PROJE UYGULAMA EĞİTİMLERİ-1 İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UYGULAMA EĞİTİMİ RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ ve ÖDEME USÜLLERİ
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. İsmail SEZER ÖYP KURUM KOORDİNATÖRÜ
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
Enerji Verimliliği ve Enerji Kimlik Belgesi (EKB)
TC SERHAT KALKINMA AJANSI
GENEL SHY-6A TİCARİ HAVA TAŞIMA İŞLETMELERİ RUHSAT AKIŞ DİYAGRAMI
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
Döner Sermaye Mali Yönetim Sistemi DEVİR İŞLEMLERİ
FETHİ TATLILIOĞLU – TALHA GÖKTAŞ
TÜRK TİCARET KANUNU DEĞİŞİKLİĞİ
SODES PROJELERİ YÖNETİMİ VE UYGULAMALARI
S. 1 Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı LEONARDO DA VİNCİ Hareketlilik: Mali Yönetim.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
PROJE UYGULAMA SÜRECİ SATIN ALMA
Kurum Hissesi 1.
PROJECTS WITHOUT BORDERS BULGARİSTAN-TÜRKİYE SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI YARARLANICI EĞİTİMİ , Edirne.
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
(e-ihale) -EKAP İlişkisi (e İhaleye Hazırlık Aşaması)
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı TÜBİTAK TEYDEB... Firma düzeyinde katma değer oluşturanların, Ar-Ge ve yenilik çalışmalarını.
‘SÜRAT’ VE ‘TURGEP’ MALİ DESTEK PROGRAMLARI BAŞLANGIÇ TOPLANTISI
1 Özgür TÖNGEL İzleme ve Değerlendirme Birimi Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı DEZAVANTAJLI GRUPLARA YÖNELİK SOSYAL İÇERME MALİ DESTEK.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
MALİ DESTEK PROGRAMLARI 2008 YILI PROJE TEKLİF ÇAĞRILARI
Kaynak Geliştirme ve STK’lara Yönelik Hibe Programları (AB ve KA Tecrübeleri) Tayyar Doğan Planlama Uzmanı Kalkınma Bakanlığı.
MARMARİS TİCARET SİCİLİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ TUBİTAK İŞ AKIŞ ŞEMASI
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
Bütçe Formunun Doldurulması
KALKINMA AJANSLARI TARAFINDAN SAĞLANAN DESTEKLER İÇİN GEÇERLİ SATINALMA SÜREÇLERİ 1.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İstanbul Kalkınma Ajansı 2012 Yılı Mali Destek Programları
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
1. Yararlanıcı ile Ajans arasında imzalanan sözleşme; Tarafların yükümlülükleri, Raporlama, Maliyetlerin uygunluğu, Muhasebeleştirme, Ödemeler gibi konuları.
Dr.Birsen TUĞLU Dr.Nurhilal YUSUFOĞLU Danışman Prof.Dr. Pınar TUNCEL
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
EYLEM 2 AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ
T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ 2013 YILI SODES PROJELER İ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISINA.
Harcama Yetkilileri.
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
Yıllı SODES Uygulama Süreci
2015 Yılı Yöresel Değerler Mali Destek Programı Sözleşme Öncesi Bilgilendirme Toplantısı İzleme,Değerlendirme ve Raporlama Birimi
Proje Yönetimi.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
PAZARLIK USULÜ İHALE SÜRECİ
Kasım 2015 VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
HARCAMA.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
2  Genel Müdürlük personelinin izin, terfi, atama, emeklilik, sağlık hizmetleri, maaş, geçici görev yollukları ve diğer özlük hakları ile ilgili işlemleri.
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
Destek Çerçevesi Kalkınma Ajansları tarafından sağlanacak destekler, hazırlanan bölge planı, bölgesel operasyonel programlar ve yıllık çalışma programları.
SÖZLEŞMENİN TEMEL BÖLÜMLERİ VE DEĞİŞİKLİKLERİ Halil Ufuk ÇİFTÇİ Kalkınma Uzmanı İzleme ve Değerlendirme Birimi 1.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
2018 yılı Proje Teklif Çağrısı Proje Uygulama Eğitimi
TRAKYA KALKINMA AJANSI 2018 Küçük Ölçekli Altyapı MDP
Avukat Mesleki Sorumluluk Sigortası
Sunum transkripti:

PROJE UYGULAMA EĞİTİMLERİ-1 İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ

Görünürlük ve KAYS Eğitimi Proje Uygulama Eğitimi Program Soru Cevap Görünürlük ve KAYS Eğitimi Satın Alma Eğitimi Proje Uygulama Eğitimi -Ödeme, -Raporlama BAŞLANGIÇ TOPLANTISI

İzleme ve Değerlendirme Birimi Temel Birim Faaliyetleri; Projelerin mevzuat ve sözleşme hükümlerine uygun yürütülmesi; Kontrol ve Denetim Danışmanlık ve Destek Yararlanıcılara proje uygulama eğitimleri verilmesi, Sözleşme değişikliklerinin incelenmesi ve onaylanması Raporların ve sunulan belgelerin kontrolü Dokümantasyon ve arşivleme Görünürlük ve tanıtım kurallarına uygunluk, Satın alma kurallarına uygunluk, Uygun Maliyetlerin belirlenerek ödeme işleminin gerçekleştirilmesi

İzleme Biriminin Süreçteki Rolü Yararlanıcıya proje uygulama süreci boyunca destek vermek İlk izleme ziyareti ile düzenli ve anlık izleme ziyaretleri gerçekleştirmek Performans göstergelerini takip etmek Usulsüzlükleri tespit etmek ve gerekli düzeltici tedbirleri almak Değerlendirme süreci için gerekli verileri temin etmek.

Referans No Proje Adı Başvuru Sahibi Adı İl Uzman Ahmet ARVAS TR71/14/SRE/0008 NEVBİTAŞ MODERNİZASYON İLE ÜRETİM VERİMLİLİĞİ NEVBİTAŞ NEVŞEHİR BİMS TARIM TİCARET GIDA PETROL VE SANAYİ A.Ş. NEVŞEHİR Ahmet ARVAS TR71/14/SRE/0005 210 Kwh Güneş Paneli Sistemi Metaş Madencilik End. Tic. TR71/14/SRE/0104 HAFİF VE YÜKSEK YALITIMLI ALTERNATİF YAPI MALZEMESİ CİVELEK OTOMOTİV NAKLİYE LASTİK SANAYİ TİCARET İTHALAT VE İHRACAT LTŞ TR71/14/SRE/0020 CAPPASIST "Think Locally" Peerless Turizm Org.ve Tic.Ltd.Şti. Demet BAŞÇI TR71/14/SRE/0001 KAPADOKYA'DA ÇEVREYE VE İNSANA DUYARLI ELEVRES TAŞ EVLER OTEL PROJESİ METREKARE MÜHENDİSLİK MİMARLIK HARİTA İNŞAAT TAAHHÜT TURİZM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ Sonay ŞAHİN TR71/14/SRE/0075 YENİLENEBİLİR VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ENERJİ İLE GELİŞİM GÜLBİMS İNŞAAT TARIM ÜRÜNLERİ TİCARET VE SANAYİ LİMİTED ŞİRKETİ

DOKÜMAN MERKEZİ http://ahika.gov.tr/dokuman-merkezi/proje-uygulama-dokumanlari/

İzleme ve Değerlendirme Birimi YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR

İzleme ve Değerlendirme Birimi Birimimiz; 2010 yılından bu güne kadar; 2010 Mali Destek Programı Projeleri, 2011 Mali Destek Programı Projeleri, 2011 Teknik Destek Programları Projeleri, 2012 Teknik Destek Programları Projeleri, 2012 Mali Destek Programı Projeleri, 2013 Doğrudan Faaliyet Desteği Projeleri, 2013 Güdümlü Proje Desteği Projelerinin İzleme ve ödeme faaliyetlerinin yürütülmesini sağlamıştır. Toplamda 300’ün üzerinde proje yürütülmüştür.

Proje Uygulama Süreci Sözleşme imzalama İlk izleme ziyaretleri Başlangıç ve Eğitim Toplantıları Ön ödeme Düzenli izleme ziyareti Ara rapor Ara ödeme Anlık izleme ziyaretleri Nihai rapor Nihai ödeme Proje Sonrası Değerlendirme Raporu Proje Sonrası Denetim

Sözleşme Kurumunuz/Firmanız İle Ajansımız Arasındaki, Tarafların Yükümlülükleri, Raporlama, Maliyetlerin Uygunluğu, Muhasebeleştirme, Ödemeler vb. konuları tanımlayan ana dokümandır. Sözleşme, Ajans ile yazılı mutabakat olmadan değiştirilemeyecek ve zorunlu olan birçok bölümü ihtiva etmektedir.

Sözleşme Ekleri Sözleşme Ekleri: Ek XIII – Teminat Belgesi Özel Koşullar Ek I – Proje Tanımı Ek II – Genel Koşullar Ek III – Proje Bütçesi Ek IV – Satın Alma/İhale Kuralları Ek V – Ödeme Talebi Ek VI – Mali Kimlik Formu Ek VII – Gerçek veya Tüzel Kişilik Belgesi Ek VIII – Yararlanıcı Beyan Raporu Ek IX – Ara ve Nihai Rapor Formları Ek X – Proje Sonrası Değerlendirme Raporu Ek XI – Harcama Teyidi Ek XII – Mali Kontrol Taahhütnamesi Ek XIII – Teminat Belgesi

Sözleşme Değişiklikleri Yararlanıcılarımızın projelerini, Ajans ile imzaladıkları sözleşme hükümleri doğrultusunda proje ilk planlandığı uygulamaları esastır. Ancak sözleşmenin imzalanmasından sonra; Projenin uygulamasını zorlaştıracak veya geciktirecek olaylar, Önceden öngörülemeyen ve beklenmeyen durum, Mücbir sebeplerin ortaya çıkması nedeniyle uygulamanın herhangi bir safhasında sözleşmenin değiştirilmesi zorunluluğu ortaya çıkabilir.

Sözleşme Değişiklikleri Sözleşme, bildirim mektubu veya zeyilname olmak üzere iki yolla değiştirilebilir. Bu iki tür değişiklik için farklı usuller takip edilmelidir; 1- Küçük Değişiklikler: Bildirim Mektubu ile yapılır. 2- Büyük Değişiklikler: Zeyilname Talebi ile gerçekleştirilir. Her durumda yapılacak değişiklik taleplerinde; Gerekçesi olmayan yada yetersiz bulunan, Projenin genel amacını değiştiren, Eşit muamele ilkesine aykırı düşen, Yetersiz ya da dayanaksız olan Geriye dönük yapılan işlemleri kapsayan sözleşme değişiklik talepleri Ajans tarafından reddedilir.

Küçük Değişiklikler – Bildirim Mektubu Hangi hallerde Bildirim Mektubu sunulabilir? Projenin temel amacını etkilemeyen; Faaliyetlerde bütçe ile ilgisi olmayan küçük değişikliklerde, Bütçede aynı başlık altındaki farklı kalemler arasında mali transferlerde, Ana bütçe başlıkları arasındaki transferlerin, her bir bütçe başlığının başlangıçtaki (ya da zeyilname ile düzenlenmiş halindeki) uygun maliyetlerinin yüzde 15’i veya altında olduğu değişikliklerde (İdari Maliyetler hariç). Proje koordinatörü ile uzman veya eğiticilerin değişikliği, Banka hesabı değişikliği, Adres değişikliği ve telefon numarası değişikliği, Belirli bir bütçe kalemine ayrılan miktarı değiştirmeyen ekipman sayısı ve birim fiyat değişiklikleri, Ekipman modelinin yeni teknolojiler paralelinde değiştirilmesi (aynı amaca hizmet etmek koşuluyla), Proje denetçisi değişikliği

Küçük Değişiklikler – Bildirim Mektubu Örnek-1: Bütçede “3.Ekipman ve Malzeme” başlığı altında A faaliyetinde oluşan bütçe artırımı yine aynı başlık altında bulunan B faaliyetinde meydana gelen bütçe aşımında kullanılabilmektedir. 3. Ekipman ve Malzeme Giderler Proje Toplam Maliyeti (TL) Gerçekleşen Harcama (TL) Aktarılan Tutar (TL) 3.2- A 6.000 3.000 2.500 3.3- B 2.000 4.500

Küçük Değişiklikler – Bildirim Mektubu Örnek-2: Bütçede “1.İnsan Kaynakları” başlığından “3.Malzeme ve Ekipman” başlığına aktarılacak tutar her iki başlığın toplam tutarının %15’inden fazla olduğu için Bildirim Mektubu ile transfer edilememektedir. Bütçe Giderler Proje Toplam Maliyeti (TL) Gerçekleşen Harcama (TL) Aktarılan Tutar (TL) 1.1- A 20.000 10.000 6.000 >%15 3.3- B 2.000 8.000

Küçük Değişiklikler – Bildirim Mektubu Bildirim Mektubu Süreci Yararlanıcı değişiklik yapmayı düşünüyorsa değişiklik öncesi mutlaka izleme uzmanına danışmalıdır. Sözleşme kapsamındaki Küçük değişikliklerin uygulanmadan önce talebin Bildirim Mektubu ile Ajansa bildirilmesi esastır. Yararlanıcı Küçük Değişiklikleri bazı durumlarda (işin aciliyeti vb.) Ajansın ön onayı olmadan da uygulayabilir ancak bu durumda değişikliklerden sonraki 10 gün içinde, bildirim mektubunu Ajansa iletmelidir. Bildirim mektubunda yapılan değişiklik ve gerekçesi ayrıntılı bir şekilde belirtilmelidir. (Yararlanıcının küçük değişiklik yapıp uygulaması ve 10 gün içerisinde Ajansa bildirmesi, Ajansın değişikliği onaylayacağı anlamına gelmez.) Genel Sekreter tarafından uygun bulunan Bildirim talebi yararlanıcıya bildirilir. Uygun bulunmayan değişiklikler için yararlanıcı, 15 gün içerisinde yazılı olarak bilgilendirilir. Ajansın 15 gün içinde yararlanıcıya yazılı dönüş yapmaması, küçük sözleşme değişikliğinin kabul edildiği anlamına gelmektedir.

Küçük Değişiklikler – Bildirim Mektubu Bildirim Mektubuna eklenmesi gereken dokümanlar aşağıdaki gibidir; Bildirim Mektubu taleplerinizi KAYS Bilgi Sistemi üzerinden yapmanız ve ilgili dokümanları sisteme yüklemeniz gerekmektedir. Küçük Değişiklik Belgeler Onaylanan ücretlerin artması / ücret oranları Yararlanıcı ya da ortakları tarafından yeni talep edilen ücretleri gösteren dokümanlar Onaylanan birim oranlarındaki veya ekipman sayısındaki artış Yeni talep edilen, normal piyasa oranlarını aşmayacak oranları gösteren dokümanlar Proje denetçisi denetçi değişikliği YMM oda kayıt belgesi Proje koordinatörü ile uzman veya eğiticilerin değişikliği İlgili özgeçmişler

Büyük Değişiklikler – Zeyilname Hangi hallerde Zeyilname talebi sunulabilir? Mali desteğin verilmesine ilişkin kararın sorgulanmasına neden olmayacak ya da başvuru sahiplerine eşit muamele ilkesine aykırı düşmeyecek şekilde; Faaliyetlerdeki önemli değişiklikler, Ana bütçe başlıkları arasında, her bir bütçe başlığının maliyetlerinin yüzde 15’ini aşan değişiklikler, Bütçeye yeni bir kaleminin eklenmesi ya da mevcut kalemin çıkarılması, Yararlanıcının isim ya da hukuki statüsünün değişmesi, Proje ortaklarının ve/veya iştirakçilerinin çekilmesi ya da eklenmesi, Sözleşme süresinin uzatılması,

Büyük Değişiklikler – Zeyilname Sözleşmede yapılacak temel değişiklikler Ajansın ön onayına tabidir. Sözleşmedeki temel değişiklikler, zeyilnamenin Ajans ve yararlanıcı tarafından imzalanmasından önce uygulanamaz. Yararlanıcı sözleşmede Büyük Değişiklik yapmayı düşünüyorsa değişiklik öncesi mutlaka izleme uzmanına danışmalıdır. Gerekçesi olamayan yada yetersiz bulunan değişiklik talepleri ile mali desteğin verilmesine ilişkin kararın sorgulanmasına neden olacak ve başvuruculara eşit davranma yükümlülüğüne ters düşen zeyilname talepleri reddedilir. Projede, Zeyilname gerektirecek büyüklükte değişiklikler yapılmaması önerilir. Zeyilname süreci uzun ve karmaşık olabileceğinden sadece çok gerekli olduğu durumlarda zeyilname yapılması tavsiye olunur. Zeyilname, geriye dönük gerçekleşen faaliyetleri kapsayamaz.

Büyük Değişiklikler – Zeyilname Zeyilname gerektiren büyük değişikliklerin olması durumunda, değişikliğin yürürlüğe girmesi talep edilen tarihten en az 20 gün önce zeyilname talebinin yazılı olarak Ajansa sunulması gerekir. Projenin bitim tarihinden en az 30 gün önce Ajansa zeyilname sunulabilir. Son bir ayda zeyilname sunulamaz. Zeyilname talebi, bildirim mektubunda olduğu gibi; gerekçeli, detaylı ve belgeli bir şekilde sunularak açıklanmalıdır. Projeye yeni bir faaliyet ya da bütçe kaleminin eklenmesi durumunda, bunun proje amaçlarını gerçekleştirmek için zaruri olduğu gerekçelendirilmelidir. Bütçede kullanılmayan ya da tasarruf edilen kaynakların bulunması yeni faaliyetlerin eklenmesi için yeterli neden değildir.

Büyük Değişiklikler – Zeyilname Zeyilname Süreci Yararlanıcı tarafından KAYS Bilgi Sistemi üzerinden gönderilen Zeyilname talebi sorumlu uzman tarafından incelenir ve Birim Başkanı tarafından, Genel Sekreterin Onayına sunulur. Genel Sekreter tarafından Büyük Değişikliğin uygun bulunması halinde uzman tarafından Zeyilname düzenlenir. Talebin Ajans kayıtlarına girmesinden itibaren 15 günü geçmemek üzere hazırlanan ve Genel Sekreterce onaylanan Zeyilname resmi bir yazı ekinde yararlanıcıya gönderilir. Yararlanıcı tarafından da imzalanan Zeyilname Ajansa gönderilir ve Ajansın kayıtlarına girdiği tarihten itibaren Zeyilname geçerlilik kazanır. Uygun bulunmayan değişiklikler için yararlanıcı, Zeyilnamenin, Ajans kayıtlarına girdiği tarihten itibaren 15 gün içerisinde yazılı olarak bilgilendirilir.

Uygun Maliyetler Maliyetlerin uygunluğunda genel ilkeler şunlardır: Sözleşme Bütçesi, projenin uygun maliyet tahminini yansıtmaktadır. Ara ve nihai mali raporların değerlendirilmesi sırasında, Ajans tarafından projede yapılan harcamaların uygunluğu denetlenecektir. Ajansın toplam uygun maliyetinin kayda bağlanmış mali destek oranından (%) daha fazlasını ödemeyeceğini unutulmamalıdır. Maliyetlerin uygunluğunda genel ilkeler şunlardır: Maliyetler proje bütçesinde dahil edilmiş olmalıdır. Maliyetler projeyi yürütmek için gerekli olmalıdır Ajansa yapacağınız ödeme taleplerine konu olan faaliyetler Başvuru Formunda tanımlanmış olmalıdır. Tüm maliyetler, yararlanıcı ve/veya ortakları tarafından gerçekleştirilmiş harcamalar olmalıdır. Maliyetler, yararlanıcının veya ortaklarının muhasebe hesaplarında kayıtlı olmalıdır ve saptanabilir, doğrulanabilir ve destekleyici belgelerin asılları ile kanıtlanabilir olmalıdır. Maliyetler, proje uygulama döneminde gerçekleşmiş olmalıdır.

Uygun Olmayan Maliyetler Salt sözleşmeye, teminatlara ve ödemelere ilişkin her türlü vergi, resim, harç ve sair giderler, Döviz kuru zararları, Projenin uygulanmasına katılan kamu görevlilerinin maaşları, İkinci el ekipman alımı, Arsa ya da bina alımı, Cezalar, mali cezalar ve mahkeme giderleri ile istimlâk bedelleri, Borçlar ve gelecekteki muhtemel kayıplar için karşılıklar, Faiz borcu, Halihazırda başka bir çerçevede/programda finanse edilen kalemler, Kamu kurumlarının genel maliyetleri/idari maliyetleri, Proje hazırlık çalışmalarının ve diğer hazırlık faaliyetlerinin maliyetleri, Ayni katkılar. Kamu kurum veya kuruluşu olmayan destek yararlanıcılarının Katma Değer Vergisi (KDV) giderleri. Sözleşme kapsamındaki uygulamalarla ilgili olarak, yararlanıcının ve proje kapsamında görev alan kişilerin kusur ve ihmalleri sebebiyle doğacak olan her türlü ceza, gecikme zammı, faiz ve sair giderlerin proje uygun maliyetlerinden sayılamaz.

TEŞEKKÜRLER