Finlandiya’da Politika Koordinasyonu, Yatay Yönetişim ve Kanıta Dayalı Politika Yapımı Sirpa Kekkonen 10.3.2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
3. Hafta: Kurumların raporları & izlemesi
Danışman, Sonuç Yönetimi
Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Bakanlık Seviyesinde Hesap Verebilirlik
BAKANLIĞIN STRATEJİLERİ UYGULAMASI NASIL SAĞLANMALIDIR? Kalle J. Korhonen Liderler Forumu, 24 Şubat 2011.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Bakanlar Kurulu Eylem Planı Alkol ile ilişkili zararların azaltılması amacına yönelik kapsamlı bir Topluluk stratejisinin geliştirilmesi İlgili tüm politika.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
T.C. MALİYE BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
Eğitim Programı Ankara, Türkiye Strateji Geliştirme Daire Başkanları 26 Şubat- 2 Mart 2007.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Performans Denetimi – Sosyal etkililiğe ilişkin bilgiler Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
KAMUDA HASSAS GÖREV.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Finlandiya’da Politika Koordinasyonu, Yatay Yönetişim ve Kanıta Dayalı Politika Yapımı Sirpa Kekkonen

Başbakanlık Kurumu BAŞBAKAN BAKAN AB iŞLERİ BAŞBAKANIN ÖZEL DANIŞMANLARI DEVLET MÜSTEŞARI BAKAN MÜLKİYETİNDEKİ YÖNLENDİRMESİ POLİTİKA HİZMETLERİ HÜKÜMET AB İŞLERİ SEKRETARYASI HÜKÜMET HABERLEŞME BİRİMİ HÜKÜMET OTURUMLARI BİRİMİ POLİTİKA ANALİZİ BİRİMİ YAKLAŞIK 60 ÇALIŞAN İDARE VE UZMANLIK HİZMETLERİ DAİRESİ İDARİ BİRİM HÜKÜMET TERCÜME BİRİMİ BİLGİ SERVİSİ YAKLAŞIK 80 ÇALIŞAN SİVİL SAVUNMA DAİRESİ HÜKÜMET GÜVENLİK HİZMETLERİ HAZIRLIK DAİRESİNİN DİĞER GÖREVLERİ YAKLAŞIK 50 ÇALIŞAN MÜLKİYET YÖNLENDİRME DAİRESİ DEVLET MÜLKİYET POLİTİKASI VE DEVLET M Ü LKİYETİNDEKİ YAKLAŞIK 20 ÇALIŞAN DAİMİ MÜŞTEŞAR Başbakanlık Kurumunun Organizasyon Yapısı

Başbakanlık Bünyesinde Politika Analizi Birimi Politika Analizi Birimi Geleceğe Dair Çalışmalar Gelecek Raporu: iklim ve enerji politikası Öngörü Ağı Hükümet Programı İzleme Hükümetin strateji belgeleri Değerlendirme Raporları Ara dönem değerlendirme oturumu Ekonomik Konsey Sekretaryası Konsey toplantılarının düzenlenmesi Konsey tarafından yapılan ve yaptırılan çalışmalar

Hükümet Programı ve Finlandiya’da 2003’te uygulanmaya Başlanan Program Yönetimi Hükümet Programı Bakanlıklar ve kurumların Hükümetin görev süresi boyunca kullanacakları en önemli kılavuzdur Başbakan önemli rol oynarın güçlü rolü Hükümetin görev süresi 4 yıl Koalisyon hükümeti geleneği: hem genel çerçeve hem de detaylı siyasi hedefler önemlidir Siyasi döngülerin istikrarı Program Yönetimi Hükümet Programının İzlenmesi bağlamında yeni bir araç ve çalışma yöntemi Temel taşlar: Yatay politika programları Hükümet Strateji Belgesi süreci (hükümet programının uygulanışını değerlendirmek için) Ara Dönem Hükümet Değerlendirilmesi oturumları (”Politika Forumları”)

2003 Yılından Bu Yana Hükümet Programının İzlenmesi Hükümet Strateji Belgesi süreci daha önce kullanılan Hükümet Portföyü İzlemesinin yerini almıştır: Çıktıların (“yapılanları”) izlenmesi yerine önemli politika alanlarındaki eğilimlerin izlenmesine ve politikalar ile politika eylemlerinin etkililiklerinin değerlendirilmesine vurgu yapılmıştır Başbakanlığın rolü ve politika analizine ayrılan kaynak güçlendirilmiştir. Başka bir güçlü süreç olan bütçe süreciyle daha sıkı bir bağ kurulmuştur Hükümet Strateji Belgesi Hükümet Programının öncelikli hedeflerini belirtir Politika Programlarını operasyonel hale getirir Hükümet Programının uygulanmasındaki başarıyı değerlendirmek için kullanılacak olan politik açıdan geçerli göstergeler dizisini tanımlar Stratejik konulara (önceliklere) odaklanır Yatay konulara odaklanır

Göstergeye Dayalı Değerlendirme Sistemi Göstergelerin önemini vurgulardı> kanıta dayalı politika yapımı Hükümet Strateji Belgesi klasik etkililik değerlendirmesi değil, hükümetin kendi kendini değerlendirmesidir: daha iyi bir politika için Bakanların siyasi konulara daha derin ve analitik bir biçimde konsantre olabilmek için resmi karar verme forumlarının sunduğundan daha fazla zaman ve fırsata ihtiyacı vardır Hükümetin hedefleriyle ilgili gelişmenin değerlendirilmesinde kullanılan veriler:  Toplumsal gelişmelere ilişkin veriler  Politika ve eylemlere ilişkin veriler  Hükümet hedefleri bağlamında gerçekleştirilen veya planlanan eylemlerin yeterliliğinin değerlendirilmesi  Politika hedefinde revizyona gidilmesi veya politika araçlarının yeniden oluşturulması ihtimali

Yatay Politika Programları Hükümet Programı hükümetin yatay önceliklerini belirler Yatay öncelikler Politika Programları şeklinde düzenlenir (en fazla 4 adet) Sınırlı süre, zaman sınırı, açıkça belirlenmiş gelişim evreleri, ilerlemenin düzenli olarak değerlendirilmesi Resmi karar verme yetkilerinde bir değişiklik yoktur İdari kaynaklar dışında kendine ayrı bir bütçe yoktur; programları uygulamak için gereken kaynaklat resmi olarak katılımcı bakanlıkların elindedir (matris bütçe) Tam zamanlı çalışan Program Lideri programı yönetir Her program için bir Koordinasyon Bakanı belirlenir, bu bakan kendi hükümet portföyünden geniş olan program alanında siyasi sorumluluğa sahiptir. Bakanlardan oluşan bir koordinasyon grubu programla ilgili tüm politik sorular ve kararlarla ilgilenir

Ara Dönem Hükümet Değerlendirilmesi Oturumları Şubat 2009 Başbakan ve siyasi çalışanlarının taahhütleri 2 tam gün, hükümetin tüm üyeleri Başbakanlık / Politika Analizi Birimi tarafından hazırlanan Politika Analizi Raporu: kapsamlı politika analizi ve verilerin kısa ve öz sunumu Sıkı zaman çizelgeleri ve yeni inisiyatiflerle birlikte politik beyanlar Eylemlerin başlatılmasının derhal izlenmesi Hükümet Bütçe Çerçevesi ve farklı alanlarda gerçekleştirilecek olan bir sonraki yılın bütçesi üzerindeki etkiler

Tahmin Ve Öngörü (Stratejik Çeviklik) Hükümetin tamamını kapsama yaklaşımı: Hükümetin görev süresinde politikaların uyarlanması ve hızlı tepki verilmesi yönüne giderek artan bir baskı vardır (son olarak ekonomik kriz, kül bulutları, okullarda gerçekleşen silahla ateşleme olayları) Son dönemde yaşanan deneyimler, güçlü siyasi iradenin kararlı eylemleri mümkün kıldığını göstermiştir. > Yine de ideal duruma ulaşma yönünde daha fazla yol kat etmemiz gerekecektir Hem toplumdaki “yavaş” gelişmeleri öngörmek, hem de aniden oluşan ihtiyaçlara karşılık vermek Hükümetin yeni işleyiş biçimlerine sahip olmasını gerektirir.

Kamu Kesiminde Öngörü İşlevleri Hükümet Öngörü çalışmaları: Her Hükümet dönemi için kapsamlı bir Gelecek Raporu Sektörel ölçekte geleceğe ilişkin değerlendirmeler: parlamento seçimlerinden önce Hükümet farkındalık etkinlikleri: fiziksel güvenlik ve ani tehditlere hazırlıklı olma ihtiyacı vurgulanır Bakanlıkların farkındalık etkinlikleri: iş dünyası ya işsizlik konularında birden ortaya çıkan yapısal bir değişiklik olmadığı sürece sistematik değildir Gelecek Araştırması: Arka plan verileri Geleceğe İlişkin Parlamento Komitesi: Hükümet ve Parlamento arasında diyalog

Güncel Kalkınma Gündemindeki Başlıca Konular DEVAM EDEN ZORLUKLAR Yatay yönetişim Politik yönlendirmenin güçlendirilmesi YENİ VURGU Tahmin etme ve tepki verme kapasitesi Politika yapımında kanıtın daha iyi kullanımı

Birbirimizden öğrenmek!