Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU 1

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

HİZMET NEDİR?.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimi
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE ve HİZMET KALİTE STANDARTLARI Öğretim Görevlisi : Ahmet Kaplan Hazırlayanlar: Sümeyra Çelik, Mirel Adıgüzel, Ebru Güntin, Büşra.
PAZARLAMA YÖNETİMİ Nuran KANDAZ GELEN. SPORTİF ÜRÜN KAVRAMI En genel anlamıyla ürün, özellik ve yararlar bütününü kapsar. Diğer bir genel yaklaşıma göre.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Pazarlama Çevresi.
ZAMAN Ç İ ZELGELER İ İ LE VER İ ML İ L İ K ANAL İ Z İ BİTİRME ÖDEVİ.
KİŞİSEL HİJYEN.
Pazarlama İlkeleri.
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Betül GÜLER
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
MALİ İŞLEMLERİN İZLENMESİ
GENEL MUHASEBE.
MADDENİN DEĞİŞİMİ.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Pazarlama Planlaması.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
TUTUM VE ALGILAR.
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Sözleşme Sözleşme Türleri
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Uluslararası İşletme Yönetimi
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
7. ÜRETİMDE KALİTE KONTROLÜ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 7 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Pazarlama İletişimi ve Etik
Pazarlama İletişimi ve Marka
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VERGİNİN YAPISI Devletin kamu hizmetlerini yerine getirmek üzere, vatandaşlarından zora dayanarak aldığı iktisadi değerler olarak tarif edilebilir. Kamu.
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU www.semihacikgozoglu.com 1 HİZMET PAZARLAMASI Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU www.semihacikgozoglu.com 1

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Tanımı Hizmet bir tarafın diğerine sunduğu, temel olarak dokunulamayan ve herhangi bir şeyin sahipliğiyle sonuçlanmayan bir faaliyet yada faydadır. Üretilmesi ise fiziksel bir ürüne bağlı olabilir yada olmayabilir. (Kotler ve Armstrong) Hizmet mutlaka olmasa da doğal olarak az yada çok DOKUNULMAZ bir yapısı olan, müşteri ve hizmet personeli- fiziksel unsurları-sistemleri arasındaki etkileşim anında oluşan ve müşteri problemlerine çözüm olarak sağlanan bir faaliyet yada faaliyet dizisidir. 30.05.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Hizmet Kategorileri Sağlık hizmetleri Finansal hizmetler Profesyonel hizmetler (avukatlık, muhasebecilik) Konaklama, seyahat işletmeleri Kamusal veya kar amacı gütmeyen hizmetler Kanal, fiziksel dağıtım ve kiralama hizmetleri Eğitim araştırma hizmetleri Telekomünikasyon hizmetleri Kişisel bakım ve onarım hizmetleri 30.05.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Hizmetlerin Ortak Özellikleri Fiziksel Mallar Hizmetler Dokunulabilir Dokunulamaz Türdeş Türdeş değildir Üretim ve dağıtım tüketimden ayrıdır Üretim ve tüketim eş zamanlı süreçlerdir Nesnedir Bir faaliyet yada süreçtir Temel değer fabrikada üretilir Temel değer alıcı ve satıcı etkileşiminde üretilir Müşteriler genellikle üretim sürecine katılmazlar Müşteriler üretime katılırlar Stoklanabilir Stoklanamaz Sahiplik transfer edilebilir Sahiplik transfer edilemez 30.05.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Dokunulmazlık Dokunulamaz ve hissedilmez olma Kolayca tanımlanamama, formüle edilememe Sonuçları; Stoklanamama Patent almasız zordur Sergilenememe Kalite değerlemesi zordur Maliyet belirlemesi zordur 30.05.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Türdeş Olmama Hizmetler genellikle insanlar tarafından verildiğinden aynı performansın her hizmet alımında gösterilmesi zordur. Müşteri beklentileri farklıdır 30.05.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Eş zamanlı Üretim ve Tüketim (Ayrılmazlık) Hizmetlerin çoğu aynı zamanda üretilir ve tüketilir. Bundan dolayı işletmenin vereceği faaliyetleri de kısıtlamaktadır. 30.05.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Dayanıksızlık Dayanıksızlık hizmetlerin stoklanamaması, saklanamaması, iade edilememesi ve yeniden satılamaması anlamına gelmektedir. 30.05.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Sahiplik Bir malı satın alan kişi o malın sahibi olur, hizmet sektöründe ise ancak bir hizmetten belli bir süre yararlanılabilir. 30.05.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU