OKÇULUK RUMEYSA ÇETİN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

İMAL USULLERİ KAYNAK TEKNOLOJİSİ BÖLÜM 5 KESME. Esası? Oksijen saflığının etkileri? Kesme üfleci ve çalışma şekli? Yüzey kalitesi değerlendirmesi?
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
Mısır danatında resim ve heykel
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPOR TAHKİM MAHKEMESİ (CAS)
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
KONU: ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE ÖLÇÜLERDE YAPILAN YENİLİKLER
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ AD-SOYAD: GİZEM YENİLMEZ ÖDEV KONUSU: DOPİNG ve TÜRKİYE’DEKİ DOPİNG OLAYLARI.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
ATLETİZM.
TÜM MOTORLU TAŞIYICILAR KARŞILIKLI SİGORTA KOOPERATİFİ
ANADOLU SPOR KULÜBÜ (2013).
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Ünite 2.
Betül GÜLER
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
MASA TENİSİ.
Metinlerin Sınıflandırması
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
TEK BOYUTTA HAREKET.
TAM SAYILAR.
OYUNLAR 2. KISIM İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
M Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.
BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket. BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket.
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Ağustos 2009 Eğitim Merkezi Seminerleri
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
SAMSUN EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
Okul Öncesi Eğitim.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Maç Sonucunun Belirlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Futbolun ve Hakemliğin Tarihsel Gelişimi
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İş ve Meslek Sosyolojisi
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

OKÇULUK RUMEYSA ÇETİN

Okçuluk nedir? Okçuluk kökeni insanoğlunun avcılık günlerine dayanan, oku bir yay aracılığıyla hedefe göndermeyi amaçlayan spor dalıdır.

Okçuluk Tarihi Arkeolojik çalışmalarda, Mısır’da M.Ö. 5000 yılında okun avlanma ile ortaya çıktığı görülse de tarihçilere göre ise okun ortaya çıkışı 25 bin yıl öncesidir. M.Ö. 1500’lü yıllarda Asurluların yayı daha da geliştirmesi ile atıcıya kolaylık sağlayan bir model ortaya çıkmıştır. 16. ve 17. yy.’larda İlk okçuluk dernekleri İngiltere'de kuruldu. 19. yy.'da ABD, Kanada ve Avustralya’ya yayılan okçuluk, 20.yy'ın başlarında da gerçek anlamda bir spor olarak kabul edilmeye başlanmıştır. İlk kez 1900 Paris Olimpiyatları'nda erkekler kategorilerinde programa dahil edilerek, 1920 yılına kadar olimpiyatlarda yer almıştır. 1931' de Belçika, Fransa, Polonya ve İsveç'in öncülüğünde, Uluslararası Okçuluk Federasyonu FITA (Federation Internationale de Tir L'Arc) kuruldu Bundan sonra önemli gelişmeler sağlanarak, 1933'te ilk kez Dünya Okçuluk Yarışması düzenlendi.

Türklerde Okçuluk Türklerde okçuluğun MÖ 5000 yıllarında başladığı ve okçuluk ile ilgili ilk kuralların Oğuzlar ile gerçekleştiği görülür. İncelenen Türk oklarının ortaları kalın, baş ve sonlara doğru incelen, çok düz, esnek ve kozalaklı ağaçlardan yapıldığı saptanmıştır. Cumhuriyet Döneminde ilk ciddi adım, Beyoğlu Vakıflar Müdür ve Milli Sporlar Federasyonu Başkanı Baki Kunter’ in girişimleri sonucu kurulan “Okspor Kurumu” adındaki kulüp olmuştur. Atatürk’ün direktifleri ile kurulan bu kulüp Atatürk’ün ölümünden sonra dağıldı.

1953 yılında okçuluk sporu , Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü bünyesine alınarak Atıcılık Federasyonu’na bağlandı. 8 Mart 1961 tarihinde ise buradan ayrılarak bağımsız bir federasyon haline geldi.1982 yılında tekrar federasyona bağlanan okçuluk 1983 yılında tekrar Federasyona bağlanmıştır.

Kurallar Hedef 1.22 metre çapındadır ; ancak okçular 70 metre ileriden atış yaptıkları için hedef onlar için o kadar da büyük değildir. Hedefin merkezi yerden 1.3 metre yüksekte bulunur. Ayrıca merkez “boğa gözü” 12.2 cm çapında bir daire içinde yer alır. Her daire değişik bir renkle boyanmıştır : (içten dışa doğru ) sarı , kırmızı , mavi , siyah ve en dışta beyaz .

Erkek sporcuların kullandığı yay 22 kilodan, bayanların kullandıkları ise 15 kilodan daha ağırdır. Yaylar genelde hidrokarbonlardan üretilir; ancak başka maddeler de kullanılabilir. Oklar maksimum 11 milimetre çapında olabilir. Her ok sporcunun adını ya da işaretini taşımalıdır. Ancak okçular özel renkler ya da başka şeyler de kullanabilirler.

Okçular diğer oyuncular arasında kendine avantaj sağlamadığı sürece ellerini korumak için eldiven kullanabilir , sopasını deriyle kaplayabilir ya da güneş gözlükleri takabilir. – Okçular olimpiyat kurallarına uyduğu sürece kendi ekipmanlarını kullanabilirler. Eğer bir ok hedefe ulaşmadan yere düşerse o atış tekrarlanabilir. – Eğer bir okçu ekstra ya da zaman dolduktan sonra bir ok atarsa en yüksek puanı alan atışına puan verilmez. – Takımlara atışları sırasında koçları eşlik edebilir ; ancak bireysel dalda buna izin verilmez. Bireysel dalda okçular ikili olarak yarıştırılır . Okçular 1’den 64’e kadar sıralanır. 1. oyuncu 64. ile , 2. oyuncu 63. ile yarışır ve bu şekilde devam edilerek ikili gruplar oluşturulur. Okçular yarıfinale çıkmak için 6 aşama geçer . Her aşamada üç ok atılır. Her ok için zaman limiti ise 40 saniyedir. Daha sonra dört okçu yarıfinale çıkar. Daha sonraki elemelerde finale çıkan okçular altın madalya için yarışır. Takımlar dalında 16 takım yarışır. Takımlar üç aşama geçer , her aşamada dokuz atış yapar ( her oyuncu için üç atış ) . Her aşama için zaman limiti üç dakikadır bu da bir okun atış zamanını 20 saniyeye düşürür.

Beni dinlediğiniz için teşekkürler 