MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ 03.02.2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
STRATEJİK PLAN ve PERFORMANS PROGRAMI MEVZUATI
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ GENEL SEKRETERLİĞİ
Bütçe Türleri: Genel yönetim kapsamındaki idarelerin bütçeleri;
DPT MUSTESARLIGI CALISMA GRUBU. TÜRKİYE’DEKİ MEVCUT BÜTÇE SİSTEMİ  Ülkemizde devlet bütçesi yasal dayanağını Anayasa ve 5018 sayılı Kanundan almaktadır.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY 38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI 61NAMIK KEMAL.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
TÜRKİYE’DE PERFORMANS BÜTÇE UYGULAMASI
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMASI
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
MALİYE SGB.NET SİSTEMİ DEVİR PROTOKOLÜ İMZA TÖRENİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeleme MADDE 9 : Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi
1. Bütçe ve Yasal Dayanağı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
1 03 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 4. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
BÜTÇE HAKKI KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
İdarede yatırım, harcamaya dönük işlemler varsa
2011 YILI PERFORMANS PROGRAMI ve BÜTÇE HAZIRLIKLARI: B İ R İ M DÜZEY İ NDE PERFORMANS PROGRAMI TEKL İ FLER İ Doç. Dr. Hakkı Hakan Yılmaz AÜ Kurumsal Geli.
olarak tanımlanmıştır.
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Kanun, kalkınma planları ile ilgili yatırımlar veya bir yıldan fazla sürecek iş ve hizmetler için.
BAKANLAR KURULU ORTA VADELİ PROGRAM KABUL EDİLİR. MAYIS AYI SONUNA KADAR RESMİ GAZETEDE YAYIMLANIR DPT.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
Kamu Bütçesi Bütçe Sistemlerindeki Gelişmeler II
GENEL BÜTÇENİN HAZIRLAMA SÜRECİ Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
Merkezi Yönetim Bütçeleme Süreci ve Hazırlık Aşaması
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
İnsan yanılır; çünkü öğrenir. Pierre-Joseph PROUDHON.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Sunum transkripti:

MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ

2 SUNUM PLANI I. KAVRAMSAL ÇERÇEVE II. TÜRKİYE ’ DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME III. SONUÇ

3  Kamu kaynaklarının politika önceliklerine göre tahsis edilmesini sağlayan şeffaf bir planlama ve bütçe oluşturma sürecidir. 3 TEMEL PRENSİBE DAYANIR: 1. Makroekonomik yapıyla ve hedeflerle tutarlı bir şekilde kamu harcamaları için ayrılacak kaynağın yukarıdan aşağıya (top - down) doğru tahmin edilmesi, 2. Hem mevcut hem de yeni uygulanacak olan politikaların maliyetlerinin aşağıdan yukarıya (bottom-up) doğru tahmin edilmesi, 3. Toplam kamu kaynaklarıyla bu maliyetleri ilişkilendiren ve karşılaştıran bir işleyişin oluşturulması Tavandan tabana kaynak dağılımı; hükümetin öncelikleri ve yapısal reformları da esas alarak mali hedefleri belirten ve gelir ve gider tahminlerini ortaya koyan bir çerçevedir. ÇOK YILLI BÜTÇELEME (ORTA VADELİ HARCAMA ÇERÇEVESİ) NEDİR?

4 TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME  Çok yıllı bütçeleme 2003 yılında 5018 sayılı Kanun (md.15,16,17,18) ile mevzuatımıza girmiştir.  2006 yılından itibaren çok yılı bütçeler hazırlanmaya başlanılmıştır.  dönemi orta vadeli bütçelemede 4. uygulama dönemidir.

5 Hükümet Politikaları Kalkınma Planı ve Yıllık Programlar Orta Vadeli Program Orta Vadeli Mali Plan İdare Stratejik Planı İdare Performans Programı İdare Bütçesi İdare Faaliyet Raporu Harcama Birimi B Uygulama (Performans Programı) Harcama Birimi B Uygulama (Operasyonel Plan) Harcama Birimi B Faaliyet Raporu Harcama Birimi A Faaliyet Raporu Harcama Birimi A Uygulama (Operasyonel Plan) Harcama Birimi A Uygulama (Performans Programı) Performans Değerlendirmesi (Kurum İçi Değerlendirme) Performans Denetimi (İç Denetim ve Sayıştay) Kamu İdaresi Düzeyi Ülke Düzeyi 1 Yıllık Orta ve Uzun Dönemli TÜRKİYE ‘DE ORTA VADELİ HARCAMA SİSTEMİ

66 TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SİSTEMİ

7 1. Orta Vadeli Programın Bakanlar Kurulunca Kabul Edilmesi (Mayıs Sonu), I. Temel amaç II. Makroekonomik politika ve hedefler A. Makroekonomik politikalar B. Program dönemi hedef ve göstergeleri III. Program dönemi gelişme eksenleri IV. Sektörel politikalar 2. Orta Vadeli Mali Planının Yüksek Planlama Kurulunca Kabul Edilmesi (15 Haziran), I.Merkezi Yönetim Bütçesinin D ayandığı Temel Makroekonomik Göstergeler ve Politikalar II.Merkezi Yönetim Bütçe Büyüklükleri III. Merkezi Yönetim Bütçe Açığının Finansmanı IV. Kurumsal Ödenek Teklif Tavanları ve Bütçe Hazırlık Sürecine İlişkin Husu s lar TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ -I

8 3.Bütçe Çağrısı ve Eki Bütçe Hazırlama Rehberi ile Yatırım Genelgesi ve Eki Yatırım Programı Hazırlama Rehberinin Yayımlanması (Haziran sonu), 4.Ödenek Tekliflerinin Görüşülmesi ve Tekliflerinin Gönderilmesi (Temmuz sonu), 5.YPK tarafından Makro Tahminlerin Netleştirmesi (Ekim Ayı İlk Haftası) 6.Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısının T.B.M.M.’ne Sunulması (17 Ekim), 7.Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısının T.B.M.M.’nde Görüşülmesi. TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ -II

99 UYGULAMADA KARŞILAŞILAN BAZI ZORLUKLAR  Gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye’ye ilişkin makroekonomik göstergelerin hızlı bir şekilde değişmesi,  Birden fazla orta vadeli belgenin varlığı,  Kamu idarelerinde orta vadeli planlama altyapısının yetersizliği,  Harcamacı bakanlık ve kuruluşlara bütçe hazırlığı için verilen zamanın yetersizliği,  Ödenek tavanlarının bağlayıcı olmaması.

10 ÇOK YILLI BÜTÇELEME SİSTEMİNİN BAŞARILI OLMASI İÇİN GEREKLİ KOŞULLAR  Siyasi destek ve kararlılık  Gerçekçi makroekonomik tahminler yapılması,  Politikalardan sapmaların maliyetinin hesaplanması,  Harcamaların etkin şekilde kontrolü,  Sonuçların raporlanması ve kamuoyu ile paylaşılması,  Bilişim sisteminin etkin kullanımı.

11 TEŞEKKÜRLER…