July 23, 2007© Copyright BNGV, 20071 Öğretme ya da Öğrenme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Advertisements

Kendini Geliştirme Amaçlı Hızlı Dönüşüm Kampı (v 5.0)
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Eğitimde Web 2.0 Araçları İSMAİL KEPEK Akdeniz Üniversitesi
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Kütüphanelerarası İşbirliğinin ABC’si
4.1. Grafik Yöntemleri 4.2. Kapalı Yöntemler 4.3. Açık Yöntemler
2) Sayısal Hesaplamalarda Gerek Duyulabilecek Matlab İşlemleri
3) Sayısal Hesaplamalardaki Hatalar, Hata Kaynakları
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
agk88.com Google Apps Eğitim Sürümü
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Bireysel / Kurumsal / Toplumsal “ Yaşamlarımızı şekillendiren yaygın ve yerleşik kalıplar’ın sorgulanması” 19 Aralık 2012 / İstanbul.
11 Haziran 2007BNGV ÖğrEv® Projesi Bireysel Değişim Programı Taahhüt Noterliği Sistemi TNS BEYAZ NOKTA ® GELİŞİM VAKFI.
ULUSALYETERLİLİK SİSTEMİMİZ VE MESLEKİ BİLGİ, REHBERLİK VE DANIŞMANLIK
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
AğAraştırması'nın Uygulanması. Hazırladığınız AğAraştırması'nı uygulamadan önce sınıftan başka bir grup tarafından AğAraştırması Değerlendirme Rubric'ini.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Problem Çözme Süreci.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğretim Durumlarını Planlama
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
ELEKTRİK DEVRELERİNE GİRİŞ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
 Beyaz Nokta Gelişim Vakfı, sorunların köklerine inerek toplumsal yaşamın tüm kesitlerinde akılcılık ve erdem’i egemen kılma arayışları sonucunda 1994.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
Etkili Öğretim Modeli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Eğİtİmde web 2.0 araçlarInIn kullanImI
 Bu sunumda, “web 2.0 nedir, eğitimde nasıl kullanılabilir?” Sorularına yanıt bulacağız.  Ayrıca 5 tane web 2.0 aracını tanıtacağız.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Bilimsel düşünme becerileri
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Kendini Geliştirme Amaçlı Hızlı Dönüşüm Kampı (v 5.0)
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Mobil öğrenme; kendine özgü içeriği olan ve buna uygun formatlarla mobil cihazlar aracılığıyla eğitim ortamına aktaran uygulamadır.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

July 23, 2007© Copyright BNGV, Öğretme ya da Öğrenme

July 23, 2007© Copyright BNGV, Nedir? Öğretmeöğrenme Bilen bir kişiye teslim olup, onun istekleri doğrultusunda bir bilgi ve/ya becerinin kazanılmasıdır. İster kendi kendine isterse bir bilen’den teslim olmaksızın yararlanarak, kendi ihtiyaçları doğrultusunda, kendi inisyatifiyle bir bilgi ve/ya becerinin kazanılmasıdır.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Amacı Nedir? Öğretmeöğrenme Gerektiğinde zorlayıcı araçlar da kullanarak, kişinin öğrenmesini sağlamak. Kişinin öğrenmesine, onun istekleri doğrultusunda yardımcı olmak.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Bilen’den hangi amaçlarla yararlanılabilir? Öğretmeöğrenme Nasıl yararlanılacağını belirlemek bilen’ce kararlaştırılıp uygulanır. 1.Kişinin ihtiyaçlarını belirlemesine yardım, 2.Öğrenme sürecinin sıkışılan noktalarında yardım, 3.Öğrenme standartları hakkında değerlendirme yapmak.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Hangi hallerde kullanılabilir? Öğretmeöğrenme •Öğrenilecekler az ve hızlı değişmiyorsa, •Teslimiyet bir tepki yaratmıyorsa, •Bilen tam biliyor, bilmediklerini de biliyorsa, •Bilen’in, koşullandırma vb niyeti yoksa. •Öğrenilecekler sayıca çok ve hızla da değişiyorsa, •Öğrenecek olanın bağımsız bir kişilik yapısı varsa, •Zihinsel taciz (koşullandırma gibi) rahatsız ediyorsa.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Neye ihtiyaç var? Öğretme içinÖğrenme için •Sorgulamayan, yumuşak başlı bir kişilik, •Bilen güven. •Yüksek bir ifade becerisi, •Bağımsız kişilik, •Yüksek motivasyon, •Doğru soru sorma becerisi, •Yaşam alanı sınırlarını bilmek ve objektif olarak daima izleyebilmek.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Verimi ne kadardır? ÖğretmeÖğrenme Koşullara, ‘bilen’ kalitesine ve kişinin ilgi alanına göre değişmekle birlikte genellikle çok düşük verimlidir (~10%). Endirekt bir metottur. Koşullara, yardım alabileceği bilenler’in kalitelerine göre değişmekle birlikte genellikle çok yüksek verimlidir (~100%). Direkt bir metottur.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Yüksek ifade becerisi! • adresindeki 14 adet makalenin iyice incelenmesi önerilir. •(Kısa ifade konulu makale dağıtılacak) •(Ayrıca kimi ppt sunumlar gösterilecek) •Bir ifadenin yüksek olup olmadığı, "içerik zenginliği" denilebilecek bir kavramla ölçülebilir. Bir bilginin İçerik Zenginliği (İ.Z.); İ.Z.= haber değeri (bit) / toplam bit olarak tanımlanabilir.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Örneğin: "ülkemizin son 40 yılına damgasını vurmuş 4 lider arasında yapılan bir ankette YAHOO' nun yeni bir çorap markası olduğuna inanan sayısı yalnızca birdi" gibi bir "bilgi" nin heber değeri 2 bittir. Bilginin toplamı ise 1160 bit olup, İçerik Zenginliği 2/1160=% 0.2 civarındadır. Yani hemen hemen "boş lâf" tır.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Buna karşın: "Ali Konuşkan'ın telefonu (0212) dir" bilgisi için ise bu oran yaklaşık %10 dur. Diğer bir deyişle uzun ve süslü söze oranla 50 kadar daha yüksek bir ifade gücü vardır.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Bir öğrenme ortamında kullanılabilecek araçlar: AGORA Belirli bir konuda (örn. zor müşterilerle başa çıkmak gibi) sorunu olan ve her birisinde bilgi ve deneyim birikimi olan çok sayıda kişinin, kontrollu bir kaos ortamında bir araya getirilmeleri yoluyla aralarında bilgileşim sağlamalarıdır.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Bir öğrenme ortamında kullanılabilecek araçlar: Öğrenme Çemberleri Learning Circles (QC gibi), benzer öğrenme hedefi olan kişiler arasında kurulan 4-5 kişilik gruplardır. AGORA’ya benzer biçimde bilgileşim sağlarlar, fakat bunu bir defa bir araya gelerek değil her ihtiyaç oldukça yaparlar.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Bir öğrenme ortamında kullanılabilecek araçlar: (kurum) Soruları •Doğru Soru Sorma, •Beyin Fırtınası, •Sorunları Sorulara Çevirerek Çözme gibi teknikleri kullanarak, yaklaşık 2 saat içinde, ele alınacak bir sorun alanı için en iyi birkaç soruyu üretme çalışmalarıdır.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Bir öğrenme ortamında kullanılabilecek araçlar: Bireysel Değişim Seminerleri Kişilerin, kendilerince belirlenebilecek bir zayıf yönlerini geliştirmek üzere bir plan yapmaları ve bu planı uygulamak üzere bir taahhütte bulunmalarına dayanan 2 tam günlük seminerlerdir.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Bir öğrenme ortamında kullanılabilecek araçlar: ‘İp Çekme’ Seminerleri Benzer öğrenme hedefleri nedeniyle bir araya gelmiş bir Öğrenme Çemberi’nin, kendi belirledikleri konularda, kendi belirleyecekleri bir program uyarınca ve kendi belirleyecekleri bir uzmandan alacakları desteklerdir. Buradaki ‘ip çekme’ metaforu, öğrenme sürecinin bir ipin çekilmesine benzetilmesi, aksine ise ipin itilmesinin (yani öğretme) mümkün olamayacağına Işaret etmek içindir.

July 23, 2007© Copyright BNGV, Bir öğrenme ortamında kullanılabilecek araçlar: Toplu Öğrenme Belirli bir konudaki bilgi becerisini geliştirmek isteyen ve birbirinden farklı başlangıç düzeylerinde bulunan kişiler arasında öğrenişimi özendiren bir tekniktir. (Bkz. Toplu Öğrenme Modeli-başarı hikayesi)

July 23, 2007© Copyright BNGV, Bir öğrenme ortamında kullanılabilecek araçlar: web desteği Genel ya da özel bir konunun öğrenilmesini destekleyebilecek, içinde görsel ve işitsel malzemenin bulunduğu, sürekli güncellenen bir web sitesi, kurum çalışanlarının sürekli başvurabilecekleri bir kaynak olacaktır. Bu web aracı aynı zamanda kişiler arasında bir bilgileşim aracı olarak da kullanılabilecektir. (örnek için bkz

July 23, 2007© Copyright BNGV, Teşekkür ederiz