İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ HUKUK KLİNİĞİ OCAK 2005

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Yaşa – Hisset – Öğret Projesi; Kocaeli Disleksi Derneği’nin 2013 yılı teklif çağrısı döneminde Gençlik Programı çerçevesi altında başvurusunu yaptığı ve.
Erhan AKKAŞ Araştırma Görevlisi
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
İkinci Sınıfta Kutlanan Belirli Gün Ve Haftalar
JAPONYADA EĞİTİM SİSTEMİ
ÖZEL HASTANELERDE ÖZEL SAĞLIK SİGORTASININ İŞLEYİŞİ VE SORUNLARI
HER ÇOCUK SPOR YAPABİLİR
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNDA VATANDAŞLIK VE BİREYSEL HAKLAR
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
Bağıl Değerlendirme Sistemi
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Maria Montessori.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
Yrd. Doç. Dr. Yaprak Gürsoy İstanbul Bilgi Üniversitesi,
ULUSLARARASI HUKUKTA İNSANİ MÜDAHALE
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
EKONOMİK İSTİSMAR.
CUMHURİYET DÖNEMİNDE HUKUK
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
MÜGENUR BAŞÇOBAN 162 6/B.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
İsveç Yerel Yönetiminden Stratejik Planlama ve Performans Bütçeleme Örnekleri Per Molander Ankara, 11 Ocak 2005.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
Meslek Giysi mi Aksesuar mı? Şenel KARAMAN Psikolog
Çocuk Hakları ve önemi Arzu Mahmud VII.
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
OSMANLIDA DEVLETİNDE BİLİM VE BİLİM ADAMLARI
ŞEMDİNLİ Yavuz Sultan Selim’in 1514 yılında Çaldıran Zaferinden sonra Osmanlı egemenliğine girdiği ve tarih boyunca bir çok kavimlere belde olduğu görülmüştür.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Zeynep Duran Yasama Uzmanı.
KADIN ERKEK FIRSAT EŞİTLİĞİ KOMİSYONU
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
ÇOCUK HUKUKU’NUN HUKUK SİSTEMİNDEKİ YERİ VE ÖZEL HUKUKTA ÇOCUK HAKLARI
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
YARGI KARARLARI.
HAYAT BİLGİSİ Örnek Ders Anlatımı Farklı Konulardan
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ HUKUK KLİNİĞİ OCAK 2005 SUNUM ÖĞR. GÖR. İDİL ELVERİŞ

PROJENİN AMAÇLARI İlköğretim Açısından Hukukun ve yurttaşlığın, yaş grubuna uygun interaktif metotlarla öğrenilmesi Öğrencilerin eğitimleri için sorumluluk almaları gerektiğini idrak etmesi Dogmatik olmadan öğrencilerin düşündürülmesi, öğrencinin tek bir doğru cevap arama ekseninden çıkarılması Bilgi aktarma ve sınama odaklı olmaksızın eğitim verilmesi

PROJENİN AMAÇLARI Hukuk Eğitimi Açısından Mesleğe atılmak üzere olan hukukçulara uygulamaya dönük tecrübe kazandırılması (Hukukçu olmayanların hukuku nasıl gördüğünü anlama imkanını sağlayarak, spontane olarak soru cevaplama ve topluluk önünde konuşma yetisini geliştirerek) Kamu yararına çalışma bilinci oluşturulması, hukukçunun sosyal sorumluluğunun farkına varması Proje sayesinde hedef kitlenin güçlendirilmesi

YÖNTEM I. Eğitimcilerin eğitimi Pedagojik eğitim İnteraktif metotlara giriş ve uygulama Eğitimcilerin örnek ders hazırlaması Sunum Değerlendirme (zamanı kullanma, seçilen konunun ilginçliği vs.) II. Uygulama III. Değerlendirme (dersleri izleme yoluyla kalite kontrolü yanında notlama da yapma, örneğin sınıf yönetimi açısından)

ÖRNEK DERS-I “Hukuk nedir? Amacı nedir?” Elinizde on iki tane şeker olduğunu varsayarak bunları, 5 yaşında zengin bir çocuk 10 yaşındaki çocuk 15 yaşındaki engelli bir genç arasında adil şekilde paylaştırın. Elinizdeki on iki şekeri üç kişiye yaşları ile orantılı olarak paylaştırın. 5 yaşındaki zengin çocuk 15 yaşındaki engelli genç İki durumda ortaya çıkan sonuçların tahtada değerlendirilmesi.

ÖRNEK DERS-II, “Randonya Krallığı’nda Haklar” Randonya Krallığı, Güney Amerika’da hayali bir ülkedir. Ülkenin nüfusu 568 milyon olup, nüfus planlaması yapılmaktadır. Gelir seviyesi düşüktür. Ataerkil bir yapıdadır ve şiddet olayları ülkede yaygındır. Bu nedenle, ülkede bazı haklar aşağıdaki gibi sınırlanmıştır: Sadece 25 yaş ve üzeri kişiler çocuk sahibi olabilir. Bir çift en fazla 2 çocuk sahip olabilir. Daha fazla çocuk sahibi olmak isteyenler çocuk başına 25,000 Randonya Lirası ödemektedir. Aksi takdirde kürtaj olma mecburiyeti vardır. Ülkedeki bu mecburiyeti eleştirenler ceza almaktadır. Erkek öğrenciler devlet tarafından okutulmakta ve onlara burs sağlanmaktadır. Ülkede mektuplar postanede denetimden geçirilerek sahiplerine yollanmaktadır. Seçimlerde sadece 30 yaşını dolduranlar oy kullanabilmektedir.

GRUP DEĞERLENDİRMESİ RANDONYA KRALLIĞI, AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ’NİN BENZERİ OLAN GÜNEY AMERİKA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİNE TARAF OLMAK İSTEMEKTEDİR. ANCAK, ÜLKEDE YUKARIDAKİ UYGULAMALARDAN KAYNAKLANAN BAZI DEĞİŞİKLİKLER YAPILMASI GEREKMEKTEDİR. SİZ KANUN YAPIYOR OLSAYDINIZ, HANGİ ÜÇÜNÜ ÖNCELİKLE DEĞİŞTİRİRDİNİZ? NİYE?

ÖRNEK DERS-III Farazi Dava Sanık olsaydınız kendinizi nasıl savunurdunuz? Mağdurun ailesi olsaydınız ne hissederdiniz? Savcı olsaydınız hangi fikirleri ileri sürerdiniz? Hakim olsaydınız ne yönde karar verirdiniz?

ÖRNEK DERS-IV Görüş geliştirme Önerme: “Aileler çocuklarına hep eşit davranmalı.” Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Kesinlikle katılmıyorum Kararsızım Katılmıyorum

Önermeyi değiştirerek görüş geliştirme Önerme: “Aileler çocuklarına eşit para vermeli.” Önerme: “Ailedeki çocuklara eşit yemek verilmeli.” Önerme: “Ailedeki kız çocukları anneye, erkek çocukları babaya yardım etmeli.”

EŞİTLİK NEDİR? Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre askerlik sadece erkekler için bir vatandaşlık görevidir. Yine Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre herkes eşittir. Buna göre, kadınların askerlik yapmaması eşitliğe aykırı sayılabilir mi? Eşit olan her zaman adil midir? Örneğin, Türkiye’de eğitim paralı hale getirilse bu düzenleme herkes için eşit olacaktır. Buradan hareketle, her eşit durumun, adil olduğunu söyleyebilir miyiz?

ÖRNEK DERS-V Rol Üstlenme Kanun tasarısı: “Çocuklar akşam 21:00’den sonra sokakta olmamalı” Aileler: taraftar Polis yetkilileri: karşı Okul: taraftar Çocuklar: karşı

Milletvekilli ile görüşme

ÖRNEK DERS-VI Karar İncelemesi Acil Şifa Hastanesindeki kalp doktorlarına, kime kalp nakli yapılması gerektiğine dair akıl veren bir komitede yer alıyorsunuz. Şu anda sadece tek bir kalp nakil için hazır ancak kalbi alacak sekiz tane aday var. Komitenin iki saat içinde kalbi kimin alacağına karar vermesi lazım yoksa transplantasyonda başarı şansı yüksek olmayacak. Tüm transplantasyon adayları çok hasta ve hemen bir kalp almazlarsa ölecekler. 1. 55 yaşında, tıp dünyasında kanserin çaresini bulmak üzere olduğuna inanılan bir kanser araştırmacısı. 2. Hacıhüsrev Mahallesi’ndeki İstiklal İlkokulu’nun Beyoğlu Anadolu Lisesi’nde okumaya başlamış olan 15 yaşındaki en iyi öğrencisi. 3. 23 yaşında, yaşları 1, 3 ve 5 olan üç çocuk annesi bir ev kadını.

Karar İncelemesi 4. 10 yaşında bir kız çocuğu. 5. Tıp Fakültesini yeni bitirmiş, gelecek vaat eden 25 yaşında bir cerrah. 6. 38 yaşında, silahlı soygundan hüküm giymiş ancak şartlı serbest kalmış ve 6, 8, 10 ve 12 yaşlarında çocukları olan bir adam. 7. Afganistan’daki Türk birliğinde görev yapan ve mayına basarak ciddi şekilde yaralanmış genç bir asker. 8. Fakirlere yaptığı yardımlarla tanınan 35 yaşında bir imam. Öğrencilerin verdikleri kararın ve karar sürecinin değerlendirilmesi. Bunu yaparken, Anayasa Mahkemesi’nin, Bağ-Kur aleyhine açılan bir davada yatakta tedavinin 6 ay sonra kesilip kesilemeyeceğine ilişkin (sosyal devlet ilkesi ile ilgili) vermiş olduğu kararın incelenmesi ve verdikleri sonuçla karşılaştırılması.

GELENEKSEL METOT TEK YÖNLÜ

İNTERAKTİF METOT ÇOK YÖNLÜ ÖĞRET- MEN

Öğretmenin “hakemliğinde” eğitim, etkin öğrenci modeli

Eğitmen Öğrenciler 2003-2004 döneminde, 21-22 yaş ortalamasında, 7 erkek, 17 kızdan oluşan, 24 kişilik son sınıf öğrenci grubu. Proje, öğrencilerin lisans eğitimini bitirme şartıydı. Hazırladıkları ve sundukları dersler göz önünde bulundurularak, öğrencilerin başarı notları belirlendi. Bu sene öğrenci sayısı, bitirme tezi zorunluluğunun kalkması nedeniyle 6 kız, 2 erkek olmak üzere toplam 8’dir. Öğrencilerimiz ikili gruplar halinde ilköğretim okullarının ders öğretmenleriyle birlikte Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi dersine girmişlerdir. Bu sene, sınıf mevcuduna göre, bazen tek bazen iki kişi ders verecektir. Her öğrenci haftada iki ayrı sınıfa ders verecektir.

İLGİNİZ VE SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.