ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.

Slides:



Advertisements
Similar presentations
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MODÜL 4 Organizasyon.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ

Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
Örgütsel Kariyer Planlaması
KARİYER GELİŞTİRME.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Presentation transcript:

ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003

İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ NEDİR?  İş Mükemmelliği Modeli, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) tarafından kurumların toplam kalite yönetimi uygulama başarılarını değerlendirerek Avrupa Kalite Ödülleri dağıtmak üzere oluşturduğu bir değerlendirme modelidir.  Başvuru dosyaları, bu modelin içerdiği başlıklar itibariyle düzenlenmektedir.

İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ  GİRDİLER (OLANAK SAĞLAYAN UNSURLAR) Liderlik Politika ve Stratejiler İnsan Kaynakları Yönetimi Kaynaklar Süreçler  SONUÇLAR Müşteri tatmini Çalışanların tatmini Toplum üzerine etkiler İş sonuçları

LİDERLİK Üniversitenin tüm yöneticilerinin:  TKY’yi kurumlarının performansını sürekli iyileştirmek için temel bir süreç olarak benimsemeleri ve bu yöndeki çabalarda liderlik yapmaları;  TKY çalışmalarını uygun kaynaklarla desteklemeleri;  TKY kültürü oluşturmak yolunda tutarlı ve gözle görülür çaba sarfetmeleri.

POLİTİKA VE STRATEJİLER Üniversitenin misyon, vizyon, değerler, politika ve stratejilerinin:  Toplam kalite kavramı üzerine oturtulması  Kurum planlarının oluşturulmasında TKY politika ve stratejilerinin temel alınması  Kalite ölçüm ve enformasyonu temelinde geliştirilmesi  Düzenli olarak gözden geçirilmesi

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Üniversitenin kendini sürekli iyileştirmek için  İsdihdam, terfi, eğitim ve kariyer geliştirme süreçleriyle bilgi, beceri ve yetenekleri geliştirmesi  Çalışanlarının tam potansiyelinden etkin biçimde yararlanması  Performans değerlendirmelerinin kalite stratejilerini desteklemesi  İletişim ve takımlar aracılığıyla kalite iyileştirme çabalarının yaygınlaştırılması

KAYNAKLAR Üniversite kaynaklarının:  Kalite stratejilerini destekleyecek biçimde tahsis edilmesi  Kalite maliyeti kavramının benimsenmesi  Maliyetleri düşürme programları ile verimliliğin yükseltilmesi  Kalite yönetiminin enformasyon sistemi kaynaklarıyla desteklenmesi  Malzeme israfının en aza indirilmesi  Teknolojiden optimal yararlanılması

SÜREÇLER Üniversitenin tüm idari ve akademik süreçlerinden  Kritik önemde olanların belirlenmesi  Süreç sahiplerinin sorumluluk alması  Performans standartlarının tespit edilerek ölçümler yapılması  Süreç iyileştirme çabalarının kurumsallaşması

AKADEMİK SÜREÇLER Üniversitenin kritik akademik süreçlerinden bazıları:  Ders programı geliştirme  Öğretim ve danışmanlık  Ölçme ve değerlendirme  Öğretim kadrosu geliştirme  Atama ve yükseltme  Araştırma ve yayın

İDARİ SÜREÇLER Üniversitenin kritik idari süreçlerinden bazıları:  Öğrenci kabul ve kayıt işlemleri  Fiziksel tesislerin, park ve bahçelerin bakımı  Kütüphane yönetimi  Malzeme temini ve satın alma  Yazıişleri prosedürleri  Bilgiişlem hizmetleri  Personel istihdam ve yükseltme prosedürleri

İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ: SONUÇLAR Üniversitenin faaliyetlerinden elde ettiği sonuçların, iyileştirme fırsatlarını tespit etmek üzere nasıl değerlendirileceğini açıklar. Değerlendirme alanları:  Müşteri tatmini  Çalışanların tatmini  Toplum üzerinde etkiler  İş sonuçları

MÜŞTERİ TATMİNİ Üniversitenin çıktılarından etkilenen:  Öğrencilerin  Potansiyel öğrencilerin  Öğrenci ailelerinin  Mezunları istihdam eden kuruluşların  Diğer üniversitelerin  Özel sektör ve kamu kuruluşlarının  Genel olarak toplumun Üniversitenin hizmetleri ile ilgili algılamaları ve tatmini

ÇALIŞANLARIN TATMİNİ Üniversitenin akademik ve idari tüm çalışanlarının:  Çalışma ortamı  Yönetim tarzı  Eğitim, gelişme ve yükselme olanakları  Birimler arası iletişim ve işbirliği  Fiziksel tesis ve teknolojik donanım  Sağlık ve güvenlik olanakları hakkındaki algılama ve tatminlerinin düzenli ölçülmesi

TOPLUM ÜZERİNE ETKİLER Üniversitenin toplumun yaşam kalitesine, eğitim ve sağlık seviyesine, çevre ve kaynakların korunmasına:  Üniversite-işhayatı işbirliği  Teknoparklar  Sürekli eğitim programları  Halk sağlığı projeleri  Spor, kültür ve eğlence faaliyetleri vb.  Bilimsel araştırmalar ile yaptığı katkıların düzenli olarak ölçülmesi

İŞ SONUÇLARI Üniversitenin bir kurum olarak elde ettiği maddi (finansal) ve maddi olmayan tüm iş sonuçları açısından düzenli olarak değerlendirilmesidir. Maddi ölçüler:  Üniversiteye sağlanan bağışlar  Maliyetleri düşürme oranları  Gerçekleşen yatırımlar vb. olabilir.

MADDİ OLMAYAN İŞ SONUÇLARI Üniversitenin performansını yansıtan finansal olmayan iş sonuçları:  Yıllık bilimsel yayın sayısı  Düzenlenen bilimsel toplantı sayısı  Kritik idari ve akademik süreçlerin tamamlanma süreleri  Öğrenci taban puanlarında artış  Öğrenci başarı oranları  Kazanılan ödüller vb.