Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan 2007 1 Türkiye Bankalar Birliği Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

UYGULAMA EĞİTİMİ RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ ve ÖDEME USÜLLERİ
TÜRKİYE ELEKTRONİK FON DAĞITIM PLATFORMU (TEFAS)
İŞ SOHBETİ: DÜNYA VE TÜRKİYE’DEKİ SON EKONOMİK GELİŞMELERE BAKIŞ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI İş Dünyası Vakfı, İstanbul 30 Ocak 2009 T.C. MALİYE.
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
DİĞER YABANCI KAYNAKLAR Dr. Ergün Kaya
T.C. Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
SERMAYE( KAYNAK) MALİYETİ

İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ Finansal Yeniden Yapılandırma Çalışma Grubu 24 Mayıs 2002.
ÖRTÜLÜ SERMAYE KAVRAMI
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Neden faktöring? Türkiye ekonomisi son yıllarda dışa açılarak dünya ile bütünleşme sürecine girmiştir. Ekonominin kurumsal ve yapısal özelliklerinde.
KUR DEĞİŞİMİNİN ETKİLERİ
HUKUKİ AÇIDAN FAİZ.
HAZIRLAYAN: TANER KAYA
Benoît Lebrun Başkan, Muhasebe Çalışma Grubu FEE 7 Haziran 2005 Muhasebe ve denetim düzenlemesinde gelişmiş program Muhasebe Direktifleri.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
PREF İ NANSMAN. PREF İ NANSMAN NED İ R? Bir ön finansman kredisidir Genellikle mali durumu zayıf olan ihracatcının malı ihracata hazırlama için açılır.
TİCARİ KAR VEYA ZARARIN HESAPLANMASINDA TEK DÜZEN HESAP PLANINDA YAPILAN DÖNEM SONU KAYITLARI Bilanço Hesaplarında Maliyet Hesaplarında Gelir Tablosu.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
ÖZKAYNAĞIN İŞLEVİ EKONOMİK VE FİNANSAL KRİZ DÖNEMLERİNDE BANKANIN SÜREKİLİĞİNİ SAĞLAMAK FAALİYET ZARARLARININ KARŞILANMASI GÜVEN VERME KURULUŞ DÖNEMİNDE.
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
Çalışma Sermayesi Yönetimi
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
Prof. Dr. Rüstem HACIRÜSTEMOĞLU TC. Galatasaray Üniversitesi
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
Finansal planlamada temel amaç;
Prof.Dr. İbrahim LAZOL DAÜ-2012
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İŞTİRAKLER VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ Prof. Dr. İbrahim Lazol DAÜ- 2012
Nakit bütçesi, gelecek bir dönem içinde, (“genellikle bir yıl” veya “altı ay”) nakit giriş ve çıkışlarını gösteren bir tablodur. Bu tablonun yöneticinin.
YATIRIM KARARLARINDA PARANIN ZAMAN DEĞERİ
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Risk Merkezi Aralık 2014.
MALİ VE TİCARİ BORÇLARA İLİŞKİN DÖNEMSONU İŞLEMLERİ
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
Bu hesap grubunda, kredi kurumlarına olan kısa vadeli borçlar ile kısa vadeli para ve sermaye piyasası araçları ile sağlanan krediler ve vadesine bir.
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
GELİR-GİDER HESAPLARINI KAPATILMASI
Nakdi Sermaye Artırımlarında Vergi Avantajı
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
FİNANS YÖNETİMİ.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
Bankacılık Sisteminde İdari ve Hukuki Düzen
YENİ TEŞVİK SİSTEMİ (BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMASI)
Prof. Dr. Nermin ÖZGÜLBAŞ
FİNANSAL KİRALAMA İŞLEMİ VE MUHASEBE KAYDI
Büyüme ve finansal sektör 2017
5411 BANKACILIK KANUNU Doç. Dr. Adalet HAZAR.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Factoring Ve forfaiting.
NAKİT SERMAYE ARTIRIMINDA İNDİRİM
HESAP PLANI.
Özellikli İşlemler.
Katılım Bankalarında Muhasebe Organizasyonu ve Muhasebe Uygulamaları
Sunum transkripti:

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan 2007

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği • Bankalar • Katılım Bankaları • TMSF • Tasfiye Halindeki Türkiye Emlak Bankası A.Ş. • Finansal Kiralama Şirketleri • Faktoring Şirketleri • Varlık Yönetim Şirketleri • Kredi Garanti Fonu İşletme ve Araştırma A.Ş • Tüketici Finansman Şirketleri • ABK Bazında Kabul Edilmeleri Halinde Diğer Alacaklı Kuruluşlar FYYS’nin Tarafları TARAFLAR

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği •Anlaşmanın taraflarına tarihinde 3.,4.,ve 5. grupta sınıflandırılmış sorunlu kredi ya da şüpheli alacak olarak kayıt altına alınmış borcu bulunan, •250 kişiden az yıllık çalışan istihdam eden veya yıllık net satış hasılatı ya da bilanço yıllık net satış toplamı 25 milyon YTL’yi aşmayan, •Bünyesinde bir mal ve/veya hizmet üretilen, ilgili ABK tarafından istihdama katkıda bulunmaya devam edeceğine kanaat getirilen, •Yapılandırıldığı takdirde borçlarını ödeme kabiliyeti kazanabilecek işletmeler FYYP kapsamında değerlendirilecektir. FYYS’nin Kapsamı KAPSANAN İŞLETMELER

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Sağlanan Teşvikler •Vergi, SSK ve diğer kamu borçlarının kanuni faizi uygulamak (halen yıllık %9) suretiyle 24 ay kadar ertelenmesi •Düzenlenecek sözleşmeler ve bu sözleşmeler kapsamındaki işlemler ile ilgili istisnalar : •Teşvik Belgeleri ile ihracat taahhüt sürelerinin FYYS ile belirlenen süreler kadar uzatılması SAĞLANAN TEŞVİKLER • Damga Vergisi • Harçlar • BSMV • KKDF • Diğer fonlar ve mali yükümlülükler BORÇLUYA: ALACAKLI KURULUŞLARA: • • Özel karşılık ayrımı • Edinilen varlıkların elden çıkarılmasına getirilen istisnalar

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği FYYS’nin Amacı • Söz konusu kredi borçlarının vadelerini uzatmak • Bu işletmelerin kredilerini yenilemek • İşletmelere ilave yeni kredi vermek • Anapara ve/veya asli faiz ve/veya temerrüt faizi veya kâr paylarını indirmek veya bunlardan vazgeçmek • Anapara, faiz veya kâr payı alacaklarını; kısmen veya tamamen iştirake çevirmek, aynî, nakdi ya da tahsil şartına bağlı bir bedel karşılığı devir veya temlik etmek, borçlu ya da üçüncü kişilere ait aynî değerler karşılığında kısmen veya tamamen tasfiye etmek • Diğer bankalarla hareket ederek protokoller yapmak Amaç ve Yapılandırma Araçları

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği • ABK’nın uygun görmesi halinde geniş kapsamlı düzenlemelerle yapılandırma gerçekleştirilir. FYYS’nin Genel Prensipleri GENEL PRENSİPLER • Her borçlu işletme kendi özel koşulları içinde değerlendirilir. • Öngörülen takvime tüm kişiler uymak zorundadır. • Teminatların korunması esastır. • Gizlilik esastır. • ABK kararıyla ek finansman sağlanabilir. • Taraflardan sadece birine borcu bulunan işletmeler için Kanun ve Yönetmelik hükümlerine uygun olmak üzere serbestçe FYYS düzenlenebilir. • Raporlama ve istatistiki konsolide belgeler TBB tarafından derlenir. • Taraflar uzlaşma yönünde çaba gösterirler. • Basit faiz uygulanır.

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği • ABK üyelerinin her birinin belirli bir tarih itibariyle işletmeden olan alacaklarının tespitini, • İlgili işletmenin bu kapsamda yapacağı geri ödeme yükümlülüklerinin vade yapısı ile tutarlarının belirlenmesini, FYYS’nin İçeriği Her Bir FYYS; • Program süresince uygulanacak faiz oranını, • İzleme kriterlerini (yöntem, sıklık, içerik vb.) • Denetim mekanizmasının tanımını, • Borçlu işletmenin tüm hesaplarını, belgelerini inceleme yetkisini, •Sözleşmeye aykırılık hallerinin belirlenmesini ve buna ilişkin yaptırımları •Genel olarak ve ayrıca herbir ABK üyesi için ayrı ayrı olmak üzere alacağın süreç içindeki teminat yapısını, • Tarafların diğer yükümlülüklerinin tespitini, • ABK’nın uygun göreceği diğer hususları içerir.

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Organizasyon Yapısı Sürecin Gerçekleştirilmesi ve Uygulanması İçin Oluşturulan Yapı ABK Alacaklı Bankalar Konsorsiyumu LB Lider Banka HK Hakem Kurulu •Alacaklı kuruluşlardan oluşan bir konsorsiyumdur. •ABK’nın kabulü halinde diğer alacaklılar katılabilir. •Alacaklarla orantılı oy hakkı sistemi •Lider banka önderliğinde müzakere yönetiminin yapılması •İşletme ile alacaklılar arasındaki işbirliğinin sağlanması •Önceden belirlenmiş nisaplarla karar alınması •Herbir ABK, üyeleri aynı dahi olsa, diğer ABK’lardan ayrı ve bağımsızdır. •Yeniden yapılandırma programının müzakerelerinin yönetilmesi •Kaynakların etkin şekilde harekete geçirilmesi •Kritik başarı faktörlerini saptamak ve yönetmek •HK, sadece alacaklılar arasındaki ihtilafların giderilmesi konusunda görevlidir. •Standart Dışı Uygulama Süreci kapsamında değerlendirilen vakalara değerlendirir •HK, ABK bazında ayrı ayrı olmak üzere mali sektör deneyimine sahip üç kişiden oluşur •HK, kararlarında ABK karar nisabını dikkate almaz. •Kararları kesin ve tarafları bağlayıcıdır.

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği FYYS’nin Uygulama Süreci UYGULAMA SÜRECİ PRENSİPLERİ • Mikro ve Küçük İşletmeler ile < ,-YTL ve daha altında borcu bulunan Orta Büyüklükteki İşletmelere sadece Standart FYYS, • Orta Büyüklükteki İşletme olarak sınıflandırılan işletmelerden > ,-YTL borcu bulunanlara Standart Dışı FYYS; işletme ister ve ABK uygun görürse Standart FYYS, • Mikro ve Küçük İşletme olarak sınıflandırılan işletmelerden > ,- YTL borcu bulunanlara işletme ister ve ABK uygun görürse Standart Dışı FYYS düzenlenebilir.

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Standart Süreç STANDART SÜREÇ İŞLETME LB ABK Başvuru ve Taahhüt Mektubu Ödeme Planı Seçimi En Büyük Alacaklı Kuruluş FYYS düzenler ve ABK’ya gönderir. > %75 (dahil) ile FYYS bağıtlanır. < %75 ile reddilir. Kararlar, %75 (dahil)’i aşan oy çokluğu ile alınır. • Hakem Kurulu’na başvurulmaz. • Ek kredi verilmez. • Müzakere süreci 30 gündür. • FYYS sürecinde birden dazla revizyon yapılamaz ve yapıldığı takdirde sözleşme tarihinden itibaren 39 ayı geçemez. • FYYPÇA’nın tarafı olmayan alacaklılar, ABK üyesi olamaz. • Durumun korunması kararı, herhangi bir prosedüre tabi olmadan alınır.

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Standart Süreç STANDART SÜREÇTE BORÇ TESPİTİ • Başvuru tarih veya ABK’nın belirlediği bir tarih itibariyle borç tespiti yapılır. • Kat ihtarnamesi veya yok ise son ekstredeki borç tutarı anapara kabul edilerek borç tespit tarihi itibariyle stok faizi tutarı hesaplanır. • Stok faiz tutarının hesaplanmasında önceden YTL veya YP borçlar için standartları belirlenmiş olan faiz oranları uygulanır. • Gelecek dönemin faiz oranları ise YTL borçlar için TCMB avans faiz oranının belli bir oranda fazlası, YP borçlar için Libor+spred olarak sabitlenmiştir. • Toplam borç; anapara, stok faiz ve tüm takip masraflarının anaparaya ilavesi ile bulunur.

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Standart Süreç STANDART SÜREÇTE VADE VE TAHSİLAT • Toplam borcun tasfiyesi için azami 3 yıla kadar vadeli ödeme secenekleri sunulur. • Geri ödeme en fazla 3’er aylık dönemlerde yapılır. • Borcun yüzde15’i peşin tahsil edilmek kaydıyla, 6 ay süre için ödemesiz dönem verilebilir. • Yapılan tahsilatlar sırasıyla stok faiz, anapara, ödeme dönemine ilişkin faize mahsup edilir.

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Standart Süreç STANDART SÜREÇTE PEŞİN ÖDEME OLANAKLARI • Toplam borcun YTL olarak 1/3’ünün peşin; bakiyesinin ise, işleyen 3 ay içerisinde TCMB avans faiz oranı işletilerek ödenmesi halinde, stok faizinden %50 oranında indirim yapılır. • Toplam borcun YTL olarak %60’ının peşin; bakiyenin ise, azami 3 yıllık vade içinde, tercih edilen vade için uygulanacak olan faiz oranı işletilerek ödenmesi halinde, stok faizinden %30 oranında indirim yapılır. • Toplam borcun YTL olarak %40’ının peşin; bakiyenin ise, azami 3 yıllık vade içinde, tercih edilen vade için uygulanacak olan faiz oranı işletilerek ödenmesi halinde, stok faizinden %20 oranında indirim yapılır. • YTL olarak ödenecek toplam borca ilişkin, FYYA’nın tarihleri arasında veya tarihinden sonra yapılandırılmasına bağlı olarak, stok faiz tutarında yapılacak indirim oranı azalacaktır. • Toplam borcun YP olarak ödeneceği FYYS’nda, stok faizde YTL ödemeler için belirlenen indirim oranlarının ½’si uygulanacaktır.

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Standart Dışı Süreç STANDART DIŞI SÜREÇ İŞLETME LBABK Başvuru ve Taahhüt Mektubu verir. Değerlendirm e ve Taslak FYYS Gerek görülürse toplantı FYYS düzenlenmesi • Kararlar, %75 (dahil)’i aşan oy çokluğu ile alınır. • Alacaklıların kendi aralarındaki ihtilaflarında Hakem Kurulu’na başvurulur. • Yatırım Bankası, bağımsız denetim firması, LB, bankalardan oluşan bir heyet ya da LB’nin önermesi halinde uygun görülecek kişi ve kuruluş tarafından analiz yapılır. • Kritik diğer alacaklılar davet edilebilir ve FYYPÇA’nı imzalamaları kaydıyla ABK üyesi olabilirler. • Müzakere süreci 60 gündür. Bu süre iki kez 30’ar gün uzatılabilir. • Ek kredi verilebilir. Ancak, ABK’nın %90 (dahil)’ı aşan oy çokluğu aranır. • İşletme ister ve üç gün içinde itiraz gelmezse durumun korunması süreci başlar. İtiraz halinde ise oylama yapılır. İŞLETME Niyet Mektubunu alır. ABK ve İŞLETME > %75 (Dahil) ile FYYS bağıtlanır. < %75 ile reddilir.

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Standart Dışı Süreç STANDART DIŞI SÜREÇTE UYGULAMA •Toplam borcu ,-YTL ve üzerinde olan işletmeler bu uygulamadan yararlanabilir. • Yatırım Bankası, bağımsız denetim firması, LB, bankalardan oluşan bir heyet ya da LB’nin önermesi halinde uygun görülecek kişi ve kuruluş tarafından analiz yapılır. • Her firma ve/veya firma grubu tek tek değerlendirilecek, vade ve faiz koşulları firma ve/veya firma grubu özelinde ele alınacaktır. • Alacaklılar arasındaki iletişimin toplantılarla sağlanması esastır. Elektronik posta ve diğer yazılı iletişim araçları ile de iletişim kurulabilecek, oylama yapılabilecektir. • Durumun korunması kararı alınması bir prosedüre tabidir, itiraz halinde bu karar oylama ile alınabilir. • Çerçeve Anlaşması’na taraf kurumlarının önereceği kişiler arasından vaka bazında TBB, Hakem Kurulu atayacaktır.

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Durumun Korunması •Taraflar, mevcut hukuki statünün ve mal varlıklarının korunmasına özen gösterir. •İşletmeler, ABK üyeleri arasında farklılık yaratacak girişimde bulunamaz. •Önceden başlatılmış yasal işlemlere, hak kaybının önlenmesi bakımından, sınırlı devam edilebilir. •Başvuru tarihinden önce satış günü alınmış işletme dışı varlıkların satışında, durumun korunması kararı uygulanmaz. •Zamanaşımı ve hak düşürücü süreler nedeniyle hak kaybına yol açacak durumlar hariç, yeni dava ve takip açılamaz. Durumun Korunması Prensipleri

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Reel Sektör Açısından Programın Beklenen Sonuçları Sorunlu krediMüzakere FYYS Borç ve Firmaların Yapılandırılması Üretim Artışı Sağlıklı Nakit Akışı Mali Sektörle Verimli İlişkiler İstihdam Artışı Mali Sektörle Sağlıklı İlişkiler REEL SEKTÖRDE SAĞLIKLI BÜYÜME Verimlilik Artan Vergi Ödeme Gücü

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği Sorunlu Kredi Müzakere FYYS BDDK Karşılık düzenlemeleri Vergi, Resim Harç Düzenlemeleri Reel Sektörle Sağlıklı İlişkiler Mali Sektör Açısından Programın Beklenen Sonuçları MALİ SEKTÖRDE BÜYÜME Mali Yapının Güçlenmesi Aktif Kalitesinde İyileşme

Türkiye Bankalar Birliği – Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşması Nisan Türkiye Bankalar Birliği KAMU BÜTÇESİ MALİ SEKTÖR REEL SEKTÖR FYYS Sonrası Sağlıklı İlişkiler Tedarikçi ve Alıcı Konumunda Orta ve Küçük İşletmelerle Sağlıklı Nakit Akışı Gelir Artışı Sağlıklı Bilançolar, Güvenli Mali Sektör Uygulanabilir Düzenlemeler GSMH’da Artış İstikrar ve Güven Ülke Notunda İyileşme Azalan Fonlama Maliyeti Yabancı Sermaye Girişi Ekonomik Canlılık Genel Ekonomi Açısından Programın Beklenen Etkileri EKONOMİDE SAĞLIKLI BÜYÜME İstihdam Artışı Üretim ve İhracatta Artış