Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
HAYRİ ASLAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ. BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ A LANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
UNI-SET Toplantı Notları
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
USTANASORPROJESİ. GEREKÇE 10. Kalkınma Planı’nda;  İşgücü piyasası ile meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdam.
OKUL SANAY İ İ ŞB İ RL İĞİ T.C. MALATYA VAL İ L İĞİ MALATYA İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
ÖZEL AKILLI OKUL SİNCAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI’NA HOŞGELDİNİZ… Saadet İLBAY Daire Başkanı.
Müdür V. DOÇ. DR. Durmuş DAĞHAN
İLÇE MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
ILGAZ ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
İşletmelerde Tesis Yönetimi
MÜDÜR YÖNETİM KURULU YÜKSEKOKUL KURULU MÜDÜR YARDIMCISI
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
İMKANLARIMIZ Okulumuzda 9 derslik, 235 aktif öğrenci vardır.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
OTOMOTİV SANAYİİNİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TERCİH EDEBİLECEĞİ
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Çevre teknikeri kimdir?
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Çevre teknikeri kimdir?
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BANKACILIK VE FİNANS bölümü
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Sunum transkripti:

Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması almaya hak kazandığı bir eğitim kurumudur. Yüksekokulumuz; 12 bölüm, 18 program, 20 laboratuvar, 5447 m2 kapalı, 2722 m2 açık, toplam 8169 m2 fiziki kapasitesi, sosyal, kültürel, sportif etkinlikleriyle günümüz teknolojisine hakim, donanımlı, bilgiye ulaşabilen ve kullanabilen bireyler yetiştirmektedir.

TEMEL SORUN, UYGULAMA EKSİKLİĞİ

İŞVERENLER NİTELİKLİ UYGULAMA BECERİSİNE SAHİP YETİŞMİŞ İNSANGÜCÜ ARAMAKTADIR. DİĞER TARAFTA İŞSİZLİK OLDUĞU SÖYLENMEKTEDİR.

ÖĞRENME PİRAMİDİ

3+1 EĞİTİM MODELİ Belirli mesleklere yönelik nitelikli insan gücünün yetişmesini sağlamak amacı ile üniversite sanayi işbirliği çerçevesinde 2019-2020 eğitim öğretim yılından itibaren 3+1 Eğitim modeli ile; 3 dönemi okulda ders, 1 dönemi iş yerlerinde uygulamalı olarak yapılmaktadır.

HEDEF, BİLGİ, BECERİ, DAVRANIŞ, UYGULAMA VE TAKIM ÇALIŞMASI ALIŞKANLIĞI KAZANMIŞ BİREYLER YETİŞTİRMEKTİR. BİLGİ BECERİ UYGULAMA DAVRANIŞ TAKIM ÇALIŞMASI

UYGULAMANIN HEDEFİ ORGANİZASYON YAPISININ TANINMASI EKİP ÇALIŞMASI RUHUNUN KAZANIMI İŞ DENEYİMİ VE İŞ DİSİPLİNİNİN OLUŞTURULMASI TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN TAKİBİ BİLGİ VE DENEYİMLERİN PEKİŞTİRLMESİ TEORİK BİLGİNİN UYGULAMA BECERİSİNE DÖNÜŞÜMÜ

UYGULAMA BECERİSİNİ KAZANMA YOLLARI STAJ İŞYERİ EĞİTİMİ UYGULAMALI DERSLER İŞYERİ UYGULAMALARI

BİRLİKTE GÜÇLÜYÜZ ÖĞRENCİLERİMİZİ SEKTÖR İLE BİRLİKTE YETİŞTİRMEK İÇİN 3+1 EĞİTİM MODELİ

İŞ SEKTÖRÜ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİ TOPLUM

3+1 EĞİTİM MODELİNİN ÖĞRENCİYE YARARLARI Teorik bilgileri uygulama ile bütünleştirerek mesleki becerisini arttırması, Sorumluluk bilinci ve takım çalışması yeteneği kazanması, Sektör içerisinde yetiştiği için iş bulma imkanının artması, Alanı ile ilgili sektörü tanıyarak kariyer planlaması yapabilme fırsatı bulması, İş dünyasının gerçekleri ile daha erken tanışarak tecrübe kazanması, Kendini ve sektörü tanıyarak yeteneklerinin farkına varması.

3+1 EĞİTİM MODELİNİN ÖĞRENCİYE YARARLARI Mesleki Becerinin Arttırılması İş Dünyasına Erken Adım Sorumluluk Bilinci Takım Çalışması Kariyer Planlaması İş Bulma İmkanı Tecrübe Kazanması Yeteneklerinin Erken Farkına Varması 3+1 EĞİTİM MODELİNİN ÖĞRENCİYE YARARLARI

3+1 EĞİTİM MODELİNİN ÜNİVERSİTEYE YARARLARI İş dünyası ile üniversitenin iletişiminin artması ve kaynaşmaları, Ortak AR-GE çalışmalarının arttırılması, Öğrencilerinin kolay iş bulabilmesi sayesinde tercih edilen üniversite olması, İş dünyasının sorunlarına birlikte çözüm üreterek güncel bir eğitim kurumu olmasıdır.

3+1 EĞİTİM MODELİNİN ÜNİVERSİTEYE YARARLARI İş Dünyası ile İletişim Tercih Edilebilirliğinin Artışı Ortak AR-GE Güncellik

3+1 EĞİTİM MODELİNİN TOPLUMA YARARLARI Ülke kalkınmasının hızlanmasıyla işsizlik oranının azalması, Toplum ve üniversite işbirliğinin sağlanması, Tüm kesimlerin birbiri ile etkili iletişimi sağlanacağı için yenilikler hızlı biçimde gerçekleşecek ve ülkemizde katma değerli malların üretimi hızlanacaktır.

3+1 EĞİTİM MODELİNİN TOPLUMA YARARLARI İşsizliğin Azalması Katma Değerli Malların Artması Toplum-Üniversite İşbirliği

3+1 EĞİTİM MODELİNİN İŞ DÜNYASINA YARARLARI Sektörde işe başlangıç eğitimine gerek olmaması, Çalışanının hızlı bir uyum süreci yaşaması, Üniversite ile işbirliği yaparak gelişmelerin hızlı yaşanması, Uyumlu ve becerili öğrencilerin tespitinin kolaylaşması, İş dünyasına uygun programların açılması, Çok daha kısa sürelerde nitelikli eleman gücüne sahip olmasıdır.

3+1 EĞİTİM MODELİNİN İŞ DÜNYASINA YARARLARI Kısa Sürelerde Nitelikli İnsan Gücü İş Dünyasına Uygun Programlar Çalışacak Elemanın Tespit Kolaylığı Başlangıç Eğitimine Gereksinim Azalacak Hızlı Uyum Süreci Üniversite –Sanayi İşbirliği

4 Yıllık Eğitime Geçiş Başarımız Dikey Geçiş Sınavı (DGS), ön lisans mezunlarının 4 yıllık lisans programlarına geçiş yapabilmesini sağlayan, ÖSYM tarafından düzenlenen bir sınavdır. Teknik Bilimler MYO tarafından öğrencilerin Dikey Geçiş Sınavına rahat çalışabilmelerini sağlamak amacıyla DGS Çalışma Salonu yapılmış ve Öğretim elemanlarının verdiği derslerle başarının artması hedeflenmiştir. 2017 DGS ile 383 öğrencimiz 2018 DGS ile 364 öğrencimiz fakültelere yerleşmiştir.

Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bölümler ve Programlar

Bölüm Program 1 Bilgisayar Teknolojileri Bilgisayar Programcılığı 2 Elektronik ve Otomasyon Biyomedikal Cihaz Teknolojileri Elektronik Teknolojisi Mekatronik 3 Elektrik ve Enerji Elektrik Nükleer Teknoloji ve Radyasyon Güvenliği (Yeni kuruldu) 4 El Sanatları Geleneksel El Sanatları 5 Mimarlık ve Şehir Planlama Harita ve Kadastro 6 İnşaat İnşaat Teknolojisi Yapı Denetimi 7 Makine ve Metal Teknolojileri Makine Kaynak Teknolojisi 8 Görsel, İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Radyo ve TV Programcılığı 9 Tekstil, Giyim, Ayakkabı ve Deri Tekstil 10 Mülkiyet Koruma ve Güvenlik İş Sağlığı ve Güvenliği 11 Ulaştırma Hizmetleri Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri 12 Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Optisyenlik

TEŞEKKÜR EDERİZ…