5812 SAYILI KANUNLA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER KAPSAMINDA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
Teknik Şartname Hazırlama Eğitimi 2010
4734 sayılı Kamu İhale Kanununa Göre YAPIM İŞİ İHALELERİ
MAL ALIMI İHALELERİ.
4734 sayılı Kamu İhale Kanununa Göre
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Yeterlilik Belgeleri ve Yeterlilik Kriterleri (Mali Hizmetleri Uzmanı)
İHALEYE KATILMADA YETERLİK KURALLARI 1- EKONOMİK VE MALÎ YETERLİK 2- MESLEKİ VE TEKNİK YETERLİK.
4734 sayılı Kamu İhale Kanununa Göre MAL ALIMI İHALELERİ
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
YAPIM İŞLERİ İHALELERİ
YAPIM İŞİ İHALELERİ.
MAL ALIMI İHALELERİ.
MAL ALIMI İHALELERİ.
Yeterlilik Belgeleri ve Yeterlilik Kriterleri (Mali Hizmetler Uzmanı)
HİZMET ALIMI İHALELERİ
4734 sayılı Kamu İhale Kanununa Göre HİZMET ALIMI İHALELERİ
HİZMET ALIMI İHALELERİ
HİZMET ALIMI İHALELERİ
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
Uygulama sözleşmesi hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Hizmet alım ihalelerinde; Yüklenici için öngörülen kar tutarının yaklaşık maliyet hesap cetvelinde gösterilmesi zorunludur. Bunun ayrı bir satır olarak.
İŞ DENEYİM BELGELERİ Adayın veya isteklinin ihale konusu iş veya benzer işlerdeki deneyimini gösteren belgelerdir. 1- İŞ BİTİRME BELGESİ 2- İŞ DURUM BELGESİ.
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
İhaleye Katılımda Yeterlik Kuralları
1 Özgür TÖNGEL İzleme ve Değerlendirme Birimi Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı DEZAVANTAJLI GRUPLARA YÖNELİK SOSYAL İÇERME MALİ DESTEK.
PAZARLIK.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Kamu İhale Mevzuatı YAPIM İŞLERİNDE İŞ DENEYİM BELGELERİ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
DENETLEME KURULU ÜYESİ
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNA GÖRE YAPIM İŞİ İHALELERİ
 İdareler ve sektörden gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve rekabeti artıracak şekilde yapım işleri ihalelerini ilgilendiren önemli.
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
(Mali Hizmetler Uzmanı)
(Mali Hizmetler Uzmanı)
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
HİZMET ALIMI İHALELERİ
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
Yaklaşık Maliyet-1 İhale onay belgesi düzenlenmeden önce, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmelikte belirlenen esas ve usullere göre ihale konusu malın.
İHALE İŞLEM DOSYASI DİZİNİ
Dr.Birsen TUĞLU Dr.Nurhilal YUSUFOĞLU Danışman Prof.Dr. Pınar TUNCEL
KAMU İHALE MEVZUATININ GENEL ÇERÇEVESİ VE GÜNCEL GELİŞMELER
Yeni Bir Finansman Kaynağı “Sat ve Geri Kirala”
İhale Dokümanlarının Hazırlanması (Mali Hizmetler Uzmanı)
AÇIK İHALE USULÜ (MADDE 19)
Teminat Gümrük Kanunu ( ).
ÇERÇEVE ANLAŞMA İ HALELER İ UYGULAMA YÖNETMEL İĞİ ANTALYA-N İ SAN 2009.
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
GÜMRÜK KIYMETİNİN TESPİTİ
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
PAZARLIK USULÜ İHALE SÜRECİ
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İHALE USULLERİ VE UYGULAMASI
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Nakdi Sermaye Artırımlarında Vergi Avantajı
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
4734 sayılı Kamu İhale Kanununa İle Gelen Değişiklikler (Yapım İşi İhaleleri) 2886 Sayılı Kanun ile 4734 Sayılı Kanun Arasındaki Farklar 1.
25/01/2017 tarihli değişiklikler
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
NAKİT SERMAYE ARTIRIMINDA İNDİRİM
Ceyhun yılmaz 1 ceyhun yılmaz soru ve talep için.
Sunum transkripti:

5812 SAYILI KANUNLA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER KAPSAMINDA YAPIM İŞLERİ İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ Nisan 2009 Antalya

İhalelerde Uyulması Zorunlu Hususlar (4.md) Eşik değerin veya parasal limitlerin altında kalmak ya da Yönetmelikte yer alan diğer hükümlerin uygulanmasından kaçınmak amacıyla yapım işleri kısımlara bölünemez (ÇED) raporu gerekli olan işlerde ÇED raporu alınmadan ihaleye çıkılamaz Doğal afetlere bağlı olarak acilen ihale edilecek yapım işlerinde ÇED raporu aranmaz Yıllara sari yap. işl. ilk yıl için ödenek proje maliyetinin % 10'undan az olamaz 22 nci maddenin (d) bendine göre yapılacak alımların yıllık toplamı Kurulun uygun görüşü olmadıkça ödeneğin %10’nu aşamaz

İhalelerde Uyulması Zorunlu Hususlar (5.md) Birden fazla yılı kapsayan ve yatırım niteliği olan işlerin ihalesinin yılın ilk dokuz ayında sonuçlandırılması esastır Arsa temin edilmeden, mülkiyet, kamulaştırma ve imar işlemleri tamamlanmadan ve uygulama projeleri yapılmadan ihaleye çıkılamaz (istisnaları var) İhale konusu işin özgün ve karmaşık nitelikte olması, teknik ve malî özelliklerinin belirlenememesi durumunda ön veya kesin proje üzerinden ihaleye çıkılabilir Bina işlerinin anahtar teslimi götürü bedel ihale edilmesi zorunludur Uygulama projesi bulunan işler anahtar teslimi götürü bedel üzerinde ihaleye çıkılmak zorundadır

Yaklaşık Maliyetin Hesaplanması (8.md) Ön ilan yapılması durumunda işin tahmini fiziki miktarı esas alınarak hesaplanır Kısmi teklife açık ihalelerde yaklaşık maliyet her bir kısım için ayrı ayrı olmak üzere işin tamamı dikkate alınarak hesaplanır İdare tarafından verilecek makine ekipman vs. yaklaşık maliyet hesabında dikkate alınmaz Yaklaşık maliyetin idarelerce hesaplanması esastır Ancak teknik şartnamenin danışmanlık hizmeti alınarak hazırlatılması durumunda yaklaşık maliyet de bu kapsamda danışmanlık hizmet sunucularına hazırlattırılabilir İhale veya ön yeterlik ilanı öncesi gerekiyorsa yaklaşık maliyet yeniden hesaplanır.

Yaklaşık Maliyetin Hesaplanması (10 .md) Yaklaşık maliyete ilişkin fiyat ve rayiçlerin tespitinde; İhaleyi yapan idarenin daha önce gerçekleştirdiği, ihale konusu işe benzer nitelikteki işlerin sözleşmelerinde ortaya çıkan fiyatlar, Kamu kurum ve kuruluşlarınca belirlenerek yayımlanmış birim fiyat ve rayiçler, İlgili meslek odaları, üniversiteler veya benzeri kuruluşlarca belirlenerek yayımlanmış fiyat ve rayiçler, Yüklenici veya alt yüklenici olarak faaliyet gösteren, konusunda deneyimli kişi ve kuruluşlardan alınacak, ihale konusu işe benzer nitelikteki işlere ilişkin maliyetler, İdarenin piyasa araştırmasına dayalı rayiç ve fiyat tespitleri, esas alınarak biri, birkaçı veya tamamı herhangi bir öncelik sırası olmaksızın kullanılabilir. İhale veya ön yeterlik ilanı öncesi gerekiyorsa yaklaşık maliyet yeniden hesaplanır.

İstenecek belgeler (30.md) İstenecek belgeler yaklaşık maliyetin eşik değere oranına göre belirlenmiştir. Ancak yaklaşık maliyete bakılmaksızın her ihalede; Aday ve isteklinin mesleki faaliyetini sürdürdüğünü ve teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren belgeler ile iş deneyim belgesi istenilmesi zorunludur.

İstenecek belgeler (30.md) Eko. ve Mali Yet. ile A.T. Personele İlişkin belgeler; 1- Yaklaşık maliyeti eşik değerin 1/10’a kadar olan ihalelerde istenilemez (2.223.264,80 TL) 2- Yaklaşık maliyeti eşik değerin 1/10 ile eşik değerin yarısı arasında olan ihalelerde istenilmesi idarenin takdirindedir (2.223.264,48-11.116.324 TL) 3- YK eşik değerin yarısının üzerinde ve B.İ.A.İ.U. yapılan ihalede belli sayıda aday davet edilecek ise istenilmesi zorunludur.

İstenecek Belgeler Kalite Yönetim Sistem Belgesi ve Çevre Yönetim Sistem Belgesi ; Yaklaşık maliyeti; Eşik değerin yarısına kadar olan ihalelerde istenemez (11.116.324 TL) Eşik değerin yarısı ile bu değerin üzerinde olan ihalelerde istenilmesi idarenin takdirindedir

Analizler Yaklaşık maliyeti, Kanunun 13/(b)-2’de yapım işleri için öngörülen üst limit tutarına eşit ve üzerinde olan ihalelerde analiz istenir (1.019.908 TL ) Analizler, aşırı düşük teklif sorgulamasında ve sözleşmenin uygulanmasında kullanılır Analiz formatı ihale dokümanı kapsamında idarece verilir, istekliler tarafından verilen analizlerin bu formata uygun olması gerekir

Analizler Yaklaşık maliyeti, Kanunun 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin (2) numaralı alt bendinde yapım işleri için öngörülen üst limit tutarının altında olan ihalelerde ise isteklilerden sadece teklifinin aşırı düşük bulunması durumda istenir.

Banka Referans Mektubu Mali durum bildirimi kaldırılmıştır Mali durumu göstermek üzere bankalardan temin edilecek belge sadece banka referans mektubudur BRM nin ilk ilan veya davet tarihinden sonra düzenlenmiş olması zorunludur İsteklinin kullanılmamış nakdi yada gayri nakdi kredisi veya üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatı; 1) Açık ihale usulü ve 21/ (b) ve (c) kapsamında yapılan ihalelerde teklif edilen bedelin % 10’dan az olamaz 2) Belli istekliler arasında ihale usulü veya 21 inci maddenin (a), (d) ve (e) bendi kapsamındaki ihalelerde ise yaklaşık maliyetin % 5 ila % 15 aralığında belirlenir Kriterler bir veya birkaç banka referans mektubu ile karşılanabilecektir

Bilanço veya Eşdeğer Belge İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosunun ve bilançonun gerekli görülen bölümleri ile bu belgelere eşdeğer belgelerin her ikisinin de idarelerce istenilmesi zorunludur Aday veya isteklinin bu iki belgeden birini sunması yeterlidir Cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olması Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması Gerekir

Bilanço veya Eşdeğer Belge Öngörülen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son üç yıla kadar olan belgelerini sunabilirler. (son iki veya üç yıl) Bu takdirde, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli görülen bölümlerini ya da bunlara eşdeğer belgelerini sunmayanlar, iki önceki yıla ait belgelerini sunabilirler

Bilanço veya Eşdeğer Belge Bu belgelerde yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise üç önceki yılın belgeleri ile dört önceki yılın belgelerini sunabilirler Bu durumda, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır Vergi Usul Kanununun 174 üncü maddesine göre takvim yılından farklı hesap dönemi belirlenen aday ve isteklinin bilançoları için bu hesap dönemi esas alınır

Bilanço veya Eşdeğer Belge Bilanço veya bilançonun gerekli görülen bölümlerinin ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylanmış olması zorunludur. Yayımlanması zorunlu olmayan bilançolarını veya bunların bölümlerini ibraz etmeyenler, yukarıda belirtilen kriterleri sağladıklarını yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavirce onaylı belgelerle tevsik edebilirler.

İş Hacmini Gösteren Belgeler 1- İsteklinin toplam cirosunu gösteren gelir tablosu Toplam ciro: Gelir tablosundaki brüt satışlar tutarından, satıştan iadeler, satış iskontoları ve diğer indirimlerin tutarları düşülmek suretiyle ulaşılan net satışlar tutarıdır. 2- Taahhüt altında devam eden yapım işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen yapım işlerinin parasal tutarını gösteren son üç yılda düzenlenmiş faturalar

İş Hacmini Gösteren Belgeler Yaklaşık maliyeti eşik değerin yarısının üzerinde olan ihalelerde; son üç yıla ilişkin iş hacmini gösteren belgelerden birinin sunulması Yaklaşık maliyeti eşik değerin onda biri ile eşik değerin yarısı arasında olan ihalelerde ise; son üç yıla kadarki yıllara ait iş hacmini gösteren belgelerden birinin sunulması Sunulan belgelerin toplam tutarlarının 1/3 ünün belirlenen yeterlik kriterini sağlaması

İş Hacmini Gösteren Belgeler Açık ihale usulü ile 21/(b), (c) ve (f) ’de toplam cironun teklif edilen bedelin % 25’inden az olmaması Devam eden yapım işleri gelirinin teklif edilen bedelin % 15’inden az olmaması, B.İ.A.İ.U. İle 21/(a),(d) ve (e)’de toplam ciro yaklaşık maliyetin % 25’i ile % 35’i aralığında, Devam eden yapım işleri gelirlerinin parasal tutarı yaklaşık maliyetin % 15’i ile % 25’i aralığında idarece belirlenecek Aday veya isteklinin bu belgelerden birini sunması yeterlidir.

İş Hacmini Gösteren Belgeler Kriterleri son üç yılda sağlayamayanlar, son altı yıla kadarki belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

İş Hacmini Gösteren Belgeler Gelir tablosunun, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması zorunludur. Taahhüt altında devam eden yapım işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen yapım işlerinin parasal tutarını tevsik etmek üzere; fatura örnekleri ya da bu örneklerin noter, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı suretleri sunulur.

İş Deneyim Belgeleri Önceki düzenlemede iş deneyim belgelerinin değerlendirilmesinde son 15 yılda yapılan işler ve iş kısımları dikkate alınmakta ve son 15 yılda yapılan işlerin sözleşme bedelinin % 70 i oranına tekabül etmesi (denetim ve yönetim işlerinde ise sözleşme bedelinin % 50 si oranında denetlenmiş olması) aranmaktadır.

İş Deneyim Belgeleri Yapılan değişiklik ile yapım işleri için son 15 yıl içinde gerçekleştirme miktarına bağlı oransal uygulamadan (sözleşme bedelinin % 70 ve % 50 si) vazgeçilerek biten ve devam eden işler için ayrı ayrı düzenleme yapılmıştır. Buna göre ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulü yapılan işlerde elde edilen deneyim tam olarak değerlendirilecektir.

İş Deneyim Belgeleri İş denetleme ve iş yönetme belgesi düzenlenebilmesi için ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulü yapılan işlerde, ilk sözleşme bedelinin en az % 80 inin denetlenmesi veya yönetilmesi şartı öngörülmüştür. Devam eden işlerde ise ilk sözleşme bedelinin tamamlanması şartıyla ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son 15 yıl içinde gerçekleşme oranı toplam sözleşme bedelinin en az % 80 ine ulaşan ve kusursuz olarak gerçekleştirilen, işlerle ilgili olarak iş deneyim belgesi düzenlenebilecektir. Yapılan değişiklik ile yapımla ilgili hizmet işleri de yapım işleri gibi mütalaa edilerek yapım ve yapımla ilgili hizmet işleri için son 15 yıl içinde gerçekleştirme miktarına bağlı oransal uygulamadan (sözleşme bedelinin % 70 ve % 50 si) vazgeçilerek biten ve devam eden işler için ayrı ayrı düzenleme yapılmıştır. Buna göre ihale tarihinden itibaren son 15 yıl içinde geçici kabulü yapılan yapım işleri ile kabul işlemleri tamamlanan yapımla ilgili hizmet işlerinde elde edilen deneyim tam olarak değerlendirilecektir. Yapım ve yapımla ilgili hizmet işlerinde iş denetleme ve iş yönetme belgesi düzenlenebilmesi için sözleşme bedelinin en az % 80 inin denetlenmesi veya yönetilmesi şartı öngörülmüştür. (yapımda geçici kabulün, yapımla ilgili hizmet işlerinde ise kabulün yapılması da şarttır.) Devam eden işlerde ise ilk sözleşme bedelinin tamamlanması şartıyla son 15 yıl içinde gerçekleşme oranı toplam sözleşme bedelinin en az % 80 ine ulaşan ve kusursuz olarak gerçekleştirilen, denetlenen veya yönetilen işlerle ilgili olarak iş deneyim belgesi düzenlenebilecektir.

İş Deneyim Belgeleri Ayrıca devam eden işlerde; ilk sözleşme bedelinin tamamlanması şartıyla, ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde gerçekleşme oranı toplam sözleşme bedelinin en az % 80’ine ulaşan ve kusursuz olarak gerçekleştirilen işlerde; ilk sözleşme bedelinin en az % 80’i oranında denetlenen ya da yönetilen işlerle ilgili olarak da iş deneyim belgesi düzenlenecektir. Devredilen işlerde iş deneyim belgesi düzenlenebilmesi için devirden önceki veya sonraki dönemde toplam sözleşme bedelinin en az % 80’ inin tamamlanması şarttır. Ayrıca yapım ilan veya davet tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulün yapılmış olması da şarttır.

İş Deneyim Belgeleri Ortak girişimlerde, ortaklardan birinin sözleşmeyi devretmesi durumunda, devir öncesi veya sonrasında sözleşme bedelinin % 80’ini tamamlayan ortağa iş deneyim belgesi verilir

İş Deneyim Belgeleri İş deneyim belgelerindeki yeterlik kriteri yaklaşık maliyete göre belirlenir Açık ihale usulü ile Kanunun 21/(b) ve (c) bentlerine göre pazarlık usulü ile yapılan ihalelerde; - Yaklaşık maliyeti eşik değerin iki katına kadar olanlarda teklif edilen bedelin % 50’si ile % 100’ü arasında Yaklaşık maliyeti eşik değerin iki katı ile bu değerin üzerinde olan ihalelerde, teklif edilen bedelin % 50’si ile % 80’i arasında belirlenir

İş Deneyim Belgeleri Belli istekliler arasında ihale usulü ile Kanunun 21 inci maddesinin (a), (d) ve (e) bentlerine göre pazarlık usulü yapılan ihalelerde iş deneyim belgesindeki yeterlik kriteri; Yaklaşık maliyeti eşik değerin iki katına kadar olan (44.465.296 TL) ihalelerde, yaklaşık maliyetin % 50’si ile % 100’ü arasında, Yaklaşık maliyeti eşik değerin iki katı ile bu değerin üzerinde olan ihalelerde, yaklaşık maliyetin % 50’si ile % 80’i arasında, Belirlenir.

İş Deneyim Belgeleri İş ortaklığında; pilot ortağın asgari iş deneyim tutarının en az % 80’ini, Diğer ortakların her birinin asgari iş deneyim tutarının en az % 20’sini sağlaması gerekir. Pilot ortak iş deneyim tutarının tamamını sağlarsa diğer ortaklar, istenen iş deneyim tutarının % 40’ından az olmamak üzere ve benzer işe ait olmayan bir yapım işine ilişkin belge sunabilir Konsorsiyumda; her bir ortağın kendi kısmı için istenen asgari iş deneyim tutarının tamamını sağlaması gerekir.

İş Deneyim Belgeleri Tüzel kişi adına sunulan iş deneyim belgesi tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olabilir . Tüzel kişi tarafından; iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde; Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir veya noter tarafından, ilk ilan veya davet tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belgenin sunulması zorunludur. (ortaklık durum belgesi) Teminat süresince ortaklık oranının muhafaza edilmesi zorunludur.

İş Deneyim Belgeleri Tüzel kişi tarafından; tam olarak değerlendirilmek üzere sunulan iş denetleme belgesinin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde; Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir veya noter tarafından, ilk ilan veya davet tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son beş yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belgenin sunulması zorunludur.

Mezuniyet Belgesi/Diploma Mezuniyet belgesi iş deneyimini tevsik için sunulabilir İş deneyimi olarak mezuniyet belgelerini sunmaları durumunda; İş deneyimi bulunmayan mühendis veya mimarların; toplam süresi onbeş yılı geçmemek kaydıyla mezuniyetlerinden sonra geçen her yıl, İş deneyimi bulunan mühendis veya mimarların; onbeş yıllık sınırlamaya tabi tutulmaksızın, mezuniyetlerinden sonra geçen her yıl, Kanunun 62 nci maddesinin birinci fıkrasının (h) bendinde belirtilen tutar kadar, benzer iş deneyimi olarak dikkate alınır. (122 387 TL )

Mezuniyet Belgesi/Diploma Mezuniyetten sonra geçen sürenin onbeş yıldan fazlasının değerlendirmeye alınabilmesi için, başvuru veya teklif kapsamında mezuniyet belgesi sahibine ait yapım işine ilişkin bir iş deneyim belgesinin sunulması zorunludur. Her iki ortağın da mühendis olup % 50 – % 50 ortak olduğu tüzel kişiler, ortaklarından herhangi birine ait deneyimi, ilgilinin mezuniyet belgesini sunmak suretiyle, benzer iş deneyimi olarak kullanabilir. Bu durumda; her iki ortağın mezuniyet belgesinin de teklif kapsamında sunulması zorunludur.

Mezuniyet Belgesi/Diploma Mezuniyet belgeleri, belge sahibi dışındaki kişiler tarafından kullanılamaz Tüzel kişiliğin en az beş yıldır % 51 hissesine sahip olan ortağın mezuniyet belgesi iş deneyimi olarak kullanılabilir. Mezuniyet belgesi Kanunun 62 nci maddesinin birinci fıkrasının (h) bendinde belirtilen tutar (122 387 TL x yıl) kadar, benzer iş deneyimi olarak dikkate alınır.

İş Deneyim Belgesinin Düzenlenmesi Tek sözleşme kapsamında taahhüt edilen ve bedel içeren sözleşme kapsamında gerçekleştirilen işlere belge verilir Geçici kabulü yapılan işlerin yüklenicisine iş bitirme, Devam eden işlerde ilk sözleşme bedelinin en az % 80’ini kusursuz olarak gerçekleştiren işin yüklenicisine iş durum, İlk sözleşme bedelinin en az % 80’ini denetleyene iş denetleme, yönetene iş yönetme, belgesi verilir. Sözleşme bedelinden daha düşük bir bedelle tamamlanan işlerde, ilk sözleşme veya sözleşme bedeli ifadelerinden, gerçekleştirilen iş tutarı anlaşılır.

İş Deneyim Belgesinin Düzenlenmesi İşin % 80’inin bir kısmında yönetme, bir kısmında denetleme faaliyetinde bulunana, toplam iş tutarı esas alınarak ve daha fazla tutarda denetlediği veya yönettiği kısma göre yönetim ve denetim faaliyetinin toplamı üzerinden iş yönetme veya denetleme belgesi verilir Alt yüklenicilere; sözleşmesinin tamamını bir bütün olarak gerçekleştirip bitirmeleri ve kısmı kabul öngörülen işlerde idare tarafından kısmı kabulü yapılmak veya asıl sözleşmeye ilişkin işin geçici kabulü yapılmak şartıyla, “alt yüklenici iş bitirme belgesi” verilir.

İş Deneyim Belgesinin Düzenlenmesi İş deneyim belgeleri, talep tarihinden itibaren 30 gün içinde düzenlenir ve verilir Geçici kabulü yapılan işlerde, işin sözleşme bedeline göre gerçekleşme oranına bakılmaksızın fiilen gerçekleştirilen iş tutarı esas alınarak belge verilir İş durum belgeleri, düzenlendiği tarihten itibaren bir yıl süreyle geçerlidir İş durum belgelerinde son kullanım tarihi belirtilir. İşin bitim tarihine bir yıldan az kalan işlerde belgenin son kullanım tarihi iş bitim tarihidir İş durum belgesi verilen işler için iş bitirme belgesi düzenlenebilmesi için iş durum belgesinin idareye iadesi zorunludur

İş Deneyim Tutarının Tespiti Kontrol şefi ve şantiye şefi ile kontrol mühendisine fiilen denetledikleri iş miktarı üzerinden belirlenir İlk sözleşme bedelinin en az % 80 lik kısmında denetleme, diğer kısmında yönetme görevinde bulunanların iş deneyimi, denetledikleri ve yönettikleri iş tutarlarının toplamı üzerinden belirlenir Özel sektöre gerçekleştirilen işlerde sözleşmede iş artışına ilişkin hüküm bulunması durumunda, sözleşme bedelinin % 10’unu aşmamak üzere tamamlanan iş tutarı da dikkate alınarak iş deneyim tutarı tespit edilir.

İş Deneyim Belgesinin Değerlendirilmesi İş bitirme ve iş durum belgelerindeki belge tutarları tam olarak İş denetleme belgesi tutarları, gerçek kişinin ilgisine göre ticaret ve/veya sanayi odasına veya esnaf ve sânatkar odasına kaydolduğu tarihten itibaren ilk beş yıl beşte bir oranında, daha sonraki yıllarda tam olarak, Yönetim faaliyetleri nedeniyle alınan belge tutarları her zaman 1/5 oranında

İş Deneyim Belgesinin Değerlendirilmesi Tüzel kişiliğin en az bir yıldır yarısından fazla hissesine sahip gerçek kişi ortağının; İş denetleme belgesi ile ihaleye katılmasında, belge sahibinin yarıdan fazla hisseye sahip olduğu tarihten itibaren ilk beş yıl beşte bir oranında, daha sonraki yıllarda tam olarak, İş yönetme belgesi ile ihaleye katılmasında, beşte bir oranında değerlendirilir.

İş Deneyim Tutarının Güncellenmesi Yabancı para birimi cinsinden sözleşmeye bağlanan işlere ilişkin belgeler belgeye konu işin sözleşme tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz alış kuru üzerinden Türk Lirasına çevrilir 1/1/2003 ten önce sözleşmeye bağlanan işlere ilişkin belgeler TEFE Genel üzerinden, 1/1/200/3 tarihinden sonra sözleşmeye bağlanan işlere ilişkin belgeler ÜFE Genel üzerinden,

Anahtar Teknik Personel Anahtar Teknik Personel: İlk ilan veya davet tarihinden geriye doğru en az bir yıl boyunca gerçek veya tüzel kişiliğin ticari faaliyette bulunduğu yerde kesintisiz şekilde çalışan mühendis veya mimar Aynı pozisyon için tek bir mühendis veya mimar olabileceği gibi farklı mühendis veya mimarlar da çalıştırılabilir Yıl içinde toplam olarak otuz günü aşmayan kesintiler, yıl hesabında dikkate alınmaz İstenilecek anahtar teknik personelin meslek alanlarının, ihale konusu işin niteliğine uygun ve işin mimarlık ve mühendislik alanlarının ağırlığı ile orantılı olması gerekir Aynı mimarlık ve mühendislik alanı ile ilgili birden fazla anahtar teknik personel istenemez.

Anahtar Teknik Personel Yaklaşık maliyeti eşik değerin; Onda biri ile eşik değerin yarısına kadar olan işlerde en fazla bir, Yarısı ile eşik değer arasında olan işlerde en fazla iki, Üzerinde olan işler ile yeterlikleri tespit edilenler arasından belli sayıda adayın davet edilmesinin öngörüldüğü belli istekliler arasında ihale usulüyle yapılan ihalelerde en fazla üç, anahtar teknik personel istenilir Asgari mesleki deneyim süresi mezuniyet tarihinden itibaren en fazla beş yıl olarak öngörülebilir

Anahtar Teknik Personel Anahtar teknik personel olarak bildirilen mimar ve mühendisler, aday veya isteklinin bünyesinde çalıştıklarına ve ihale konusu işte isteklinin anahtar teknik personeli olarak çalışacaklarına ilişkin yazılı beyanlarını verirler. Anahtar teknik personel olarak bildirilen kişiler, aday veya isteklinin bünyesinde görev yaptıkları süre boyunca, başka bir gerçek veya tüzel kişide anahtar teknik personel olarak çalışamazlar.

Anahtar Teknik Personel Yönetmeliğin “İsteklinin organizasyon yapısı ve personel durumuna ilişkin belgeler” başlıklı 40 ıncı maddesi 5/3/2010 tarihinde yürürlüğe girecektir. Bu tarihe kadar, 11/9/2003 tarihli ve 25226 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 41 inci maddesinin, birinci fıkrası, yedinci fıkrasının ikinci ve üçüncü cümlesi ile son fıkrası hariç, uygulanmasına devam edecektir.

Makine, Teçhizat, Kalite ve Çevre Belgeleri İşin yapılabilmesi için gerekli görülen tesis, makine, teçhizat ve diğer ekipmanın sayısına ve niteliğine dokümanda yer verilir. Tesis, makine, teçhizat ve diğer ekipman için kendi malı olma şartının aranmaması esastır. Kalite yönetim sistem belgesi ve çevre yönetim sistem belgesi - İş ortaklığında, ortaklardan en az birinin kalite ve standarda ilişkin belgeleri sunması yeterlidir. - Konsorsiyumda, her bir kısım için istenen kalite ve standarda ilişkin belgeler dokümanda belirtilir. Bu durumda her bir ortağın kendi kısmı için istenen belgeleri sunması zorunludur

Sözleşmeler 5812 sayılı Kanun ile sözleşme türlerine karma sözleşmeler eklenmiş Anahtar Teslimi Götürü Bedel, Birim Fiyat Sözleşme Karma Sözleşme Sözleşme türlerine göre yapılacak farklı düzenlemeler için dip notlar esas alınacak

TEŞEKKÜRLER