ULUSAL AJANS VE KALKINMA AJANSI DESTEKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
Eğitim alanında Topluluk eylem programı
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
LdV Programı Koordinatörü
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
Uluslararası İlişkiler ve Projeler
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
İstanbul Kalkınma Ajansı 2012 Yılı Mali Destek Programları
ERASMUS ve HİBELER İstanbul Üniversitesi Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ 2008.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Erasmus ve Hibeler Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu 29 Kasım 2007 Erasmus Koordinatörler Toplantısı.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMINA HOŞGELTİNİZ Erdoğan ERDOĞAN AR-GE Uluslararası Projeler Sorumlusu Ocak 2014.
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ Nedir? Eğitim Gençlik Spor alanlarını kapsayan Avrupa Birliği programıdır. Erasmus+ Nedir? Erasmus +; yılları.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Sunum transkripti:

ULUSAL AJANS VE KALKINMA AJANSI DESTEKLERİ Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ S.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Makine Eğitimi Bölümü Kampüs/KONYA rekus@selcuk.edu.tr recaikus@gmail.com 0332 223 33 24 (iş) 0506 425 12 62 (GSM)

Proje NEDİR? Proje: Belirli bir yerde, belirli bir zaman ve bütçe çerçevesinde, bir başlama ve bitiş noktasına sahip, hedeflenen belirli amaçlara ulaşılmasını sağlayacak olan faaliyetler topluluğudur.

Proje Nedir? ne, nerede, ne zaman, niçin, nasıl, (5N) Belirli bir amacı gerçekleştirebilmek için ne, nerede, ne zaman, niçin, nasıl, (5N) kim için, kim tarafından ve kaç paraya (3K) yapılacaktır sorularının cevaplarının sistemli bir biçimde yer aldığı bir belgedir. İçerisinde Ekoloji, Eğitim, Ekonomi ve Etik kurallar olmalıdır.

Projelerde 3 Ana Kısıt (Triple Constraints) Belirlenen hedeflere ve şartnamaye uygun sonuçlara Hedeflenen zaman aralığında Öngörülen bütçe çerçevesinde ulaşarak faaliyetlerin tamamlanması Kalite (yeni) Risk (yeni) 1. Kapsam 2. Bütçe 3. Zaman Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Geliştirme ve Yönetim Teknikleri -2008

Klasik projelerde sıkça görülen eksiklikler Mevcut durumun yetersiz analizi Projelerin hedef gruplarla ilgili olmaması Proje sahibi kuruluşun konuyla ilgisinin zayıflığı Stratejik çerçevenin belirsizliği Risklerin yeterince dikkate alınmaması Kısa vadeli bakış açısı Geçmiş deneyimlerin yeni projelerde dikkate alınmaması Faaliyet odaklı (sonuç odaklı değil) uygulama ve planlama Doğrulanabilir olmayan proje çıktıları Yetersiz proje dökümanları

Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012 Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (ULUSAL AJANS) Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

ULUSAL AJANS PROGRAMLARI Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı

Programa Katılan Ülkeler AB Ülkeleri: Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Polonya, Portekiz, Slovakya, Slovenya, İspanya, İsveç, Hollanda, İngiltere, GKRY, Bulgaristan, Romanya EFTA Ülkeleri: İzlanda, Norveç, Lihtenştayn, İsviçre Aday Ülkeler: Türkiye, Hırvatistan AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI

Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) 1- Sektörel Programlar Comenius Okul Eğitimi Erasmus Yüksek Öğretim & İleri Eğitim Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim ve Öğretim Grundtvig Yetişkin Eğitimi 2- Ortak Konulu Program 4 temel faaliyet – Politika geliştirme; Dil Öğretimi; Bilişim; Yaygınlaştırma 3- Jean Monnet Programı 3 temel faaliyet – Jean Monnet; Avrupalı Kurumlar; Avrupalı Topluluklar AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI

Leonardo da Vinci Sektörel Programı Avrupa Birliği’ne üye ve aday ülkelerin mesleki eğitime yönelik politika ve uygulamalarını desteklemek ve geliştirmek için yürütülen bir mesleki eğitim programıdır. AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI

Leonardo da Vinci Faaliyet Türleri Hareketlilik Ortaklıklar Yenilik Transferi Hazırlık Ziyaretleri

Leonardo da Vinci 2011 Bütçesi Leonardo Faaliyeti Bütçe (€) Bütçe + Ulusal Katkı (€) Hareketlilik 11.150.000 13.000.000 Yenilik Transferi 4.300.000 Ortaklık 1.250.000 1.650.000 Haz. Ziy. 200.000 TOPLAM 16.900.000 19.150.000 AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI 13

Leonardo da Vinci 2011 Bütçe Dağılımı AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI

AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI 2011 yılı Kabul Sayıları AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI 15

Leonardo da Vinci Hareketlilik Özel Amaçlar: Bireylerin bilgi, beceri ve yeterlik kazanmalar için eğitim faaliyetini desteklemek ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak Mesleki eğitim ve öğretim sistemleri, kurumları ve uygulamalarında kalite ve yenilikçilik adına yapılacak gelişmeleri desteklemek Mesleki eğitim ve öğretimin cazibesini artırmak ve çırak, çalışan, iş arayan ve işverenlerin hareketliliğine katkıda bulunmak Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

LdV Programının Amaçları Uygulamaya Yönelik Amaçlar: Hayatboyu öğrenme faaliyetlerinden yararlananların sayısını yıllık 80.000 kişiye ulaştırmak. Eğitim kurumlarıyla diğer ortaklar arasındaki işbirliğini Avrupa genelinde artırmak. Yüksek öğrenim dışında kalan, mesleki eğitim alanındaki yenilikçi uygulamaların geliştirilmesini ve bir ülkeden diğerlerine aktarılmasını kolaylaştırmak. Yeterliklerin ve kazanımların tanınmasını ve şeffaflığını artırmak Modern yabancı dillerin öğrenimini teşvik etmek. Bilişim teknolojisine dayalı içerik, hizmet, pedagojik faaliyet ve uygulamaların geliştirilmesini desteklemek. Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Neden Hareketlilik Projesi? Bilgi ve becerilerin artırılması Staj ve eğitim imkanı İş imkanı Teknoloji ve yeniliklerin yerinde görülmesi Uygulama ve sistemlerin karşılaştırılması Yabancı dil gelişimi Sosyal ve kültürel etkileşim Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Hareketlilik Hedef Grupları Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

2011 Hareketlilik Projeleri- Bazı Konu Başlıkları Engellilere Avrupa’da Web tasarımı eğitimi: Dreamweaver ve Flash uygulamaları Diyabetli Hasta Bakımı Gazaltı kaynak teknolojileri ve lazerle kesim tekniklerinin uygulanması Otelcilik ve turizm işletmelerinde uygulamalı eğitim Nazilli'li çini ustaları Tarımda ara eleman yetiştirme projesi: hayvancılık ve süt üretimi Doğal kaynakların korunması ve iyi tarım uygulamaları PTT Avrupa'ya açılıyor Aday sürücü eğitiminin kalitesinin arttırılarak trafik kazalarının azaltılması Engelli öğrencilerin spor yoluyla sosyal uyum düzeyini yükseltme Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Hareketlilik projesine nasıl ve ne zaman başvurulur? Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

LEONARDO DA VINCI PROGRAMI YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ (TOI) AB ortaklığı yoluyla: İyi uygulamaların ülkeler arasında aygınlaştırılması Yani; Farklı içeriklerde geliştirilmiş var olan yenilikçi ürün, araç, yöntem ya da uygulamaların ulusal , bölgesel, yerel yada sektörel düzeyde ya da coğrafi olarak proje ortakları düzeyinde Dil, Yerel ihtiyaçlar, sektörel ihtiyaç Kültürel durum açılarından uyarlanmasıdır (Adaptasyon) Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

NELER TRANSFER EDİLEBİLİR? MEÖ ile ilgili olan içerikler, araçlar, materyaller, metotlar, metodolojiler, kredi transfer sistemleri, deneyimler, uygulanan politikalardan çıkarılan dersler ve tecrübeler vb. Transfer edilecek şey alanla ilgili son ve en gelişmiş uygulamanın sonuçları olmalıdır. Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

LEONARDO DA VINCI 2012 Yılı Program Öncelikleri-1 Öncelik 1 Mesleki eğitim ve öğretim ile iş dünyası arasında işbirliğinin teşviki Öncelik 2 MEÖ sistemindeki yöneticiler, eğiticiler ve öğreticiler ile usta öğreticilerinin sürekli-temel eğitimi Öncelik 3 MEÖ’de temel becerilerin kazanılmasının teşviki Öncelik 4 MEÖ’de hareketlilik stratejilerinin transferi ve geliştirilmesi Öncelik 5 Öğrenim çıktılarının ve niteliklerinin tanınması için ECVET Öncelik 6 MEÖ’de kalite güvence sisteminin geliştirilmesi Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012 ULUSAL ÖNCELİKLER Politika yapıcı ve karar alıcı kurum ve kuruluşlar tarafından (bakanlıklar, müsteşarlıklar, il ticaret ve sanayi odaları, meslek üst birlikleri, belediyeler, valilikler vb.) mesleki eğitim ve öğretim politikalarını ve bunların etkinliklerini geliştirmeye yönelik olarak sunulan projeler (3 puan). 2007-2011 yılları arasındaki teklif çağrısı dönemlerinde projesi desteklenmeyen kurum/kuruluşlarca sunulan projeler ( 6 puan). 2007-2011 yılları arasındaki teklif çağrısı dönemlerinde projesi desteklenmeyen illerden gelen projeler (6 puan). Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ “Nasıl Yapılır?” 2 Eski proje sahibinin yazılı onayı alınır. Bu süreçlerden sonra transfer edilecek çıktıların transferi amacıyla bir Yenilik Transferi Projesi hazırlanır. Proje yazılırken aktif ve etkili bir yaygınlılaştırılma planı hazırlanır ve bu plana uygun faaliyetler öngörülür. Proje Ulusal Ajans’a sunulur. Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012 “Kimlerle Yapılır?” Mesleki Eğitim ve Öğretimle ilgili tüm kurum ve kuruluşlar (kamu yada özel) Yenilik Transferi projeleri sunulabilir: mesleki eğitim kuruluşları kamu kuruluşları yerel yönetimler özel kuruluşlar sivil toplum örgütleri vb KOBİ’ler başta olmak üzere Yerel Yönetimler ve Odaların da projeye katılımları teşvik edilmektedir. Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ “Önemli Detaylar” Somut sonuçlar hedefler (Müfredat, Hizmet-içi Eğitim Programı, Uzaktan Eğitim Modülü gibi) Biri AB üyesi olmak üzere, minimum 2 farklı Avrupa ülkesinden proje ortağı bulunmalıdır, (başvuru sahibi dâhil toplam 3 ülke olmalıdır.) Proje Süresi en az 1 yıl en fazla 2 yıl (24 ay) Hibe miktarı: 150.000 €/ yıl Proje Ortakları toplam bütçenin % 25’lik bölümünü katkı (ayni ya da nakdi) olarak sağlamalıdır. Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

“Transfer Projesi Nasıl Bulunur?” Bilinen projeler olabilir. Başka uluslar arası, AB veya ulusal fonlar kullanılarak yapılmış olan projeler olabilir. ADAM proje veritabanı da transfer edilecek proje bulmak için iyi bir kaynaktır. Bakınız: http://www.adam-europe.eu/adam/homepageView.htm 2006 yılına kadar yapılmış LdV projelerinin yer aldığı veri tabanı olan Compendium “Desteklenmiş Projeler Veri Tabanı” taranabilir. Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012 “Kalite Kriterleri” İlgililik İş programının kalitesi Yenilikçi yönü Konsorsiyumun kalitesi AB’ye sağladığı katkı Maliyet-yarar etkisi Projenin ülkeye, sektöre ve hedef kitleye sağlayacağı katkı Programla ilgisi ( Yani LLP nin 2007-2013 önceliklerinde hangisine yönelik) VET üzerinde etkisi ve Yaygınlaştırma planının kalitesi Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012 Bütçe 1 “Genel” Proje ile ilgili “Doğrudan Giderler” (Direct Costs) Personel Giderleri (Staff Costs) İşletim Giderleri (Operational Costs) Seyahat& Harcırah Giderleri (Travel and Subsistence) Ekipman (Equipment): Maksimum %10 Taşeronluk (Subcontracting): Maksimum %30 Diğer Giderler (Other) Proje ile ilgili “Dolaylı Giderler” (Indirect Costs) Dolaylı Giderler: Maksimum %7 Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012 “Diğer Giderler” Bu başlık altında aşağıdaki giderler uygun harcama sayılır: Basın bildirileri, reklamlar ve ilanlar (bir defalık giderler) Telif veya diğer fikri mülkiyet haklarının satın alınması Proje kapsamında düzenlenecek bilgilendirme toplantıları, seminerler, konferanslar, pilot uygulamaların yapılacağı yerlerin kiraları (Ancak bu yerler proje sahibi veya ortak kuruluşlara ait olmamalıdır.) Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

“Dolaylı Giderler Kalemi” Doğrudan giderler kalemi toplamının %7’sinden fazla olamaz. Günlük iletişim (posta, faks, telefon, e- posta...vb) Projenin idaresi ile ilgili her türlü gider (PC's, notebook vb. Projenin yürütüldüğü yer ile ilgili kira, elektrik vs. Giderleri Fotokopi (idari yönetim için) Ofis materyalleri/kırtasiye/ büro sarf malzemeleri Bu giderler için belgelendirme zorunluluğu yoktur. Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

LdV Ortaklık Projeleri Mesleki eğitim alanında faaliyet gösteren kurumlar arasında gerçekleştirilecek işbirliğini teşvik edecek ve bu işbirliğine bir kısım ölçütlere göre katkı sağlayacak bir faaliyet türüdür Özellikleri Ürün odaklı bir işbirliği ve çalışma İş dünyasının ihtiyaçları ile mesleki eğitimin ihtiyaçlarının karşılıklı olarak giderilmesi Hareketlilik En az üç ülke ortaklığı Proje tabanlı bir faaliyet ... Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Ürün nedir? Yaygınlaştırılabilir uygulanabilir somut çıktı Genel bir rapor Konferans Cd Çıraklar tarafından üretilmiş somut bir ürün Herhangi bir MEÖ alanındaki eğitim metodu Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012 Kimler Başvurabilir? İşletmeler, Sosyal ortaklar, Mesleki eğitim ve öğretimle ilgili politikalara karar veren kuruluşlar, Ticaret ve sanayi odaları, dernek, vakıflar, mesleki eğitim kurumları vb. Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012 Teknik Özellikler Süre: 2 yıl- sabittir. Ortaklık: En az birisi AB üyesi olmak koşuluyla, en az 3 farklı program ülkesinden ortaklık Mali katkı miktarı: Hareketlilik sayısı esas alınarak belirlenir. Hareketlilik ve projenin tüm masraflarını kapsar. Götürü usuldedir. Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

BÖLGESEL KALKINMA AJANSLARI

BÖLGESEL KALKINMA AJANSLARI Kalkınma Ajansları, Kalkınma Bakanlığı koordinasyonunda, Düzey 2 Bölgeleri esas alınarak Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulan, kendine özgü teknik ve bütçe mekanizmasına sahip, kar amacı gütmeyen, merkezi ve yerel idarelerin dışında, kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarını bir araya getirerek bölgeler arası farklılığı gidermeye yönelik faaliyet gösteren kalkınma birimleridir.

DÜZEY 2 BÖLGESİ NEDİR? İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması’na göre Türkiye, 12 Düzey1 Bölgesi ve 26 Düzey2 Bölgesine ayrılmıştır. Bu ayrım bir idari sınıflama değil, istatistiki bir sınıflamadır. Kalkınma Ajansları Düzey2 Bölgeleri esas alınarak kurulmuşlardır.

ÜLKEMİZDEKİ KALKINMA AJANSLARI

KALKINMA AJANSLARI NEDEN KURULMAKTADIR? Kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek, Kaynakların yerinde ve etkin kullanımını sağlamak ve yerel potansiyeli harekete geçirmek, Ulusal kalkınma planı ve programlarda öngörülen ilke ve politikalarla uyumlu olarak bölgesel gelişmeyi hızlandırmak, Sürdürülebilirliğini sağlamak, bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarını azaltmak,

KALKINMA AJANSLARI NEDEN KURULMAKTADIR? Sosyal uyum ve adaletin güçlendirilmesini sağlamak, Değişen küresel rekabet şartlarına adaptasyonun hızlandırılmasını sağlamak, Sahiplenme ve işbirliği duygusunu güçlendirmek, Bölgenin girişimcilik potansiyelini harekete geçirmek ve sürekli olarak yükseltmek amacıyla kurulmaktadır.

BÖLGE PLANLARI Ülkemizdeki Kalkınma Ajanslarının ayrı ayrı bölge planları bulunmaktadır. Ajanslar, bölge planlarında belirlenen önceliklerin hayata geçirilmesine katkıda bulunacak, istihdam olanaklarını arttıracak ve kalkınmaya yardımcı olacak projelere öncelik vermektedir.

PROJE TEKLİF ÇAĞRISI İLANLARI Kalkınma Ajanslarının proje teklif çağrısı duyurularına Kalkınma Bakanlığı’nın www.kalkinma.gov.tr adresinden ulaşılabilmektedir.

MALİ DESTEK TÜRLERİ Doğrudan finansman desteği Faiz desteği Ajanslar tarafından uygulanan mali destek türleri şunlardır: Doğrudan finansman desteği Faiz desteği Faizsiz kredi desteği

BAŞVURULAR Başvurular; başvuru rehberinde belirtilen şekilde, rehberdeki kural ve koşullara uygun olarak, ekleriyle birlikte eksiksiz doldurularak yapılır. Ajansın proje teklif çağrısı ilanında belirtilen son kabul tarihi ve saatinden önce elden veya posta yoluyla yapılır. Posta yoluyla yapılan başvurularda, postadaki gecikmeler dikkate alınmaz.

BAŞVURU VE DEĞERLENDİRME Projenin Ajansa sunulması Ajans tarafından ön inceleme Bağımsız değerlendirme Başvurular, en yüksek puanı alan tekliften başlayarak sıralanır. Yapılan puanlamada 65 ve üzerinde puan alan başvurular başarılı projeler olarak listelenir. Eşit puan alan başvurularda, başvuru tarihi esas alınır. Değerlendirme komitesinin değerlendirmesi Başarılı proje listesinin Ajans genel sekreteri tarafından, kendi görüşü de eklenmek suretiyle, yönetim kurulunun onayına sunulması

TEMEL DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Bütün küçük ölçekli altyapı projelerinin değerlendirilmesinde; Programın amaç ve önceliklerine uygun olması ve katkı sağlaması, Bölge ekonomisinin gelişmesi bakımından önem taşıması, Bölge içi veya bölgeler arası ortak amaçlara ve ihtiyaçlara yönelik olması, Kısa sürede hizmete girebilecek olması, Diğer önemli altyapı projelerini birbirine bağlayıcı ve/veya tamamlayıcı nitelikte ve işletmelerin ortak sanayi, ticaret ve hizmet altyapısını destekleyici olması Yararlanıcının sağladığı eş finansman miktarı temel değerlendirme kriterleri olarak alınmaktadır.

AJANSLAR TARAFINDAN VERİLEN HİZMETLER Kalkınma ajansları, bölgesini kapsayan illerde proje hazırlama eğitimleri düzenlemektedir. Ayrıca, ihtiyaç duyulması halinde potansiyel başvuru sahipleri için yardım masaları kurulmaktadır.  Proje hazırlama eğitimleri ve yardım masaları desteğiyle potansiyel başvuru sahiplerinin proje yazabilir seviyeye gelmeleri amaçlanmaktadır. Ajans tarafından verilen hizmetler ücretsizdir.

Ajansa gelen proje başvuruları objektif bir şekilde değerlendirilir. Önemli olan; Projenin kalitesi Sürdürülebilirliği İşini iyi yapan ve motivasyonu yüksek bir yönetim kapasitesinin olmasıdır.

HEDEF KİTLENİN İKTİSADİ AMACI BAKIMINDAN DAĞILIM (2010) Hedef Kitle Bakımından Teklif Çağrısı Türü Ajans Destek Miktarı (Duyurulan) Kar Amacı Güdenlere Yönelik (KOBİ) 272.917.278 Kar Amacı Gütmeyenlere Yönelik 179.900.000 TOPLAM 452.817.278

HEDEF KİTLENİN İKTİSADİ AMACI BAKIMINDAN DAĞILIM (2011*) Hedef Kitle Bakımından Teklif Çağrısı Türü Ajans Destek Miktarı (Duyurulan) Kar Amacı Güdenlere Yönelik (KOBİ) 263.700.000 Kar Amacı Gütmeyenlere Yönelik 180.310.000 TOPLAM 444.010.000 * Ajanslar tarafından 2011 yılı teklif çağrıları ilan ve değerlendirme süreçleri devam etmektedir.

Tahsis Edilen Tutar (milyon TL) DESTEK BÜTÇELERİ Yılı Tahsis Edilen Tutar (milyon TL) 2008 48,4 2009 95,3 2010 452,8 2011* 444,01 Toplam   *Ajanslar tarafından 2011 yılı teklif çağrıları ilan ve değerlendirme süreçleri devam etmektedir.

TEŞEKKÜR EDERİM Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ S.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Makine Eğitimi Bölümü Kampüs/KONYA rekus@selcuk.edu.tr recaikus@gmail.com 0332 223 33 24 (iş) 0506 425 12 62 (GSM) Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012

Yrd. Doç. Dr. Recai KUŞ –Proje Finans Kaynakları I -2012