Yenilikçi ve Girişimci Mezunlar için

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB)
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.

Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
ECZACIBAŞI İLAÇ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
NÜKLEER ENERJİ ALANINDA ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Bölgenin sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimine katkıda bulunmak Vizyon’ u Güçlü bir sivil toplum bilinci ve ileri teknolojiyi kullanan, rekabet gücü.
ÖRNEKLERLE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
SAM SERAMİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
Sanayinin AR-GE Yeteneğinin Arttırılmasına Yönelik Lisansüstü Eğitim ve Araştırma Programı ( ) Sanayinin AR-GE Yeteneğinin Arttırılmasına Yönelik.
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Bilişim Teknolojileri Alanı
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Sanayinin Ar-Ge Yeteneğinin Arttırılmasına Yönelik Lisans Üstü Araştırma-Eğitim Programı (EDP) (2004K120270) Prof. Dr. Hasan MANDAL Anadolu Üniversitesi.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Yenilikçi ve Girişimci Mezunlar için Nasıl bir “Bursa Teknik Üniversitesi” Olmalı? Prof. Dr. Hasan MANDAL 9 Kasım 2010

KÜRESEL SORUNLAR Gıda Temiz Su Sağlık Güvenlik Temiz Enerji Çevre Demografik Değişimler Yaşam Kalitesinin İyileştirilmesi Küresel Isınma Sürdürülebilir Gelişme

ERA-EHEA İLİŞKİLER/ STRATA-ETAN EXPER GRUP RAPORU, Ağustos 2004 “PARADOX” Bir taraftan bilim ve eğitimin toplumumuzda temel problemlerimizin büyük çoğunluğunu çözmesi beklenirken diğer taraftan bunun verimli olarak yerine getirilmesindeki şüphe, kaygı ve umutsuzluk artmaktadır. “On the one hand, science and education are expected by many to solve most of the major problems of our society. On the other hand there is a growing doupt, suspicion, or disappointment about their capacity to do so effectively”

Avrupa Yüksek Öğretim Alanı 2010 ve Sonrası Öncelikleri Öğrenme Çıktılarına Dayalı Yaşam Boyu Öğrenme Sisteminin Geliştirilmesi Formal ve İnformal Ortamlarda Kazanılan Yeterliklerin Formal Eğitimde Tanınması Bilgi, Beceri ve Yetkinliklere Dayalı İstihdam Edilebilirlik Öğrenci Merkezli Eğitim Eğitim, Araştırma ve İnovasyon (özellikle doktora programları) Uluslararası İşbirliği İleri Boyutta Hareketlilik (Youth on the Move: Mobility for All) Şeffaflık ve Kalite Güvencesi Kurumsal Otonomi

YÜKSEKÖĞRETİM ALANINDAKİ EĞİLİMLER (TÜRKİYE) Küreselleşme Yüksek öğretim kurumlarının çeşitliliği Azalan kamu kaynakları Eğitim-öğretim ve araştırmanın yanında toplumsal katkının öneminin artması Yüksek öğretime yoğun talep Bilgi ve iletişim teknolojileri ile birlikte çeşitlenen eğitim ortamları 6

Üniversitelerimizin Gündemi Performans Esaslı Bütçe Bologna Süreci Hesap Verebilirlik YÖDEK Stratejik Planlama Kaynakların Etkin Kullanımı 5018 Sayılı Kanun Kurumsal Stratejik Öncelikler 7 7

SANAYİ KURULUŞLARI İÇİN REKABET EVRİMİ 1960’lar ÜRETİM üstünlüğü ile rekabet 1970’ler MALİYET üstünlüğü ile rekabet 1980’ler KALİTE üstünlüğü ile rekabet 1990’lar HIZ üstünlüğü ile rekabet 2000’ler BİLGİ üstünlüğü ile rekabet

Firma Piyasa Değeri (Standard&Poor 500 firma ortalaması)

EIS 2008-2010 İçin İnovasyon Göstergeleri İnsan Kaynakları Finans ve Destek Firma Yatırımları İşbirlikleri ve Girişimcilik Yan Çıktılar İnovatörler Ekonomik Etkiler

Özet İnovasyon Endeksi (2009)

Türkiye’nin İnovasyon Performansı (2009) - Türkiye, yetişen inovatörlerden biridir. İnovasyon performansı, AB ortalamasından düşüktür, fakat performansının gelişme hızı AB ortalamasından yüksektir. Ülke performansına göre yapılan değerlendirmede ortaya çıkan göreceli güçlü yönler, “Finans ve Destek”, “İnovatörler” ve “Ekonomik Etkiler”alanlarında, Zayıf yönler ise “İnsan Kaynakları”, “Firma Yatırımları” ve “Yan Çıktılar” alanlarındadır.

Araştırmacı Sayısı (TZE) Ref: DPT, 2009

Bin İşgücü Başına Düşen Araştırmacı Sayısı (TZE) Ref: DPT, 2009

Özel Sektörde Çalışan Araştırmacıların Toplam Araştırmacı Sayısına Oranı (%) Ref: DPT, 2009

IFEES (International Federation of Engineering Education Societies) ve GEDC (Küresel Mühendislik Dekanları Konseyi) Anketi (I) 1. Mühendislik, bilim ve matematiğin temellerine hakimiyet. 2. Politik, sosyal ve ekonomik perspektiflere hakimiyet. 3. Bilişim teknolojileri, dijital uygulamalar ve bilişim uzmanlığına hakimiyet 4. Ürün yaşam döngüsünün tüm aşamalarına (tasarım, prototip üretimi, test, üretim, dağıtım kanalları, tedarikçilerin yönetimi, vb) hakimiyet. 5. Proje planlamasına, yönetimine ve projelerin farklı paydaş gruplar (proje ekibi üyeleri, proje sponsoru, projenin sunulduğu kuruluş, son kullanıcılar, vb) üzerindeki etkilerine hakimiyet. 6. Etik ve iş normlarına hakimiyet ve bu normları verili bir bağlamda (organizasyon, endüstri, ülke, vb) etkin olarak uygulama 7. Değişik yollar, yöntemler ve araçlarla (yazılı, sözlü, grafik, dinleme, elektronik, vb) etkin bir şekilde iletişim kurma. 8. Hem teknik hedef kitleyle hem de teknik olmayan hedef kitleyle etkin iletişim kurma. 9. Uluslararası/küresel bir perspektife sahip olma. 10. En az iki dile hakimiyet.

IFEES (International Federation of Engineering Education Societies) ve GEDC (Küresel Mühendislik Dekanları Konseyi) Anketi (II) 11. Hem eleştirel hem yaratıcı düşünme yetisine sahip olma. 12. Hem bireysel hem de işbirliği içinde düşünme yetisine sahip olma. 13. Bir ekip üzerinde etkiye sahip olma (ekibin hedeflerini kavrar, ekip çalışmasına etkin olarak katılır, ekip kararlarını destekler, ekip üyelerine saygılıdır, vb). 14. Olumlu bir imaja ve olumlu bir özgüvene sahip olma. 15. Yüksek düzeyde profesyonel yetkinliğe hakim olma. 16. Kalite prensiplerine/standartlarına ve sürekli gelişmeye açık olma. 17. Disiplinler arası/çok disiplinli bir perspektife sahip olma. 18. Karar vermede ve risk yönetiminde kişisel ve profesyonel değerlendirmeler yapma. 19. Diğer kişilere hedeflerini ve görevlerini yerine getirmeleri için yol gösterir ya da yardım etme. 20. İnsiyatif gösterme ve öğrenme istekli olma.

MÜDEK Ölçüt 3 - Program Çıktıları ve Değerlendirme Mühendislik programları, mezunlarının aşağıdaki niteliklere sahip olduğunu kanıtlamalıdır: Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi, Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi, İstenilen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi, Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi, Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi Mesleki ve etik sorumluluk bilinci Etkin iletişim kurma becerisi, Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi, Çağın sorunları hakkında bilgi, Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.

ÜNİVERSİTE İÇİN YENİ BİR BİLGİ ÜRETİM SİSTEMİ Disipliner ve meslektaşlar arasında paylaşılan bilgi üretim yaklaşımı yerine disiplinlerarası (hatta transdisipliner) bilgi üretim metodojileri ile günlük hayatın içinde diğer aktörlerle yakın ilişki

“Eğitim ve öğretimde uygulanacak yöntem: Bilgiyi insan için fazla bir süs, bir baskı aracı ya da uygar bir zevkten çok maddi hayatta başarılı olmayı sağlayan uygulanabilir ve kullanılabilir bir araç haline getirmektir.” TBMM, 4. Açılış Yılı Konuşması’ndan 1 Mart 1923 M. Kemal Atatürk

Vergi Üniversite Sanayi

TARAFLAR ÜNİVERSİTE SANAYİ ÜNİVERSİTE SANAYİ YAKINSAMA DEVLET DEVLET

ÜNİVERSİTE-SANAYİ Stratejik ortaklar (?)

İŞBİRLİĞİ TARAFLARININ MOTİVASYON UNSURLARI ÜNİVERSİTE İÇİN Eğitim ve araştırma çalışmaları için finansal destek sağlamak, Kamu yararına servis misyonunu yerine getirmek, Öğrenci ve fakültelerine tecrübe alanları açmak, Anlamlı problemler belirlemek, Bölgesel ekonomik gelişmeye katkıda bulunmak, Mezunlarına iş alanları yaratmak.

İŞBİRLİĞİ TARAFLARININ MOTİVASYON UNSURLARI ENDÜSTRİ İÇİN Üniversitenin araştırma altyapısına erişmek, Kendisinden olmayan laboratuvar uzmanlıklarına erişmek, Teknolojilerinin genişlemesine ve yenilenmesine olanak sağlamak, Potansiyel elemanlarını seçebilmek, Rekabet öncesi araştırma olanakları sağlamak, Kendi araştırma kapasitesini artırmak.

İŞBİRLİĞİNDE BAŞARI STRATEJİLERİ Karşılıklı güven ve birbirlerinin beklenti ve gereksinimlerinin farkında olmak, İlişkilerde saygı ve esneklik, Tanımlı amaçlar ve roller, Şeffaf bütçe ve fon temini ve kullanımı, Çalışma ve araştırmaların profesyonel anlamda (projelendirme termin, finansal yönetim, vb.) yürütülmesi, İşbirliği taraflarının üst yöneticileri arasında sürekli iletişim araçları sağlanması, Tartışma ve anlaşmazlıkların çözümüne ilişkin metotların oluşturulması, Uzun dönemli organizasyonların sağlanması (10-20 yıl)

İŞBİRLİĞİNDE BAŞARI STRATEJİLERİ Çalışma ve araştırmaların profesyonel anlamda (projelendirme termin, finansal yönetim, vb.) yürütülmesi, İşbirliği taraflarının üst yöneticileri arasında sürekli iletişim araçları sağlanması, Tartışma ve anlaşmazlıkların çözümüne ilişkin metotların oluşturulması, Uzun dönemli organizasyonların sağlanması (10-20 yıl)

PAYDAŞLARIN MEMNUNİYETİ Üniversite  Endüstri  Alt yapı olanaklarına ulaşım, yetişmiş eleman, katma değer Öğrenci  Doktora derecesi, maddi destek, istihdam Öğr. Üyesi  Tam zamanlı araştırıcı, bireysel maddi destek DPT-TEYDEB  Kurumsal üniversite-sanayi işbirliği SANTEZ katma değer oluşturma için araç

PAYDAŞLARIN MEMNUNİYETİ Üniversite Öğrenci  Endüstri Öğretim Üyesi Kamu 31 31

SERAMİK SEKTÖRÜ Yüksek katma değerli sektör Toplam satış hacmi >1.5 Milyar Dolar civarında KAPLAMA MALZEMELERİ Toplam üretim >300 milyon m2 İhracat: >100 milyon m2 Avrupa’da 3. ve Dünyada 6. büyük üretici SAĞLIK GEREÇLERİ Üretim ve İhracatta Avrupa’da ilk 3 sıra içinde . Refrakter malzemeler, sofra eşyası, teknik seramikler

SAM ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SERAMİK TÜBİTAK ÜRETİCİLERİ 1998 SERAMİK ARAŞTIRMA MERKEZİ SERAMİK ÜRETİCİLERİ TÜBİTAK 1998

Türkiye’de üretimin %85’ini yapan firmalar SAM’ a üyedir Toplam üyelik aidatı: 125.000 ABD Doları

Sanayicilerin etkin ve sürükleyici olması YÖNETİM Sanayicilerin etkin ve sürükleyici olması YÜRÜTME Üniversite ile sanayi arasındaki diyaloğu kurabilecek (yılmayan, alçak gönüllü, motivasyon sahibi, güven veren) ÜNİVERSİTE Toplumsal misyonu gereği kucaklayıcı

10 YILLIK FAALİYET Standart test laboratuarı (akredite) 15000’den fazla test ve analiz 40 Ar-Ge projesi (>50 milyon Dolar, ölçülebilen katma değer) Birçok danışmanlıklar Sektörel eğitimler Altyapı geliştirme Standart test laboratuarı (akredite) Diğer laboratuarlar Dokümantasyon

Uzun, ince bir yol

MEVCUT DURUM 2006 Yılı sonunda TÜBİTAK Programı sonlardı Merkez, yeni bir tüzel yapılanma arayışına girdi SAM A.Ş. Kuruldu (Eskişehir Teknoloji Geliştirme Bölgesinde) Üniversite SAM A.Ş.’nin %50 ortağı oldu

SAM’NİN STRATEJİK ÇIKTISI ENDÜSTRİYEL DOKTORA PROGRAMI 2004-2010

AMAÇ Sanayi yatkınlığı yüksek ve sanayiyi yakından tanıyan doktoralı araştırmacılar yetiştirmek, Bu araştırıcıların sektörde çalışmalarını özendirerek, sanayinin Ar-Ge yetkinliğini yükseltmek ve daha global düşünebilen Ar-Ge kültürü oluşturmak, Sürekli söylemde kalan üniversite-sanayi işbirliğini bu program yoluyla vazgeçilmez bir düzeye çıkartmak, Diğer sektörler için başarılı bir model oluşturmak, Program kapsamında gerçekleştirilecek projelerle sanayiye katma değer yaratmak.  

KAPSAM Seramik sektörüne yönelik proses geliştirme, verimlilik, çevre, enerji ve diğer ilgili alanlarda oluşturulacak projeler

YÖNTEM Sektörün öncelikleri ve katılımları ile araştırma konuları ve projeleri belirlenmektedir. Araştırmalar, disiplinlerarası bir yaklaşımla ve ilgili endüstriyel kuruluşların aktif katılımları (ortak danışmanlık vb.) sağlanarak yürütülmektedir. Projelerde istihdam edilecek araştırıcılar, proje kapsamlarına göre ilgili temel veya uygulamalı bilim mezunlarından seçilmektedir. Program kapsamındaki araştırıcılar aynı zamanda lisansüstü (özellikle doktora) eğitimlerini de yürütmektedirler.

Program kapsamındaki araştırıcılar çalışmalarının en az %25’ini ilgili sanayi kuruluşlarında yapmaktadırlar. Araştırıcının çalışmaları ve performansı her 6 ayda bir ilgili sanayi kuruluşlarının da katılımı ile değerlendirilmektedir. Performans değerlendirmesindeki temel kriter, araştırmacının endüstriyel yatkınlığı ve yaratıcılığı, sonuçların endüstriyel olarak kullanılabilirliği, ticari ve patent alma potansiyeli olacaktır. Program kabul edilen öğrenciler (her yıl 10 öğrenci olmak üzere toplam 30) direkt doktora programına başlamaktadır ve ortalama 4-5 yıl sonunda 26 yaşında doktora eğitimini tamamlayarak genç yaşta ve dinamik olarak sektörde istihdam edilebileceklerdir.

MEVCUT DURUM Program da 6. yıl . DPT desteği alt yapı ve sarf malzemeleri ile sınırlı (8 Milyon YTL) Projedeki öğrenciler için maddi destek . Endüstri (16 firma) tarafından sağlandı (2 Milyon TL) . Program kapsamında 28 öğrenci Her öğrenci için TÜBİTAK-TEYDEB ve/veya SANTEZ projesi . Öğretim Üyesine maddi destek . Projeler sürekli dış denetime açık

EDP’nin Ulusal Etkileri In 2004 the “Industrial Doctorate Programme in Ceramics” was initiated as a project in Anadolu University. The project was financed by the State Planning Organization (SPO) (with the contribution of 5,2 million USD) and received 1 million USD contribution from the industry sector. The project aims at training researchers who received graduate education in the fields needed by the industry, and thus contributing to the ceramics industry of the region. BOLOGNA PROCESS TEMPLATE FOR NATIONAL REPORTS: 2005-2007 Another programme in which courses are delivered by flexible methods is industrial Doctorate programme in ceramics offered by Anadolu University. The students studying in this programme spend 25% of their time working at the industrial sector (See item 8). FLEXIBLE LEARNING PATHS IN HIGHER EDUCATION TÜRKİYE’NİN YÜKSEK ÖĞRETİM STRATEJİSİ BELGESİ Sanayi Doktora Programı: Bu program kapsamında sanayi desteği ile sanayinin ihtiyaç duyduğu alanlarda lisansüstü eğitim almış araştırmacılar yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Program bütçesinin kamu –sanayi tarafından ortak karşılanması ve mezun olan araştırmacıların programı destekleyen sanayi kuruluşlarında araştırmacı olarak görev alması öngörülmektedir. Anadolu Üniversitesi’nde yürütülen Seramik Sanayi Doktora Programı bu kapsamda yer almaktadır. DPT ULUSAL DESTEK PROGRAMI

EDP’nın KURUMSAL KAZANIMLARI Bölüm Alt Yapısının Yenilenmesi ETGB’de 6 adet Üniversite Bazlı Girişimci Firması Diğer Birimler için Örnek Olma (4 adet Mükemmeliyet Merkezi Projesi)

1900’ lü yıllar

2000’ li yıllar ... Yenilikçi ve Girişimci Mezunlara sahip Üniversite Geleneksel Üniversite... ... Yenilikçi ve Girişimci Mezunlara sahip Üniversite