İÇİNDEKİLER Beden Eğitimi Spor Egzersiz Sağlık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
GEZİ - GÖZLEM KULÜBÜ.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
KADIN VE AİLE SAĞLIĞI HİZMETLERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
REHBERLİK.
BEÖ155 BEDEN EĞİTİMİ ÜNİTE 1 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Vücudun iskelet kasları tarafından oluşturulan her türlü hareketi sonucu enerji harcamasıdır. FİZİKSEL AKTİVİTE.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
TÜRK Eğitim Sistemi.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
MOTİVASYON.
1 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ TÜRK ÜNİVERSİTELERİNDE SPOR YÖNETİMİ.
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
TÜRK HALK OYUNLARINDA ANTRENMAN
- Kötü alışkanlıklar edinilmesine engel olur.. - Planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini kavratır.
REKREASYON FAALİYETLERİNİN SPORTİF UYGULAMALAR YÖNÜNDEN ÖNEMİ
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
SAĞLIK BAKANLIĞININ GÖRVLERİ VE SAĞLIK HİZMETİ VEREN KURUMLAR
SAĞLIKLI YAŞAMIN KORUNMASI Hazırlayan = Yakup Çelik
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Sosyal Etkinliklerin Amacı
TÜRK Eğitim Sistemi.
Zekâ Oyunları.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM.
Gençlik Politikaları ve Hizmetler
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Sporda Performans Prof Dr Süheyla Ünal.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ SATRANÇ ÇALIŞMALARI SATRANCIN ÇOCUK EĞİTİMİNDEKİ ROLÜ VE ÖNEMİ.
Sunum transkripti:

İÇİNDEKİLER Beden Eğitimi Spor Egzersiz Sağlık Beden Eğitiminin Genel Amaçları Beden Eğitiminin Özel Amaçları Anayasada Spor

Beden Eğitimi Nedir? “Beden Eğitimi, organizmanın bütünlüğü ilkesine dayalı tüm kişiliğin gelişmesidir. Genel eğitimi tamamlar ve ayrılmaz bir parçasıdır. Sağlıklı, güçlü ve mutlu olma, dengeli kişilik, toplumsallaşma, kültürleşme ve vatandaşlık eğitimidir.”1

Beden Eğitimi Milli eğitimin temel ilkelerine uygun olarak kişinin beden, ruh ve fikir gelişimini sağlamaktır. Bilimsel etkinlikler kişinin bedenen sağlam, fikirce uyanık ve ruhen sağlıklı olmasını amaçlar.”2

Beden Eğitimi “Beden eğitimi, oyun, jimnastik ve spor gibi eğitici bütün etkinlikleri içeren genel bir kavram olup bedensel etkinlikler içinde ve bedensel etkinlikler aracılığı ile eğitimin gerçekleştirilmesidir.”3

Beden Eğitimi “Pedogojik bir disiplin, bir bilim ve sanat olduğunu, eğitim biliminde olduğu gibi insan davranış ve alışkanlıklarına yönelmektir.”4

Beden Eğitimi “Vücudu kuvvetlenmek ve sağlığını korumak amacıyla aletli aletsiz olarak yapılan harekelerdir.”5

Beden Eğitimi “İnsan bütününü oluşturan fiziki, ruhi ve zihni niteliklerin bulunduğu yaşam ve genetik kapasitenin gerektirdiği verim gücüne ulaştırılması için rekabet olmaksızın yapılan faaliyetlerin tümüdür.”6

Beden Eğitimi TAMER ‘e göre, fiziksel hareketlerin planlı bir gelişme doğrultusuyla yaşantıya dönüştürülmesidir.”8

Beden Eğitimi STREİT ‘e göre, insanın büyüme, gelişme ve davranış şekline göre seçilen fiziksel aktivitelerin harekete dayalı olarak yapıldığı bir eğitim şeklidir.”9

‘’ Ne hastalıklı bir düşünürden, ne de cahil bir pehlivandan hayır gelmeyeceğini bilmeli ve iyi düşünür, iyi iş görür, becerikli, çalışkan, disipline sadık, sağlam insanlar yetiştirmeye gayret edilmelidir.’’ S.Sırrı Tarcan, l932

Spor Nedir? Spor terimi belli bir kalıbın içine konularak sınırları çizilebilecek kadar sığ bir konu değildir. Spor bir çok kişiye ihtiyaçları ve olanakları doğrultusunda farklı tatlar verebilmektedir. Bireyin sahip olduğu motivasyon spor branşlarına yönelmesine etki etmektedir. Kimi insan fazla kilolarından kurtulmak adına spor yaparken kimi insan ise hayattan zevk almak adına spora yönelmektedir. Bütün spor branşları bedenle yapılan bir etkinlik ve belli hareketler bütünlüğünden oluşmaktadır. Yenmek, geçmek, başarı kazanmak amacıyla yapılan ve belirli kuralları olan sistemli hareketlere spor denilmektedir.

Spor Latince dağıtmak, birbirinden ayırmak anlamına gelen DİSPORTARE veya DEPORTARE kelimelerinden doğmuştur. 17. yy. sonrasında kısaltılarak bugünkü hali olan SPORT olarak kullanılmaya başlanmıştır.

Spor Spor, başarıyı genişletme ve yarışmada üstün gelme amacını içerir. Bunun için bedensel açıdan daha yetenekli olanların seçilmesi ve seçilenlerin sürekli ve yoğun bir eğitimle yetiştirilmeleri gerekir. Spor, gerçek anlamda başarı gücünün artırılması ve kişisel açıdan en yüksek noktaya çıkarılması yolunda gösterilen yoğun bir çabadır.13

Spor Spor, ferdin doğal çevresini, insani çevre hâline getirirken elde ettiği kabiliyetleri geliștiren, belirli kurallar altında araçlı veya araçsız, ferden veya grupla boș zaman ya da tüm zamanı alacak șekilde meslekleștirerek yaptığı, sosyalleștirici, ruh ve fiziği geliștiren rekabetçi, dayanıșmacı ve kültürel bir kavramdır (İnal,2003).

Spor Spor, beden eğitimi faaliyetlerini özelleștirerek çeșitli branșlarda somutlașmıș, üst düzeyde yapıldığında fizyolojik, psikolojik ve estetik özellikleri gerekli kılan, yarıșmaya dayalı ve katı kurallarla çevrili bir etkinliktir. Amacı yarıșmak ve kazanmaktır 14 (Aracı, 2004).

Uğraşanları açısından kazanmaya dönük, fiziksel, zihinsel ve teknik bir çaba izleyenler açısından heyecan ve estetik duygusu kazandıran bir süreç genel bütünlüğü içerisinde ise anatomi, fizyoloji, ortopedi, biyo-mekanik, psikoloji gibi bilim dallarının yardımı ile gelişen, sürdürülen bir bilimsel olgudur (Erkal,1982)15

Spor Spor, başarıyı genişletme ve yarışmada üstün gelme amacını içerir. Bunun için bedensel açıdan daha yetenekli olanların seçilmesi ve seçilenlerin sürekli ve yoğun bir eğitimle yetiştirilmeleri gerekir. Spor, gerçek anlamda başarı gücünün artırılması ve kişisel açıdan en yüksek noktaya çıkarılması yolunda gösterilen yoğun bir çabadır.13

Egzersiz Nedir? Egzersiz; planlı bir şekilde, yapılandırılmış ve fiziksel uygunluğa ulaşmak için ya da geliştirmek veya sürdürebilmek amacıyla tekrar edilmesi gereken bir etkinliktir ve fiziksel aktivitenin alt sınıfı olarak kullanılmaktadır Özer, K. (136).

Egzersiz İskelet kaslarındaki kasılmalara bağlı olarak hareketsiz anda tüketilen enerjiden daha fazla enerji tüketilmesini sağlayan hareketlere fiziksel aktivite adı verilmektedir. Fiziksel aktivitenin bir alt dalı olarak kabul edilmesi mümkün olan egzersiz ise fiziksel açıdan bir veya daha fazla istemli bedensel uygunluk seviyesini arttırmayı sağlayan, planlı olarak gerçekleştirilen hareketler bütünüdür.

EGzersiz Egzersiz, performansı artırma, fiziksel uygunluğu ve sağlık durumunu geliştirme gibi amaçlarla planlanarak yapılan birden fazla hareketler toplamıdır. Egzersiz, kalp, solunum veya kassal uygunluğu geliştirmek amacıyla yapılan tekrarlı ve kişiye özel durumlar belirlenerek ilgili sağlık elemanı tarafından önerilen, fiziksel aktivite çeşitleridir Özer, U. F. D., & Baltacı, G.

Sağlık Nedir? Sağlıklı olmanın anlamı en basit tanımıyla hasta olmama halidir. Fakat bu tanımın kapsamı zamanla gelişmiş sağlık tanımının içerisinde sosyal ve ruhsal sağlık konuları da dâhil edilmeye başlanmıştır. Artık sağlık tanımı bireyin bedensel olarak hasta olmamasının yanında aynı zamanda ruhsal ve sosyal açıdan da iyilik halini yaşaması anlamına gelmektedir.

Beden Eğitiminin Genel Amaçları Atatürk İlke ve Inkılapları, Anayasa, Milli Eğitim Temel Kanunu ve Türk Milli Eğitimi'nin  temel amaçları doğrultusunda; öğrencilerin gelişen özellikleri de gözönünde tutularak, onların kişisel ve toplumsal yönden sağlıklı, mutlu, iyi ahlaklı ve dengeli bir kişilik sahibi, yapıcı ve üretken, milli kültür değerlerini ve demokratik hayatın temel ilkelerini benimsemiş fertler olarak yetiştirilmeleri genel amaçlarıdır.

Atatürk'ün ve düşünürlerin beden eğitimi ve spor konusunda söyledikleri sözleri açıklayabilme, Bütün organ ve sistemlerini seviyesine uygun olarak güçlendirme ve geliştirme, Sinir, kas ve eklem koordinasyonunu geliştirebilme, İyi duruş alışkanlığı edinebilme, Beden eğitimi ve sporla ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar edinebilme, Ritim ve müzik eşliğinde hareketler yapabilme,

Beden Eğitiminin Genel Amaçları Halk oyunlarımızla ilgili beceriler edinme ve bunların uygulamaya istekli olabilme, Milli bayramlar ve kurtuluş günlerinin anlamını ve önemini kavrayabilme, törenlere katılmaya istekli olabilme, Beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarını kavrayarak boş zamanlarını spor faaliyetleriyle değerlendirmeye istekli olabilme, Temel sağlık kuralları ve ilk yardım ile ilgili bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar edinebilme,

Beden Eğitiminin Genel Amaçları Tabiatı sevme, temiz hava, su ve güneşten faydalanabilme, İş birliği içinde çalışma ve birlikte davranma alışkanlığı edinebilme, Görev ve sorumluluk alma, lidere uyma ve liderlik yapabilme, Kendine güven duyma, yerinde ve çabuk karar verebilme, Dostça oynama ve yarışma, kazananı taktir etme, kaybetmeyi kabullenme, hile ve haksızlığın karşısında olabilme, Demokratik hayatın gerektirdiği tavır ve alışkanlıklar edinebilme, Kamu kaynaklarını iyi kullanma ve koruyabilme, Spor araç ve tesisler hakkında bilgi sahibi olma ve bunları gereği gibi kullanabilme.

Beden Eğitiminin Özel Amaçları Bilişsel Amaçları Duyuşsal Amaçları Psikomotor Amaçları

Beden Eğitiminin Özel Amaçları Bilişsel Amaçlar a. Kişisel yapıcılık ve yaratıcılığı geliştirmek b. Beden eğitimi ve spor etkinliklerinin önemini kavratmak c. Fiziksel hareketlerin yapısını anlama ve yeni hareketler üretebilme d. Amatör ve profesyonelliğin anlamını kavramak 2. Psikomotor Amaçlar : a. Fiziksel gelişimi sağlamak b. Motorsal gelişimi sağlamak c. Organik gelişimi sağlamak d. Hareket yolu ile çevreye uyum sağlamak

Beden Eğitiminin Özel Amaçları Duyuşsal Amaçlar : Sosyal ve duygusal gelişimi sağlamak Sorumluluk kabul etme özelliklerini geliştirmek Otorite ve kurallara saygı duymak Başkalarının varlığını kabul ederek onlara saygılı davranmak Kendine güven duymak Kendini gerçekleştirme, kendini ve davranışlarını kontrol etme.

Beden Eğitiminin Özel Amaçları Psikomotor Amaçlar Fiziksel gelişimini sağlamak Motorsal Gelişimini Sağlamak Organik Gelişimini Sağlamak Sağlıklı olabilmek için sportif faaliyetlere katılmak Motor becerileri kazandıracak günlük etknliklere katılmak Fiziksel etkinlikleri zevk alarak yapmak Hareketler yoluyla çevreye uyum sağlamak

Anayasada Spor Anayasanın 58. Maddesi Anayasanın 59. Maddesi 3289 Sayılı Gençlik ve Spor Hizmetleri Kanunu

Anayasada Spor Anayasanın 58. Maddesi Devlet, istiklal ve Cumhuriyetimizin emanet edildiği gençlerin müsbet ilmin ışığında, Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda ve Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğünü ortadan kaldırmayı amaç edinen görüşlere karşı yetişme ve gelişmelerini sağlayıcı tedbirleri alır. Devlet, gençleri alkol düşkünlüğünden, uyuşturucu maddelerden, suçluluk, kumar ve benzeri kötü alışkanlıklardan ve cehaletten korumak için gerekli tedbirleri alır.

Anayasada Spor Anayasanın 59. Maddesi Devlet, her yaştaki Türk vatandaşlarının beden ve ruh sağlığını geliştirecek tedbirleri alır, sporun kitlelere yayılmasını teşvik eder. Devlet başarılı sporcuyu korur.

Anayasada Kanun 3289 Sayılı Gençlik ve Spor Hizmetleri Kanunu Amaç (2)(4) Madde 1 – (Değişik: 24/1/1989-KHK-356/7 md.; Aynen kabul: 14/3/1991-3703/8 md.) Bu Kanunun amacı, Gençlik ve Spor Bakanlığında tüzel kişiliğe sahip taşrada özel bütçeli Gençlik Hizmetleri ve Spor İl ve İlçe Müdürlüklerinin kurulmasına, teşkilat, görev ve yetkilerine ait esas ve usulleri düzenlemektir.

Anayasada Spor 638 Sayılı Gençlik Ve Spor Bakanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname 3289 Sayılı Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun 351 Sayılı Yüksek Öğrenim Kredi Ve Yurtlar Kurumu Kanunu » 7258 Sayılı Futbol Ve Diğer Spor Müsabakalarında Bahis Ve Şans Oyunları Düzenlenmesi Hakkında Kanun » 6222 Sayılı Sporda Şiddet Ve Düzensizliğin Önlenmesine Dair Kanun » 3796 Sayılı İstanbul Kentinde Yapılacak Olimpiyat Oyunları Kanunu » 5774 Sayılı Başarılı Sporculara Aylık Bağlanması İle Devlet Sporcusu Unvanı Verilmesi Hakkında Kanun