LdV Programı Koordinatörü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
Advertisements

AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK İNŞAAT SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARININ MESLEKİ DİL EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİ TÜRK İNŞAAT SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARININ MESLEKİ DİL EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİ EVLAC GROUP/P1.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
KnowTech3D 3 Nisan 2014.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Leonardo da Vinci Hareketlilik Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Celil YAMAN Mesleki Eğitim Koordinatörü 12 Şubat 2014 İstanbul
Engelli Yetişkinler için Mesleki Uygunluk Modülü Geliştirme
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Serdar ARSLAN PPKB Uzmanı T.C. Orta Anadolu Kalkınma Ajansı
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ 2008.
AB EĞİTİM, KÜLTÜR,GENÇLİK PROGRAMLARI Prof. Dr. Selda Önderoğlu AB Ofisi.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
“Kadınların İşgücü Piyasasına Kazandırılmaları ve Ekonomik Olarak Güçlendirilmeleri” (KWELE)
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI 5-6 MART 2009 SAMSUN/TÜRKİYE.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
Erasmus+ Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi İçin İşbirliği
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMINA HOŞGELTİNİZ Erdoğan ERDOĞAN AR-GE Uluslararası Projeler Sorumlusu Ocak 2014.
“KWELE” Projesi (LdV 2007) “Kadınların İşgücü Piyasasına Kazandırılmaları ve Ekonomik Olarak Güçlendirilmeleri” (KWELE)
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI
Bilgilendirme Toplantısı
Avrupa Birliği Eğitim Programları
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
YENİ DÖNEM PROGRAMLAR HERKES İÇİN ERASMUS ‘ERASMUS for ALL ’ 6 Mayıs Ege Üniversitesi, İZMİR.
ERASMUS + Avrupa Birliği Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı Avrupa Birliğine Uyum, Danışma ve Yönlendirme Kurulu 2014 Yılı İlk Toplantısı.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Tarımsal Gıda Endüstrisinde Yeni Girişimcilerin Uluslararasılaşması
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

LdV Programı Koordinatörü Mesleki Eğitimde Yenilik Transferi Projeleri: 2007-2013 Celil YAMAN LdV Programı Koordinatörü 31 Ekim 2013

Ulusal Ajans Programları Comenius Programı-Okul Eğitimi Erasmus Programı-Yüksek Öğrenim Leonardo Da Vinci Programı-Mesleki Eğitim Grundtvig Programı-Yetişkin Eğitimi Gençlik Programı

Leonardo da Vinci Programı Ülkemizde bireylerin mesleki bilgi beceri ile yeterliliklerini ve dolayısıyla istihdam edilebilirliklerin artırılmasına, Mesleki eğitim kalitesinin yükseltilmesine önemli katkılar sağlayan bir Hayatboyu Öğrenme Programıdır.

Leonardo da Vinci Programı Leonardo da Vinci Programı üç temel faaliyetten oluşmaktadır: Hareketlilik Ortaklıklar Yenilik Transferi

Leonardo da Vinci Programı 2013 yılı ile birlikte LdV Programı kapsamında bugüne kadar: Yaklaşık 3.500 projede 120 milyon Avro’dan fazla hibe kullanılarak 60.000’i aşkın vatandaşımız Avrupa’da meslekleri ile bilgi, beceri ve yeterliliklerini artırma imkânı bulmuş olacaktır.

Leonardo da Vinci Programı Yenilik Transferi Projeleri 2007-2013 Mesleki eğitimde iyi uygulama ve yenilikleri kurumlararası işbirliği yoluyla transfer etmeyi amaçlayan Leonardo da Vinci Yenilik Transferi projeleri kapsamında 2013 yılı ile birlikte bugüne kadar; 182 projede yaklaşık 42 milyon Avroluk bir hibe kullanılarak mesleki eğitime katkı sağlanmış olacaktır.

2013 yılı Başvuru Dönemi 2013 yılında Leonardo da Vinci Yenilik Transferi Faaliyetine sunulan 106 başvuru arasından 33 proje 7.921.709 Avro ile desteklenmeye değer bulunmuştur.

2013 yılı Başvuru Dönemi-Kurumsal Dağılım 2013 yılında kabul edilen 33 projede; kamu kurumu ve meslek liselerinden, belediyelere, derneklere, üniversitelere, şirketlere ve birliklere kadar çeşitli statülerde kurum ve kuruluş bulunmaktadır.

2013 yılı Başvuru Dönemi Yerel İdarelerin Projelerinden Örnekler İstanbul Valiliği: Development and Test of a Modular ECVET System in Europe Bursa Valiliği: Europe Local Manufacturers Training Platform Denizli Valiliği: Accessibility in Accommodation & Catering Sectors for Disabled People Zeytinburnu Belediyesi: VET Students Being Young Entrepreneurs Keçiören Belediyesi : Developing Skills of Young Disabled People

2013 yılı Başvuru Dönemi - Konular

2007-2013 Coğrafi Dağılım 2007-2013 döneminde 48 ilde uygulanmış veya devam eden Yenilik Transferi projesi bulunmaktadır.

LdV Yenilik Transferi (ToI) Projeleri Nedir? AB ortaklığı yoluyla: İyi uygulamaların ülkeler arasında yaygınlaştırılması Yani; Farklı içeriklerde geliştirilmiş var olan yenilikçi ürün, araç, yöntem ya da uygulamaların ulusal , bölgesel, yerel ya da sektörel düzeyde ya da coğrafi olarak proje ortakları düzeyinde Dil, Yerel ve sektörel ihtiyaçlar ile Kültürel açılardan uyarlanmasıdır.

Yenilik Transferi Neyi Hedefler? Program Ülkeleri arasında Mesleki Eğitimde kalite ve cazibeyi artırmayı, Mevcut bir yeniliği kurulan ortaklıklar yoluyla aktarmayı hedefler. Var olan bir yeniliği, ortaklarla oluşturacağınız bir sinerjiyle Mesleki Eğitime adapte ederek, kullanmanızı ister. Tekerleği yeniden keşfetmeniz beklenmez.

Yenilik Transferi Ne Değildir? Yenilik Transferi Projeleri; Gezme, Görme, tecrübe paylaşma; Kurumsal kazanç ve gelişim; Kuruma has bir ayrıcalık; Ekipman, demirbaş ve diğer donanım edinme değildir.

Neler Transfer Edilebilir? Mesleki Eğitim ve Öğretimle ilgili olan içerikler, araçlar, materyaller, metotlar, metodolojiler, deneyimler, uygulanan politikalar, tecrübeler vs. Mesleki eğitim ve mesleki yeterliliklerin geliştirilmesine yönelik iyi uygulamalar, yenilikler. Transfer edilecek materyaller, alanla ilgili son ve en gelişmiş uygulamanın sonuçları olmalıdır.

ToI Projeleri Nasıl Yapılır-1 Projenin hedef kitlesinin/sektörünün ihtiyaçları belirlenir. Bu ihtiyaçların karşılanması için yenilikçi eğitim / öğretim metot ve araçları içeren projenin / projelerin var olup olmadığı araştırılır. Bunun için söz konusu projenin sahibi ile irtibat kurulur ve bu kuruma projenin çıktılarının transfer talebine ilişkin niyet bildirilir. Anlaşma sağlanırsa transferin yolu açılır.

ToI Projeleri Nasıl Yapılır-2 Eski proje sahibinin yazılı onayı alınır. Telif hakkı (IPR) konusunda mutabakata varılmalıdır. Transfer edilecek çıktıların transferi amacıyla bir Yenilik Transferi Projesi hazırlanır. Aktif ve etkili bir yaygınlaştırılma planı hazırlanır ve bu plana uygun faaliyetler öngörülür. Proje Ulusal Ajansa sunulur.

ToI Projeleri Kimlerle Yapılır? Mesleki Eğitim ve Öğretimle ilgili tüm kurum ve kuruluşlar (kamu yada özel) Yenilik Transferi projeleri sunulabilir: mesleki eğitim kuruluşları, yerel /bölgesel idareler eğitim kurumları/üniversiteler, kamu kurum/kuruluşları, KOBİ’ler/şirketler, STK’lar, ...

Neler Transfer Edilebilir? Transferi gerçekleşecek olan yenilik veya somut ürün daha önce uygulanmış bir LdV projesi olabileceği gibi Ulusal, Avrupa’da veya Uluslararası düzeyde bir proje sonuçları olabilir. Söz konusu yenilik ulusal, bölgesel, yerel veya sektörel düzeyde mesleki eğitim sistemine adapte edilebilir.

İyi Bir Yenilik Transferi Projesi-1 İyi bir ToI projesi bir yeniliği yaygınlaştırmak için sadece birden fazla ülkeyi bir araya getirmekle kalmamalıdır. Proje mesleki eğitim öğretimle ilgili olarak transferin kaynağı olan ortaklara için de bir öğrenme tecrübesi oluşturmalı ve uluslararası bir işbirliği ağı olarak düşünülmelidir.

İyi Bir Yenilik Transferi Projesi-2 Transferin niteliğine ve hedef ülke ve projeyi gerçekleştiren kuruma bağlı olarak, yürütmede ve sonuçları yaygınlaştırmada faydalanacağı ortaklara ihtiyaç olacaktır. Bazı proje sahipleri daha az ihtiyaç duyarken bir kısmının ise yasal statüsü, tecrübesi ve etkinlik gücüne göre farklı niteliklerde ortaklarla çalışması daha verimli olabilir.

İyi Bir Yenilik Transferi Projesi-3 İyi bir proje teklifinin detaylıca ortaya koyması gereken hususlar: Hedef gruplara dair ihtiyaç analizi Doğrudan hedef grubuna yönelik (Meslek öğretmeni, İK yöneticisi gibi) Dolaylı hedef grubuna yönelik (Öğrenciler, çıraklar, işsizler gibi), Ortaya çıkacak ürünün hedef kitlenin ihtiyaçlarıyla örtüşmesi gerekir.

İyi Bir Yenilik Transferi Projesi-4 İyi bir proje teklifinin detaylıca ortaya koyması gereken hususlar: Yeni terkibin ve transferin yapılabilirliğinin analizi Yasal, sektörel, dilsel, kültürel ve halihazırda bulunan ihtiyaçlar açısından nasıl adapte edileceği Fiilen nasıl hayata geçirileceği ve nasıl sınanacağı

İyi Bir Yenilik Transferi Projesi-5 İyi bir proje teklifinin detaylıca ortaya koyması gereken hususlar: Son ve Önemli Olarak; Yenilik Transferi esas itibarı ile tanımlı bir probleme, uygulanıp sonuç alınmış mevcut bir çözüm önerisi getirmelidir.

Kazanımlar Sistem seviyesinde: Mesleki eğitimin kalitesinin artırılmasına katkı İş dünyasının ve toplumun ihtiyaçlarına cevap Kurum düzeyinde: Kurumsal kapasitenin geliştirilmesi Uluslararasılaşma stratejisine katkı Proje düzeyinde: Eğitim modülleri, müfredatlar, e-öğrenme programları/araçları, uzaktan öğrenme modülleri, pilot uygulama araçları, eğitim içerikleri, araştırmalar, web platformları, sayfaları, raporlar, kitapçıklar, rehberler, değerlendirme araçları, sanal laboratuvarlar, eğitim simülasyonları