DynEd Bilgisayar Destekli İngilizce Dil Eğitim Sistemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İlçe istatistiklerini almak için neler yapmak gerekir.
Advertisements

75. Yıl İlköğretim Okulu Edremit - BALIKESİR
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
KnowTech3D 3 Nisan 2014.
Önemli Programlama Dillerinin Gelişimi
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği LINUX, E-DEVLET VE BİLGİ TOPLUMU.
İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi
Erciyes Üniversitesi Vakfınca 1 Ocak 2006 Tarihinden İtibaren Yurtiçi ve Yurtdışı Bilimsel Çalışmalara Verilecek Maddi Desteklerle İlgili İlkeler Doç.
DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Ankara ünİVERSİTESİ hazIRLIK SİSTEMİ
ERASMUS ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
END 503 Doğrusal Programlama
Klinik Çalışmaların Üniversitelere Katkıları
Eğitim-Öğretim Yılı Eylül Dönemi Seminer Çalışması
DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
Melikşah Üniversitesi
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
5. VE 6.SINIFLAR YOĞUNLAŞTIRILMIŞ İNGİLİZCE PROGRAMI (YİP) BİLGİLENDİRME İNGİLİZCE ZÜMRESİ.
Prof. Dr. Şefika Şule ERÇETİN
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
MERSİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
(Dynamic Education) İNGİLİZCE DİL EĞİTİM SİSTEMİ
2010/2011 ERASMUS Öğrenci Öğrenim ve Staj Hareketliliği DEÜ DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
DynEd nedir? Bilgisayar/Teknoloji Destekli İngilizce Dil Eğitimi
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA PROJE SINIFLARI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
A. AMAÇ Resmî örgün ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarının 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ve 12. sınıflarında çoklu ortamda etkileşimli İngilizce dil eğitiminin.
DynEd Kastamonu Milli Eğitim Müdürlüğü.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
DYNED NEDİR, NASIL KURULUR?
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
İngilizce Dil Becerisi Kazanımı: Nörobilimsel Yaklaşım
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Prof.Dr.Tufan Gündüz.
ERASMUS ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Doğru Çalışma Yöntemleri
İnternete Dayalı Eğitimde Oluşturmacı Yaklaşım Deneyimi Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.
Doğru Çalışma Yöntemleri
TANIMLAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR
DynEd Bilgisayar Destekli İngilizce Dil Eğitim Sistemi
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
DYNED Dynamic&Education.
Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
KADIN BİLİŞİMCİLER FAMOUS WOMEN IN ICT
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
DYNED BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Dil öğrenme bir beceri edinme sürecidir ve pratik gerektirir.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Nergis Enmutlu Elpe Intermediate Level Specialist
DR REŞİT GALİP İLKOKULU
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı DynEd İngilizce Dil Eğitimi BAYRAKLI
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı DynEd İngilizce Dil Eğitimi BAYRAKLI
DİYARBAKIR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
FIRST ENGLISH.
Doğru Çalışma Yöntemleri
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
Web Tabanlı Eşzamanlı Staj Denetimi ile Mesleki Verimliliğin Artırılması Ali İhsan Çelik
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1. SINIF ÖĞRENCİ PROFİLİ İstanbul-2018.
Sunum transkripti:

DynEd Bilgisayar Destekli İngilizce Dil Eğitim Sistemi Mehmet Zahit KUTLU Mersin DynEd İl Koordinatörü / Türkiye

DynEd ne değildir? Sadece internet tabanlı dil eğitimi değildir Sadece bilgisayar tabanlı dil eğitimi değildir CD-Rom üzerindeki bir program

DynEd nedir? Bilgisayar/Teknoloji Destekli İngilizce Dil Eğitimi Sistemi Karma Dil Eğitimi Sistemi DynEd yazılımı Yapay Zeka Eğitmen Kullanıcılar önce yazılımı görürler fakat bunun arkasında yapay zeka ve onun da arkasında eğitmen gurubu çalışır. Yapay zeka ve nörobilimsel temelini Lance Knowles 7 Mayıs konuşacağız.

Şirket Ve Özel Sektör 10 milyon kullanıcı Turkish Airlines, Air China, ASTD Certified (American Society for Training & Development) Shell, Conoco-Phillips, Chevron, NATO Turkish Airlines, Air China, Vietnam Airlines, Airbus, Boeing, Dow Chemical, USAID Epson, Canon, YKK, IBM, Oracle, Intel Samsung, Shangri La Hotels, RELC 10 milyon kullanıcı

Üniversiteler Hacettepe Üniversitesi (Türkiye) Osaka Ekonomi Üniversitesi (Japonya) UGM (Meksika) Guanghua İşletme Fakültesi–bütün MBA’ler (Beijing, Çin) Uluslararası İşletme ve Ekonomi Üniversitesi (Beijing, Çin) Ulusal Teknoloji Üniversitesi– ( Buenos Aires,Arjantin) Michigan Üniversitesi (USA) Santa Maria Üniversitesi (Venezuella) Wuhan Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (Çin) Mara Teknoloji Üniversitesi (Malezya) Zayed Üniversitesi (Birleşik Arap Emirlikleri)

Üniversiteler/ Amerika Michigan State University Texas Christian University University of Texas-Pan American University of Texas El-Paso University of Texas, San Antonio

DynEd Eğitim Yazılımları Dyned yazılımı Yapay Zeka Eğitmen DynEd Katmanları DynEd Eğitim Yazılımları Yapay Zeka DynEd Eğitmenleri

DynEd Düzey Belirleme Sınavı 0.0 0.5 1.0 1.5 2.0 2.5 3.0 3.5 Hiç Bilmeyen Başlangıç Temel Orta Altı Orta Orta Üstü İleri Öncesi İleri A1 A2 B1 B2 C1 C2

İlerleme Hedefimiz Nedir? 0.0 0.5 1.0 1.5 2.0 2.5 3.0 3.5 Hiç Bilmeyen Başlangıç Temel Orta Altı Orta Orta Üstü İleri Öncesi İleri 1 öğrenci,12 ay boyunca haftada en az 8 saat, ayda en az 32 saat ve 12 ayda en az 360 saatlik sistemi verimli olarak kullanmasına ilişkin kriterlere uygun olarak yaptığı çalışma sonrasında, İngilizce’yi, (1) hiç bilmeyen (başlangıç) (elementary) düzeyinden, (4) orta-üstü (upper-intermediate)/ TOEFL- IBT 75 / CEFR B2 düzeyine yükselecektir. 4.3.8.b. Aynı şekilde, (2) orta-altı (pre-intermediate) düzeyindeki bir öğrenci ise (5) ileri-öncesi (pre-advanced) / CEFR C1 düzeye ulaşabilecektir. 4.3.8.c. (3) orta (intermediate) ve (4) orta-üstü (upper-intermediate) öğrencileri ise (5) ileri-öncesi (pre-advanced) / CEFR C1 düzeye yükseltecektir. 4.3.8.d. (5) ileri-öncesi (pre-advanced) öğrencileri (6) ileri (advanced) / CEFR C2 düzeye ulaştıracaktır. A1 A2 B1 B2 C1 C2 Haftada en az 8 saat,12 ayda 360 saat verimli çalışma 360 saat verimli çalışma Verimli çalışma

1 öğrenci,12 ay boyunca haftada en az 8 saat, ayda en az 32 saat ve 12 ayda en az 360 saatlik sistemi verimli olarak kullanmasına ilişkin kriterlere uygun olarak yaptığı çalışma sonrasında, İngilizce’yi, (1) hiç bilmeyen (başlangıç) (elementary) düzeyinden, (4) orta-üstü (upper-intermediate)/ TOEFL- IBT 75 / CEFR B2 düzeyine yükselecektir. 4.3.8.b. Aynı şekilde, (2) orta-altı (pre-intermediate) düzeyindeki bir öğrenci ise (5) ileri-öncesi (pre-advanced) / CEFR C1 düzeye ulaşabilecektir. 4.3.8.c. (3) orta (intermediate) ve (4) orta-üstü (upper-intermediate) öğrencileri ise (5) ileri-öncesi (pre-advanced) / CEFR C1 düzeye yükseltecektir. 4.3.8.d. (5) ileri-öncesi (pre-advanced) öğrencileri (6) ileri (advanced) / CEFR C2 düzeye ulaştıracaktır.

DynEd Akıllı Tutor Tamamlama Yüzdesi Çalışma Sıklığı ve Zamanı Ses Kaydetme Sınav Sonuç Seviyesi Tekrar Ses Tanıma Tutor (Danışman) Pek çok öğrenci bir alıştırmayı anladığında onu bir daha yapmama eğilimindedir. Ancak, bir dili öğrenmek edinilecek bir beceri olarak düşünülmeli, sadece gramer kurallarının ve kelime bilgisinin ‘anlaşılması’ olarak düşünülmemelidir. İletişimde yeterlilik ve dilin otomatikleşmesi için tekrar, anlama, yoğun tekrarlama, yeniden inceleme ve yerleştirici tekrar evrelerinin belli bir süre boyunca yinelenmesi gereklidir. DynEd yazılımında bulunan Tutor, her sınıf ve her öğrenci için tamamlama yüzdesi, çalışma sıklığı, sınav sonuç seviyesi ve ses kaydetme gibi yazılım özelliklerinin sonuçlarına göre öğrencilerin çalışma verilerini inceleyerek geliştirme önerilerinde bulunur. DynEd’in Tutor yazılımı kullanıcılara çalışmaları sırasındaki davranışları hakkında yazılı bir rapor ve not vererek daha verimli bir öğrenim için yapılması gerekenleri belirtmektedir. -12 Çalışma Verim Notu +12 Öğrencilerin çalışmaları sırasındaki davranışları hakkında yazılı bir rapor ve not vererek daha verimli bir öğrenim için yapılması gerekenleri bildirir.

Eğitimde odaklanmamız gereken nokta -12 12

DynEd Yönetim Yazılımı Tek Tek Tüm Öğrencilerin Çalışma Kayıtları Tüm Sanal Sınıfların Çalışma Kayıtları Öğrencilerin Çalışmalarının Yönetilmesi Öğrencilerin Çalışma Raporları Tüm Sanal Sınıfların Çalışma Raporları Sınıf Uygulamaları ile Ders Planları

Eğitmenin Rolü Öğrencilerin Çalışmalarının İzlenmesi Öğrencilerin Çalışmalarının Yönetilmesi Öğrencilerin Çalışmalarının Yönlendirilmesi Sınıf Ortamında Uygulama . Haftada iki saat . Çalışma Yöntemleri & Motivasyon . Çalışma Verimi Arttırma Yöntemleri . Sunum, Dialog ve Uygulama . Yazılı Sınavlar Haftada 2 saat 200 öğrenci için. Her bir eğitmenin ders yükü haftada 4 saat (400 öğrenci)

Dil Öğrenme bir Beceri edinme sürecidir Pratik yapmak çok önemlidir

Pratik yapmanın 4 önemli boyutu: öğrencilerin yeterince tekrar etmesi öğrencilerin ne sıklıkta tekrar ettikleri öğrencilerin nasıl tekrar ettikleri öğrencilerin neyi tekrar ettikleri Quantity, scheduling, frequency, allowing time for the unconscious to work efficiently. Quality of practice: multiple processors: cells that fire together wire together – appropriate tension. Learning path: focusing on the trunk and branches of the treee rather than the leaves. Branches correspond to concepts. The brain needs to create the subassemblies to handle them in the target language, and these subassemblies are hierarchical and connected.

Beceri Kazanma Süreci İnceleme Anlama Hedefe Yönelik Tekrar Yeniden This path is used in every lesson – both in the classroom presentation mode and when students are studying on their own. Most students think they are done when they comprehend the material. However, in a skill-based subject, like English, comprehension is really the first step. Practice and review AFTER comprehension leads to mastery and acquisition. Yerleştirici Tekrar

Copyright © 2007-2013 MZK ®©™. All rights reserved MERSİN Copyright © 2007-2013 MZK ®©™. All rights reserved 25