5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
UYGULAMA EĞİTİMİ RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ ve ÖDEME USÜLLERİ
Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Modül 8 İhtiyari Protokol. Bireysel Başvuru Usulü Bireysel Başvuru Usulüne ilişkin bazı hususlar •Yarı-yargısal usul •Yazılı usul •Kayıt (Ön-kabuledilebilirlik)
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Denetim (mali/iç) Ismael el Barzouhi, Denetim Müdürü
Bakanlık Seviyesinde Hesap Verebilirlik
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Yeniden Yerleşim Planlaması
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
Kolluğun Parlamenter Gözetimi
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
GÜN 2 Bakanlık bünyesinde hesap verebilirlik  1) Etik hesap verebilirlik  2) Planlama ve izleme yöntemleri – günlük aktiviteler  3) İç kontrol & denetim.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Hesap verebilirlik kavramı Visa Paajanen Finlaniya Ulusal denetim Ofisi
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Sonuçlar (hesap verebilirliğin sonuçları) Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
2. Gün  Kurumların Bakanlığa hesap verebilirliği nasıldır : –Performans yönetiminin mihenk taşları –Kurumlar ve hesap verebilirlik –Anlaşma –Raporlama.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
1 MALİ HİZMET BİRİMLERİ ORGANİZASYON ŞEMASI. Mali Hizmetler Teşkilat Şeması Mali Hizmetler İç kontrol alt birimiStratejik planlama alt birimi Bütçe ve.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Performans Denetimi – Sosyal etkililiğe ilişkin bilgiler Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ ve ÇÖZÜM YOLLARI. Pazara Giriş Engeli Nedir ? Pazara giriş engelleri; tarifeler, tarife dışı tedbir ve diğer idari uygulamalardan.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Sunum transkripti:

5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki bağlantılar  Sosyal İşler ve Sağlık Bakanlığı alanında yapılan değerlendirmeler ve izleme programları/projelerinden örnekler –2) Bakanlık içerisindeki projeler  3) mevzuat  4) diğer projeler –5) Dış değerlendirmeler  6) Bakanlık  7) Diğer dış değerlendirmeler Niina Kiviaho

1) İzleme, değerlendirme ve karar-almaya giriş  Değerlendirmenin değerini kullanımı belirler.  İlgililiği  Karar alma –Kanıta-dayalı karar alma Niina Kiviaho

2) Bakanlık içerisindeki projeler  Çok sayıda eylem planlanıyor ve projeler olarak uygulanıyor.  Mevzuat ve düzenleme: –Her hükümet yasa teklifi/ yasa değişikliği bir projedir. –Yasalar:  Proje planı: yasanın amacı, sorumlu kişi, kaynaklar, takvim ve diğer bilgiler  Diğer girişimler ve programlar: –Kendi finansmanı olan/ satın alma içeren gerçek projeler: hizmetler vs. –Proje idaresi için yeni prosedür

3) Düzenleyici Projeler  Planlama, izleme & değerlendirme  Hükümet önerileri : departmanlardaki ilerleme izlenir.  Veri sistemi, HARE’nin iç ve dış versiyonları mevcuttur. –Her projenin HARE’de listelenmesi gerekir. –Kamu takip edebilir ve kamu görevlisiyle iletişime geçebilir!  Bazı kanunlar geçicidir; kalıcı olmaları değerlendirme ve bulgularına bağlıdır.  Etkilerin planlanan (ex ante) değerlendirmesi

3)Düzenleyici projeler; etkilerin değerlendirilmesi  Etki değerlendirmesinin temel amacı karar alıcılara kullanılabilecek çeşitli düzenleyici seçenekler hakkında bilgi vermektir.  İyi bir etki değerlendirilmesi ile daha iyi mevzuat oluşturmak mümkündür. –Düzenlemenin toplumsal amaçlarına ulaşmasını sağlamak.  Etki değerlendirme, fayda-maliyet analizi değildir.  Etki değerlendirme, projenin planlanan etkileri ve faydaları, maliyetleri ve muhtemel olumsuz etkilerini ele alır. Riskler ve beklenmeyen etkiler de değerlendirme sırasında çıkarılmalıdır. Değerlendirmenin amacı kullanılabilecek çeşitli seçeneklerin etkilerinin kapsamlı bir tablosunu oluşturmaktır.

3) Temel faydaların yeterliliğinin yönetmelik açısından değerlendirmesi  Önemli bir yasa değişikliği 2010 Aralık’ta yürürlüğe girdi.  Değerlendirme her dört yılda bir, Meclis seçimlerinden hemen önce yapılır.  İlk değerlendirme Mart 2011’de yapılmıştı.

4) Projeler  Projeler : farklı büyüklükte, sürede, önemde…  Daha az, daha iyi planlanmış proje  Herhangi bir taahhütten örneğin anlaşmadan önce, birim bir form doldurmalı ve onay almalıdır.  Proje planı  Projenin planlanan (ex ante) değerlendirme  Proje anlaşması – maddeleri  Her projenin bir gözetmeni vardır. –Koşullar : konuyu bilmesi ama projenin içinde olmaması  Projeler – veri sistemi HANTTI

5) Dış değerlendirmeler1/  Temel olarak iki çeşit dış değerlendirme vardır: –Bakanlık tarafından istenenler –Her koşulda yapılanlar (Ulusal Denetim Ofisi ve performans denetimleri)  Bakanlık gerek olduğunda değerlendirme talep eder. –Belli kurumlar her 4-5 yılda bir değerlendirilir. Niina Kiviaho

6) Dış değerlendirmeler : bakanlıklar  KASTE-programı temel proje ( )  Değerlendirme planı yapıldı : üç adımlı değerlendirme –İlk iki değerlendirme yapıldı.  İzleme Niina Kiviaho

7) Dış denetim; Ulusal Denetim Ofisi  UDO : Sosyal İşler ve Sağlık Bakanlığı’nın idari sektöründeki yönlendirme sistemi  “Bütçe teklifi, temel bölümdeki fonların tahsisi konusunda oldukça iyi bir tablo sunar. Merkezi Hükümet Kesin Hesaplar Raporu’nda Parlamento’ya rapor vermek birçok açıdan yeterlidir. Birçok amacın başarısı konusunda bilgi verilir, ancak amaç seviyeleri açık bir şekilde sunulmamaktadır. Raporlama amaçların ulaşılıp ulaşılmadığını, önlemleri ve kaynakları ayrı ayrı sunar, ancak bu üçü arasında açık ve anlaşılır bir bağlantı yoktur.” Niina Kiviaho

7) Dış değerlendirmeler BT 1/  Ulusal Denetim Ofisi performans raporu hazırladı: “Sosyal ve sağlık bakımında ulusal BT projelerinin uygulanması”  Rapor sonucuna göre “Sağlık bakım bilgi sistemlerini geliştirmek üzere ulusal projeler bazı iyi sonuçlar üretti, ancak zayıf şekilde yönlendirildi.”  “Projede yeterli maliyet izleme yapılmadı; ulusal çözümler kararlaştırılırken maliyetler ve faydalar yeterli şekilde araştırılmadı. KanTa Projesinde gerekli profesyonel liderlik ve yeterli izleme araçları eksikti. Proje organizasyonu da verimsiz olduğunu kanıtladı.”  Değerlendirme eksiklileri yüzeye çıkardı ve uygulamayı geliştirmek için öneriler getirdi. Niina Kiviaho

7) Narkolepsi örneği : hesap verebilirlik açısı  A(H1N1)v –virüsünü önlemek için Panderemix aşısı  SİSB aşıları sipariş etti; Enstitü bunu uyguladı –Narkolepsi vakalarının görülmesi  İnceleme : karar alma ve nedensellik  Aşılama ve narkolepsi arasındaki ilişki üzerine çalışmalar –Uluslararası –Ulusal –Finlandiya İlaç Sigortası Havuzu – şikayetleri ele alır ve kabul edilen istemleri öder.  Münferit vakalar; nedensellik Niina Kiviaho

7) Narkolepsi örneği  Yapılanlar: –Sağlık sigortası : daha yüksek özel geri ödeme (narkolepsi tedavisindeki ilaçlar için) –SİSB / devlet masrafların bir kısmını karşılar. Niina Kiviaho

Özet  En iyi koşullarda değerlendirme değerli bir geri bildirim sunar.  Her tavsiyenin uygulanamayacağını belirtmek gerekir > kaynaklar, örtüşen öneriler….  Planı uygulamak – yine izleme  Siyasi kararlar