PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

DESTİNASYON PAZARLAMASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI FİYAT
TURİZM PAZARI.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
2.Ünite TURİZM PAZARLAMASI ÇEVRESİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PAZAR RAPORLARI_2013.
Müşteri-Sektör-Rekabet
2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ RAPORU Türkiye’de Yerleşik Yüksek Öğretim Kurumları Turizm Eğitim Analizi Bu çalışmada yer alan tüm veriler T.C.Milli Eğitim.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
KONAKLAMA İŞLETMELERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
Geçmişi & Geleceği Birleştirmek Konferans ve Workshoplar 26 Eylül 2012 tarihinde Olympos‘da.
OHT 2.1 Griffiths and Wall: Economics for Business and Management, 2nd edition© Pearson Education Limited 2008 Talep, Gelir ve Tüketim Davranışları.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
DÜNYA’DA YÜKSELEN DEĞER
Turizm Pazarlaması Çevresi
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.
KONGRE FUAR ORGANİZASYONU 3.Hafta
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Özel İlgi Turizmi Tanımları
KÜLTÜR TURİZMİ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TUI-2.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
Sunum transkripti:

PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: ÜRÜN

ÜRÜN Ürün; insanların gereksinimlerini karşılayan herhangi bir mal ya da hizmettir. Ürün Mal Hizmet

TURİZM ÜRÜNÜ “Bireylerin sürekli olarak yaşamlarını sürdürdükleri konutlarından ayrılışından itibaren başlayıp, yeniden evlerine dönmelerine kadar geçen sürede satın aldıkları veya yararlandıkları mal ve hizmetlerin oluşturduğu paket/deneyimlerin toplamıdır”.

TURİZM ÜRÜNÜ İkamet yerinden ayrılma Eve dönüş Satın alınan mal ve hizmet paketi ya da deneyimler Eve dönüş

Maddi ürün/Maddi olmayan ürün Turizm ürünü maddi bir ürün olabildiği gibi aynı zamanda maddi olmayan bir ürün de olabilir. Bir lokantanın konumu, manzarası, masa düzeni, büyüklüğü, havası, kokusu, masa örtülerinin temizliği, yemeğin kısa zamanda sunulması gibi.

Maddi ürün/Maddi olmayan ürün Bir konaklama işletmesinde odalardaki mobilyaların ergonomik yapısı, odanın sessiz oluşu… Konaklama işletmesinin park alanlarının yeterli oluşu, eğlence olanakları, animasyon hizmetleri, denize girmek ve güneşlenmek için donanımın varlığı…

Maddi ürün/Maddi olmayan ürün Tur operatörlerinin oluşturduğu ve pazarladığı paket turlar, Paket turu oluşturan ulaştırma, konaklama, yeme-içme, eğlence, alışveriş hizmeti gibi ürünler, Seyahat acenteleri tarafından sunulan rezervasyon, bilet satışı, araba kiralama, tatil sigortası hizmetleri…

Turizm Ürünü Neleri İçerir? Fiziksel Nesneler Turizm Bölgeleri Turizm İşletmeleri Etkinlikler Hizmetler

Turizm Ürününü Oluşturan Unsurlar ÇEKİCİLİK ETKİNLİKLER ULAŞILABİLİRLİK TURİZM İŞLETMELERİ İMAJ

1. ÇEKİCİLİK Turistin seyahat etmek istediği bir yeri, diğer bir yere tercih etmesini etkileyen unsurlar

Çekiciliği Belirleyen Unsurlar Doğal unsurlar: Coğrafi durum, iklim, doğal güzellikler, temiz hava, deniz suyu sıcaklığı, kar kalınlığı Sosyo-kültürel unsurlar: Gelenek ve görenekler, eğitim durumu ve kentleşme düzeyi

Çekiciliği Belirleyen Unsurlar Ekonomik unsurlar: Turizm ürününün fiyatı, genel ekonomik durum, paranın satın alma değeri, altyapı olanakları Psikolojik unsurlar: Ülkeler arasındaki tarihsel, kültürel ve dinsel ilişkiler, toplumların gelenek, görenek ve davranış biçimleri, snobizm

2. ULAŞILABİLİRLİK Turizm bölgesine ve turizm işletmesine kolay ulaşılabilmesine yönelik altyapı olanaklarının varlığıdır. Çekiciliği yüksek olan turizm merkezlerinin, hedef kitlenin bulunduğu yerlere olan yakınlığı ve düşük maliyetle buralara ulaşabilme olanağıdır.

3. TURİZM İŞLETMELERİ Ulaştırma İşletmeleri: Kara, hava, deniz ve demiryolu Konaklama işletmeleri: Otel, tatil köyü, pansiyon, oberj Yiyecek-içecek işletmeleri: Müstakil hizmet sunan ya da konaklama işletmelerinin bünyesinde yer alan işletmeler

3. TURİZM İŞLETMELERİ Tur operatörleri ile seyahat acenteleri Diğer turizm işletmeleri: Rekreasyon işletmeleri, hediyelik eşya üreten işletmeler, kongre ve fuar hizmeti sunan işletmeler, turizm basını

4. ETKİNLİKLER Turizm talebinin yaratılması ve arttırılmasında önemli bir rol oynar. Yerel, bölgesel, ülkesel ve uluslararası olabilir. Festival, kongre, şenlik ve karnavallar, spor organizasyonları örnek verilebilir. Rio Karnavalı, Olimpiyatlar, Dünya Kupası gibi.

5. İMAJ Turizm bölgelerinin sahip oldukları imaj, o bölgenin turistler tarafından tercih edilmesini önemli derecede etkilemektedir.

5. İMAJ Las Vegas: kumar turizmi imajı New York: iş turizmi imajı İstanbul ve Roma: kültür turizmi imajı Antalya: deniz-kum-güneş turizmi imajı

TURİZM ÜRÜNÜNÜN ÖZELLİKLERİ Turizm ürününün özelliklerinden büyük bir kısmı, turizmin hizmet sektörü olmasından, bir kısım özellik ise, turizm ürününün kendine özgü farklılıklarından kaynaklanmaktadır.

Turizm Ürünü Olarak Turizm Bölgesi (Destinasyon) Turizm bölgeleri, turizm ürünlerinin bir karışımı niteliğinde olup, müşterilere entegre edilmiş bir deneyim sunarlar. Örneğin; Londra, Alman işadamları için bir turizm bölgesi iken, Avrupa ülkelerini gezmek için gelen Japon turistler için Avrupa, bir turizm bölgesidir.

Turist, gittiği bölgede otelde konaklama yapar, alışveriş yapar, lokantada yemek yer, çeşitli mekanları ziyaret eder. Turizm ürününün oluşturulmasına katkıda bulunan birimler arasında eşgüdüm ve işbirliği olması gerekmektedir. Bu nedenle, bölgesel turizm pazarlaması kavramına gereken önemin verilmesi ve bölgesel web sitelerinden yararlanılması yoluna gidilebilir.

Turizmde Ürünün Yaşam Süreci Mal ve hizmetler, insanlarda olduğu gibi doğar, büyür, olgunlaşır ve ölür. Örneğin; son yıllarda Türkiye’de herşey dahil sistemi de bir turizm ürünü olarak önce pazara girmiş, sonra gelişmiştir. Günümüzde olgunluk döneminde olan bu sistemin bir süre sonra düşme dönemine girmesi beklenebilir.

Turizm Ürünlerinin Yaşam Süreci Pazara giriş Büyüme Olgunluk Düşme

Turizm Ürününün Yaşam Süreci Aşamaları PAZARA GİRİŞ: Turizm ürünü pazarda henüz tanınmamaktadır. Satışları oldukça düşük, satışların artış hızı çok azdır. İlk üretim maliyetleri bu dönemde yüksek olmaktadır. Bu nedenle, genellikle zarar sözkonusu olabilir. Bu dönemde, benzer turizm ürünleri ile rekabet henüz başlamamıştır.

Turizm Ürününün Yaşam Süreci Aşamaları BÜYÜME: Bu aşamada talepte artış başlamaktadır. Satış gelirleri artmakta, hızla üretim maliyetlerinde verimliliğe ulaşılmaya çalışılmaktadır. Pazarda turizm ürününün rakipleri de ortaya çıkmaya başlamıştır. Satışlarda ise kara geçilmiştir ve elde edilen kar günden güne artmaktadır.

Turizm Ürününün Yaşam Süreci Aşamaları OLGUNLUK: Bu aşamada satışlardaki yüksek artış hızı azalmıştır. Rekabet ise iyice yoğunlaşmıştır. Bir süre sonra, satışlarda ve karda azalma başlayacaktır. Farklılaştırma istekleri ve planları yapılmaya başlanır.

Turizm Ürününün Yaşam Süreci Aşamaları DÜŞME: Turizm ürününün satışlarında hızlı bir düşüş yaşanmaktadır. Üretim ve pazarlama çabalarından vazgeçilmeye başlanmıştır. Fiyatta önemli ölçüde indirimlere gidilmeye başlanmıştır. Son bir gayretle tutundurma çabalarına devam edilir. Yeni bir turizm ürününün ortaya çıkartılması gerekli hale gelmektedir.