IMF ile stand by anlaşması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Genel Eğitim Sekreterliği
KASIM 2013 UMEDER 2. SRC ÇALIŞTAYI.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
“Ülke ekonomisinin verimlilik ilkelerine uygun olarak gelişmesini sağlamak, işçi, işveren ve hükümet kesimlerine eğitim ve danışmanlık desteği sağlamak.
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
NORM KADRO TKY’NİN ETÜDÜ VII. BEŞ YILLIK KALKINMA PLANI: KAMU KESİMİNDEKİ İSTİHDAMIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ GEREKLİLİĞİ; Kamu yönetiminin yeterli sayı ve.
1  İç Denetinin Faaliyetinin Yürütülmesinde Karşılaşılan Sorunlar- Çözüm Önerileri T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ TKY
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
Türk yükseköğretim sisteminin Bologna karnesinde yaşam boyu öğrenim Sorunlar ve çözüm önerileri Ayşe Soysal Boğaziçi Üniversitesi.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
1-STAJ SÜRESİ İşletmelerde beceri eğitimi uygulaması 3308 sayılı “Mesleki ve Teknik Eğitim Kanunu” uyarınca okulların açıldığı tarihte başlamakta ve okulun.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C KOZLUK KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
Kalite Bizim İşimiz Sistemine HOŞGELDİNİZ.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Sendikaların İşlevleri
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Toplu pazarlık gücü.
Sendikaların ekonomik analizi
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
Sendikaların İşlevleri
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
OKULDA PERSONEL HİZMETLERİ
SİCİL PERFORMANS.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

IMF ile stand by anlaşması 1999 - 2002 Belirlenen üç hedef:

Kamu çalışanlarının maaş ve ücretlerinin düşük tutulması Kadro iptali-emekli etme= İstihdamın daraltılması Sözleşmeli ve PERFORMANS’A dayalı ücretlendirme sistemine geçilmesi

KİMİN TALEBİ?? DÜNYA TİCARET ÖRGÜTÜ DÜNYA BANKASI IMF

AMAÇ NEDİR? Çalışanlar ile ilgili değerlendirmede Sendikal Platformları devreden çıkarmak, İş gücü rekâbeti ile maxsimum düzeyde üretim, Az çalışanla çok verimlilik,

İş doyumu Bireysel performansla ücretlilik Bireysel hakların askıya alınması Yüksek performanslı takım (ekip) Kurumsal verimliliğin önceliği Müşteri memnuniyeti Maxsimum kâr.....

Performansa dayalı ücret, 58. Hükümet döneminde gündeme getirildi Ülkemizde:.... Performansa dayalı ücret, 58. Hükümet döneminde gündeme getirildi

Performansa dayalı ücret sisteminde İNGİLTERE Modeli Örnek alınan ülke:.. Performansa dayalı ücret sisteminde İNGİLTERE Modeli

Sistem, Kamu Reformundan sonra uygulanmaya başlamıştır. İNGİLTERE 1-İlk üç derecedeki üst düzey yöneticileri (Müsteşar, Müsteşar yardımcısı, Genel müdür) için ayrı, 2- İlk üçün altındaki yöneticiler için ayrı bir ölçme sistemi geliştirilmiştir. Sistem, Kamu Reformundan sonra uygulanmaya başlamıştır.

Reformların uygulandığı Fransa dışındaki ülkelerde, Sözleşmeli çalışanların oranında büyük artış olmuştur. *Fransa’da sendikaların yoğun muhalefeti nedeniyle memur kadrosundaki çalışanların, sözleşmelilere göre oranı halen %95’tir.

İtalya Reformla birlikte memurların özel sektör çalışanlarıyla aynı statüye kavuşması ve toplu sözleşme hakkı elde edilmesi nedeniyle; Performansa dayalı sistem, sendikalar tarafından desteklenmiştir.

Danimarka - İsveç Bireysel Performansa dayalı ücret ve İkramiye ödemeleri sürecinde; Müzakerelere doğrudan sendikalar katılmaktadır.

*Sendikaların Taraf olamadığı diğer ülkelerde Bireysel Performansa bağlı olarak ücretlerde artış sağlanamamıştır. *Takım Performansına göre ücretlendirme esas alınmıştır.

Performansa dayalı ücret tablosu

TKY ve Performans sisteminin uygulandığı ülkelerde işsizlik oranındaki artışlar: * JAPONYA: %1.9’dan %4.7’ye *İNGİLTERE: %3.2’den %6.3’e *FRANSA: %4.1’den %11’e -”Bir yandan işsizlik artarken, diğer yandan çalışanların İŞ YÜKÜ de artmaktadır.”

Sistemin uygulandığı ülkelerde sendikalaşma oranındaki düşüş İNGİLTERE: %52’den %32’ye FRANSA: %23’ten %9’a İTALYA: %43’TEN %32’YE - “Türkiye’de daha sistem uygulanmadan, sendikalılaşma oranı %51’den %16.3’e gerilemiş durumdadır."

OKULDA PERFORMANS YÖNETİMİ

EARGED Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığı MEB açıklıyor!!! EARGED Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığı

Performans sistemine geçiş gerekçeleri: 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu; Öğretmenlik mesleğinin tanımı açık değildir.. Gerekçe 1

Performans Sisteminde: Öğretmenlik mesleğinin tanımı daha muğlaklaşıyor: *Müşteriyi memnun etme *Kârı arttırmaya dönük yüksek performansın ne mesaisi ne de iş yükünün niteliği bellidir.

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu; Öğretmeni motive edici değildir.. Gerekçe 2 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu; Öğretmeni motive edici değildir..

657, sendikal haklar ve toplu pazarlığın önünde bir engel olduğu için motive edici değildir. Ancak Performans sistemi, bireyselleştirip sendikasızlaştıran ve toplu pazarlık hakkını tamamen ortadan kaldıran bir sistemdir. Motive ediciliği de, öğretmene, işten çıkarma konusunda bir baskı mekanizması oluşturmasıdır.

Gizli Sicil Yönetmeliği; Gerekçe 3 Gizli Sicil Yönetmeliği; Öğretmenin performansından çok, kılık kıyafetini, zekâsını, sır saklama gibi özelliklerini ölçmektedir.

Performans Değerlendirme Sisteminde de “Öğretmen Sicil Değerlendirme” var. Okul müdürü tarafından doldurulacak yeni sicil değerlendirmesinde ; *Kılık kıyafet yönetmeliğine uyma *Dedikodu yapmama değerlendiriliyor.

Performans Değerlendirmenin Felsefesi: (MEB) Çalışanların ; 1- İşe alınmasında 2- Eğitim ve kendini geliştirmesinde 3-Kariyer planlamasında 4- Ödüle teşvikte 5- Ücretlendirmelerinde kriter oluşturur.

Performans Değerlendirmenin Amaçları: (MEB) Geçmiş performansın tanımlanması ve ödüllendirilmesi Deneme süresinin tamamının gözden geçirilmesi Kabul edilmeyen düşük performans hakkında uyarı

Çalışanın örgüt içindeki pozisyonunun yükseltilmesi ya da düşürülmesi. İkincil atamaların yapılması (Kurum içi atamalar, görevlendirmeler, tayinler v.b...) İşten çıkarma

Performans Ölçümü ve Öğretmen Değerlendirmeleri: 2002-2003 öğretim yılında MLO kapsamındaki 208 okulda pilot uygulaması yapıldı...

Öğretmenin Performansını Kimler Ölçüyor? Katılımcılık (!) Şeffaflık (!)

Öğrenci Veli Öğretmenin kendisi Zümre öğretmenler OGYE üyeleri Okul Müdürü Müfettiş

Prformans ölçme: Örnek uygulama İlk Öğretim Sınıf Öğretmenleri için örnek testler:

Öğrenciye sorulan: Sevgili öğrenciler, bu form ile öğretmeniniz hakkındaki görüşleriniz alınacaktır. Size en uygun gelen seçeneği boyayınız.

Öğretmeninizin Adı-Soyadı: .................. Öğrenci tarafından doldurulacak Öğretmeninizin Adı-Soyadı: ..................

Veli tarafından doldurulacak

Öğretmenin kendisi tarafından doldurulacak

Değerlendirme: (Toplam değerlendirme içindeki % oranı) Öğrenci görüşleri :%5 Veli görüşleri :%5 Zümre öğretmenlerin gö. :%5 Öğretmenin kendi görüşü :%10 Okul müdürünün görüşü :%35 Müfettiş değerlendirmesi :%40

Öğrenci + Veli + Zümre öğretmenleri + Öğretmenin kendisinin değerlendirmedeki toplam payı: %25 Okul Müdürü + Müfettişin değerlendirmedeki toplam payı : %75

Öğretmen çok başarılı, ödüllendirilmesi teklif edilmelidir. Puanlama: 340 ve üzeri puan: Öğretmen çok başarılı, ödüllendirilmesi teklif edilmelidir. 339-270 puan: Öğretmen başarılı 269-200 puan: Öğretmen görevini sürdürmeli

Gereksinim duyulan alanda hizmet içi eğitime alınmalı, 199-100 puan: Gereksinim duyulan alanda hizmet içi eğitime alınmalı, Başka bir okulda çalışmalı ve orda değerlendirilmeli, Öğretmen bir daha performans değerlendirmeden geçmeli.

99-0 puan: Öğretmen yetersizdir.