YETKİNLİK MODELİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Toyota 2 günlük görüşme teknikleri
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
21. Yüzyıl becerileri.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ. Amacımız Sistem : Değerlendirme sistemine sistematik, kirterleri tanımlı bir yaklaşım sağlamak. Çalışanların hangi kriterlere.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
-İLETİŞİM- SUNUSU.
İLETİŞİM.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
VİZYONER LİDERLİK.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
Toplam Kalite Yönetimi
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
YÖNETİCİ BULMA ve YERLEŞTİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

YETKİNLİK MODELİ

SUNUM İÇERİĞİ Mülakat ve Mülakat Yöntemleri Yetkinlik ve Yetkinlik Bazlı Mülakat S.T.A.R Tekniği Topluluk Yetkinlikleri, Temel Göstergeler ve Örnek Sorular Uygulamada Karşılaşılan Problemler ve Yapılan Hatalar

MÜLAKAT Mülakatlar, adayın başvurduğu iş için gereken özelliklere ne düzeyde sahip olduğunu belirlemek ve pozisyona en uygun olan adayı bulmak için yapılan karşılıklı görüşmelerdir. Karşılıklı sorular ile her iki tarafın ( aday ve şirket) birbirlerini en iyi şekilde tanımaları ve işe uygunluğun belirlenmesi amaçlanır. Birden fazla görüşmecinin tek bir aday ile görüşmesi, adayın farklı yönlerden değerlendirilmesi açısından yararlıdır.

MÜLAKAT YÖNTEMLERİ Serbest Mülakatlar : Sistematik bir ön hazırlık olmaksızın gerçekleştirilen mülakatlardır. Bu tip mülakatlarda sorular, mülakat sırasında, mülakatın gidişatına göre belirlenir. Yapılandırılmış Mülakatlar : Mülakat önceden hazırlanmış standart sorular aracılığı ile gerçekleştirilir. Bu tekniğin amacı, mülakatı standart sorular ile gerçekleştirerek adayları doğrudan ve güvenilir şekilde karşılaştırarak değerlendirmektir.

YETKİNLİK BAZLI MÜLAKAT YÖNTEMİ Yetkinlik bazlı mülakat, mülakatı yapan kişinin, sorularını işe özel yetkinlikler üzerinden yönelttiği yapılandırılmış bir mülakat yöntemidir. Sorular, ilgili yetkinliğe ait davranışlar hakkında adayın önceden sahip olduğu deneyimleri ortaya çıkartıcı, bilgi, beceri, tutum ve davranışları hakkında fikir verici şekilde belirli bir sisteme göre sorulmaktadır.

Yetkinlik Bazlı Mülakat Süreci Detayları Yetkinliklere dayalı bir seçim sürecinin oluşturulmasının ilk ve en önemli aşaması pozisyonda başarılı bir performans sergilenebilmesi için kritik olan yetkinliklerin belirlenmesidir.

Yetkinlik Gelişim Tablosu

S.T.A.R. TEKNİĞİ S.T.A.R. tekniği ile hazırlanmış soruların amacı, varsayımların ötesinde, adayın geçmiş deneyimlerinden olay/durum örnekleri anlatmasını sağlayarak somut davranış örneklerini açığa çıkarmaktır.

S.T.A.R. TEKNİĞİ S ... durumuna bir örnek verip anlatabilir misiniz? T Neler yaptınız? Hangi sorumlulukları üstlendiniz? A Nasıl yaptınız? Hangi yaklaşım / yöntemleri izlediniz? R Sonuç ne oldu? Bundan ne öğrendiniz?

YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlikler; mükemmel performansı elde etmede ayırt edici bilgi, beceri ve tutumların tümünü kapsayan davranışlardır. Bilgi: İş için gerekli, kazanılabilen ve deneyimlerle geliştirilebilen öğrenimlerdir. Beceri: Bilgi ve yeteneğin deneyimle iş yapabilme kabiliyetine dönüştürülmesidir. Tutum: Kültür, çevre ve farklı bakış açılarından etkilenen, değişimi ve ölçümü zor, davranış ve tepkilerimize yön veren ve fark yaratan özelliklerdir.

BİR YETKİNLİK TANIMI ÖRNEĞİ

9 TEMEL YETKİNLİK Yön Belirleme Takım Çalışması İletişim İşbirliği Geliştirme Sonuç Odaklılık Yaratıcılık ve Girişimcilik Kendini ve Çalışma Arkadaşlarını Geliştirme Farklılıklara Uyum Ve Yönetme Müşteri Duyarlılığı

SUNUMDA İZLENECEK YÖNTEM Her bir yetkinliğin 4 temel iş kademesi için ayrı ayrı anlamlar ifade etmesi ve sizlerin yeni mezun statüsünde olacağınız dikkate alındığında yapılacak tüm tanımlamalar sizi ilgilendiren ‘’Ekip Üyesi’’ statüsü üzerinden yapılacaktır. Bu sunumda diğer statüler için tanımlamalar üzerinde durulmayacaktır.

1- YÖN BELİRLEME Vizyonerdir, geniş bakış açısı ve öngörü yeteneği ile uzun vadeli düşünür, önceliklerini belirleyerek planlama yapar ve ekibini yönlendirerek kaynakları verimli kullanır.

YÖN BELİRLEME – Örnek Sorular Kendinize bir hedef koyarak elde ettiğiniz bir başarınızı anlatır mısınız? Hedefiniz ne idi? Hedefinizi gerçekleştirebilmek için neler yaptınız? Bundan ne öğrendiniz ? Gün içerisinde çalışma programınızı nasıl planlıyorsunuz? Planınızdan sapmalar oluyor mu? Önceliklerinizi neye göre sıralıyorsunuz? Buna bir örnek vererek karşılaştığınız sıkıntıları anlatır mısınız?

2- TAKIM ÇALIŞMASI Ortak hedefe yönlenir, dayanışma ile takım başarısına katkıda bulunur, takım içinde motivasyonu yüksek tutar ve bağlılık sağlar.

TAKIM ÇALIŞMASI– Örnek Sorular Yer aldığınız en başarılı ekip çalışmasından bahseder misiniz? Bu ekip çalışmasının başarı faktörleri nelerdi? Sizin bu başarıdaki rolünüz neydi? Bu çalışmanın size nasıl bir katkısı oldu? Hangi tip insanlarla beraber çalışmakta güçlük çekersiniz? Bu tip insanlarla çalıştığınız bir ekip çalışmasına örnek verir misiniz? Ne tür zorluklar yaşadınız? Yaşadığınız zorlukların üstesinden gelebildiniz mi? Nasıl?

3- İLETİŞİM Dikkatle dinler, kendini etkili şekilde ifade eder, müzakere sürecinde, anlaşmazlıkları çözmede ve tarafları ikna etmede başarılıdır, uzun vadeli ilişkiler geliştirir.

İLETİŞİM – Örnek Sorular Kendinizden farklı bir konumda olan bir kişiyi (yönetici/öğretim görevlisi) ikna etmeniz gereken bir durumla karşılaştınız mı? Nasıl bir yöntem izlediniz? Aldığınız sonuçlar nelerdi? Herhangi bir topluluk karşısında sunuş / Konuşma yapma şansınız oldu mu? Sunuş öncesinde ve sırasında nelere dikkat ettiniz? Sunuşunuz / Konuşmanız ne kadar etkili oldu? Neyi daha iyi yapabilirdiniz?

4- İŞBİRLİĞİ GELİŞTİRME Kişiler/Gruplar arası uzun vadeli ve etkin ilişkiler kurar, kazan-kazan yaklaşımı sergiler, işbirliği fırsatlarını araştırır ve takip eder.

İŞBİRLİĞİ GELİŞTİRME – Örnek Sorular İçerisinde bulunduğunuz kurumun ve bireysel hedeflerinizin tam olarak birbiri ile örtüşmediği durumlarda nasıl bir yöntem izlersiniz? Bu duruma bir örnek verir misiniz? Bir arkadaşınızın çalışmalarında başarıya ulaşması için destek verdiğiniz bir durumdan bahseder misiniz? Arkadaşınızın destek talebi olmuş muydu?

5- SONUÇ ODAKLILIK Hesaplı risk alarak ve inisiyatif kullanarak hızlı bir şekilde etkin kararlar verir, engeller ve belirsizlikler karşısında kararlılık göstererek sonuca ulaşır.

SONUÇ ODAKLILIK- AZİM Göstergeler Sonuca ulaşmak için kararlılık gösterir - Zorluklara ve engellere rağmen hedeflere ulaşmak için çalışır; engelleri aşmak için farklı yaklaşımlar kullanır.

SONUÇ ODAKLILIK– Örnek Sorular Kısıtlı bir zamanda sınırlı kaynaklarla sonuca ulaşmak zorunda kaldığınız bir durumla karşılaştınız mı? Bize anlatır mısınız? Sonuca ulaşmak için neler yaptınız? Hedefinize ulaşırken karşılaştığınız bir problemden bahseder misiniz? Bu problemi nasıl çözdünüz? Çözüme ulaşırken nasıl bir analiz yaptınız? Gerekli verileri nasıl topladınız? Sonuç ne oldu? Başka çözüm yolları da var mıydı? Siz seçtiğiniz çözüm yolunu hangi kriterleri göz önüne alarak belirlediniz?

6- YARATICILIK VE GİRİŞİMCİLİK Yenilikleri takip ederek fırsatları görür, kalıpların dışında düşünür, farklılık yaratır, yaratıcı fikirleri hızla değerlendirerek , analiz eder ve hızla değerlendirerek harekete geçer.

YARATICILIK VE GİRİŞİMCİLİK– Örnek Sorular İş / okul hayatınızda daha önceden başkalarının düşünmediği, başarı sağlayacak bir öneri veya fikir geliştirdiniz mi? Bahseder misiniz? Bu fikrinizin sonuca katkısı ne oldu? Mevcut bir süreci / durumu iyileştirmek için geliştirdiğiniz bir yöntemi anlatır mısınız? Sizi harekete geçiren faktör neydi? Bu yaklaşımın sürece / duruma etkisi ne oldu?

7- KENDİNİ VE ÇALIŞMA ARKADAŞLARINI GELİŞTİRME Öğrenmeye heveslidir, hataları öğrenme fırsatı olarak görür, gelişim faaliyetlerini araştırır, öğrendiklerini işine yansıtarak kendini ve çevresini sürekli geliştirir.

KENDİNİ VE ÇALIŞMA ARKADAŞLARINI GELİŞTİRME– Örnek Sorular Kişisel ve mesleki gelişiminize yönelik ne tür kaynakları takip ediyorsunuz? Katıldığınız eğitim/seminer/kurslardan bahseder misiniz? Takip ettiğiniz bu kaynakların işinize / kişiliğinize nasıl bir katkısı var? Öğrendiklerinizi hayata geçirdiğiniz bir duruma örnek verebilir misiniz?

8- FARKLILIKLARA UYUM VE YÖNETME Esnektir, farklı kültür, beceri ve bakış açılarından en iyi şekilde yararlanır, değişime hızla uyum sağlar ve liderlik eder.

FARKLILIKLARA UYUM VE YÖNETME– Örnek Sorular Farklı kültür/özelliklere sahip kişilerle çalıştığınız bir duruma örnek verir misiniz? Farklılardan dolayı nasıl problemler ile karşılaştınız? Çalışmanızın etkinliği için bu problemlere yönelik neler yaptınız? Sonuç ne oldu? Hangi tip insanlarla beraber çalışmakta güçlük çekersiniz? Bu tip insanlarla çalıştığınız bir ekip çalışmasına örnek verir misiniz? Ne tür zorluklar yaşadınız? Yaşadığınız zorlukların üstesinden gelebildiniz mi? Nasıl?

9- MÜŞTERİ DUYARLILIĞI İç/dış müşterilerin mevcut ve gelecekteki beklentilerini anlar, sunduğu ürün ve hizmetlerde sürekli müşteri mutluluğu yaratır.

MÜLAKATLARDA KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE YAPILAN HATALAR Görüşmecinin adaylara karşı önyargılı olması Görüşmecinin adaydan daha fazla konuşması Bir görüşmeci ile diğeri arasında tutarsızlıkların olması Görüşmecinin aday ile geliştirdiği iyi ya da kötü ilişkilerin, adayın güçlü ya da zayıf yönlerini gözden kaçırmasına yol açması Görüşmecinin hazırlıksız olması ve/veya zamanı kötü yönetmesi

MÜLAKATLARDA KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE YAPILAN HATALAR İşe alma aciliyetinin olması Görüşmecinin işi / iş tanımını abartması Görüşmecinin sadece öncelik verdiği alanlara eğilmesi Görüşmecinin istenmeyen bilgileri görmezden gelmesi Halo Etkisi : Adayın negatif ya da pozitif olarak algılanan her hangi bir davranışını tüm mülakat boyunca esas alarak bu etkinin anlatılan her olayda devam ettiğinin düşünülmesi.

MÜLAKATLARDA KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE YAPILAN HATALAR Kontrast Hatası : Adayın pozisyon için görüşülen diğer adaylar ile karşılaştırılması Görüşmecinin kendisine benzeyen birini seçmesi Görüşmecinin kontrolünü kaybetmesi Görüşmecinin öğüt vermesi ya da psikolog rolüne bürünmesi

SİZLERİ DE EKİBİMİZE GÜÇ KATMA ADINA ARAMIZA BEKLİYORUZ

TEŞEKKÜRLER