsaması Sonuçlarda uygun kırılımların varlığı SONUÇLAR

RADAR GİRDİLER

SONUÇLARI

ÖDÜL DEĞERLENDİRME SÜRECİ Değerlendiricilerin Belirlenmesi ÖYK Başvuru Raporlarının Değerlendiricilere Verilmesi ÖYK Kuvvetli Yönler İyileştirmeye Açık Alanlar Saha Ziyareti Konuları Puanlama DEĞERLENDİRİCİ BAŞ DEĞERLENDİRİCİ / DEĞERLENDİRİCİ Uzlaşım Toplantısı

EFQM Mükemmellik Aşamaları • EFQM Modeli’nin tüm içeriği esas alınır. • 75 sayfalık başvuru dokümanı • 4-8 kisilik değerlendirme ekibi Kalite Ödülü • Uzlaşım toplantısı ve saha ziyareti • Alt-kriterler bazında geri bildirim raporu • Finalistlik, Başarı Ödülü ve Büyük Ödül EFQM Modeli’nin tüm içeriği esas alınır. 51 sayfalık başvuru dokümanı veya kısa başvuru (15 sayfa) Mükemmellikte Yetkinlik • 2 - 5 kisilik değerlendirme ekibi • Uzlasım toplantısı ve saha ziyareti • Ana kriterler bazında geri bildirim raporu • 300 puan ve üzerinde tanıma • Modelin 9 ana kriteri esas alınır. • 12 sayfalık bir başvuru dokümanı Mükemmellikte Kararlılık • Değerlendirme ve saha ziyareti asamaları 1 kişilik değerlendirme İyilestirme planının doğrulanmasının ardından tanıma •

DÜADEK KOORDİNATÖRLÜĞÜ TEŞEKKÜR EDERİZ DÜADEK KOORDİNATÖRLÜĞÜ