AMBALAJ ATIKLARININ KONTROLÜ VE UYGULAMADA YAŞANAN SIKINTILAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEHLİKELİ ATIK BEYAN SİSTEMİ (TABS)
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
İlkim Yiğit Gen.Mdr.Yrd..
KAYSERİ İLİ İMALAT SANAYİ DURUM TESPİTİ ANKET ÇALIŞMASI BULGULARI KAYSO, HAZİRAN 2008.
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
T.C. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ÇEVRE KORUMA VE KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI ATIK YÖNETİMİ MÜDÜRLÜĞÜ İMHA İŞLEMLERİ.
5084 SAYILI YATIRIMLARIN VE İSTİHDAMIN TEŞVİK EDİLMESİNE DAİR KANUNUN ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASINA DAİR PROJENİN SONUÇLARI Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü.
ODUNPAZARI GERİ KAZANIM PROJESİ
SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
Ülkemizde Ambalaj Atığı Yönetimi
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ
ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNE SAĞLANAN DESTEK UNSURLARI
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
MEVZUAT Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının.
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,
TEHLİKELİ ATIKLARIN YÖNETİMİ
Belgelendirme Usul ve Esasları Eğitimi
AMBALAJ ATIK YÖNETİMİ Kocaeli Sanayi Odası.
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİ.
ÇEVKO ‘nun Sorumlulukları ve Belediyelerle Çalışma Sistemi
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği (Üretici Sorumluluğu)
ATIK YÖNETİMİNDE ENVANTER VE ONLINE UYGULAMALAR ATIK YÖNETİMİ UYGULAMASI (TABS, MOTAT, KDS) Arzu NURAY Şube Md. V.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ KANUNU İKİNCİL MEVZUAT
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Burak BÜYÜKKUŞOĞLU* Rekabet Başuzmanı Rekabet Kurumu
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
AB ÇEVRE FASLININ AÇILMASI VE Prof. Dr. Hasan Z. SARIKAYA
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
REYSAŞ ‘’ Mükemmeli hedefleyen şirketler, ürettiklerinin aynı mükemmellik anlayışıyla pazara ulaştırılmasını talep etmektedir. ‘’
TÜRKİYE KİMYA PETROL LASTİK VE PLASTİK SANAYİ İŞVERENLERİ SENDİKASI Cem KILINÇ Çevre Mühendisi Kasım 2008 Ankara.
ÖZEL SEKTÖR GÖZÜYLE SAĞLIK ALANINDA ÜRETİM VE GELECEĞE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLER SEİS Yönetim Kurulu Başkanı Metin DEMİR.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ATIK YÖNETİMİ. Elvan Bilge MENTEŞE. COMPONENTA Dökümcülük
OSBÜK ENERJİ ZİRVESİ VAN 30 EKİM 2010  BÖYLE OLMASINA RAĞMEN, DAĞITIM ŞİRKETLERİNİN SERBEST TÜKETİCİ OLMAYAN ABONELERİYLE, AYNI DAĞITIM BEDELİNİ ÖDEMEK.
16/08/1962 yılında petrol ve petrol ürünleri ticareti yapmak amacıyla BEL-PET adıyla kurulan şirketimiz önce İGATAŞ daha sonra da İSTANBUL ENERJİ adını.
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
İSTANBUL HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRÜ
Sanayide Ambalaj Atık Yönetimi Zeki TERZİOĞLU Ziraat Mühendisi Çevre ve Orman Bakanlığı İSKENDERUN OSB 02 Aralık HATAY.
Tarımsal Üretici Birlikleri ve Kooperatifler Açısından Biyodizel
BAYRAMPAŞA BELEDİYESİ KATI ATIK YÖNETİMİ -ÇEVRE ve GERİ KAZANIM
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇİĞLİ BELEDİYESİ AMBALAJ ATIKLARI VE GERİ KAZANIM
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ ve ÇÖZÜM YOLLARI. Pazara Giriş Engeli Nedir ? Pazara giriş engelleri; tarifeler, tarife dışı tedbir ve diğer idari uygulamalardan.
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ ve ÇÖZÜM YOLLARI. Pazara Giriş Engeli Nedir ? Pazara giriş engelleri; tarifeler, tarife dışı tedbir ve diğer idari uygulamalardan.
Aldatıcı hareket veya dürüstlük kurallarına aykırı diğer şekillerde ekonomik rekabetin her türlü kötüye kullanılmasıdır.  Başka bir işletmeye ait ürünlerin,
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
Ambalajların Üzerindeki İşaretlerin Anlamları
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
İnceleme Dairesi Başkanlığı
ATIK YÖNETİMİ Çevre kirliliğinin önlenmesi ve mevcut kirliliğin giderilmesi için gerekli olan sistemli çalışmaların tamamına; ATIK YÖNETİMİ denir.
İŞYERI BILGI YÖNETIM SISTEMI İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Ankara, 2017.
İŞYERI BILGI YÖNETIM SISTEMI İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Ankara, 2017.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

AMBALAJ ATIKLARININ KONTROLÜ VE UYGULAMADA YAŞANAN SIKINTILAR ESKİŞEHİR İL ÇEVRE VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ AMBALAJ ATIKLARININ KONTROLÜ VE UYGULAMADA YAŞANAN SIKINTILAR İhsan YÜKSEL Çevre Yönetimi Şub. Müd. 4 Mart 2010

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

ESKİŞEHİR

Toplam Nüfus: 741.789

Toplam Nüfus 617.215 Toplam Konut 211.372 Odunpazarı 344.720 Odunpazarı 150.400 Tepebaşı 272.495 Tepebaşı 60.972

Toplam TAT 54 3 2 1 Toplam Mahalle 34 20 Odunpazarı Odunpazarı Tepebaşı 20 Tepebaşı 1

Toplam araç sayısı 46 Toplam konteyner sayısı 239 Toplam personel sayısı 262

Toplama yapılan mahalle sayısı 54 Toplama yapılan mahalle 2008 2009 31 35 % 57.4 % 64.8

Toplam konut sayısı Toplama yapılan konut 211.372 Toplama yapılan konut 2008 2009 121.000 144.500 % 57.2 %68.3

Toplanan ambalaj atığı miktarı (ton) 2008 EVSEL ENDÜSTRİYEL 6.147 9.524 Toplam miktar 15.671 ton

Toplanan ambalaj atığı miktarı (ton) 2009 EVSEL ENDÜSTRİYEL 6.699 9.709 Toplam miktar 16.408 ton

Toplanan ambalaj atığı miktarı ortalaması (ton) Evsel Endüstriyel 6.423 ton/ yıl 9.616 ton/yıl Bölgede ki nüfus: : 617.215 kişi Ulaşılan nüfus: : 327.682 kişi (%53) Ulaşılan mahalle : 35 (%64) Ulaşılan konut : 144.500 (%68) Toplanması gereken miktar (evsel) : 14.352 ton/ yıl Toplanan miktar (evsel) : 6.423 ton/ yıl Başarı: % 44.7

Toplanan ambalaj atığı kompozisyonu Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Toplanan ambalaj atığı kompozisyonu Cam Metal Plastik Kağıt Komp. Diğer. 8 4 18 64 2

Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Ambalaj Atıkları recycle Son dönemde tüm çevre mevzuatı içinde üzerinde en çok tartışılan ve uygulamada en çok sorun yaşanan konulardan birisi tartışmasız ‘’ambalaj atıkları’’mevzuatıdır. Kullanılmış ambalajların sahip oldukları ticari değerin bedelsiz hükmü ile başka bir kanala transferi sanayi kuruluşları ve satış noktaları nezdinde büyük bir memnuniyetsizlik yaratmıştır. Bedelsiz hükmü; kaynakta toplama maliyetlerinin desteklenmesi ve toplamanın cazip hale getirilmesi için getirilmiş, ancak konu üzerinde yaşanan sıkıntılar yasal süreci kaçınılmaz kılmış ve konu yargıya kadar götürülmüştür. AAKY de ki bedelsiz hükmü uygulaması, beklentilere cevap vermemiş, aksine olumsuz uygulamaların gelişmesine neden olmuştur. Olumsuz gelişen bu süreç içerisinde en çok P.S ile TAT lar etkilenmiş olup, yaşanan hukuki süreçten dolayı da Bakanlığımız ve taşra teşkilatlarımız PS ile Belediye arasına sıkışıp kalmıştır.

2-Kayıt altına alınamayan PS ler. Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Temel sorunlar !!! 1-Bedelsiz uygulaması. 2-Kayıt altına alınamayan PS ler. 3-Kaynağında ayrı toplama maliyetlerinin karşılanamaması 4-Belediyelerle TAT lar arasında ki çıkara dayalı sözleşmeler 5-Geri kazanım oranları arasında ki dengesizlik 6- Ambalaj atıklarının Belediyenin toplama sisteme dahil edilmemesi

Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Bedelsiz uygulaması Belediyeler Bedelsiz hükmü ne tür sorunlar doğurmuştur? Mülkiyet haklarının ihlali düşüncesi. Ambalaj atığı üreticileri için ekonomik değeri olan atıklar, kayıp haline gelmiştir. Bakanlık ile ambalaj atığı üreticileri arasında hukuki ihtilafa sebep olmuştur. Toplanan ticari ambalajlarda kalite düşmesine neden olmuştur.

Kayıt altında ki PS Kayıt dışı PS Bedelsiz uygulaması Kayıt altına almayı güçleştirmiş, kayıt altına alınamayanlara avantaj sağlamıştır. Kayıt altında ki PS Kayıt dışı PS Belgelendirme masrafı Avantaj Bedelsiz giden ambalaj Avantaj Avantaj Bakanlık KOD masrafı

TOBB verilerine göre 70.000 sanayi kuruluşu mevcut Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Bedelsiz uygulaması TOBB verilerine göre 70.000 sanayi kuruluşu mevcut Bakanlık kayıtlarında ki PS sayısı 5187

recycle Nasıl kayıt altına alınabilir? Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Kayıtdışılık recycle Nasıl kayıt altına alınabilir? Çevre Kanunca Alınması Gereken İzinler yönetmeliği ile ilişkilendirilip bu yönetmelik kapsamında ki başvurular esnasında Piyasaya Süren KOD NO sorgulanabilir. Sanayi Ticaret Bakanlığına, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığına müracaatlar sırasında Çevre ve Orman Bakanlığından alınmış olan KOD numarası sorgulanabilir. İthalat sırasında Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanlığı ve Gümrükler Kontrol Müdürlüğü tarafından ÇOB tarafından alınmış olan KOD numarası sorgulanabilir.

Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Kayıtdışılık 2300 Toplam Belediye Sayısı AAYP onaylanmış bölgelerde çalışan TAT lara karşı haksız rekabete yol açmıştır. AAYP onaylanan Belediye Sayısı 200

Üretilen ambalaj atığı miktarı Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Kayıtdışılık Üretilen ambalaj atığı miktarı Avrupa Birliğinde Ülkemizde 165 kg/yıl kişi 28 kg/yıl kişi ? % 116 % 56 Piyasaya Süren Sayısı : 5.187 AAYP onaylı belediye sayısı : 200

Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Bedelsiz uygulaması Beklentilerin üstünde evsel kaynaklı ambalaj atığı toplanamamıştır. Sanayi kuruluşlarının yoğun olduğu bölgede toplanan ambalaj atığı miktarı % 95 sanayi kaynaklı % 5 evsel kaynaklı

98 tanesi 7 ilde 73 tanesi 28 ilde Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü TAT larda ki dengesiz dağılım İl Sayısı 81 TAT olan il sayısı 35 Toplam TAT sayısı 171 98 tanesi 7 ilde 73 tanesi 28 ilde

Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Bedelsiz uygulamasında durum analizi Yapılan incelemeler sonucunda; Avrupa’nın hiçbir ülkesinde ülkemizdeki gibi BEDELSİZ uygulamasına rastlanılmamıştır. AB deki Durum AB direktifinden uzaklaşmış ve yeni hukuki ihtilaflara boğulmuş bir sistem kaynağında toplamayı daha da çıkmaz bir hale sokacaktır. Olması gereken Bedelsiz hükmünün geçerli olmasına rağmen, rekabet kuralları ve serbest ticaretin getirileri yönünde yapılan pazarlıklar sonucunda sanayi kaynaklı ambalaj atığına bir bedel ödenerek toplama sistemine dahil edilmektedir Mevcut Durum

Temel sorunun, sanayi tesislerinden kaynaklanan ambalaj atıklarının Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Ambalaj Atıkları Temel sorunun, sanayi tesislerinden kaynaklanan ambalaj atıklarının belediyenin toplama sistemine bedelsiz verilmesidir. Görüş 1: Ülke geneline bakıldığında “Bedelsiz” uygulamasından zarar gören ve kaldırılmasını isteyen firma sayısı, “bedelsiz” uygulamasının devamını isteyen firma sayısından çok daha fazladır. Görüş 2: Yaşanan sorunlar, hukuki ihtilaflar, bu konudaki çözümün “bedelsiz” uygulaması olmadığını göstermektedir. Toplama maliyetlerinin başka bir şekilde karşılanması gerekmektedir. Toplama maliyetleri başka bir şekilde karşılanırsa zaten BEDELSİZ hükmüne de gerek duyulmayacaktır. Görüş 3:

Ülke genelinde ki lisanslı TAT’ lar dan alına bilgilere göre toplanan Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Ambalaj Atıkları Ülke genelinde ki lisanslı TAT’ lar dan alına bilgilere göre toplanan 2.000.000 ton atığın % 10 u, yani 200.000 ton’luk kısmının kaynakta ayrı toplandığı bilinmektedir. Belediyeler kaynakta ayrı toplama sürecinin içerisinde yer almadığı sürece PS ne bedel öderse ödesin, kaynakta ayrı toplama miktar olarak artmayacaktır. Görüş 4: Oluşan tüm ambalaj atıklar bedelsiz olarak sisteme dahil edilebilse bile, mevcut koşullarda sanayinin olmadığı bölgelerde kaynakta ayrı toplama operasyonlarının başlatılabilmesi mümkün gözükmemektedir. Bedelsiz hükmü, ancak sanayinin yoğun olduğu bölgeler için bir çözüm alternatifi olabilmektedir Görüş 5:

AB 94/62/EC direktifine uygun olması Rekabet Kanunu’na uygun olması Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Ambalaj Atıkları Sistemin sürdürülebilir olması için mevzuatta ya da uygulamada ne yapılırsa yapılsın, yapılan şeyin herşeyden önce, AB 94/62/EC direktifine uygun olması Rekabet Kanunu’na uygun olması

KAYNAKTA AYRI TOPLAMA MALİYETLERİ NASIL KARŞILANABİLİR? Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Ambalaj Atıkları KAYNAKTA AYRI TOPLAMA MALİYETLERİ NASIL KARŞILANABİLİR?

Kaynakta toplama maliyetleri nasıl artırılabilir? Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Kaynakta toplama maliyetleri nasıl artırılabilir? Kaynakta ayrı toplama; bölgenin fiziksel yapısına, gelişmişlik durumuna, sanayisinin yoğunluğu, atığın özelliği, o bölgedeki çalışma süresi, yazlık kışlık nüfus farklılığına göre değişkenlik gösterdiği için bir toplama maliyeti standardizasyonu sağlamak mümkün görülmemektedir. 1 ton ambalaj atığının toplama maliyeti 120 – 300 TL/ton arasında değişkenlik göstermektedir. Bu kadar zarar ettiği iddia edilen bir uygulamaya firmaların neden devam ettiği sorulduğunda, 1-Hiçbir firmanın sistem dışında kalmak istemediği 2-Zararın, sanayiden toplandıkları atıklar ile sübvanse ederek sürekliliği sağlamayı tercih ettikleri 3-Bazı firmaların zarar bile etmediklerini iddia etmesi maliyetlerin standardize edilemeyeceğinin ayrı bir göstergesi olarak değerlendirilmiştir.

OSB ler o ilde ki lisans almış TAT lara serbest olmalı. Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Kaynakta toplama maliyetleri nasıl artırılabilir? OSB ler o ilde ki lisans almış TAT lara serbest olmalı. Belediyelerce toplanan Ç.T.V ile söz konusu maliyetler karşılanabilir mi? 1- Yasal olarak belediyelerin destek vermek için önlerinde hiçbir engel bulunmamaktadır. (Konteyner, poşet, eğitim gibi…) 2- Kaynakta ayrı toplamanın maliyeti ancak kirleten öder prensibi ile yola çıkıldığında ve tüketicilerin de sisteme zorunlu olarak dahil edilmeleri ile mümkün olabileceği bir gerçektir. ( belediyelerin teşviki…)

doğru tariflemek gerekir. Can you believe it? Recycling one aluminium drink can save enough energy to boil a kettle 3 times Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Kaynakta toplama maliyetleri nasıl artırılabilir? Kirleten öder prensibine göre kimler kirlenmeye neden oluyor? Kirleten öder” prensibine göre değerlendirdiğinde, kirletenin kim olduğunu doğru tariflemek gerekir. Belediyeler mi? Ambalaj Üreticileri mi? Piyasaya Sürenler mi? Satış Noktaları mı? Son kullanıcılar mı..?

Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Kirleten öder Belediyeler: Çevre Kanununda, sorumlulukla ilgili paydaşların tarifinde, “kirleten veya bozunmaya neden olan” ifadesi yer almaktadır. Belediyeler kirleten ve bozunmaya neden olan unsur olmadıkları için bu kapsama girmemektedir. Dolayısı ile “Kirleten Öder Prensibine” göre yerel yönetimlerden destek beklemek doğru olmadığını düşünmektedir. Ambalaj Üreticileri, Piyasaya Sürenler, Satış Noktaları : Hiçbir firma ürünlerini zor kullanarak tüketicilerinin evlerine koymadığı dikkate alındığında kirletenin ambalaj atığı üreticisi, Piyasaya süren ve Satış Noktası olmadığı tarzda yaklaşımlarda söz konusu olabilmektedir. Son kullanıcılar: ………

Attıkça Öde prensibi toplama maliyetlerine katkı sağlanabilir mi? Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Attıkça öde… Attıkça Öde prensibi toplama maliyetlerine katkı sağlanabilir mi? Attıkça öde prensibi; çöpe gidecek nihai atığın ağırlığına ya da hacmine göre ücret alınmasıdır. Bu yaklaşım tüketicileri, ellerindeki geri kazanım imkanlarını daha iyi kullanmaya sevk etmektedir.

Çevre teşvikleri ile destek sağlanabilir mi? Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Çevre teşvikleri Çevre teşvikleri ile destek sağlanabilir mi? Çevre Kanunu’na göre, çevre yatırımları destek kapsamındadır Çevre Kanunu’ n da yer alan teşviklerden geri kazanım sektörünün de faydalanabilmesi önemli bir destek olabilecektir. Hazine Müsteşarlığı’da bu konuda destek verebilir. İşletme maliyetleri ile ilgili elektrik tüm lisanslı firmalar için önemli bir işletme kalemidir. Mazot Teşviki, SGK Prim indirim teşviki de bu kapsamda değerlendirilebilir..

Kaynakta toplama maliyetlerini karşılamak için…. Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Ambalaj Atıkları Kaynakta toplama maliyetlerini karşılamak için…. Toplamada üçlü sisteme geçilmesi (Cam, kâğıt, Plastik + metal + kompozit) verimi artırarak, maliyetlerin düşmesini sağlanabileceğini belirtmiştir. . Kaynakta ayrı toplama faaliyetleri sonucunda toplanan ancak geri dönüştürülmesi mümkün olmayan atıklarının, Büyükşehir Belediyesi düzenli depolama sahalarına ücretsiz dökülmesi maliyetlerin azaltılması yönünde destekler arasında yer almasında büyük fayda görülmektedir.

Konutlardan toplanacak ambalaj atığına ait belgenin değeri… Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Ambalaj Atıkları Konutlardan toplanacak ambalaj atığına ait belgenin değeri… Kaynakta ayrı toplama oranı çok düşük olduğundan konutlardan toplanacak ambalaj atığına ait belgenin değerli olması gerekmektedir. Bu durumda kaynakta ayrı toplama ülke genelinde yaygınlaşacaktır. Bunun için TAT girişlerinin sadece konutlardan yapılan toplamalarına ait belgelerin PS için belgeleme olarak kabul edilmesi gerekmektedir.

Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Ambalaj Atıkları Farklı düşünceler……… ! Dünya da hiçbir ticari faaliyette kar garantisi yoktur. O nedenle çalışmayı, karı nasıl sağlayabiliriz diye planlamanın bir anlamı bulunmamaktadır. Önemli olan verimliliği artırmaktır !!! Poşetli toplama maliyeti artıran ciddi bir faktördür. Poşetten, konteyner ile toplamaya geçildiğinde maliyet konutlarda % 30 düşebilir. Ambalaj atığı toplama araçların trafiğe çıkış saatlerinin sınırlandırılması, kaynağından ayrı toplama verimliliğini düşürmektedir.

Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü “Ekonomik İşletmeler” tanımını netleştirmek gerekir mi? AAKY AB Direktifinde Ambalaj Ambalaj Ambalaj üreticisi Ambalaj üreticisi Ekonomik İşletmeler Piyasaya Süren Piyasaya Süren Satış Noktaları Satış Noktaları Tüketici Tüketici

Y.K ( ÇEVKO) un TAT lara verdiği destek nasıl olmalı? Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Y.K ( ÇEVKO) un TAT lara verdiği destek nasıl olmalı? ÇEVKO tarafından verilen yardımların ayni değil nakti yapılması TAT lar nefes aldıracaktır. Ancak TAT lar tarafından alınacak olan bu nakti yardımların da sisteme altyapı desteği olarak aktarılması gerekmektedir. ÇEVKO tarafından kaynakta ayrı toplama çalışmaları için temin edilen ayni desteklerin (kutu, konteynır, kumbara, vb.) kullanım hakkı sözleşme yapılan TAT’lar ve belediyelere, mülkiyet hakkı ise yine YK’ya aittir.

Kaynağında toplama maliyetlerinin karşılanabilmesi, TAT ların yapmış Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Belgelendirmede kullanılan evrak sınırlandırılabilir mi? Kaynağında toplama maliyetlerinin karşılanabilmesi, TAT ların yapmış oldukları belgelendirme miktarlarını daha yüksek rakamlarla daha çok piyasaya sürmelerine bağlıdır. Çevko nun toplama ağı olmadığı için düşük fiyatlara yaptığı belgelendirmeler, lisanslı TAT ları kendi illerinde sıkıntıya sokmaktadır. Bunun için: ÇEVKO’nun Türkiye ‘de piyasaya sürülen ambalaj atığın belirli bir oranının üzerinde ( örnek % 20) belgelendirme yapması sınırlandırılabilir. Ya da bir ilde TAT varsa ÇEVKO’ nun o ilde piyasaya sürülen ambalaj atığın belli bir oranının üzerinde ( örnek % 50) belgelendirme yapması kotalandırılabilir. Belgelendirme rakamları yükseltilerek sabit tutulabilir

Sözleşmeler ve Uygulamalardan Kaynaklanan Sıkıntılar Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Sözleşmeler ve Uygulamalardan Kaynaklanan Sıkıntılar 1- AAYP larının TAT veya YK tarafından hazırlanmış olması.. 2- Belediyelerin bedel talep etmeleri ve tek taraflı fesh olayı 3- Standart sözleşme modelinin olmaması farklı uygulamaların doğmasına sebep olmaktadır. 4- O ilde ki TAT sayısının azlığı ya da fazlalığı. 5- Sözleşme sürelerinin kısa tutulması. 6- Belediye denetimlerinin yetersizliği

Sözleşmeler ve Uygulamalardan Kaynaklanan Sıkıntıların çözümü Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Sözleşme Formları Sözleşmeler ve Uygulamalardan Kaynaklanan Sıkıntıların çözümü Bu sorunların çözümlenmesi ve Belediyeler ile lisanslı TAT lar arasında ki çıkarların zedelenmemesi için AAYP gibi yine Bakanlık tarafından onaylı tek tip Sözleşme Formlarının oluşturulması ve tüm taraflarca uygulanmasının sağlanması gerekmektedir. Standart sözleşmelerin tarafları arasında mutlaka İl Müdürlüklerinin de yeri olmalı ve İl Müdürlüklerinin onayı olmadan toplama faaliyeti başlamamalıdır. ( Komisyon marifetiyle sağlanabilir)

Atık Bertarafçı Üreticisi Valilik Bakanlık Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Ulusal Atık Taşıma Formu Diyagramı C Bertarafçı Atık Üreticisi D A A Taşıyıcı B D Valilik A Bakanlık

Ambalaj Atığı Toplama Sistemi Eskişehir Çevre ve Orman Müdürlüğü Ambalaj Atığı Toplama Sistemi Ambalaj Atığı Taşıma Formu

İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER İhsan YÜKSEL İl Çevre ve Orman Müdürlüğü Çevre Yönetimi Şube Müdürü yuksel_ihsan@hotmail.com

TEŞEKKÜRLER