Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ"— Sunum transkripti:

1 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Doç. Dr. Gülten HERGÜNER KONU:BEDEN EĞİTİMİ VE SPORLA İLGİLİ TEMEL BİLGİLER

2 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR KAVRAMININ TANIMI
Bilindiği gibi insanın canlılığının belirtisi harekettir. İlk zamanlar, insa­nın ilkel güdüleriyle oluşan ve sadece varlığını koruma ve sürdürmeyi gerekti­ren “doğal hareketler” dediğimiz hareketleri kapsardı. Bu hareketler doğal koşullara uyum için koşullara göre şekillenmiş ve değişmiştir. İnsanların; düz­lük, dağlık, ormanlık araziler, nehirler, kar koşulları, yabani hayvanların duru­mu gibi ortamlarda yaşamaları, doğal olarak da hareketlerini bu ortamlara uydurmaya çalışmalarını zorunlu kılmıştır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

3 İnsan organizması hareket için yaratılmıştır
İnsan organizması hareket için yaratılmıştır. Düzeni ona göre kurul­muştur. Doğal hareketlerin, uygarlığın ilerlemesi ile değişikliğe uğraması, bir takım vücut bozukluklarını da beraber getirmiştir. Bu da eski doğal hareketli­liğin sağlıklı yapının dejenerasyonuna sebep olmuştur. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

4 Hareketsizliğin getirdi­ği bir takım vücut bozuklukları ve hastalıklarında beden eğitimi ve spor bir tedavi aracı gibi kullanılmaktadır. Böylece insan, yeni koşulların getirdiği bozukluğu tabii olmayan hareket ve faaliyetlerle gidermeye çalışmaktadır. İşte, gerek doğal gerekse yapma faaliyetlerle kişide yeni değişiklikler, daha önceki zayıf durumunu düzeltici, iyi durumunu muhafaza edici, yetersizliğini iyileştirici faaliyetler olarak “beden eğitimi” faaliyetleri ortaya çıkmıştır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

5 Beden eğitimi, bedensel etkinlikler aracılığı ile eğitimin sağlanmasıdır. Rekor kırma veya şampiyon olma amacını gütmez. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

6 Beden eğitimi, organizmanın bütünlüğü ilkesine dayalı tüm kişiliğin ge­lişmesidir. Genel eğitimi tamamlar ve ayrılmaz bir parçasıdır. Sağlıklı, güçlü ve mutlu olma, dengeli kişilik, toplumsallaşma, kültürleşme ve vatandaşlık eği­timidir. Bir başka tanıma göre; “Milli Eğitimin temel ilkelerine uygun olarak kişinin beden, ruh ve fikir gelişimini sağlamaktır. Bedensel etkinlikler, kişinin bedenen sağlam, fikirce uyanık ve ruhen sağlıklı olmasını amaçlar”. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

7 “Beden eğitimi; Oyun, cimnastik, ve spor gibi eğitici bütün etkinlikleri içeren genel bir kavram olup, bedensel etkinlikler içinde ve bedensel etkinlik­ler aracılığı ile eğitimin gerçekleştirilmesidir”. “Beden eğitimi; Pedagojik bir disiplin, bir bilim ve sanattır. Eğitim bili­minde olduğu gibi insan davranış ve alışkanlıklarına yönelir”. “Beden eğitimi; Vücudu kuvvetlendirmek ve vücut sağlığını korumak amacıyla aletli ve aletsiz hareket yapmaktır”. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

8 Devlet Planlama Teşkilatı’nın (DPT) Beşinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel İh­tisas Komisyonu Raporunda beden eğitimi; “insanın bütününü oluşturan fiziki, ruhi ve zihni niteliklerin bulunduğu yaşın ve genetik kapasitenin gerek­tirdiği verim gücüne ulaştırılması için rekabet olmaksızın yapılan faaliyetlerin tümüdür” diye tanımlamıştır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

9 Beden eğitimi, spor eğitiminin bir parçası olup; okul eğitim programla­rında ders saatleri içerisinde ele alınan çalışmaların tümünü kapsamaktadır. Günümüz felsefesinde spor eğitiminin daha geniş bir anlamı vardır. Spor kav­ramı alanlara göre; okul sporu, rekreasyon ve verim sporu olarak ele alı­dır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

10 Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

11 “Spor, az veya çok dakiklik, incelik isteyen beden hareketlerinin doğru­dan kendisinden zevk alınırken eğlendiren hatta dinlendiren ve genellikle bazı kurallara uyularak yapılan bir eylemdir. Yarışma tarzında olabilir de olmayabi­lir de. Yarışma tarzında olursa, ilgiyi ve performansı arttırıcı bir motivasyon da söz konusudur”. “Spor, çok çeşitli amaç ve araçlarla yapılan, önceden belirlenmiş ve be­nimsenmiş kurallara farklı derecelerde olsa da uymayı gerektiren, performansı arttırıcı bedensel aktivitelerdir”. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

12 Spor olgusu, başlangıçtaki hareket ve eğlenme aracı olma niteliğinden değişime uğramıştır. Şöyle ki;
Spor, önceleri sadece belli bir sosyal kesimin boş zaman faaliyeti iken, günümüzde kitlelere mal olmuştur. Spor, eskiden organize olmayan serbest bir faaliyet niteliğinde iken, zamanla organize olmuş, kurumsallaşmış ve güç haline gelmiştir. Spor, sadece boş zaman faaliyeti olmaktan çıkıp bir meslekler grubu niteliği kazanmıştır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

13 İnsanın; mücadele ve başarma azminin adil şartlar içinde, çeşitli güç­lükleri göze alarak yarışmaya girmesine spor denir. Spor yapmanın asıl amacı; sağlığı korumak, genç ve dinç kalmak, aynı zamanda kişisel yeteneği geliştirerek belirli yarışmalarda fert ve grup olarak üstünlük sağlamaktır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

14 Bir etkinliğin spor olabilmesi için oyun, mücadele, yoğun beden çalış­ması gereklidir. Spor ancak eğitim konusu olduğu takdirde kültürden sayılır. Ferdi ya da kolektif oyunlar biçiminde yapılan genellikle yarışmaya yol açan, bazı kesin kurallara göre uygulanan ve ani yarar beklenmeyen beden hareketlerinin tümüdür. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

15 Devlet Planlama Teşkilatı’nın (DPT) Beşinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel İh­tisas Komisyonu Raporununa göre spor; “yenme ve muktedir olma gibi insan iç güdüsünü tatmini amaç edinen belirli kurallar içerisinde yapılan rekabete dayalı sosyalleştirici, bütünleştirici fiziki, zihni ve ruhi faali­yetlerin bütünüdür”. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

16 Hergüner (2015), “Spor; çeşitli amaçlarla, farklı alanlar kullanılarak, ferdi veya takım halinde, araçlı veya araçsız yapılan, planlı çalışmayı ve kurallara uymayı gerektiren, ağırlık, metre, zaman ölçü birimleri ve sayı ile değerlendirilen, mental ve fiziki rekabete dayalı, performans arttırıcı, sosyalleştirici ve eğitici psiko-motor faaliyetlerdir” şeklinde ifade etmiştir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

17 Tanımların içeriğine baktığımızda “spor” terimi ile “beden eğitimi” te­rimlerinin aracı insan, amacı insan davranışlarında değişiklik olan ortak özel­liklere sahip olduğu görülmektedir. “Beden eğitimi” ve “spor” un farklılığı teorik olarak şu noktalarda orta­ya çıkmaktadır; Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

18 Beden eğitiminde pedagojik eğitimin amacı; “rekor kırma veya şam­piyon olma” değil kişiliğin oluşumu ve bunların bütünlük içinde düzenlenme­si için eğitimin bir aracı olarak çalışma ve dinlenme biçiminde yaşam içine alınmasıdır. Beden eğitimi mümkün olduğunca yarışmadan kaçınır, ya da oyun- mücadele-kas çalışmalarını en az düzeye indirerek hafifletir. Çalışmanın ölçü­sünü ayarlar. Oysa spor, kişiliği geliştirmek için bedeni zorlamaktan çekinmez. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

19 Spor; fiziksel yeteneklerin limitlerine yaklaşmak ve maksimal verimi elde etmek için insanı çekinmeden eziyet ve zorlamaya sokarak şampiyon olma, rekor kırma gibi kesin rekabete dönüştüren bir kavram olarak ortaya çıkmaktadır. Ancak, nerede beden eğitiminin bittiği, nerede sporun başladığı­nı kesin bir çizgi ile tanımlarda da gördüğümüz gibi ancak “amacı” ve “uygu­lama şekli” ile ayırabilmek mümkün olabilecektir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

20 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN EĞİTİMİN BÜTÜNLÜĞÜ İÇİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Genel eğitimin tamamlayıcısı ve ayrılmaz bir parçası olan beden eğitimi, organizmanın bütünlüğü ilkesine dayalı olarak kişiliğin de eğitimidir. Öğrenci­nin gelişim özellikleri göz önünde tutularak; onların fert ve toplum yönünden sağlıklı, mutlu, iyi ahlaklı ve dengeli bir kişilik sahibi, yapıcı, yaratıcı ve üret­ken, milli kültür değerlerini ve demokratik hayatın gerektirdiği davranışları kazanmış fertler olarak yetiştirilmeleri için en önemli araçtır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

21 Eğitim konusunda ilk filozoflardan sayılan Eflatun eğitimi tanımlarken, “insanda beden ve ruh güzelliğini gerçekleştirmektir” demektedir. Eflatun, insanda bedensel yapı ile zihinsel, duyusal yapı arasındaki uyuma, bunun insan için taşıdığı önemi vurgulamıştır. Beden eğitimi ve spor, insanın bedensel ve ruhsal eğitimine doğrudan olumlu etkilerde bulunurken, kişinin bu eylem içinde kendini tanımasına ve tanıtmasına, toplum yaşamında yerini almasına yardımcı olur. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

22 Antik çağın ünlü, düşünürü Platon’un “zihinsel eğitim ve bedensel yeti­lerini en güzel şekilde bağlayan ve onları en ölçülü şekilde ruhun hizmetine sokan tam eğitilmiş ve uyum sağlamış insandır” görüşü bu gün de etkinliğini ve geçerliliğini korumaktadır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

23 Eğitim bütünlüğü içinde bireyi ve toplumu eğitimde beden eğitimi ve spor araç olarak kullanılırken amaç olarak da yapılmaktadır. Beden eğitimi ve spor, öz varlığımız olan bedensel ve ruhsal sağlığımızı doğrudan etkiler. Zi­hinsel olarak daha uyanık, disiplinli ve bilinçli olmamızı sağlar. Bedensel ola­rak daha güçlü, kuvvetli ve dayanıklı, iş verimi daha yüksek, becerikli, yaratıcı ve üretken olmamıza yardım eder. Toplumsal olarak kurallara ve yasalara uyan, yandaşına ve karşıtına saygı duyan, güzeli doğruyu alkışlayan, başarısız­lığı araştıran, bilinçli bir toplum oluşturur. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

24 Çocuğun içindeki saldırganlığın ve geçimsizliğin törpülenmesi ya da ye­tişkinin günlük yaşamındaki tek düzeliğin verdiği gerginliğin giderilmesi, be­den eğitimi ve spor etkinlikleriyle gerçekleşir. Çocuğun oyun içinde, oyun kurallarına göre hareket etmeyi öğrenmesi, yasaları daha kolay tanımasına ve daha uyumlu bir kişi olarak toplumda yerini almasına yardımcı olur. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

25 Oyun içinde takım arkadaşlarıyla birlikte ortaklaşa başarı için savaş verilir, taklitler geliştirilir, önlemler alınır. Kendine, takımına, taraftarına ve temsil ettiği ke­sime zararlı olabilecek davranışları göstermekten kaçınarak özdenetimle disip­line olur. Sporda sağladığı üstün başarı, kişiliği ve oyun zekasıyla arkadaşları­na sağladığı üstünlük, onun zamanla liderlik özelliğini de ortaya çıkarır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

26 Beden eğitimi ve spor çocuğun; hareket etme, motorsal beceriler yoluy­la yaşantı edinme, mücadele etme ve takdir edilme, başka çocuklarla oynama ihtiyaçlarını karşılar. Çocuklar, okula farklı çevrelerden gelirler. Bu nedenle, bu her biri deği­şik yeteneğe, ilgi ve ihtiyaçlara sahiptir. Üst düzeyde gelişimlerini sağlayabil­mek için öğretmen, öğrencilerinin gelişim özelliklerini, ilgi ve ihtiyaçlarını iyi bilmelidir. Öğrencilerini daha iyi anlamada ve uygun etkinlikler düzenlemede öğretmene yardımcı olur. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

27 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN GENEL AMAÇLARI
Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları, Anayasa, Millî Eğitim Temel Kanunu ve Türk Millî Eğitiminin temel amaçları doğrultusunda; öğrencilerin gelişim özel­likleri de göz önünde tutularak, onların kişisel ve toplumsal yönden sağlıklı, mutlu, iyi ahlâklı ve dengeli bir kişilik sahibi, yapıcı yaratıcı ve üretken, millî kültür değerlerini ve demokratik hayatın temel ilkelerini benimsemiş fertler olarak yetiştirilmeleri genel amaçtır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

28 Bu genel amaçlar ise; Atatürk'ün ve düşünürlerin beden eğitimi ve spor konusunda söyle­dikleri sözleri açıklayabilme. Millî bayramları ve kurtuluş günlerinin anlamını ve önemini kavraya­bilme törenlere katılmaya istekli olabilme. Demokratik hayatın gerektirdiği tavır ve alışkanlıklar edinebilme. Temel sağlık kuralları ve ilkyardım ile ilgili bilgi, beceri, tavır ve alış­kanlıklar edinebilme. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

29 Tabiatı sevme, temiz hava ve güneşten faydalanabilme.
Beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarını kavrayarak boş zamanla­rını spor faaliyetleriyle değerlendirmeye istekli olabilme. Dostça oynama ve yarışmayı kazananı takdir etme, kaybetmeyi ka­bullenme, hile ve haksızlığın karşısında olabilme. Tabiatı sevme, temiz hava ve güneşten faydalanabilme. İşbirliği içinde çalışma ve birlikte davranma alışkanlığı edinebilme. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

30 Görev ve sorumluluk alma, lidere uyma ve liderlik yapabilme.
Kendine güven duyma, yerinde ve çabuk karar verebilme. Kamu kaynaklarını iyi kullanma ve koruyabilme. Spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları gereği gibi kullanabilme. Bütün organlarını ve sistemlerini seviyesine uygun olarak güçlendirebilme ve geliştirebilme. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

31 Sinir, kas ve eklem koordinasyonunu geliştirebilme.
İyi duruş alışkanlığı edinebilme. Beden eğitimi ve sporla ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar edinebilme. Ritim ve müzik eşliğinde hareketler yapabilme. Halk oyunlarımızla ilgili bilgi ve beceriler edinme ve bunları uygula­maya istekli olabilmedir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

32 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİMDE BEDEN EĞİTİMİ DERSİNİN ÖZEL AMAÇLARI
Çocuk hareket ederek büyüdüğü için, onun koşması, tırmanması, zıp­laması ve atlamasına uygun bir ortam hazırlanması gerekir. Hareket gelişimi, bedensel gelişime paralel gider. Hareketle ilgili becerileri kazanması; çocuğun çevresini tanıması, bağımsız hareket etmesi ve kendini ifade etmesinde önem­li rol oynar. Hareketle ilgili gelişim, çocuğun sosyal faaliyetlere katılmasını ve sosyal uyum sağlamasını sağlar. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

33 Oyunun yararları ne olabilir ki?
Oyun, çocuğun kendi isteğiyle giriştiği etkinliklerin tümüne denir. En doğal öğrenme ve yaratma ortamı olup, çocuğun bedensel ve ruhsal gelişimi için şarttır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER Oyunun yararları ne olabilir ki?

34 Oyunun Yararları Çocuklar oyun oynamak yoluyla güç kazanmayı, başarıyı ve yenilgiyi öğrenirler. Böylece bedensel ve zihinsel bakımdan olduğu kadar, heyecanlarını kontrol etme bakımından da gelişirler. Çocuk, oyunda bedenini çalıştırır, kaslarını çeşitli biçimlerde kulla­narak geliştirir, geliştirdiği beceriler sonunda kendine güveni artar. Zekasını geliştirir. Dikkatini toplamayı, kendini bir amaca yöneltme­yi, oyun esnasında ortaya çıkan sorunları görmeyi, bunlara çözümler bulmayı öğrenir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

35 Karar verme yeteneğini geliştirir.
Çocuk, oyununda özgür olma, kendi kendini idare etme ve çevresiy­le uyumlu ilişkiler kurma ihtiyacını giderir. Çocuk, oyunlar aracılığıyla kendi güçlerini sınamakta, atılıma giriş­mekte, büyüklerin denetiminde olan durumlardan sıyrılıp kendi yaşlarının çizdiği sınırlar içinde rekabet etmekte, kaybetse bile, bunu iyi bir sporcu gibi sineye çekmektedir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

36 Oyun ve spor, çocuğun toplumsallaşma sürecinde önemli araçlardır
Oyun ve spor, çocuğun toplumsallaşma sürecinde önemli araçlardır. Bu tür etkinliklerle çocuk; işbirliğini, başkalarıyla birlikte olabilmeyi, başkala­rıyla başa çıkabilmeyi, hem lider olmayı hem başkalarını izlemeyi, kendini başkalarıyla kıyaslanarak yetenekler açısından değerlendirmeyi öğrenir. Okul öncesinden çocukların öğrenmeleri gereken bilgi ve beceriler, oyun yoluyla daha kolay edinilir; eğitimleri kolaylaşır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

37 Doç. Dr. Gülten HERGÜNER Çocuğun seçtiği oyunlar ve bu oyunlarda aldığı roller, onun kişiliğini açığa vurmakta geniş ölçüde ipuçları sağlamaktadır. Çocuk, oyun aracılığıyla üzüntülerini, kaygılarını, korkularını dile ge­tirir, sıkıntılarını, bunalımlarını dışa vurur. Kaygılarının yükünden kurtulur ve deşarj olur. Çocuğun ruhsal uyumsuzluklarının tedavisinde en etkili yöntem, oyunla tedavidir. Çocukla en iyi ilişki, oyun oynarken kurulur. Çocuğu tanı­ma, sorunlarının nedenlerinin bulup çıkarma işi, oyun aracılığıyla yapılır.

38 Oyun içinde kişi kendisini dinlemekten sıyrılıp, bulduğu yeni ipuçlarıyla algılarını ve dış dünyasını zenginleştirir. Bu da, kişiliğinde bulunabilecek olan güvensizliklerin, düzensizliklerin ortadan kalkmasına yardımcı olabilir. Bir çocuğun oyun stili, onun bazı psikolojik özelliklerini ele vermek­tedir. Genellikle sporcular, dışadönük bir kişilik özelliği gösterdikleri halde, içlerinde üstün bir performans gösterenler, içe dönük özellik taşırlar. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

39 İlköğretimde Beden Eğitimi Dersinin Özel Amaçları
Beden eğitimi dersinin amacı, değişik ve zengin hareketler yoluyla be­denin eğitilmesidir. Bu amacın gerçekleştirilmesi için ilköğretim programında bir dizi konu ve eğitim amaçları yer almaktadır. Milli Eğitim Bakanlığınca ön­görülen bu amaçlara, beden eğitimi dersleri uygulamalarında ulaşılmaya çalı­şılır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

40 Birçok spor dalının başlama yaşını içeren ilköğretim döneminde çocuk­ları yönlendirmek gerekir. Çocuk bu yaşlardan itibaren iyi bir beden eğitimi ¡öğretmeninin gözlem ve etkileriyle kişisel birçok özellikleri kazanmaya başlar. Bunlar; başta sağlıklı bir fizik gelişimi ile birlikte cesaret, kendine güven, so­rumluluk taşıma, yardımlaşma, paylaşma, karar verebilme, kişilik gelişimi ve irade gücünün oluşumu gibi yeteneklerdir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

41 Ortaöğretimde Beden Eğitimi Dersinin Özel Amaçları
Eğitim kurumlarında beden eğitimi dersinin amacı; öğrencilerin beden, fikir ve ruh sağlığını koruyarak, kendine güveni olan, isabetli karar verebilen, dürüst, kontrollü ve disiplinli insanlar olarak yetişmelerine yardımcı olmak, mücadele güçlerini geliştirmek, sağlıklı yaşam alışkanlıkları edinmelerini, milli birlik ve beraberlik duygularının güçlenmesini sağlamaktır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

42 Beden Eğitimi Dersinde Atatürk İlke ve İnkılaplarının Yeri
Bütün öğretmenlerimizin Milli Eğitim Temel Kanunu ve genel program­larında yer alan amaçlar doğrultusunda hareket ederek, öğrencilerini Atatürk İnkılapları ve İlkelerine bağlı yurttaşlar olarak yetiştirmeleri görevlerinin gere­ğidir. Bu durumda ise; okullarımızda her tarzda branş öğretmeni ile sınıf öğ­retmenlerinin derslerinde yeri geldikçe bu konuya önemle eğilmeleri ve prog­ramlara uygun biçimde etkinlik göstermeleri zorunlu bulunmaktadır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

43 Beden eğitimi derslerinde yeri geldikçe öğrencilere, Atatürk’ün spor ve sporcular hakkındaki sözlerinden yararlanılarak, Milli Eğitim Programlarında amaçlanan davranışları kazandırıcı telkinlerde bulunulmalıdır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

44 Doç. Dr. Gülten HERGÜNER Spor salonu olmayan okullarda, yağışlı günlerde sınıflarda yapılacak derslerde, Atatürk’ün ünlü sporcularla ilgili hatıraları, Atatürk’ün spor hakkındaki görüşleri, Atatürk adına düzenlenen yarışmalar ve bunların önemi; “Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı’nın anlamı, “Dağ Başını Duman Almış Marşı’nın “Gençlik Marşı” olarak kabul edilişi gibi konular üzerinde durulmalı ve öğrencilere bunlara benzer ödevler verilerek, teorik çalışmalarda Atatürk’ün “Spor bir medeniyet unsurudur”, “Ben sporcunun zeki, çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim” gibi özdeyişler. açıklanmalıdır.

45 Yöresel Kurutuluş günleri ile Atatürk’ün o İl’e ilk gelişinin yıl dönümle­rinde veya Milli Bayramlarda, Atatürk’ün spor ile ilgili özdeyişlerinin adıyla, Okul Spor Yurtlarınca koşular ve yarışmalar düzenlenmelidir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

46 İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf beden eğitimi derslerinin yıllık planlarında yer alması gereken konular aşağıdaki tabloda verilmiştir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER AY KONULAR Ekim Ankara’nın Başkent Oluşu ve Atatürk. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ve Atatürk Kasım 10-16 Kasım Atatürk Haftası Atatürk ve Güreş Atatürk ve Deniz Aralık Atatürk ve Spor “Ben Sporcunun Zeki, Çevik ve Aynı Zamanda Ahlaklısını Severim.” 27 Aralık Atatürk Koşusu Ocak Atatürk ve Havacılık Şubat Türk Sporunda Kadın ve Atatürk Mart Atatürk ve İzcilik Nisan 23 Nisan ve Atatürk “Dağ Başını Duman Almış” (Gençlik Marşı) ve Atatürk Mayıs Atatürk ve 19 Mayıs 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı

47 Lise 1, 2 ve 3. Sınıf beden eğitimi derslerinin yıllık planlarında yer alma­sı gereken konular aşağıdaki tabloda verilmiştir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER AY KONULAR Ekim Ankara’nın Başkent Oluşu. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ve Atatürk Kasım Atatürk Adına Düzenlenen Yarışmalar 10-16 Kas ı m Atatürk Haftası Atatürk En Çok Güreşi Severdi-Atatürk ve Güreş Atatürk’ün Sporla İlgili Çanakkale Savaşı Hatırası Aralık 27 Aralık Büyük Atatürk Koşusu Atatürk ve Deniz, Futbol, Havacılık Ocak Atatürk ve İzcilik Atatürk Devrinde Milletlerarası Başarıya Ulaşmış Türk Sporcuları Şubat Türk Sporu ve Devlet Mart Gençlik Marşı ve Atatürk Atatürk’ün Sporla İlgili Sözleri Nisan Gençlik Marşı Atatürk, Gençlik ve Spor Mayıs Atatürk ve 19 Mayıs


"BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları