Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Advertisements

İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
BİRLİKTE ÇALIŞALIM BİRLİKTE ÖGRENELİM
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
ROL OYNAMA.
“İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME” (COOPERATIVE LEARNING)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
Dr. Meltem GÖKDAĞ BALTAOĞLU
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ (COOPERATIVE LEARNING)
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Toplam Kalite Yönetimi
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Sunum transkripti:

Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi sınıf ortamları şu şekilde açıklanabilir; 1. Rekabetçi Sınıf Ortamı: Öğrencilerden kimin daha iyi olduğunun anlaşılması için, onların bir kazanma-kaybetme mücadelesi içine sokulduğu sınıf ortamıdır. Bu sınıf ortamlarında öğrencinin başarılı olması için, bir diğer öğrencinin başarısız olması gerekmektedir. 2. Bireyselci Sınıf Ortamı: Bu ortamda öğrenciler, kendi öğrenme amaçlarına ulaşmak için, kendi öğrenme alanlarında bağımsız olarak ilerlerler. 3. İşbirlikli Sınıf Ortamı: İşbirlikli sınıf ortamında, öğrenciler küçük gruplar halinde yardımlaşarak, öğrenim materyali üzerinde çalışırlar.

İş birliğine dayalı öğrenme, basitçe; öğrencilerin küçük gruplar hâlinde çalışarak ve birbirinin öğrenmesine yardım ederek öğrenmeyi gerçekleştirme süreci olarak tanımlanabilir.

Geleneksel Öğrenme Grupları ve İş Birliğine Dayalı Öğrenme Grupları Arasındaki Farklılıklar Pozitif dayanışma Bireysel sorumluluk Heterojen Katılımcı(ortaklaşa) liderlik Başarıdan bütün grup üyeleri sorumlu İş ve sürdürme vurgulanmış İş birlikçi beceriler direk olarak öğretilir Öğretmen gözlem yapar ve dönüt verir Başarı için eşit fırsat Grup süreçlerini öğrenciler etkiler Pozitif dayanışma yok Bireysel sorumluluk yok Homojen Seçilen tek lider Sorumluluk sadece bir kişide Sadece iş vurgulanmış İş birlikçi beceriler öğretilmez Öğretmen grup çalışmalarına müdahale etmez Başarı için eşit fırsat yok Grup süreci yok

Sınıf ortamında uygulanan her grup çalışmasını İDÖ olarak değerlendirmek mümkün değildir. Grupla çalışmanın işbirliği olarak adlandırılması için gerekli koşullar vardır. Bunlar; grup ödülü, bireysel değerlendirilebilirlik, olumlu bağlılık, iletişim ve etkileşim, sosyal beceriler ve eşit başarı fırsatıdır. Grup ödülü, bireyin başarılı olmasının, grubun başarısına bağlı olmasıdır. Her bir grup üyesinin elde ettiği başarı ayrı olarak değerlendirilip ortak grup puanı hesaplanacağı gibi, grup, ortak ürün oluşturarak ortak puan da alabilir. Her iki durumda da ödül gruba verilir ve grubun aldığı puan birey puanı olarak değerlendirilir. Bireysel değerlendirilebilirlik özelliğine göre ise grup üyelerinin başarıları bireysel olarak değerlendirilir. Grup puanı, bireysel puanların ortalamalarından oluşur .

Olumlu bağlılık, bireylerin ortak amaca ulaşmak ve ödülü elde etmek için güçlerini ve kaynaklarını birleştirmelerini ifade eder. Olumlu bağlılık uygulayıcı tarafından oluşturulur . Grup çalışması öğrencilerin birbirlerine yardımcı olma, öğrenmelerini destekleme, birbirlerini, görevi tamamlama yolunda özendirme, sonuçları tartışma ve başaracakları konusunda birbirlerine güven duyma gibi iletişim ve etkileşim becerilerini de gerektirir. Grupla çalışma; iletişim kurma, yardım isteme, paylaşma, başkalarının duygularını anlama, öğreticilik yapma, liderlik ve karar verme gibi sosyal becerileri gerekli kılar . Grubun başarısı için her öğrenciye eşit fırsat tanınmalıdır. Bu da grubun özelliklerine uygun değerlendirme tekniklerinin kullanılmasıyla mümkün olacaktır.