RESERTİFİKASYON (YENİDEN BELGELENDİRME) SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

Erhan AKKAŞ Araştırma Görevlisi
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
TTB-UDEK STE/SMG ÇALIŞMA GRUBU EYLEM PLANI. Tıp Uzmanlık Dernekleri ve STE  İlgili uzmanlık alanında çalışan hekimlerin bilgi, beceri, mesleki yetenekleri.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
MÜRACAAT VE EĞİTİM SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 17.EKİM.2009
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
Dudak Damak Yarıkları Çalışma Gurubu Kongre Raporu
Lİsansüstü Yönetmelİğİne İntİbakta Boğazİçİ Ünİversİtesİ UygulamalarI
TTB- UDEK Asistan ve Genç Uzman Hekimler (AGUH) Genel Kurulu Yer: İstanbul Tarih: 10 Aralık 2010 Saat:10:00- 17:00 Kolaylaştırıcılar: Berivan TUNCA, Emre.
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
Dr. İskender Sayek Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı TTB Eğitim Kolu Xlll. Tıpa Uzmanlık Eğitimi Kurultayı İstanbul.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
TÜRK GÖĞÜS HASTALIKLARI YETERLİK KURULU RESERTİFİKASYON ESASLARI
BİRİNCİ BASAMAKTA MESLEKİ EĞİTİM VE MESLEKİ YETERLİK GP/AH ve diğer uzmanlık alanlarında mesleki yeterliklerin sınanması ile ilgili deneyimler.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Ankara ünİVERSİTESİ hazIRLIK SİSTEMİ
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
Şubat Aşama: İletişim -Bölüm Erasmus Temsilcisi ve Staj Danışmanı: Erasmus sürecinde akademik danışmanınızdır. -AB Ofisi Erasmus Koordinatörü:
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Resertifikasyon TTB-UYEK Çalıştayı Değerlendirme Raporu
Güncel Tıpta Uzmanlık Eğitimi Dr.İskender Sayek Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 9 Ocak 2013.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
TTB-UDEK STE-SMG Çalışma Grubu Toplantısı TTB-UDEK Çalışma Grupları Genel Kurulu 04 Aralık 2009, İzmir.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
Podoloji Eğitimi – Tanımlar
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
TTB-UDEK ÇALIŞMALARI 9 Ekim 2010, Ankara
TTB-UDEK Sürekli Tıp Eğitimi Çalışma Grubu Raporu 1. Aralık
Sürekli Mesleki Gelişim ve Yeniden Belgelendirme Süreci
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
Uzmanlık derneklerinde seçim, yönetim, katılımcılık Prof.Dr.Eyüp Sabri Uçan Türk Toraks Derneği Başkanı.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
ATUB TEMSİLCİLERİ TOPLANTISI. TTB UDEK ÜYESİ DERNEKLER ATUB TEMSİLCİLERİ TOPLANTISI ATUB temsilcileri 3. toplantılarını gerçekleştirdi. 24 meslektaşımız.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Ulusal Yeterlilik Ulusal yeterlilik; yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca yapılan değerlendirmelerle tespit edilen ve MYK (Mesleki Yeterlilik.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Uzmanlık derneklerinin amaçları ve uzmanlık alanının temsiliyeti Prof. Dr. Mustafa Ünlü TTB-UDEK Yürütme Kurulu.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
ENTOG ve DEĞİŞİM PROGRAMLARI
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYIN ve ARAŞTIRMA TEŞVİK PROJELERİ
AKTS Hesaplaması.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Sunum transkripti:

RESERTİFİKASYON (YENİDEN BELGELENDİRME) SÜRECİ Dr. Mehmet Demirhan İstanbul Tıp Fakültesi Ortopedi Travmatoloji AB UDKK YK üyesi

RESERTİFİKASYON ( Yeniden Belgelendirme) Sertifikasyonu tamamlamış uzmanların , Mesleki yaşamlarının devamı süresince bilgi düzeylerindeki standardizasyonun yakalanması ve devamı açısından Sürekli tıp eğitiminin bir parçası olarak belirli dönemlerde yeniden değerlendirilmeleri gerekmektedir.

RESERTİFİKASYON ( Yeniden Belgelendirme) yeniden sınava tabi tutma, göstermiş oldukları bilimsel aktivitelerin sorgulanması (kongre, seminer katılımları, kurslar, bilimsel yayınlar, internet üzerinden okumalar v.s.)

Yeniden Belgelendirme İlk uzmanlık boardu 1915 (ABD Oftalmoloji) Board sınavları belgelendirme amaçlı kullanımı Gönüllük temelinde yeniden belgelendirme sınavları : 5-10 yılda bir yazılı sınavlar (1970’ler)

Bu konudaki en gelişmiş sistem Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunmaktadır. Ortopedi Travmatoloji örneği 1933 yılında kurulan AAOS ve bunu takiben 1934 yılında oluşturulan “The American Board of Orthopaedic Surgeons” (ABOS)

“Examination Committee” (sınav komitesi), “Eligibility Committee” (değerlendirme komitesi), “Residency Training Committee” (asistan eğitim komitesi)

ABOS’u oluşturan delegeler American Medical Association (AMA), American Orthopaedic Association (AOA) ve American Academy of Orthopaedic Surgeons (AAOS) üyeleri arasından seçimle gelen kişiler tarafından oluşturulmaktadır. TTB İlgili Dernek Yeterlilik Kurulu

“private” (özel), “voluntary” (gönüllü çalışan), “non-profit” (kar amacı gütmeyen) otonom bir kuruluştur.

AMAÇ Ortopedi asistanlarının eğitim standartlarının belirlenmesi ve yükseltilmesi Ortopedik cerrahların sürekli eğitiminin ve güvenilirliklerinin devamlılığının sağlanmasıdır. Bu amaçla bu uzmanlık alanıyla ilgili minimum eğitim standartlarının belirlenmesi, uzmanlık eğitiminin geliştirilmesi ve sürekli mesleki eğitimin ve olanakların programlar çerçevesinde oluşturulmasıdır. “residency review commitee” ve “acreditation council for graduate medical education” (ACGME) komiteleriyle birlikte çalışır.

Bu yapı ülkemizde bulunan uzmanlık dernekleri yeterlilik kurulları ile kısmen uyuşmakta TTB – UDEK yapılanması ile de örtüşmektedir.

Yeterlilik Sınavları ABOS içerisinde sınav sistemi ilki (Part I) yazılı, ikincisi (Part II) sözlü sınav UEMS – EBOT, ülkemizdeki yeterlilik kurullarının çoğu ile benzeşmektedir

ADAYLARIN ÖZELLİKLERİ ABOS sınavlarının; yazılı bölümüne 60 aylık asistan eğitim programının 54 ayını başarılı bir şekilde tamamlayan kıdemli (senior) asistanların katılmasına izin verilmektedir. Son yıl asistanlarının yazılı bölümüne girmesine izin veriliyor. UEMS içinde ve ülkemizde de bu yönde eğilim var

YAZILI SINAV ŞEKLİ Çoktan seçmeli sorulardan oluşan 900 ila 950 aday başarı ortalaması %79 ile 88 Bu sınavda başarılı olanlara “Board Eligible” (Board’a uygun) belgesi verilmekte Bu belge 5 yıl süreyle geçerli olmaktadır

İKİNCİ AŞAMAYA GİRİŞ ESASLARI Aday başarılı bir şekilde 60 aylık programını tamamladıktan sonra 5 yıllık süreç içerisinde sınavın sözlü olan 2. aşamasına (Part II) girmek zorundadır. Bu sırada yapılan fellowship’lerde geçen süre bu 5 yıllık süreye dahil edilmemektedir.

SÖZLÜ SINAV (Part II) amacı adayın klinik yeterliliğini belirlemektir. Aday son 6 aydaki cerrahi vakalarının listesini Board’a sunar. Board listeden 12 vakayı seçer. Bunlardan 10 tanesine ait tüm belgeler Board’a gönderilir.

SÖZLÜ SINAV ŞEKLİ Sınav süresince aday vakalarını sunar ve sınav yapıcılar vakalarla ilgili sorular yönelterek tanı, tedavi, teknik, beceri, sonuç ve etik konularında adayı sınarlar. OSCE tip sınavdan farklı !

BELGELEME Sözlü sınav her yıl bir kez yapılır ortalama 700 ila 750 kişi Bu sınavı geçen adaylar 10 yıl için “The American Board of Orthopaedic Surgery” diplomasını almaya hak kazanırlar.

UEMS – EBOT sınavı Yazılı sınava son sene asistanlarınıda katılabilmesi tartışılıyor Yazılı sınav sistemi değiştirilerek internet üzerinden sınava geçilecek Sözlü sınav 3-Q viva şeklinde vaka bazlı yapılıyor UEMS de standardizasyon YOK!

YENİDEN BELGELENDİRME (RESERTİFİKASYON) SINAVI (ABD) Bu sınav ABOS diplomasına sahip uzmanların resertifikasyonu için yapılır. ABOS diplomasının geçerlilik süresi olan 10 yılın son 3 yılında adaylar isterlerse bu sınava girebilirler. Resertifikasyon yeterliliğinin sürekliliğini değerlendirmek amacıyla yapılır. ( Sürekli Mesleki Gelişim)

YENİDEN BELGELENDİRME (RESERTİFİKASYON) AŞAMALARI STE (CME) puanları, Kredilendirme Sınav Aday son 3 yıl için kategori I’de 120 saat STE kredisi topladığını beyan eder. Daha sonra kredilendirme komitesi başvuruyu değerlendirir ve adayın uygunluğunu belirlenir.

DÜNYA ÖRNEKLERİ HONG KONG AVUSTRALYA KANADA 3 yılda 90 STE puanı Her yıl en az 15 STE puanı AVUSTRALYA STE puanları KANADA Bilgisayar tabanlı

ATUB(UEMS) – STE önerileri UEMS recommendations for CME requirements Determination of the requirements The national associations should determine the minimum number of CME credits that a specialist should collect over a certain period of time. The UEMS recommends 250 credits over a 5-year period. - Out of these 250 credits, at least 100 should be in external formally planned CME and 100 in internal personal learning activities. - In one year not more than 100 credits should be recognized. - On top of these credits, credit for reading authoritative medical literature should amount to at least 2 hours a week.

STE Kredileri Uluslararası EŞİTLENDİ ! TTB-STE = EACCME(UEMS) = AMA(USA)

TTB-STE, EACCME, AMA Yeniden belgelendirmelerde ulusal ölçekte TTB-STE kullanılması uluslararası alanda harmonizasyon açısından önemlidir.

Uzmanlık Derneklerine düşen görevler Uzmanlık Derneklerinin düzenledikleri bilimsel toplantılar için ulusal TTB-STE alması Uluslararası toplantılarda da bunun yanında UEMS (EACCME) kredileri alınması Katılımcıların bu formları doldurmalarının teşvik edilmesi

TTB – STE Vatandaşlık No ile kayıda geçilmesi önemli Akıllı kart uygulaması? İnternet ortamında TTB-STE kredilerinin izlenebileceği bir programa geçilmesi

SINAVA GİRİŞ ÖN KOŞULLARI(ABD) Aday resertifikasyon için yukarıda sayılan seçeneklerden hangisini istiyorsa öncelikle CME (STE) kredilerini toplayıp, başvurusunu yapıp, uygun olduğunu belirlendikten sonra resertifikasyon sınavına girebilir.

ABOT Resertifikasyon SINAVI 1 – Genel Klinik Yazılı Sınav: Bu sınav 2 çoktan seçmeli sorudan oluşur. 4 saatlik bir yazılı sınavdır. Sorular her ortopedistin bilmesi gereken genel klinik materyel ve deneyim üzerine oluşturulmuştur. Bu sınav her yıl 1 kez AAOS kongresi sırasında yapılır. 2 – Bilgisayar Bazlı Klinik Sınav: 190 sorudan oluşan bu genel klinik sınav, web bazlı olarak yılın belirli bir ayında gerçekleşitirilir. 3 – Pratik Sınav: Bu sınav erişkin rekonstrüksiyon cerrahisi ve artroplasti, spor hekimliği ve omurga cerrahisi olarak 3 üst uzmanlık alanında yapılabilir. Her sınav %50 ilgili konudaki ve %50 genel sorulardan oluşur. Bu sınavlar da Web bazlı olarak yapılır. 4 – Pratik Bazlı Sözlü Sınav: Aday son 6 ayda yaptığı ameliyatların listesini Board’a sunar. Board bu listeden seçtiği 12 vakadan adayın istediği 10 tanesi üzerinden adayı sözlü sınava tabi tutar. 5 – El Cerrahisi için ayrı bir sınav vardır. 160 soruluk çoktan seçmeli sınav el cerrahisinin klinik ve temel konularını içerir.

AB ve ülkemizdeki durum Resertifikasyon ise Amerika Birleşik Devletleri örneğinde görüldüğü noktadan çok daha geridir. UEMS üye ülkeleri arasında sadece Hollanda ve Hırvatistan’da resertifikasyon programları başlamıştır. Henüz İngiltere’de bile resertifikasyon programı bulunmamaktadır. EBOT üyesi ülkeler çalışmalar yapmakta ve bu çalışmalarda da çoğu kez Amerikan Birleşik Devletlerinin örnek alınmakta. Ülkemizde başlamış program henüz yok

GELECEK......................... Resertifikasyon süreci Amerika Birleşik Devletleri’nde bile sürekli gelişmekte ve değişime uğramaktadır. 2010 yılından itibaren MOC (Maintenance of Certification (Sertifikasyonun sürdürülmesi) sisteminin uygulanmaya başlanması planlanmaktadır.

“Belgenin sürdürülmesi” (Maintenance of Certificate) Bu süreç başta Amerikan Tabipleri Birliği, Amerikan Uzmanlık Board’ları, ACGME, Amerikan Tıp Fakülteleri Birliği (AAMC) ve ECFGM gibi kuruluşlar tarafından desteklenmektedir. STE/SMG ile desteklenen yaşamboyu eğitim modeli 

Bresolin L et al. Education techniques for lifelong learning: international variations in initial certification and maintenance of certification in radiology: a multinational survey. Radiographics. 2008 Jan-Feb;28(1):13-20. “There is considerable heterogeneity in what these countries require for recertification or MOC, and the development of such requirements is cited as a goal for many of the countries”.

Belgenin Sürdürülmesi (MOC) ACGME’nin uzmanlık eğitimi ile ilgili belirlediği 6 genel yetkinliği değerlendirmektedir 1)Hasta hizmeti, 2)Tıbbi bilgi, 3)Hizmet temelli öğrenme ve gelişme, 4)İletişim becerileri ve kişiler arası ilişkiler, 5)Profesyonelizm ve 6)Sistem temelli hizmet.

Belgenin Sürdürülmesi (MOC) ACGME’nin bu yetkinlikleri uygulanacak program içerisinde 4 başlık altında toplanmaktadır: 1) Mesleki durum (Professional standing) 2) Yaşam boyu öğrenme ve kişisel değerlendirme (Lifelong learning and self assessment), 3) Bilişsel deneyim (Cognitive expertise) ve 4) Hizmet performans değerlendirmesi (Practice performance assessment).

Yeniden Belgelendirme : İngiltere dosya üzerinden değerlendirme (5 yılda bir) sundukları hizmet, SMG, değerlendirmeler, hasta ve meslektaş geribildirimleri

İngiltere’deki Değişim : 3 R Yeniden lisans alma (Relincensing) Yeniden belgelendimre (Recertification) Yeniden onaylama (Revalidation)

ABD-İngiltere Yaşamboyu eğitim Güncel bilgi, beceriye sahip, ilgili alanın standartlarını karşılayan hekimin belgelendirme süreci

YENİDEN BELGELENDİRMEDE ULUSLARARASI KABUL GÖREN ÖLÇÜTLER STE-SMG KREDİLERİNİN ÖN KOŞUL OLARAK ALINMASI BUNLARIN HANGİ KATAGORİDE(GRUP 1) ALINDIĞININ SAPTANMASI BELLİ SÜREDE BELLİ SAYIDA KREDİ ALINABİLMESİ BRANŞLARA GÖRE MİNÖR FARKLILIKLAR

YENİDEN BELGELENDİRME Türkiye için hangi model ? Sınav ? STE/SMG Kaılımı Belgelendirmesi , Kredilendirme Portfolyo : İçeriği ? MOC ?

ÜLKEMİZ İÇİN YENİDEN BELGELENDİRME ÖNERİLER............ 1. AŞAMA: Sertifikasyon sonrasında geçirmiş olduğu (genel olarak kabul edildiği gibi bu süre 10 yıl olacaktır) dönemde yeterli sürekli tıp eğitimi (STE) kredisi toplamış olma şartı Yeni hazırlanan TTB sürekli tıp eğitimi ve sürekli mesleki gelişim kredilendirme yönergesi bu kredilerin hangi başlıklar altında ve hangi gruplarda olabileceğini ayrıntılı bir biçimde belirtmektedir. Bu yönerge gerek UEMS’in, gerekse AMA’nın yönergeleriyle uyuşmaktadır. Burada hangi grupta kaç puan alınması gerektiği ilgili yeterlilik kurullarının belirleyeceği bir kriterdir.

TTB –STE YÖNERGESİ

TTB- STE yönergesi I. GRUP 1. Devama dayalı eğitsel etkinlikler: Değerlendirilmesinde devam koşulu aranan konferans, sempozyum, ‘workshop', seminer, yuvarlak masa toplantısı, vb. 2. Eğitim Kursları: Yeni girişimlerle ilgili ya da mesleki yeteneği geliştirmeye yönelik kurslar vb. 3. Kredilendirilmiş dergilerle yapılan STE/SMG etkinlikler: Yıllık abonelik, derginin belirlediği ve okunan bölümle ilgili test, bulmaca, vb. nesnel kanıtlar 4. Görsel-işitsel kayıta dayalı materyaller ile yapılan eğitsel etkinlikler: Kolay erişilebilir materyallerin bulunduğu bölüm, kütüphane ve laboratuarlar (Kullanım öncesi, süre belirtilmeli ve etkinliği tanımlayan bilgiler ve uyulması gereken kuralları içeren kitapçıklar kullanıcılar için hazır olmalıdır. İşlem sonunda etkinlik değerlendirmesi yapılmalıdır. Değerlendirmede devam koşulu aranır.) 5. Yukarda belirtilenler dışında kalan ve kredi almak isteyen hekimin STE/SMG Kredilendirme Kurulu'na başvurması gereken diğer etkinlikler: i. Kredilendirilmiş ulusal dergilerde ve uluslararası indekslere kayıtlı dergilerde yapılmış olan yayınlar ii. Kitap ya da kitap bölümü yazarlığı iii. Grup I'deki etkinliklerde konuşmacı/eğiticiliği iv. Yeterlik sertifikası almak v. Master ya da doktora derecesi almak vi. Ulusal/uluslararası akreditasyon kurumları tarafından akredite edilmiş kurumlarda eğiten ya da eğitilen olmak vii. Uluslararası kredilendirilmiş toplantılara katılım

TTB- STE yönergesi II. GRUP 1. Eğiticilerin kendi alanlarında tanımlanan görevleri dışında katıldıkları ya da yönlendirdikleri ve I. Grup'ta yer almayan eğitim etkinlikleri (makale saatleri, " audit" toplantıları, mortalite toplantıları vb.) 2. Uzaktan eğitim yöntemleri ile verilen (on-line, internet vb.) eğitim etkinlikleri 3. Grup I'de tanımlanmayan STE/SMG etkinlikleri

ÜLKEMİZ İÇİN YENİDEN BELGELENDİRME ÖNERİLER............ 2.AŞAMA: Bu aşamada belirlenen kredi miktarını tamamlamış adayın bundan sonra resertifikasyon için yapılandırılmış bir sınava tabi tutulabilir. Ülkemizdeki yeterlilik kurullarının ve TUK yapısının sağlamlaştırılması ve kayıt sistemlerinin yaygınlaştırılması ile MOC aşamasına geçilmesi

YENİDEN BELGELENDİRME (ABD) STE (CME) puanları, Kredilendirme Sınav ayaklarından oluşur. Aday son 3 yıl için kategori I’de 120 saat STE kredisi topladığını beyan eder.

ATUB(UEMS) – STE önerileri UEMS recommendations for CME requirements Determination of the requirements The national associations should determine the minimum number of CME credits that a specialist should collect over a certain period of time. The UEMS recommends 250 credits over a 5-year period. - Out of these 250 credits, at least 100 should be in external formally planned CME and 100 in internal personal learning activities. - In one year not more than 100 credits should be recognized. - On top of these credits, credit for reading authoritative medical literature should amount to at least 2 hours a week. Yılda yaklaşık 50 STE/SMG Kredisi = 50 saat STE/SMG 5 yılda 250 STE/SMG Kredisi Bir yılda 100 STE/SMG Kredisinden fazla alınmaması Belli oranda bireysel katılım gerekliliği

TTB STE/SMG Kurulu Önerisi (Taslak) Yılda en az 40 TTB TE/SMG Kredisi 5 yılda en az 200 TTB/STE Kredisi Yılda en fazla 60 TTB STE/SMG Kredisi Bireysel aktif katılım gerektiren etkinliklerden en az 30 TTB STE/MG kredisi, diğerlerinden en çok 10 TTB STE/SMG kredisi

SONUÇ Amerika Birleşik Devletleri’nin 75 yıllık deneyimi AB ve ülkemiz için henüz uzak bir gelecek gibi görünmektedir. Zira UEMS içerisinde tüm diğer branşlarda ortak bir board sınavı oluşturulamamıştır. Yapılan avrupa board sınavları ise henüz emekleme aşamasında olup, gerek katılım, gerekse bu sınavın üye ülkeler tarafından tanınması açısından çok gerilerdedir. Ülkemizde düzenli board sınavları yapan yeterlilik kurullarının sayıları günden güne artmakta ve TTB – UDEK içinde bunların ortak bir koordinasyonu için ortak çalışmalar yapılmaktadır

SONUÇ......................... Ülkemizde resertifkasyon aşamasına gelen ve bunu tartışmaya başlayan henüz birkaç yeterlilik kurulu bulunmaktadır. Bununla birlikte bu noktanın tüm yeterlililk kurullarının üzerinde asgari müşterekte uzlaşacağı bir yönerge taslağının hazırlanması faydalı olacaktır. Bu görevde TTB-UDKK-UYEK düşmektedir

SONUÇ............ Başlangıçta yeniden belgelendirme sadece 1. aşama ile ( TTB STE-SMG kredilendirme) sınırlı tutulup, sınav aşamasına veya belgenin sürekliliği(MOC), geçiş döneminden sonra başlanması, Burada tamamen isteğe bağlı ve dernekler tarafından yürütülen yeterlilik kurullarının çalışmalarının belirli bir seviyeye ulaşması, Standardizasyonunun TTB – UDEK tarafından sağlanmasının ardından, sertifikasyonun kabul edilebilirliğinin tüm ilgili kuruluşlara yaygınlaştırılması ve özendirilmesi,

SAYGILARIMLA Dr. Mehmet Demirhan Prof. Dr. İskender SAYEK e Prof. Dr. İzge Günal a katkılarından dolayı teşekkürlerimle