YILLIK KONTROLLER VE GÜNCEL UYGULAMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEHLİKELİ ATIK BEYAN SİSTEMİ (TABS)
Advertisements

TIBBİ CİHAZLAR UYARI SİSTEMİ
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Taşınır İşlemleri.
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
Hasan H. YAVUZ Bahar Tekstil İnsan K. Müdürü
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
Denetim Planının Hazırlanması
KASIM 2013 UMEDER 2. SRC ÇALIŞTAYI.
ASANSÖR ÜRETİM SÜREÇLERİ
2011 YILI BAŞLICA ÇALIŞMALAR Sayılı “Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması Ve Uygulanmasına Dair Kanun” ve Yapı Malzemeleri Yönetmeliği.
2013 YILI BESİLİK ERKEK SIĞIR DESTEKLEMESİ Ali ŞAHİN Veteriner Teknikeri-Tarım Danışmanı.
ÇALIŞMA GRUBU: DERS KİTAPLARI TURİZM ÖĞRENCİLERİ KURULTAYI.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 4 BİLGİ İŞLEM SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
PATLAYICI ORTAM BULUNAN TESİSLERDE PROJELENDİRME ve RUHSAT İŞLEMLERİ
‘’Kaliteli, sağlam, hızlı ve güvenilirlik’’ mantığı ile hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyeti en üst seviyeye çıkararak profesyonel hizmetler sunmak.
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 3 UYGULAMA VE MEVZUAT HAKKINDA SORUNLAR VE ÇÖZÜM.
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
TÜRKİYE'DE TRANSFER FİYATLANDIRMASI UYGULAMALARI Ersin NAZALI, LL.M., MSc Avukat, E.Hesap Uzmanı Vergi Bölümü Yöneticisi 12 HAZIİRAN 2013.
Hassas Görevler hassas…çok….
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
Denetçinin Sorumluluğu
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İş sağlığı ve güvenliği; işyerlerinde iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenmesi için gerekli bütün faaliyetleri kapsayan bir konu olup, işveren.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü
“BESLENME DOSTU OKULLAR” PROJESİ
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Üniversitelerin Taslak Stratejik Planlarının Değerlendirilmesi
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İSU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Devletin Piyasaya Müdahalesi ve Fiyat Kontrolleri
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
International Quality Assurance, Technical Control & Certification
ERZURUM ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ YAPI MALZEMELERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Özel Öğretim Şubesi)
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
TAREKS VE TSE UYGULAMALARINDA GÜMRÜK MÜŞAVİRLERİ YÖNÜNDEN BAKIŞ AÇISI
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
İGMD. Dünyada YYS Uygulamaları ve Diğer Gelişmeler.
ORHAN BAYKAN MAKİNE MÜHENDİSİ. Bu bilgiler ışığında Su Yönetiminde istenilen sonuçların oluşturulabilmesi açısından yapılması gerekenler; 1 ) Tüm Belediye.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
Periyodik Kontroller-Ölçümler
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Prensipleri
ASANSÖR KONTROL MERKEZİ ASANSÖR KONTROL MERKEZİ ADANA 2018
Sunum transkripti:

YILLIK KONTROLLER VE GÜNCEL UYGULAMALARI FUAT DURDAĞ Elk. Müh. ASANSÖR İSTANBUL 06 NİSAN 2013

YÖNETMELİK Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’ nın çıkardığı Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği; 01.01.2012 ‘den itibaren uygulamaya konulması ile asansörlerin her yıl Fenni Muayene ye tabi tutularak can ve mal güvenliği açısından sağlıklı duruma getirilmesi amaçlandı. Bu Yönetmelikte; Kullanım süresi boyunca asansörün güvenli çalıştırılması ile ilgili asgari kriterler ve şartlar netlik kazandı.

ZAMANLAMA Çok doğru; Asansör Yönetmeliği veya Direktifi ve bunlara bağlı Asansör Standartlarının sektöre girmesi ve benimsenmesinden sonra bu yönetmeliğin çıkması anlamlıdır. Firmalar düzene girdi ve güvenli asansörler piyasaya arz edildi. Daha önemlisi; Komponent Üreticileri, imalatlarını standartlara uygun hale getirdiler.

Gönül isterdi ki; Bu uygulamalar, aynı sıra ile daha önce başlatılsaydı.

KULLANICI TARAFINDAN BAKILDIĞINDA Kullanıcıların Asansör gibi hayatımızın önemli bir parçası olan seyahat aracının önemini kavramalarını, aynı zamanda da ücreti karşılığında servis aldıkları firmaların yeterlilik seviyelerini görme fırsatını ortaya çıkarmıştır. Yapılan bu muayene işlemi sonucunda, mevcut asansörlerine her ay periyodik bakım yaptırmanın ne kadarda önemli olduğu ortaya çıkmaktadır.

BAKIM Buradaki ince ayrıntı; bakım (bakmak) sözlük anlamı gibi değil, işinin ehli, bu işi yapabilme durumu yetkili kurumlar tarafından belgelendirilmiş, firmalar tarafından yapılmalıdır. Muayene sonuç raporlarından; bakımı yapan firmaların, aslında işini tam anlamıyla yapmadığı ortaya çıkmıştır. Bu durum yönetimleri üstlenen insanların; asansörlerinin güncel durumunu bilmelerini sağlamıştır.

Yöneticiler; asansörlerine, Revizyon -Modernizasyon yaptıracakları zaman kafaları karıştırılıyordu. Kontrollerden sonraki rapor; artık yöneticiyi çok daha kolay yönlendiriyor.

Yaşanan en büyük sıkıntı; bir çok yönetici arkadaş, kontrolden çıkan bu eksikleri, fiyattan dolayı, belgesiz ve yeterliliği olmayan firmalara yaptırıyorlar. Bu yüzden; önüne gelen Asansör Firması açıyor.

Sıkıntılardan birtanesi de; muayene ücreti olarak karşımıza çıkmaktadır. Genel görüş asansörlerin zaten her ay bakıldığı, ayrıca böyle bir kontrole gerek olmadığı yönündedir.

Nedeni; Bu hayati önem taşımakta olan uygulamanın, insanlara laiki ile anlatılamamasıdır. Ne yazılı görsel basında, ne Belediyelerde , ne de Muayene Kuruluşları tarafından yeterli bilgilendirme yapılmamıştır. Hal böyle olunca; kapılarına gelen asansörlerinin ücreti karşılığında kontrol edileceğini söyleyen mühendis arkadaşlar inandırıcılık konusunda zorlanmışlardır.

ASANSÖR FİRMALARI TARAFINDAN BAKILDIĞINDA, Olumlu ve olumsuz sonuçların ortaya çıktığı görülmüştür.

OLUMLU TARAFI Servis verdiğimiz asansörlerin standartlara uygun hale getirilerek çok daha güvenli hale gelmesidir. Yıllardır bakım hizmeti verdiğimiz ve modernizasyon anlamında taleplerimiz; çoğu zaman maddi yetersizlikler neden gösterilerek geri çevriliyordu. İşte bu yasal zorunluluk bu işlerin yapılmasını hızlandırdı.

Standartlara Hakimiyet Yaptığımız işin olmazsa olmazı; standartlara hakim olup, buna göre asansörler yapmak. Yıllık Kontrollere nezaret etme zorunluluğu ve rapor sonrası tekliflendirme standartlara hakimiyeti zorunlu hale getirmiştir.

OLUMSUZ TARAFLARI İSE; Muayene işlemine nezaret etme zorunluluğu , Muayene Kuruluşunun plansız hareket etmesi, zaten ekip sıkıntısı çeken firmaların zor durumlarla karşılaşmasına neden olmaktadır. Bu işlem, Firma ve Onaylanmış Kuruluşun ortak çalışması sonucu olacaksa, binalara haber verilmeden önce; karşılıklı mutabakat gerekmektedir. Çoğu zaman binaya gidildiğinde haber verilmesi, ekip ayarlama anlamında büyük sıkıntı yaratıyor.

Binalardan randevu alınmasına rağmen muayene ücreti bilgisi verilmemesi, tartışmalara sebebiyet veriyor.

            En büyük problem ise; muayene uzmanı adı altında, tecrübesiz mühendis arkadaşların hazırladıkları gelişi güzel raporlar. Hiçbir teste tabi tutulmadan yapılan gözle muayene sonucu yazılan eksikler. Bazıları; hiçbir test cihazı kullanmıyor. Tabii ki, uygunsuzluklarda ya firma yetkilisine sorma yöntemiyle yada inisiyatif kullanılarak yazılıyor.

Muayeneyi; listeye göre yapmalarına rağmen, her muayene kuruluşunun farklı raporlar göndermesi. Çoğu zaman hangisinin doğru olduğunu sorgulamak ve yorumlamak oldukça zor oluyor. Yanlış gelen raporlar sonucunda, ikinci defa binaya gidip kontrol yapma gereği duyuluyor.  

İlk kontrolde yazılmayan ve doğal olarak yapılmayan eksikliğin, ikinci kontrolde tespit edilerek talep edilmesi. Bu hem binaya karşı bir mahcubiyet, hem de yeniden çalışma sonucu iş programlarında aksamalara sebebiyet veriyor.

 Muayene Kuruluşlarının; farklı uygulamaları da sıkıntıya sebebiyet vermektedir. Bazıları; muayene sonucuna göre, asansöre yapıştırması gereken bu üç farklı etiketten hiçbirini yapıştırmıyor. Bazı Onaylanmış kuruluşlar ise; bu kurala uyup etiketleri yapıştırıyorlar.

Asansöre yapıştırılmış bazı etiketlerde ise; Bu asansör ……………… Asansöre yapıştırılmış bazı etiketlerde ise; Bu asansör ……………….. Onaylanmış Kuruluş tarafından kontrol edilmiştir şeklinde ibare var, asıl kullanıcıyı ilgilendiren sonuç yok.

Bazı Onaylanmış Kuruluşlarca; muayene yapıldıktan sonra yöneticilere raporlar zamanında ulaştırılmıyor. - Etiketler olmazsa, - Rapor gelmezse - Yönetici; bilgilendirme yapmazsa, kullanıcıların bindikleri asansörün durumundan haberdar olması çokta mümkün olmuyor.

YILLIK KONTROLLERDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR Yapım yılı 2002 olmasına rağmen; mühendisin, yöneticiye biz bunu 95 öncesi gösterelim az masraf çıksın demesi. Mühendisin, makina dairesine çıkamaması yada kilitli olmasına rağmen , hazırladığı raporda bu alana ait eksiklerin olması.

Yapım yılı aynı (Örneğin 2002 yılı), Onaylanmış Kuruluş aynı, Muayene eden mühendis aynı olmasına rağmen;    -İç kapı ile ilgili ibare yok, -İç kapı takılmalı, -İç kapı tavsiye edilir. gibi farklı seçeneklerle karşımıza çıkabiliyorlar.

Bütün emniyet devreleri ; kontrol edilmesine rağmen, gelen raporda ‘’Emniyet devresinde şönt olmamalı.’’ yazısının varlığı. Yapılan kontrolde 17 adet eksik çıkmasına rağmen, tekrar bakıldığında sadece 2 adet eksik olduğunun tesbiti.

Bazı Asansör Firmalarının, Yöneticiye kırmızı etiket almış bir asansörün, tanıdıklarım var daha az masrafla yeşil etikete çeviririz demesi. Asansör Firmasının Hizmet Yeterlilik Belgesi yoksa bile kontrol yapılıyor olması. Onaylanmış Kuruluşların Kontrolleri arasında çelişkiler var. Örneğin kuyu dibi alarmını birisi isterken, diğeri istemiyor.

Fiyatlar çelişkili; bütün Onaylanmış Kuruluşların fiyatları birbirinden farklı. Denetimsizlik ve programsızlık var; 5 kontrol yapmak üzere; günlük kontrol limitini doldurmak için birbirine yakın binalar seçiliyor. Mühendislerin tecrübesizliği, refakat eden Asansör Firmalarında bu konuya karşı bir güvensizlik ortamı oluşturuyor.

ÖNERİLER Unutulmamamalıdır ki; Yönetmelikte tanımlanan; ‘BİNA SORUMLUSU’ , ’YETKİLİ SERVİS’, ‘İLGİLİ İDARE’, ‘A TİPİ ONAYLANMIŞ KURULUŞ’, ‘BAKANLIK’ gibi kurumlar da şahıslardan oluşmuşlardır. Bu şahıslarında her biri aslında birer asansör kullanıcısıdır. Olaya bu yönüyle bakarak daha titiz davranmalı ve önem vermeliyiz.

Amaç; insanları ve tüm canlıları sevmek olmalı; onların can ve mal emniyeti için uğraş verilmelidir.

- Bu konuda Farkındalık yaratılması - Bu konuda Farkındalık yaratılması. Yönetmelik zaten bunu büyük ölçüde sağladı, bizde sahip çıkıp devam ettirmeliyiz - Sektörde yetişmiş personel sıkıntısının devlet eliyle çözümü için çalışma yapılması. - A tipi denetim kuruluşları ile sektördeki firmaların temsilcilerinin aynı platform altında buluşup, yaşanılan sorunların dile getirilmesi ve çözümlenmesi için organizasyonların planlanması.

- Asansörlerin; Piyasaya Arz edilme aşamasında da, Yıllık Kontrollerin yapılması aşamasında da Piyasa Gözetim ve Denetimin artırılması. - Piyasada ki bütün asansörler; kayıt altına alınıp, doğru bir şekilde istatistiki bilgilerin oluşturulması ve kamuya sunulması.

Danışmanlarımız; sektörden elini çekmemeli.

Eski - yeni demeden bütün asansörlerin güvenlik seviyeleri en üst düzeye çıkarılmalıdır. Kullanıcıları güvenli asansörlere alıştırıp, eski tarihli bir asansöre bindirirsek kaza yapma riskini artırmış oluruz.

Kontrol Formu tek olmalıdır. Maddeler üzerinde biraz daha çalışılmalı Kontrol Formu tek olmalıdır. Maddeler üzerinde biraz daha çalışılmalı. Çok eski standartlar bir kenara bırakılmalı. ‘’CE’’ işaretli asansörler ve Emniyet açısından bu asansörlere yakınlaştırılan asansörler olarak iki grupta düşünülmeli. Gönül ister ki piyasadaki bütün asansörler Ek-A3 seviyesine çekilsin. Ama şu anki şartlarda, bunu istemek hem haksızlık olur hem de maddi olanaklar açısından çok doğru bir şey olmaz.

Fuat DURDAĞ Genel Müdür İNŞALLAH SEKTÖRÜMÜZ, ÜLKEMİZ ve İNSANLIK KAZANIR. BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. Fuat DURDAĞ Genel Müdür