Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu ESNAF VE SANATKARIN KORUNMASI VE TEŞVİK EDİLMESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

MUHTASAR BEYANNAMELER
İŞ SOHBETİ: DÜNYA VE TÜRKİYE’DEKİ SON EKONOMİK GELİŞMELERE BAKIŞ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI İş Dünyası Vakfı, İstanbul 30 Ocak 2009 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLARI KONFEDERASYONU
SİZİN İŞİNİZ BİZİM İŞİMİZ
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
Öğretim Görevlisi Süleyman DAL
İŞKUR Antalya İl Müdürlüğü
Oğuz KARADENİZ Pamukkale Üniversitesi
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ RADYASYON ONKOLOJİSİ A.D.
SAMSUN SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNE SAĞLANAN DESTEK UNSURLARI
6111 Sayılı Kanunla Yapılan Sigorta Primi Düzenlemeleri
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU GÜNCEL MEVZUATA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 04.EKİM
5510 SAYILI SOSYAL SİGORTALAR VE GENEL SAĞLIK SİGORTASI YASASI
TRABZON ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ
KOBİ BİRLEŞMELERİNDE SAĞLANAN TEŞVİKLER
ERK İSG&İK –
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
Prof. Dr. Seyfettin Gürsel
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
KAYITDIŞI EKONOMİ BOYUTU VE YAPISI Haluk LEVENT.
2013 YILINDA UYGULANACAK YENİ YASAL DÜZENLEMELER
TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLARI KONFEDERASYONU
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
SUNUM.
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON DERS NOTLARI – IX
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri (UMEM) Projesi / Beceri'10 24 Mayıs 2011.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) İnşaat Sektörü 24 Aralık 2014.
SİGORTALI TESCİL VE HİZMET DAİRE BAŞKANLIĞI
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
AYLIK HESAPLAMA SİSTEMİ
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI TÜRKİYE İŞ KURUMU SAKARYA İL MÜDÜRLÜĞÜ ENGELLİLERE YÖNELİK İSTİHDAM FAALİYETLERİ.
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-5
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
“KOBİ’lerin Krediye Erişiminde Tek ve Doğru Adres: KGF”
İşbaşı Eğitim Programı İşverenlere Yönelik Bilgilendirme Sunumu
ELEKTRONİK TEBLİGAT ve UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ TEBLİĞLERİ.
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
ASGARİ ÜCRET 30 ARALIK Yıllık Asgari Ücret Artış Oranları.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI
1 MERSİN ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ MALİ MÜŞAVİRLER ODASI.
GAZİANTEP SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRÜ
#ÇalışmaHayatındaMilliSeferberlik
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
Tekirdağ Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürüğü 22/2/2017 İŞKUR «ÇALIŞMA HAYATINDA MİLLİ SEFERBERLİK» İSTİHDAM DESTEKLERİ.
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-6
YENİ TEŞVİK SİSTEMİ (BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMASI)
6661 SAYILI KANUN İLE GELEN DESTEK ÖDEMESİ
SGK TEŞVİK.
HAZIRLAYANLAR: SELİN AKTÜRK DİLEK AKBULUT
İşbaşı Eğitim Programı İşverenlere Yönelik Bilgilendirme Sunumu
2018 Yılında Uygulanacak Yeni Teşvikler
2018 Yılında Uygulanacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar Coşkun GÜVEN Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürü MART 2018.
2018 Yılında Uygulanacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar
Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın çağrıları sonrasında; işsizliğin azaltılması ve istihdamın artırılması hedeflerine yönelik olarak,
2018 Yılında Uygulamaya Konacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar 23 Şubat 2018.
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi ve TEŞVİK
Çok tehlikeli sınıfta yer ve ondan fazla işçi çalıştıran işyerlerinde işverenlerin ödediği işsizlik sigortası primi 3 yıl süreyle %2’den %1’e düşürülmüştür.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
İSTİHDAM SEFERBERLİĞİ 2019
İSTİHDAM TEŞVİKLERİ.
Sunum transkripti:

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu ESNAF VE SANATKARIN KORUNMASI VE TEŞVİK EDİLMESİ

Memurun, işçinin, sanayicinin, öğrencinin, işsizin kısacası tüm kesimlerin sıkıntıları esnafa yansır. Çünkü esnaf toplumun bileşkesidir.

ÇALIŞAN SAYISINA GÖRE İŞYERİ BÜYÜKLÜK GRUPLARI DAĞILIM (%) KOBİ ,89 Mikro 01,38 Mikro ,94 Küçük ,09 Orta ,3 Orta ,1 Orta ,08 Büyük 250+0,11 İSTİHDAM

TÜİK tarafından yapılan ve 2002 yılında yayımlanan Genel Sanayi ve İşyeri Sayımı çerçevesinde elde edilen verilere baktığımızda, çalışan sayısı açısından işyerlerinin yüzde 94,94’ünün 1-10 kişi çalıştıran mikro işletmeler olduğu görülmektedir. TÜİK’in Hanehalkı İşgücü Araştırması 2008 Haziran dönemi sonuçlarına baktığımızda ise, istihdam edilenlerin %61,7’sinin “1-9 kişi arası” çalışanı olan işyerlerinde çalıştığı görülmektedir. Özetle; istihdamın %60’ı aşan bir kısmını esnaf-sanatkarlar ve mikro işletmeler yaratmaktadır. İSTİHDAM

 Sanayi ve Ticaret Bakanlığı e-esnaf ve sanatkar veritabanı kayıtlarına göre 2008 yılı itibariyle esnaf ve sanatkarlar siciline kayıtlı esnaf ve sanatkar bulunmaktadır.  esnaf –sanatkar;  3158 esnaf-sanatkarlar odası  82 esnaf-sanatkarlar odaları birliği  13 esnaf-sanatkarlar mesleki federasyonu  Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu şeklinde örgütlenen bir meslek kuruluşu ağına sahip bulunmaktadır. İSTİHDAM

ESNAF VE SANATKARIN;  ’Ü ERKEK,  ’SI KADIN,  4.734’Ü ÖZÜRLÜDÜR. İSTİHDAM

 ÇALIŞMA BÖLGESİ DEĞİŞİKLİĞİ68  İL DIŞINA ÇIKMA 754  SSK’YA GEÇİŞ 759  TACİR OLMA  ÖLÜM  DEVİR  DİĞER  YASA GEREĞİ  İFLAS  MESLEĞİ BIRAKMA  TOPLAM İSTİHDAM ESNAF VE SANATKARLARIN 2007 YILI KAPANMA NEDENLERİ

YILLARAÇILANKAPANAN TOPLAM YILLAR İTİBARİYLE AÇILAN VE KAPANAN ESNAF VE SANATKAR SAYILARI İSTİHDAM

Bilindiği üzere; Esnaf ve sanatkarlarımız daha önce Bağ-Kur sigortalısı iken 5510 sayılı Kanunun 4. maddesinin 1. fıkrasının (b) bendinin 1 ve 2 numaralı alt bentlerine göre sigortalı sayılmaktadırlar ve bundan böyle 4/b sigortalısı olarak tanımlanacaklardır. Söz konusu Kanun ile esnaf ve sanatkarlarımız;  Ticari kazanç veya serbest meslek kazancı nedeniyle gerçek veya basit usulde gelir vergisi mükellefi olanlar,  Gelir vergisinden muaf olup, esnaf ve sanatkar sicili ile birlikte kanunla kurulan meslek odalarına usulüne uygun olarak kayıtlı olanlar, Olarak iki gruba ayrılmışlardır. SOSYAL GÜVENLİK

SORUNLAR ve TALEPLER  Emekli olduktan sonra çalışmak zorunda kalan esnaf ve sanatkarlarımızın yaşlılık aylıklarından halen %10 oranında kesilen Sosyal Güvenlik Destek Primi Oranı 5510 sayılı Kanunda artırılmaktadır yılında % 12 olmak üzere her yıl bir puan artırılarak 2011 yılında % 15’e çıkarılacaktır. Bu oran artırılmamalıdır.  KESİMİMİZ SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNDA TEMSİL EDİLEMEMEKTEDİR.  Mevcut son duruma göre 60 günden fazla prim ve prime ilişkin her türlü borcu bulunan esnaf ve sanatkarlarımız sağlık hizmetinden yararlanamayacaklardır. Sağlık hizmetinden yararlanmak için prim borcu bulunmaması şartı kaldırılmalıdır. SOSYAL GÜVENLİK

 SGK işlemlerinde, vergiden muaf esnafın dışında kalan basit ve gerçek usulde vergilendirilen esnaf ve sanatkarlardan da “ESNAF VE SANATKAR SİCİLİ BELGESİ” istenmelidir.  ESNAF VE SANATKARLARIMIZIN PRİM YÜKÜ AĞIRDIR. Esnaf ve sanatkârların primlerinde devlet katkısı bulunmamaktadır.  Esnaf ve sanatkarlarımız hem bağımsız çalışanlar olarak kendi primlerini hem de işveren sıfatıyla yanlarında çalışanların sigorta primini ödemek zorunda kaldığından iki taraflı prim yükünün altında ezilmektedirler. 4’den daha az çalışanı olan işletmelerin ayakta kalabilmesi ve kayıt dışına yönelmemeleri için teşvik amaçlı olarak yanlarında çalışanlarının sigorta primlerinde indirime gidilmelidir. SOSYAL GÜVENLİK

 Aynı gün ve basamaktan emekli olan sigortalıların aylıkları arasındaki farklılıklar giderilmelidir.  Prim Ödeme Gün Sayısı 9000 günden 7000 güne indirilmelidir. SOSYAL GÜVENLİK

SORUNLAR Esnaf-sanatkarlar açısından;  Kalifiye eleman bulunamaması,  Çalışanlara sunulan imkanların (maaş, sosyal yardım, iş ortamı vb.) çok sınırlı olması,  8 yıllık zorunlu eğitimden sonra çırak bulmakta zorluk çekilmesi,  İşyerlerinin teknik ve personel alt yapıları zayıf olduğu için beceri eğitiminin istenilen düzeyde verilememesi,  Okullarda verilen mesleki eğitimin yeterli görülmemesi, MESLEKİ EĞİTİM

 Esnaf-sanatkarlara yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin çok yetersiz olması, etkin yönetim, inovasyon, kurumsallaşma, girişimcilik konularında farkındalık yaratacak eğitim / danışmanlık olanaklarının olmaması,  Çıraklık eğitimi modelinin zaman içerisinde ihmal edilmesi, güçlendirilip yaygınlaştırılmaması,  3308 sayılı Kanunun 30 uncu maddesi gereğince işyeri açılırken istenmesi gereken ustalık belgesinin aranmaması, (TOBB, Belediyeler, vergi daireleri)  Mesleki eğitim veren işletmelerin yeterince teşvik edilmemesi,  Eğitim yapan meslek kuruluşlarının yeterince teşvik edilmemesi,  İşletmeler Üstü Eğitim Merkezlerinin’lerin yeterince aktif ve verimli işletilememesi, katılımcı yeni yapıların oluşturulamaması, MESLEKİ EĞİTİM

SORUNLAR ve TALEPLER  Esnaf ve sanatkarlara finansman açısından devlet desteği sağlanmalı, Avrupa Birliği ülke uygulamaları dikkate alınarak, yeni kredi ve teşvik sistemlerinin yürürlüğe konularak uygulanması sağlanmalıdır.  Esnaf kredileri, şahıs limitlerinin yükseltilmesi, vade uzatımı ve faiz indirimi gibi desteklerle daha cazip hale getirilmelidir.  KOSGEB, esnaf ve sanatkar teşkilatları ile daha sıkı bir hizmet işbirliğine gitmeli, KOSGEB’in hizmetlerinden esnaf ve sanatkarların etkin bir şekilde yararlanması sağlanmalıdır. Bu amaçla KOSGEB’in hedef kitlesi içine hizmet sektörü de dahil edilmelidir.  Esnaf ve sanatkârları kapsayan güncel, güvenilir ve sağlıklı bir veritabanının olmaması sebebiyle esnafın mali yapısı ölçülememektedir. (bankaların kredilendirmesi açısından) FİNANSMAN ve TEŞVİKLER

SORUNLAR VE TALEPLER  Dolaylı vergiler başta olmak üzere vergi oranları indirilmelidir.  Basit usulde vergilendirme uygulamasına devam edilmelidir.  1 Ocak 2008’den itibaren ücretliler için getirilen asgari geçim indirimi uygulaması esnaf ve sanatkarları da kapsamalıdır. VERGİ

SORUNLAR ve TALEPLER  İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU TASARISINDA İŞYERİ BÜYÜKLÜĞÜ, İŞİN NİTELİĞİ, ÇALIŞAN SAYISI GİBİ KRİTERLER DİKKATE ALINARAK İŞLETMELER KATEGORİLERE AYRILMALIDIR. BÖYLE BİR YAKLAŞIM KÜÇÜK ÖLÇEKLİ İŞLETMELER AÇISINDAN DAHA ADİL VE UYGULANABİLİR BİR YAPININ KURULMASINI SAĞLAYACAKTIR İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ

 Sayıları ile toplumumuzda önemli bir büyüklüğe sahip bulunan ve ekonomimizde üretim, hizmet ve ticaret sektöründe yarattıkları istihdam ve sağladıkları katma değer açısından önemli bir kesimi oluşturan esnaf ve sanatkarlarımızın özellikle piyasa ve pazar ekonomisi içindeki yerinin iyi değerlendirilmesi, mevcut sorunlarının çözümlenmesi, kredi ve teşvik sistemlerinden etkin bir şekilde yararlanmaları, bu kesimin gelişip güçlenmesi bakımından büyük önem taşımaktadır. SONUÇ