Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE."— Sunum transkripti:

1 TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ

2 Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE FAKTÖRLERİ

3 MAKRO ÇEVRE ELEMANLARI  1.Demografik çevre: Yaş, evlilik-çocuk durumu, cinsiyet..  2.Ekonomik çevre: faiz oranları, maaş düzeyleri, gelirin elde ediliş dönemleri, borçlanma ve taksit olanakları  3.Siyasal çevre: ülkeler arası siyasi ilişkiler, yasalar  4.Sosyokültürel çevre: toplumun değer yargısı, gelenek- görenek, inanç, moda,  5.Teknolojik çevre: internet, faks, telefon, işletmelerin kullandığı otomasyonlar  6.Ulaştırma alt yapısı: yol alt yapısı ve ulaşım aracı  7.Doğal çevre: deniz, iklim, bitki örtüsü, güneşli gün sayısı ( Konya, Antalya, Muğla, Mersin ve Şanlıurfa)

4 SEKTÖR ÇEVRESİ ELEMANLARı  1.Tedarik kaynakları:  2.Tur operatörleri:  3.Seyahat acentaları:  4.Turizme bğımlı işletmeler:  5.Turizm bölgesi yönetimi:  6.Finansal kuruluşlar:  7.Paydaşlar:

5  1.Rakipler:  2.Ortaklar:  3.Müşteriler:  4.İşgörenler:  5.Sendikalar: FAALİYET ÇEVRESİ ELEMANLARI


"TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları