BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilgisayar Destekli Öğretim
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR OYUNLARININ ETKİLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretme Süreci
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Probleme Dayalı Öğrenme
SINIF YÖNETİMİ.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Yapılandırmacı Öğrenme
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Bireysel Çalışma Yöntemi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuklara kavram öğretilirken kolaydan karmaşığa bir sıralama takip edilmeli ve öğretilen kavramlar herkes tarafından aynı anlamda algılanıyor.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Bilgisayar Ve İnternetin Çocuklar Üzerindeki Etkisi Bilgisayar Ve Okul Öncesi Eğitimi Çocukları Bilgisayarla Ne Zaman Tanıştırmalıyız? Okul Öncesi Eğitimde Çocukların Bilgisayar Ve İnternet Kullanımı Öğrenme Ortamının Düzenlenmesi Nasıl Olmalıdır? Öğretmenin Okul Öncesi Eğitimde Bilgisayar Kullanımı İle İlgili Rolü Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Çocuklar Üzerindeki Etkileri

Bilgisayar Ve Okul Öncesi Eğitimi Bilgisayar kullanımı fırsat eşitliği sağlar. Bilgisayarlar yardımcı araçlardır. Uygun yer, zaman yazılımlar ve uygun donanımlar ile ilgi çekici ve eğlenceli öğrenme aracıdır. Bilgisayarlar; Bilgiyi bireyselleştirerek iletebilme kapasitesi, Sistematik olarak aşamalı bilgiler iletebilmesi, Anında dönüt verebilmesi, Motivasyonu arttırması, Etkinliğe dikkati yöneltebilmesi, Tekrar ve yeniden değerlendirmeye olanak vermesi, Bilgiyi depolayabilmesi, Çok geniş kapsamlı bilgiler iletebilmesi özelliklerinden dolayı tercih edilirler.

Çocukları Bilgisayarla Ne Zaman Tanıştırmalıyız? Okul öncesi dönem çocukların çok meraklı oldukları ve her şeyi öğrenme hevesinde oldukları bir dönemdir. Bilgisayar başında ne kadar zaman geçirecekleri, bağımlılık yapıp yapmayacağı ve ekranın zarar verip vermeyeceğine dikkat edilmelidir. 3 yaşın altındakiler için uygun değil! Oyunlar, çocukların haz alma kaynağıdır ve diğer öğrenmeler için güç oluşturur.

Okul Öncesi Eğitimde Çocukların Bilgisayar Ve İnternet Kullanımı Okul öncesi eğitimde bilgisayar öğrenme ortamının parçası olarak kesinlikle yer almalıdır. 6 yaş öncesi için günde 5-7 dakika, 6 yaş sonrası için günde 10-15 dakika. Bilgisayar ve müfredat bir birine entegre edilmelidir. 10 çocuğa 1 bilgisayar uygundur. Laboratuar yerine sınıfta olması sosyalliği olumsuz etkilemez. Öğrenme objeleri ve etkinlikleri beraber içermelidir.

Okul Öncesi Eğitimde Çocukların Bilgisayar Ve İnternet Kullanımı İki çocuğun bir arada çalışması desteklenmelidir. Fikir paylaşımı ve birbirinden öğrenme için “Sen bunu nasıl yaptın?” gibi sorular sorulmalıdır. Bağımsız olarak keşfetmeyi ve öğrenmeyi desteklemelidir. Olumlu pekiştireç olarak kullanılmalıdır. Çocuğun yaptıkları teşhir edilmelidir. Okuma yazma bilmediği için özel yazılımlar kullanılmalıdır.

Okul Öncesi Eğitimde Çocukların Bilgisayar Ve İnternet Kullanımı İnternet, öğrencilere yaşam boyu öğrenme becerilerinin kazandırılmasında önemli bir yere sahiptir. Bilgiye ulaşım ve iletişim için önemlidir.

Öğrenme Ortamının Düzenlenmesi Nasıl Olmalıdır? Bilgisayarların düzeni, seçilen yazılımların niteliği öğrenme sürecini etkiler. Bilgisayarlar oyun alanının dışında nereye yerleştirilebilir? Çocuklar hangi alanda dikkatlerini daha iyi toplayabilir? Elektrik alt yapısı nerede daha uygun ve güvenli? Işıklandırma nerede daha iyi?

Öğrenme Ortamının Düzenlenmesi Nasıl Olmalıdır? İletişimin kaybolmamasına dikkat etmeliyiz. Neler yapılmalıdır? Öğrenciler için öğrenmeyi zevkli hale getirilmeli. Önceden yüklenmesi gereken etkinlikleri ders öncesi yapmaya özen gösterilmelidir. Öğrencilere adım adım yardım edilmelidir. Davranışlar sıkça pekiştirilmeli ve ödüllendirilmelidir. Güvenlik kurallarına uyulması öğretilmelidir.

Öğrenme Ortamının Düzenlenmesi Nasıl Olmalıdır? Sosyo-duygusal gelişim açısından Diğerleriyle işbirliği içinde çalışıyor mu? Sorumluluk alabiliyor mu? Sabırlı mı? İşi tamamlamaktan kıvanç duyuyor mu? Bilişsel gelişim açısından Nesneleri rengine, biçimine ve büyüklüğüne göre tanımlayıp sınıflayabiliyor mu? Sıralama yapabiliyor mu? Neden sonuç ilişkisi kurabiliyor mu? Yaratıcılığı gelişmiş mi? Fiziksel gelişim açısından Küçük kas becerileri gelişmiş mi? El göz koordinasyonu gelişmiş mi? Görsel becerileri gelişmiş mi?

Öğretmenin Okul Öncesi Eğitimde Bilgisayar Kullanımı İle İlgili Rolü Bilgisayar fayda sağlayacaksa kullanılmalı Bilgisayar çevre ile uyum sağlamalı Çocukların aktif olması sağlanmalı Öğretilen ders programının bir parçası olmalı Motivasyonu artırıcı olarak kullanılmalı Ailede sürece dahil edilmeli Öğretmen rehber rolünü unutmamalı Yol gösterici olmalı Model olmalı Yazılım ve donanım seçimlerinde karar alabilmeli

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Dikkatli ve özverili davranmak gereklidir. Bazı noktaları göz önüne almak önemlidir. El ve göz koordinasyonu ve el becerilerinin geliştirilmesi, Dikkat yoğunlaştırma, Oyunlar ile günlük yaşam ve eğitimi ile öğrendiklerini pekiştirme, Hızlı karar vermeyi sağlayan problemler ile problem çözme becerisi verme, Yetişkinlerin yardımı.

Çocuklar Üzerindeki Etkileri Yararları Zihinsel, dilsel, sözlü ve sözsüz yetenekler, kavram gelişimi, problem çözme becerisi ve uzun süreli hatırlama, el-göz koordinasyonu ve el becerilerinin geliştirilmesi, Oyunlar ile günlük yaşam ve eğitimi ile öğrendiklerini pekiştirme, Kendine güven, kendilerini yönetme ve karar verme becerilerinin geliştirilmesi, Yaratıcılığın geliştirilmesi, Şekil, renk, sayı gibi kavramları daha kolay öğrenebilmesi, Birbirleri ile iletişimi sağlaması.

Çocuklar Üzerindeki Etkileri Sakıncaları Yaş ve gelişim dönemine uygun olmayan yazılım veya donanımlar kullanılması, Uzun süreli bilgisayar kullanma ile oluşan göz kusurları, radyasyon alması ve iskelet yapısında bozulmalar, Şiddet içeren yazılımların ruhsal durumlarını etkilemesi, Hiperaktif davranışların oluşması, İçe kapanık, arkadaşsız, asosyallik