Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Sayıştay Konferans Salonu Ankara,
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI

Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Bologna Süreci, Bergen Bildirisi, Kurumsal Değerlendirme Projesi ve Yeni Yönetmelikler Stratejik Planlama ve Kurumsal Değerlendirme Programı İzleme Komitesi.
EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk.
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
“DÜADEKK Paylaşım Toplantıları” Ekim 2009, DİYARBAKIR
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJESİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ PROJE KOORDİNASYON OFİSİ BİRİMİ
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Bologna Süreci Kapsamında Stratejik Planlama Yaklaşımı ve Kalite Güvencesi.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Kurumsal Değerlendirme Programı

Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği, YÖK 2005 Yükseköğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu Amaç: Yüksek öğretim kurumlarının öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerin değerlendirilmesi, kalitenin geliştirilmesi, bağımsız dış değerlendirme süreci ile kalite düzeyinin onaylanması ve Üniversitenin ulusal ve uluslararası tanınırlığının artırılması. Süreç: İç değerlendirme Dış değerlendirme Periyodik gözden geçirme İç Değerlendirme Dış Değerlendirme Bireysel faaliyet raporları * EUA’dan istenmiştir. Öğrenci değerlendirmeleri Memnuniyet araştırmaları Mezun izleme çalışmaları misyon, vizyon, stratejik plan, akademik hedefler, performans değerlendirmeleri

Dış Değerlendirme Bir yükseköğretim kurumunun, yönetsel, eğitim-öğretim, araştırma, ile toplumsal sorumluluk ve sanayi işbirliği hizmetlerinin kalitesinin, bağımsız dış değerlendiriciler (yurt içi veya yurt dışında faaliyet gösteren "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi"ne sahip kurum, kuruluş) tarafından değerlendirilmesidir.

Neden Avrupa Üniversiteler Birliği? Avrupa Üniversiteler Kurumu (EUA) ve Avrupa Birliği Rektörler Konfederasyonu’nun (CRE )31 Mart 2001 tarihinde Salamanka, İspanya konferansları sonucu birleşmesiyle ortaya çıkmıştır. Türkiye’de 58 üniversite EUA üyesidir İEÜ üye üniversitedir 46 ülkede 800’den fazla üyesi bulunmaktadır. Bolonya sürecinde görevleri Avrupa Birliği Araştırma politikalarına katkı yapmak, Avrupa ve uluslararası kurumların ilişkilerini geliştirmek, Üniversiteler için kritik önem taşıyan yüksek öğrenim, araştırma ve inovasyon konularında sürekli gelişme sağlayacak bir tartışma ortamı yaratmak Avrupa yükseköğrenim ve araştırma alanlarında danışmanlık yapmak ve kurumların yönetim ve liderlik vasıflarını geliştirmektir. Kuruluş yılı: 2001 Üye sayısı: 45 ülkeden 800 ü aşkın yüksek öğretim kurumu. Bologna Süreci’nde Avrupa üniversitelerinin ana temsilcisi konumundadır. EUA’nın pozisyonu resmen tanınmaktadır. Temel amacı: Avrupa üniversitelerinin tek tek gelişimine katkı ve yükseköğretim sektörünün toplu olarak güçlendirilmesidir. Calısmaları: Kurumsal Değerlendirme Programı, Kalite Kültürü Projesi, Avrupa Kredi Transfer Sistemi çalışmaları (ECTS), Bütünleşik Master programları, Doktora programları

EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Yükseköğrenim kurumlarının deneyimli Avrupalı yükseköğretim liderlerinden oluşan bir grup tarafından kapsamlı bir değerlendirmeden geçirilerek; Bu kurumlarda uygulanan prosedür ve süreçlerin uluslararası olarak en iyi uygulamaya kıyasla gözden geçirilmesi, Üniversitelerin gelişme potansiyelini, Stratejik yönetimlerinin ve iç kalite kültürlerinin gelişimini ve devamlılığını desteklemek üzere tasarlanmıştır.

Amacı Üniversitenin öğretim ve araştırma alanlarında belirlenen hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmak üzere: Üniversitede kalite kültürünü yaymak, Kurumsal yapıyı ve değişimi güçlendirmek, Üniversiteleri öz değerlendirmesini yaparak “hesap verebilirlik”e hazırlamak Kurumsal Değerlendirme Programı’nın amacı: Eğitim reformuna kalkışmış ve kalitesini evrensel standartlara ulaştırmayı hedeflemiş olan üniversitelere, doğru yolda olup olmadıklarını gösterecek bir ayna tutmaktır. Gelişim sürecini destekleyen ve rehberlik eden bir anlayış.

Değerlendirme Değerlendirmede şu sorulara yanıt aranıyor: Kurum ne yapmaya çalışıyor? Kurum bunu nasıl yapmaya çalışıyor? Bunun işe yaradığını nasıl anlıyor? Kurum ilerlemek amacıyla nasıl değişiyor? Kurumun gelişmesine ve kalkınmasına katkıda bulunulması hedefleniyor. Karar verme süreçleri, örgüt yapısı ve işlevleri ele alarak bir üniversitenin değişme kapasitesi değerlendiriliyor. Program : özdeğerlendirmeye önem vermekte, uluslararası bir bakış sağlamakta, yükseköğretimi bilen uzmanların değerlendirmesine dayanmakta, hükümetlerden bağımsız yürütülmektedir.

Değerlendirme Kapsamı Akademik Birimler Araştırma Yönetimi Yönetim Süreçleri Öğrenci Hizmetleri Paydaşlarla Çalışma Yönetim ve Fakülte İlişkileri Uluslararasılaşma Politikaları EUA değerlendirme ekibi her iki ziyaretinde de tüm birimlerin içerisinden kendi seçeceği birim yöneticileri, öğretim elemanları, idari personel, öğrenciler ve ayrıca tüm paydaşlar, mezunlar ile EUA tarafından sağlanan rehbere göre görüşmeler yapacaktır. Bu nedenle tüm birimlerin EUA’nın rehberinde yer alan ve kendilerine sorulması muhtemel alanlar hakkında bilgi sahibi olması oldukça önemlidir. (http://www.eua.be/eua/index.jsp)

Değerlendirme Süreci Başvuru, kabul, bilgilenme ve bilgilendirme Geniş katılım, paylaşım, benimseme Özdeğerlendirme raporu çalışmaları Özdeğerlendirme raporu Ocak 2009 1. ziyaret (Ön ziyaret) 10-12 Mart 2009 Özdeğerlendirme raporunu gözden geçirme 2. ziyaret (Asıl Ziyaret) Sonuç Raporu Kurumsal Değerlendirme Programına katılım isteğe bağlıdır. Bu katılım, üniversitelerin sistemli gelişimine ve uluslararası düzeydeki tanınırlılığına katkı sağlar. Değerlendirme daha çok, öneri ve destek vermeye dayalıdır. Değerlendirme iki aşamada yapılmaktadır: İlk ziyaret (2 günlük) : Kurumu tanıma ve ek bilgiler talep edebilme Esas ziyaret (3 günlük): Kapsamlı değerlendirme ve rapor

ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU 1 Introduction 2 Institutional context 3 Norms and values : What is the institution trying to do? 3.1 Mission and goals 3.2 Constraints and opportunities 4 Organisation and activities: How is the institution trying to do it? 4.1 Management 4.2 Analysis of research and educational approaches 4.3 Academically related activities 4.4 Funding 5 Quality practices: How does the institution know it works? 5.1 How are responsibilities for internal quality shared across the institution? 5.2 Are internal quality processes based on explicit quality standards? Are these quality standards widely known and accepted in the institution? Have they been widely discussed in the institution: is there a shared culture of quality? 5.3 How adequate are the resources available to support internal quality processes? 5.4 What are the available internal quality processes 5.5 To what extent are the outcomes of internal quality processes used in decision-making and strategic planning? 6 Strategic management and capacity for change: How does the institution change in order to improve? 7 Strategic priority EUA, Üniversitemize sunduğu rehbere göre Üniversitemizden bir özdeğerlendirme raporu istemektedir. Özdeğerlendirme raporu, Özdeğerlendirme Komisyonu tarafından hazırlanmaktadır. Özdeğerlendirme raporu SWOT/GZFT analizi ile yakından ilgilidir. Büyük ölçüde Stratejik Planlama çalışmalarına dayanmaktadır. ÖZDEĞERLENDİRME RAPORUNUN ANAHATLARI KURUM NE YAPMAYA ÇALIŞIYOR? Kurumsal normlar ve değerler KURUM YAPMAYI PLANLADIĞI İŞLERİ (KURUMSAL MİSYON VE AMAÇLARI) NASIL GERÇEKLEŞTİRİYOR? KALİTE UYGULAMALARI: Kurum kullandığı yöntemlerin işe yaradığını nereden biliyor? IV. STRATEJİK YÖNETİM VE DEĞİŞİM KAPASİTESİ: Kurum kendini geliştirmek adına kendini nasıl değiştiriyor?

ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU 30 sayfa Analitik, kritik ve objektif şekilde Uygulama nasıl yapılıyor? Üniversitenin stratejisi, öncelikleri ile uyumu nasıldır? İşlerliği nasıl kontrol ediliyor? sorularına cevap vermeli

Ziyaretler sırasında Görüşülecek Kişiler Rektör Özdeğerlendirme Grubu Senato Üyeleri / Üniversite Yönetim Kurulu Dekanlar, Bölüm Başkanları, Akademik Personel Temsilcileri İdari Personel, Uluslararası İlişkiler Ofisi, Mali İşler, Kalite Yönetimi Birimi, Araştırma Merkezleri, vb. Öğrenci Temsilcileri Dış Paydaş Temsilcileri Bu raporda yer alan konular /sorular; aynı zamanda EUA Değerlendirme Ekibi tarafından da cevap aranacak sorular olacaktır. Bu sorular /konular, hepimiz için bir ev ödevidir.

Ziyaret Takvimi

Bu Süreçte Dekanlar EUA Değerlendirme Kurulu ile görüşmek üzere; -Yönetim görevi olmayan 8 akademik temsilci -10 öğrenci temsilcisi. belirlemelidirler. Bölüm Başkanları aracılığıyla tüm akademik personelin bu sürece katılımını sağlamalıdırlar.

Dekan EUA Değerlendirme Kurulu, akademik temsilciler ve öğrencilerle görüşmeden önce her bir Dekanla 30 dakikalık görüşmeler yapacaktır. Bu görüşmelerde; -Fakültenin yapısı -Kalite ve stratejik yönetim süreçleri -Fakültenin üst yönetim ile ilişkileri -Özdeğerlendirmeye fakültenin katkısı -Fakültede kalite kontrolünün rolü konuları yazılı bir hazırlık ve sunuş olmadan tartışılacaktır.

Akademik Temsilciler EUA Değerlendirme Kurulu, akademik temsilciler ile 1 saatlik görüşme yapacaktır. Bu görüşmelerde; -Fakültenin üst yönetim ile ilişkileri -Özdeğerlendirmeye yapılan katkı -Fakültede kalite kontrolünün rolü -Akademik işe alım süreçleri -Kariyer gelişimi ve motivasyon politikaları konuları yazılı bir hazırlık ve sunuş olmadan tartışılacaktır. Bu görüşmede Dekanlar ve Dekan Yardımcıları bulunmayacaktır.

Öğrenci Temsilcileri EUA Değerlendirme Kurulu, öğrenci temsilcileri ile 45 dakikalık bir görüşme yapacaktır. Bu görüşmelerde; -Eğitim ve öğretim hakkındaki görüşleri -Kalite kontrol süreçlerine katkıları -Stratejik karar verme sürecindeki rolü konuları yazılı bir hazırlık ve sunuş olmadan tartışılacaktır.

1. Ziyaret 10-12 Mart 2009 (2 gün) EUA Değerlendirme Ekibi : Alberto Amaral(Başkan),Portekiz,Porto Üniversitesi Eski Rektörü. Airi Rovio-Johansson(Sekreter), İsveç, Gothenburg Üniversitesi Öğretim Üyesi. Ivan Leban, Slovenya, Ljubljana Üniversitesi Eski Rektör Yardımcısı. Noel Whelan, İrlanda, Limerick Üniversitesi Başkan Yardımcısı.

Bu süreçte birimler Stratejik planda yer alan hedef ve faaliyetlerin kendilerince değerlendirmesini yapmalıdırlar. Öz değerlendirmelerini yapmalı, vizyon ve misyonlarını belirlemelidirler. Kendilerine yol haritalarını çizmelidirler. Sürekli iyileşme için veri tabanları ve iç denetim mekanizmaları oluşturmalıdırlar. İyileşme süreçlerini somut veri ve göstergelerle ölçmelidirler. EUA değerlendirme programını birimlerinde tanıtmalı ve birimlerini ziyaretler için hazırlamalıdırlar.

Daha ayrıntılı bilgi için http://eua.ieu.edu.tr www.eua.be