1 YÖNETİM HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Kemal ULUDAĞ Genel Müdür Genel Müdür 11-14 ŞUBAT 2013 İL MÜFTÜLERİ SEMİNERİ SANDIKLI / AFYONKARAHİSAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
T.C. AFYONKARAHİSAR VALİLİĞİ. Her ilde Valilik bünyesinde “İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlükleri”, 04/03/2010 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak.
GENEL OLARAK İL PLANLAMA VE KOORDİNASYON MÜDÜRLÜKLERİ
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
T.C ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI İlçe Emniyet Amirliği 2013.
T.C. DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Özel İdare Müdürlüğü 2010 YILI FAALİYET RAPORU.
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İL TÜTÜN KONTROL KURULLARI VE SORUMLULUKLARI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlar.
İMAR İSKAN VE KOOPERATİF ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
FİİLİ HİZMET SÜRESİ ZAMMINDAN KİMLER YARARLANABİLİR ?
MUHASEBE EĞİTİMİ.
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
Mükelleflerin İzahat Talepleri
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
İçişleri Bakanlığının 2008/55 Sayılı Genelgesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı
YÖNETİM HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞINCA KUTLU DOĞUM HAFTASI YURT İÇİNDE VE YURT DIŞINDA ÇEŞİTLİ ETKİNLİKLERLE KUTLANDI Kutlu Doğum Haftası açılış programı, Devlet.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
Engellilik ve Dava Örnekleri
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
1 PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA DAYALI HİZMET ALIMLARI.
Kasım 2015 VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR.
AİLE YARDIMLARI DAİRE BAŞKANLIĞI Aralık, 2015
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
GAZİ ÜNİ. FİZİKİ ALANLARI G.Ü. STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI 2.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

1 YÖNETİM HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Kemal ULUDAĞ Genel Müdür Genel Müdür ŞUBAT 2013 İL MÜFTÜLERİ SEMİNERİ SANDIKLI / AFYONKARAHİSAR

2 YÖNETİM HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Görev Tanımı 633 sayılı kanunun 6002 sayılı kanunla değişik 7. maddesinin (f) fıkrası uyarınca Başkanlık merkez teşkilatında Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü kurulmuştur. Genel Müdürlüğümüz, Başkanlığın merkez ve taşra teşkilatını ilgilendiren yapım, bakım, onarım, satın alma, kiralama, genel evrak, arşiv, sağlık, güvenlik, temizlik, aydınlatma, taşıma ve benzeri iş ve işlemleri yürütmekte olup, diğer hizmet birimlerine lojistik destek sağlamaktadır. Genel Müdürlüğümüzün görev alanları 6002 sayılı yasanın 7/f maddesinde 15 madde halinde tadat edilmiştir.

3 Bu bağlamda, Başkanlığımız merkez, taşra ve yurtdışı hizmet birimlerinin yürüttüğü bütün faaliyetler bir yönüyle Genel Müdürlüğümüzü ilgilendirmektedir. Genel Müdürlük olarak söz konusu hizmetlerin Başkanlığımız Stratejik Planındaki hedeflere ulaşması için imkânlar ölçüsünde kamu kaynaklarının etkili verimli ve ekonomik kullanımına da dikkat edilerek gerekli gayret sarf edilmektedir.

4 İL MÜFTÜLERİ İLE PAYLAŞILMASINDA FAYDA GÖRÜLEN HUSUSLAR a) Başkanlığımız Taşra teşkilatı personelinin evrak ayıklama ve imha işlemlerinde rehber kaynak olarak 2007 yılında hazırlanarak il müftülüklerimize gönderilen “Evrak Ayıklama ve İmha Komisyonları Çalışma Rehberi” ve “Tespit ve Değerlendirme Formu” ile il müftülüklerince ilçelere ulaştırılması istenen evrakın bazı ilçe müftülüklerine ulaşmadığı Başkanlığımıza intikal eden bilgilerden anlaşılmıştır. Bundan böyle Başkanlığımız tarafından il müftülüklerine gönderilen tüm genelge, tebligat ve resmi yazıların en kısa sürede ilçe müftülüklerine intikal ettirilmesi hususunda gerekli hassasiyetin gösterilmesi,

5 b) “Diyanet İşleri Başkanlığı Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi Yönergesi” Başkanlığımız web sayfasının mevzuat bölümünde yayınlanmış olup, konu 21/03/2012 tarihli ve 2314 sayılı yazı ile tüm il müftülüklerine bildirilmiştir. Söz konusu yönergeye Başkanlığımız web sayfasından ulaşılarak yönerge esaslarına göre işlem tesis edilmesi,

6 c) Bu gününe kadar mülkiyeti Türkiye Diyanet Vakfına ait binalarda hizmet veren Müftülüklerimizin bu binaların kullanımından dolayı kira ödenmediği gibi bakım ve onarımları da adı geçen Vakıfça yaptırılmakta idi. Maliye Bakanlığı nezdinde 2009 yılından itibaren yapılan görüşmeler sonucunda; 2011 yılı içerisinde TDV’na ait binalarda hizmet veren müftülüklerimiz için Vakfa kira bedeli ödenmesi hususunda bütçeye yeterli ödenek konulmuş ve bu amaçla 2011 yılı içinde Türkiye genelindeki toplam 368 adet binanın mahalli rayiçten yapılan kira sözleşmeleri gereği kiraları karşılanmış olup, bu işlem bundan böylede devam edecektir.

7 d) Daha önce kiralaması yapılan Türkiye Diyanet Vakfına, Vakıflar Genel Müdürlüğüne ve Şahıslara ait İl ve İlçe Müftülük hizmet binalarının yıllık kira artışlarının Maliye Bakanlığının açıklamış olduğu Üretici Fiyatları Endeksini (ÜFE) geçmeyecek şekilde hesaplanarak kontrat yapılmalıdır. Yeni kiralanması istenen müftülük hizmet binaları için 2007/3 sayılı Başbakanlık Tasarruf Tedbirleri Genelgesine uyulması ve Maliye Bakanlığının Kamu İdarelerinin Taşınmaz Kiralamalarına İlişkin sayılı Genelgesinin uygulanması gerekmektedir. Başkanlığımızca daha önce kiralaması yapılan yerler için kaleminden gönderilen kira ödeneklerinin başka kalemlerde kullanılması uygun değildir.

8 Ancak TDV Genel Müdürlüğü, kiraların bazılarının rayiç bedelin çok altında kaldığı gerekçesiyle müftülüklerimizden kiraların artırılmasını talep eden bir yazı yazmış olup, müftülüklerimiz de gerek telefonla gerekse yazılı olarak Başkanlıktan söz konusu kiraların rayiç bedel oranında artırılıp artırılamayacağını sormaktadırlar. Başkanlık olarak yukarıda belirtildiği gibi Maliye Bakanlığının 08 Ekim 2009 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Kamu İdarelerinin Taşınmaz Kiralamalarına İlişkin Genelge” ve her yıl yayınladığı kira artış oranlarıyla ilgili tebliğde belirtilen oranlar haricinde kira artışı yapılamayacağı şeklinde cevap verilmektedir. TDV bu cevaplardan sonra kira artışı ile ilgili hususların mahkeme yoluyla takibi yapılması için müftülüklere tekrar yazı göndermiş durumdadır. Müftülüklerimiz Başkanlığın ilgili yazısını da gerekçe göstererek Vakıf şubeleri olarak konuyu mahkemelerde takip edebileceklerdir. Mahkeme kararlarıyla her hangi bir kira artışı tespiti yapılırsa Başkanlık olarak müftülük hizmet binalarının kirası ödenebilecektir.

9 e) Camilerin yapımını üstlenen kişilerin yapmış olduğu bu giderlerin gelirler ve kurumlar vergisinden düşülmesi hususunda Başkanlığımızca yapılan çalışmalar sonucu, 193 sayılı Gelir Vergisi kanununda yapılan bir değişiklikle “mülki idare amirlerinin izni ve denetimine tabi olarak yaptırılacak ibadet haneler ve Diyanet İşleri Başkanlığı denetiminde yaygın din eğitimi verilen tesisler için ayni ve nakdi yardımlar” kurumlar vergisi matrahının tespitinde beyanname üzerinden düşülecektir.

10 Bu konuyla alakalı 31 Aralık 2012 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Maliye Bakanlığı 7’nolu kurumlar vergisine ilişkin genel tebliğde yeterli bilgi olup, ayrıca bu konuda Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 16 Ocak 2013 tarihli ve 570 sayılı taşra teşkilatına gönderdiği yazıyla müftülüklerimiz bilgilendirilmiştir.

11 f) Başkanlığımızca koordine edinen yardım kampanyaları genelde ülkenin tamamını ilgilendiren konular ile yurtiçi ve yurtdışında meydana gelen tabii afetlere yönelik planlandığından il genelinde yapılan camii, Kur’an kursu ve hizmet binalarının yapımı ile ilgili ülke genelindeki camilerde yardım kampanyasının açılmasının Başkanlığımızdan talep edilmemesi, bu tür taleplerin mahalli imkânlarla karşılanması hususunda dernek ve vakıfların bilgilendirilmesi sağlanmalıdır. Kaldı ki; 2860 sayılı yardım toplama kanuna göre yardım toplama izni verme yetkisi mülki amirlere aittir.

12 g) Müftülüklerimizden zaman zaman TDV makbuzları ile yardım toplamak için Başkanlığımızdan izin talep edildiğine tanık olunmaktadır. Halbuki TDV Bakanlar kurulu kararıyla “kamu yararına çalışan vakıflar” statüsünde değerlendirildiğinden izin alma zorunluluğu bulunmamaktadır.

13 h) Diyanet İşleri Başkanlığı ile Orman ve Su İşleri Bakanlığı arasında düzenlenen protokol çerçevesinde “2012 yılı ülkemiz genelindeki bütün cami ve Kur’an kursu bahçeleri ile mezarlıkların ağaçlandırılması” amaçlanmaktadır. İller genelindeki (ilçeler dâhil) merkezi konumda bulunan camilerin bahçelerinin müsait olanları tespit edilerek buralara İl Orman İşletme Müdürlüklerince ücretsiz kamelya (Bakanın şifahi talimatıyla) yapılması hususunun takip edilmesi, Bu çalışmalar 3’er aylık periyotlar halinde yapılacak olup, konuyla ilgili bilgiler her üç ayın sonunda İl Orman Müdürlüklerine bildirilecektir.

14 ı) 633 sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun’un 1’inci maddesinde belirtilen görev alanlarında hizmet ve faaliyet yürüten dernek, vakıf, birlik, kurum, kuruluş, sandık ve benzeri teşekküllere Diyanet İşleri Başkanlığı bütçesinden yardım yapılabilmesi için Başkanlığımızca hazırlanan ve web sitemizin mevzuat bölümünde yer alan yönerge esaslarına uyulması, Ayrıca, söz konusu yönergede istenen evrak tamam olmadan bu konudaki talebin Başkanlığa intikal ettirilmemesi, bu amaçla gönderilen ödeneklere ait harcama belgelerinin ise ilgili yönergede belirtilen süreler içerisinde tanzim edilip Başkanlık merkezine ulaştırılmasının sağlanması,

15 Bu kapsamda Müftülerimizin bölgelerinde yer alan ve Başkanlığımız bütçesi ile desteklenen üniversite kampüslerindeki yapımı devam eden camii inşaatlarının tamamlanması hususunda daha fazla gayret göstermeleri gerekmektedir. Tamamına yakını Kamu bütçesinden desteklenen söz konusu kampüs camilerine gönderilen ödenekler ya vakıf şubesine yada ilgili üniversite caminin derneğine aktarılmaktadır. Bu güne kadar ülke genelinde toplam 43 üniversite camii inşaatına başlanmış olup bunlardan Aksaray üniversitesi kampüs camii, Diyarbakır Dicle üniversitesi kampüs camii, Niğde üniversitesi kampüs camii, Ankara Gazi üniversitesi kampüs camilerinin inşaatları tamamlanmış ve ibadete açılmıştır.

16 i ) Başkanlığımız ile taşra teşkilatı arasında yapılacak yazışmalarda 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu hükümlerine göre işlem yapılması gerekmektedir. Muhtelif zamanlarda bu konuda gerekli bilgilendirme yapıldığı halde hala ilçe müftülüklerince doğrudan Başkanlığa evrak gönderildiğine tanık olunmaktadır, bu konunun ilçe müftülerimizle yapılan toplantıda tekiden gündeme getirilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.

17 j) Diyanet İşleri Başkanlığı personeli ve Diyanet İşleri Başkanlığında hizmet alımı sistemi ile çalışanlara nakdi yardım yapmak amacıyla, Diyanet İşleri Başkanlığı Merkez Teşkilatında çalışan üst düzey personelin (3000 ve üzeri ek göstergeli personel ile sözleşmeli personel) gönüllü iştiraki ile “Diyanet İşleri Başkanlığı Özel Yardım Fonu” oluşturulmuştur. Fonda toplanan yardım bekletilmeden ihtiyaç sahibi olan personele verilmektedir. Taşra teşkilatımızın böyle bir yardım fonu oluşturulması istemesi halinde kendileri ile bilgi paylaşımı yapılacaktır.

18 k) Mülkiyeti Hazineye ait camilerin müştemilatında bulunan dükkan,büro vb. yerlerin Başkanlığımızca kiraya verilmesi hususunda Maliye Bakanlığı ile 10 yıl süreli protokol yapılmış olup, elde edilen gelirlerin %30’u Hazineye %70’ise Kurumumuzun tasarrufuna bırakılmıştır. Ancak, Başkanlığın Dini ve Sosyal Hizmet Vakfı ile yaptığı protokolün baz istasyonları ile alakalı kısmı mahkemece iptal edildiğinden bundan böyle baz istasyonu kurulmayacak, kurulu bulunanların sözleşmeleri yenilenmeyecektir. Diğer taraftan müştemilat gelirleri hususunda Maliye Bakanlığı yetkilileri ile sürdürülen çalışmalarda söz konusu gelirlerin tasarrufunun tamamının Diyanet İşleri Başkanlığına kalması ile alakalı ön mutabakat sağlanmış olup, konu yeni yasama döneminde çıkarılacak bir kanun ile çözüme kavuşturulacağı umut edilmektedir.

19 l) 5393 sayılı Belediyeler Kanununun 75. maddesi ile sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerden Değişiklik Yapılmasına Dair” Büyükşehir Belediyesi kurulması ve sınırlarının belirlenmesi hakkındaki kanununun 11.maddesinde Belediyelerin sosyal tesis, mabet vb. binaların yapımına katkıda bulunabilecekleri şeklinde hüküm bulunmaktadır. Müftülüklerimizin ilgili Belediyelerle işbirliği yaparak bu konularda gerekli desteği elde edebileceklerdir.

20 m) 641 sayılı Kalkınma Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunda yer verilen sosyal destek programlarından (SODES) müftülüklerimiz sosyal içerikli ve kültürel programlar çerçevesinde istifade edebileceklerdir. İl müftülüklerimizden bu destekten istifade edenler varsa diğer müftülüklerimiz ile bu bilgiyi paylaşmalarında fayda mülahaza edilmektedir. Kalkınma Bakanlığın web sitesine girildiğinde her yıl yayınlanan “SODES UYGULAMA USUL VE ESASLARI) na ulaşılabilecektir.

21 n ) Bütçenin kaleminde yer alan gayrimenkul sermaye giderleri içerisinde bulunan menkul malların büyük onarım giderleri ile kaleminde yer alan inşaat yapımları, inşaatların yapım ve onarım giderleriyle ilgili ödeneklerin Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğümüzden talep edilecektir. Bunun dışındaki tüm ödenek taleplerinin Strateji Geliştirme Başkanlığı’ndan talep edilmesi, Uygun olacaktır.

22 Beni sabırla dinlediğiniz için Teşekkür ederim.