Geçmişten günümüze “BİRLİK GRUBU”. Cemiyetten Birlik Grubu’na Ülkemizde bilimsel diş hekimliğinin, ilk fakültemizin kuruluşuyla (1908) başlamasından kısa.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Siyaset Bilimine Giriş
Advertisements

NASIL SENDİKACILIK YAPMALIYIZ?.
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
KADIN ÇALIŞMA GURUBU KADIN ÇALIŞMA GURUBU. Odamız Kadın Çalışma Gurubu dönemi Gerçekleştirdiği Faaliyetler.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE YERİNDEN YÖNETİM: DESANTRALİZASYON
KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ 2 VİZYONUMUZ 2 TEMEL DEĞERLERİMİZ 2  Dürüstlük 2  Tarafsızlık,
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
KORUYUCU HEKİMLİK BEKLEMEDE Dr. Bülent Nazım YILMAZ ESKİŞEHİR TABİP ODASI.
Ticari Yaşamda İş Ahlakı ve Etiklik Anlayışı
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Siyaset Bilimine Giriş
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ERK İSG&İK – –
İSİG Politikası ve Güvenlik Kültürü
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
ATATÜRK İLKELERİ.
ATATÜRK İLKELERİ.
Türk Tabipleri Birliği Nedir? Ne Yapar?. Türk Tabipleri Birliği (TTB) Türkiye’deki hekimlerin örgütlü sesidir. Anayasal güvence altında, 6023 sayılı yasa.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
MESLEK YAŞAMI VE ETİK Kazanım: İş ve meslek yaşamında etik değerlerin önemini fark eder. 12. Sınıf 110 nolu kazanım etkinliği.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 1945 SONRASI İNSAN HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİ
Bilgi ve Yenilik İktisadı
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
İstanbul Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ SOSYAL DEMOKRASİ VE ÜÇÜNCÜ YOL
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
İNOVASYON.
TEMA HAZIRLAYAN :OZAN DORUK YAVUZ. Varoluş Nedeni Toprak...Toprak...Toprak... Ülkemiz yılda 743 milyon ton toprağını erozyonla kaybediyor. Oysa yaşam.
Çocuk Hakları Evrensel Bildirgesi
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
KENTSEL SİYASET-5. KENTSEL SİYASET-5 Kentsel Siyaset-5 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
Etik İle İlgili Temel Kavramlar
Kamuda Memur Disiplini ve Ahlakı
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
KAMU YÖNETİMİNİN DENETLENMESİ
Mevcut sistem hastalık üretiyor, Hastalıklarımızı ve emeğimizi istismar EDİYOR! Türk Tabipleri Birliği – İstanbul Tabip Odası ‘Sağlığımıza Yatırım Yapmayanlar.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
DEONTOLOJİ Eski Yunanca “deontos” “gereklilik, zorunluluk”
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Dünya Tabipleri Birliği
Sosyal Hizmet Etiği Doç.Dr. Elif Gökçearslan Çifci
TÜRK Eğitim Sistemi.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
GENEL OLARAK ETİK ve AHLAK KAVRAMLARI
Sosyal Hizmet Etiği Dersine Giriş Etik Nedir Ne Değildir?
DEMOKRATİK VATANDAŞLIK BİLİNCİ
TBMM’den geçmişte ve bugün yer alan kadın milletvekillerimiz
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Merkezi Yönetim ile Yerel Yönetim İlişkileri
MESLEK ETİK İLKELERİ.
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK.
. DERS.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Test 1.
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
TEST 1.
Sunum transkripti:

Geçmişten günümüze “BİRLİK GRUBU”

Cemiyetten Birlik Grubu’na Ülkemizde bilimsel diş hekimliğinin, ilk fakültemizin kuruluşuyla (1908) başlamasından kısa süre sonrasında ilk meslek örgütlerimizin de kurulmaya başladığını görüyoruz. İlk Meslek kuruluşumuz 1912 yılında Darülfünunu Osman-i Tıp Fakültesi Dişçilik Şubesi Mezunu ve Talebe Cemiyeti adıyla kurulmuş, 1925 yılında Türk Diş Tabipleri Cemiyeti altında, 1985 yılında TDB ve Odaları kuruluncaya kadar mesleki örgütümüz olarak çalışmalarını sürdürmüştür. Örgütlenme tarihine, gelişmesine baktığımızda İstanbul Dişhekimleri Odası’nı oluşturan en önemli öğenin, Diş Tabipleri Cemiyeti üyeleri olduğunu görüyoruz. Diş Tabipleri Cemiyetinin mesleki dayanışmayı toplumsal dayanışmayla birleştiren kadroları 1985 yılında Türk Diş Hekimliği Birliği yasasının çıkmasından sonra oda kuruluş çalışmalarında ve ilk genel kurulda, ortak değerler etrafında bir araya gelen, ortak bir gelecek oluşturmaya çalışan diş hekimleri BİRLİK GRUBUNU oluşturmuşlardır. Birlik Grubu adı altında seçimlere girerek 1986 yılından bu yana tüm İstanbul Dişhekimleri Odası yönetim ve organlarında görev yapmaya hak kazanmışlardır.

Birlik Grubu’nun, bu başarısındaki en önemli faktör, Birlik Grubu kadrolarının seçilen yönetimleri yalnız bırakmaması, onların başarılı olmaları için, her türlü etkinlikte İstanbul Dişhekimleri Odası’nın yanında olmalarıdır. Birlik Grubu’nun, bu başarısındaki en önemli faktör, Birlik Grubu kadrolarının seçilen yönetimleri yalnız bırakmaması, onların başarılı olmaları için, her türlü etkinlikte İstanbul Dişhekimleri Odası’nın yanında olmalarıdır.

Birlik Grubu’nun dayanışmacı, yenilenmeden yana, mesleki değerlerleri titizlikle koruyan ilkeleri, hem İstanbul Dişhekimleri Odası’nın hem Birlik Grubu’nun eleştiriler karşısında, yıpranmak bir yana, yaşayan bir organizma gibi diri tutmuştur.

Birlik Grubu, kendisini; Birlik Grubu, kendisini; “…çoğulcu, katılımcı, demokrat, şeffaf, sosyal ve laik devletten yana; insan haklarına ve emeğe sahip çıkan; barıştan yana olan; hukukun üstünlüğüne inanan; çevreci, meslek politikalarına duyarlı, etik ve deontolojik kurallar içerisinde davranan, ilerici ve değişimden yana dişhekimlerinden oluşur.” şeklinde tanımlamış, tüm çalışmalarında bu tanımını yaşama geçirmiştir.

Çeyrek asırdır İDO yönetimlerinde görev alan BİRLİK GRUBU;  Sağlık temel insan hakkıdır ve tüm bireylerin sağlık hizmetlerine eşit, nitelikli ve adaletli bir şekilde ulaşmasını sağlamak devletin temel görevidir diyen,  Demokrasiyi,insan haklarını, genel insanlık değerlerini -başta ahlak- adaleti ve hukukun üstünlüğünü, siyasetin nesnesi değil kendi varoluşunun öznesi kabul eden,  Taleplerini meslektaşlarının ve toplumun somut ağız-diş sağlığı sorunları üzerinden inşa eden,  Kamuda ve özelde çalışan meslektaşının, insanlık ve hekimlik onuruna yakışır bir yaşam düzeyine ulaşmasını başlıca hedefi olarak gören,  Kamu ve özel alanda çalışan dişhekimlerinin birlikteliğini bozmaya çalışanlara karşı duran,  Dişhekimlerinin geleceklerinin birliktelikten geçtiğini bilen ve onların hakları için çaba gösteren,  Hükümetlerin mesleki kuruluşlarla ilişkilerinde benim siyasi yandaşım ol tutumlarını kabul etmeyen, kendi politikalarına uygun kararlarını destekleyen, uygun olmayanlara karşı çıkan,

 Politikalarını siyasi karşıtlık temelinde değil bilimsel, mesleki ve toplumsal taleplerin ortaklaşması temelinde ele alan,  Sorunlarının çözümünde, öncelikle uzlaşı ve diyalog süreçleriyle ve gerektiğinde taleplerinin gerçekleşmesi için her türlü yasal ve meşru eylem biçimleri ile savunan,  Hükümetlerin sermaye yoğun kuruluşların (kamu-özel), emek yoğun kuruluşlara (muayenehaneler) tercihi anlamına gelecek her türlü girişimi ve muayenehaneleri sağlık sisteminden çıkarmaya / güçsüzleştirmeye çalışan,  Sağlık hizmetlerinde tekelleşme-ticarileşme politikalarını şiddetle reddeden,  Sağlık hizmetlerinde etik ve deontolojik normların korunması önceleyen,  Sağlık hizmetlerinde reklamı sağlığın felsefesine aykırı bulan,  Oda organlarında görev alma süresini belli bir zaman dilimi ile sınırlandırarak kurumsal yapının devamlılığı koruyarak yenilenmesini sağlayan örgütsel yapısının tabandan yukarıya doğru olduğunu bilerek, bunun aksine söz ve eylemlerde bulunmadan, ast üst anlayışına düşmeden, birlikte üreterek daha katılımcı bir çalışmayı amaçlayan,  İnsan haklarına ve hukuka saygılı, bağımsız, özgür, demokratik ve laik bir ülkede, barış içinde yaşamayi temel politikası gören, Bir anlayış ve duygu birlikteliğine sahiptir...

Tesekkürler....