SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EGE ÜNİVERSİTESİ İzmİr Atatürk SağlIk Yüksekokulu Ebelİk Bölümü ZORUNLU Stajlar HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
Advertisements

HAYIR HAYIR HAYIR Staj Yeri Buldun mu? EVET EVET
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ STAJ KOMİSYONU STAJ BİLGİLENDİRME.
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Yabancı Diller Yükseokulu Hazırlık Sınıfı Oryantasyon Semineri Testing Office İng. Okt. Ömer Faruk.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
 Ü lkemizde gerek orta ö ğretime gerekse y ü ksek ö ğretime ge ç işte ç oktan se ç meli test tekniği uygulanmaktadır. Bunun doğal bir sonucu olarak ö.
STAJ İŞLEMLERİ.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
REHBERLİK DERS II.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
REHBERLİK DERSİ III.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Staj.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
STAJ ÇALIŞMASI VE ESASLARI Mesleki Ve Teknik Eğitim Yönetmeliği Md 58
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Destek Eğitim Odaları.
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ OF TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ İŞYERİ EĞİTİMİ SUNUSU.
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
STAJ NEDİR? Öğrencilere, belli zaman dilimi ve süreler içinde öğrenim gördükleri meslek ile ilgili işyerlerindeki uygulamalarla karşı karşıya gelmelerini.
Giyim Üretim Teknolojisi Programı
Mesleki Uygulamalar Dersi Eğitimi
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Dersler Güz Yarıyılı Ders Başlangıç : 2 Ekim Ders Bitiş : 12 Ocak
TÜBİTAK BİLİMSEL DESTEKLEME PROGRAMLARI
MEZUNİYET TEZİ AKIŞ ŞEMASI
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
UYGULAMALI MÜHENDİSLİK DENEYİMİ DERSİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BİLGİ TOPLULUĞU
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ

Sorumluluk; ”başkaları veya diğerleri adına faaliyette bulunmayı kabul etmek” (Post, 1998: 148) anlamına gelmektedir. Her bireyin içinde yaşadığı topluma, ülkeye ve dünyaya yönelik sorumlulukları vardır. Sosyal sorumluluk sahibi olmak; bireyin içinde yaşadığı toplumu veya dünyayı etkileyen konulara duyarlılık göstererek, belirlediği bir amaç doğrultusunda bireysel olarak veya ekip halinde faaliyette bulunmasıdır.

Sosyal Sorumluluk Projeleri Dersinin Tanımı Öğrencilerin, kendi deneyimlerinden veya çevredeki gözlemlerinden yola çıkarak: Çeşitli problem alanlarını tanımladıkları; Bunlara yönelik iyileştirme veya çözüm önerileri geliştirdikleri; Bir ekip yapılanması içerisinde iş bölümü yaparak faaliyet planlaması yaptıkları ve Belirledikleri zaman çizelgesi doğrultusunda bu faaliyetleri uyguladıkları derstir.

Sosyal Sorumluluk Projeleri Dersinin Tanımı Ders; kuram ve uygulama olmak üzere iki kısımdan oluşur. Kuram kısmında ilgili öğretim üyesi; uygulama kısmında ise öğrenci ekipleri aktif rol oynamaktadır. Proje ekipleri iş birliği yapacakları kurumlar veya sponsorlar ile ilişkilerini ve proje faaliyetlerini bizzat kendileri yürütürler. İhtiyaç duydukları noktalarda danışman öğretim üyesinin yardımına başvurabilirler.

Dersin Amacı Sosyal Sorumluluk Projeleri dersinin amacı; öğrencilerin sosyal sorumluluk bilincini artırmak, toplumsal sorunların çözümünde aktif olarak rol alma alışkanlığı geliştirmelerini sağlamak, iş birliği, dayanışma, problem çözme ve etkili iletişim kurma yetkinliklerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

Hedeflenen Çıktılar Öğrencilerin; Toplumsal duyarlılık düzeylerinin ve sivil toplum bilinçlerinin artması Gözlemledikleri sorunlara yönelik çözüm üretme ve bu doğrultuda harekete geçme alışkanlığı edinmeleri Bir sosyal sorumluluk projesi planlayabilme ve yürütebilme becerisi kazanmaları Sponsor bulma ve proje bütçesi hazırlama konularında deneyim kazanmaları Ekip kurma ve ekip çalışması yapma yeteneklerinin gelişmesi Kişisel bilgi ve becerilerini başkaları ile eşgüdümlü olacak ve toplumsal fayda yaratacak şekilde kullanma becerisi kazanmaları

Hiyerarşik Yapılanma Proje Danışmanı Proje Koordinatörü Proje Ekibi

Hiyerarşik Yapılanma Proje Danışmanı Proje Koordinatörü Proje Ekibi Öğrencilere ders ile ilgili teorik bilgi verir. Proje ekiplerinden gelen proje önerilerini onaylar. Ekiplerin çalışmalarını belirli aralıklarla denetler ve öğrencilere dönem boyunca rehberlik yapar. Proje Danışmanı Ekip üyeleri tarafından seçilir ve çalışmaların koordine edilmesinden sorumludur. Proje Koordinatörü Proje önerisini hazırlar ve danışmana sunar. Onaylanan projeye ilişkin etkinlikleri haftalara bölerek çalışma takvimini hazırlar. Dönem sonunda proje dosyasını hazırlayarak danışmana sunar. Proje Ekibi

Kuramsal Bilgiler Dönemin ilk iki haftası boyunca öğrencilere ders ile ilgili teorik bilgiler sunulur. Bu süreçte, öğrenciler, dersle ilgili olarak bilgilendirilirler.

Ekiplerin Oluşturulması Öğrenciler en az 10, en fazla 15’er kişilik proje ekipleri oluştururlar. Sistemde farklı danışmanların sorumluluğunda görünen öğrenciler aynı ekibin üyesi olabilirler. Danışman öğretim üyeleri, ekipler oluşturulduktan sonra yeniden düzenlenecektir. Her ekip kendi içerisinde bir öğrenciyi “proje koordinatörü” olarak seçer.

Vize Dönemi Öncesi Faaliyetler Öğrenci ekipleri vize sınavına kadar geçen sürede; proje konusuna karar verilmesi, proje kapsamında yürütülecek faaliyetlerin belirlenmesi, zaman çizelgesinin hazırlanması, (varsa) projenin birlikte yürütüleceği kurumlar ile gerekli anlaşmaların yapılması, (varsa) sponsorlar ile gerekli anlaşmaların yapılması, proje bütçesinin hazırlanması ve tüm bu çalışmalar ışığında proje öneri formunun hazırlanmasından sorumludurlar. Öğrenciler, grupların belirlendiği 3. haftadan itibaren her hafta birer “bireysel rapor” hazırlamakla yükümlüdürler.

Her bir ekip, vize dönemine kadar bir adet proje öneri formu hazırlamakla sorumludur. Proje öneri formu ve öğrencilerin haftalık olarak hazırladıkları bireysel raporlar bir dosya halinde bir araya getirilerek vize döneminde, fakülte sınav programında belirtilen tarih, saat ve derslikte sorumlu öğretim üyesine teslim edilecektir. Vize sınav tarihinde tüm öğrencilerin sınav salonunda hazır bulunmaları ve imza föyünü imzalamaları gerekmektedir. Aksi taktirde vize sınavına girmemiş sayılırlar.

Final Dönemi Öncesi Faaliyetler Vize ile final dönemi arasındaki süreçte, proje faaliyetleri proje ekipleri tarafından sahada aktif olarak yürütülür. Konusu gereği, uygulama süreci 5 haftayı aşacak olan projelerde, danışman öğretim üyesinin izni ile faaliyetler vize dönemi öncesinde de başlatılabilir. Faaliyetler boyunca öğrenciler, kişisel gözlemlerini not almalı ve deneyimlerini fotoğraflamalıdırlar. Projenin sonunda her proje ekibi bir adet sonuç raporu hazırlar. Ayrıca, proje ekiplerinde yer alan öğrencilerin her biri her hafta için birer adet bireysel rapor hazırlamakla yükümlüdürler. Proje sonuç raporu ile ekipte yer alan öğrencilerin (vize sonrası) bireysel raporları bir araya getirilerek proje dosyası hazırlanır. Proje dosyası, final sınavı tarihinde, fakülte sınav programında belirtilen derslikte ve saatte ilgili öğretim elemanına teslim edilir. Final sınav tarihinde tüm öğrencilerin sınav salonunda hazır bulunmaları ve imza föyünü imzalamaları gerekmektedir. Aksi taktirde final sınavına girmemiş sayılırlar.

Proje Konuları Kişisel duygu, düşünce veya gözlemlerinizden yola çıkarak öncelikli olduğunu düşündüğünüz bir konu belirlemekte özgürsünüz. Yola çıkabileceğiniz örnek bazı konu başlıkları yanda görülebilir. Çocuk Çevre Kadın Yaşlı Engelli Sağlık Eğitim Ekonomi Teknoloji

İş Birliği Yapılabilecek Bazı Kurumlar Özel veya kamuya bağlı okullar Özel eğitim merkezleri Hastaneler Çocuk esirgeme kurumları ve bunlara bağlı merkezler Toplum merkezleri Yetiştirme yurtları Aşevleri Huzurevleri Müzeler Ören yerleri Galeriler Kütüphaneler Belediyelere bağlı birimler Kamu yararına çalışan dernekler ve vakıflar (Kızılay, Yeşilay, TEMA, vb.) Cezaevleri Çocuk ıslah evleri Hayvan barınakları Meslek odaları Organize sanayi bölgesi Muhtarlıklar

Kullanılacak Formlar Proje Öneri Formu: Her proje ekibi, gerçekleştirmek istediği proje ile ilgili bir “Proje Öneri Formu” hazırlayarak danışman öğretim üyesine sunar. Proje öneri formu 2 sayfadan az olmayacak şekilde, elde veya bilgisayarda hazırlanabilir.

SORUMLU ÖĞRETİM ÜYESİNİN Projenin Adı   Proje Temsilcisi Proje Temsilcisi İletişim Bilgileri Telefon E-Mail Proje Ekibi Fakülte No. Ad-Soyad Proje Danışmanı Projenin Yürütüleceği Kurum ve Kuruluşlar Projenin Amacı Projenin Hedef Kitlesi Katkı Sağlayacak Kurum ve Kuruluşlar Projede Kullanılacak Materyaller Proje Takvimi Başlangıç: ----/----/---- Bitiş: ----/----/---- Projenin Önemi Proje Kapsamında Yapılması Planlanan Çalışma ve Etkinlikler SORUMLU ÖĞRETİM ÜYESİNİN Unvanı Adı Soyadı İmza Karar  Kabul  Ret

Kullanılacak Formlar 2. Bireysel Rapor: Öğrenciler, grupların belirlenmesinden itibaren her hafta için bir “Bireysel Rapor” hazırlayarak, proje dosyasına eklemekle yükümlüdür.

BİREYSEL RAPOR Rapor No: …………………………………………… (İlk haftaya yönelik rapor için 1 olmak üzere, her rapor için sıra numarası verilir) Rapor tarihi: ………………………………………….. Proje ekibimin bu hafta yaptığı çalışma ve etkinlikler nelerdir?   Proje ekibimin çalışma ve etkinliklerindeki yükümlülüklerim ve gerçekleştirdiklerim nelerdir? Proje ekibimin çalışma ve etkinliklerinin projeye yararları nelerdir? Proje ekibimin çalışma ve etkinliklerinin yürütülmesi sırasında ne tür sorunlarla karşılaştık? Benim çözüm önerim ne oldu? Proje ekibimin çalışma ve etkinliklerinin yürütülmesi sırasında neler öğrendim? Bu çalışma ve etkinliklerin bana kattığı şeyler nelerdir? Proje ekibimin bu hafta yaptığı çalışma ve etkinliklerini yeniden planlansaydık ne gibi değişiklikler önerirdim? Proje ekibimin bu hafta yaptığı çalışma ve etkinliklerin amacına ne kadar ulaşabildi? Hedef kitlede ne tür değişiklikler gerçekleşti?

Kullanılacak Formlar 3. Sonuç Raporu: Her proje ekibi, proje bitiminde bir sonuç raporu hazırlamakla yükümlüdür. Sonuç raporu ve ekip üyelerinin bireysel raporlarından oluşan proje dosyası, final tarihinde danışman öğretim üyesine teslim edilir.

SONUÇ RAPORU   Kapak Sayfası Projenin Adı: Proje Temsilcisi: Proje Ekibi: Proje Danışmanı: Uygulamanın Yapıldığı Kurum/Kuruluş: Projenin Hedef Kitlesi: Projenin Amacı: Projenin Önemi: Projede Kullanılan Materyaller (varsa) : Proje İçin Destek Alınan Kurum/Kuruluşlar (varsa): Projenin İçin Yapılan ön Hazırlıklar: Proje Takvimi: Başlangıç: ----/----/---- Bitiş: ----/----/---- Proje Görevlilerinin İş Dağılımı: Projenin Özeti: Proje ile İlgili Kuramsal Bilgiler (varsa) : Projenin Uygulama Basamakları: Projenin Sonuçları: Proje ile İlgili Öneriler: Yararlanılan Kaynaklar: Ekler:

Projenin Değerlendirilmesi Sorumlu öğretim üyesi, öğrencilerin ders performansını 100’lük sistemde değerlendirir. Öğrencilerin not ortalaması, vize sınavının %40’ı, final sınavının ise %60’ı alınarak belirlenir. Notlar, sınıf ortalamasına bağlı olarak, sistemde harf notuna dönüştürülürler.

Derse Devam: Derse devam yükümlülüğünü yerine getirmiş bir öğrenci dersten başarısız olursa, bir sonraki dönem derse devam etmekle yükümlüdür.

Dikkat! Vize ve final tarihlerinde her öğrencinin belirtilen derslikte hazır bulunması gerektiğini; aksi taktirde dersin sınavlarına girmemiş kabul edileceğini unutmayın. Sonuç raporunuzu, proje sürecindeki etkinliklerinizi belgeleyen fotoğraf, broşür, vb. görsel malzemelerle desteklemeyi ihmal etmeyin. Proje başvuru formunun ve proje raporunun hazırlanması sürecinde öğrencilere ek süre verilmesi söz konusu değildir. Bu belgelerin vize ve final tarihlerinde teslim edilmesi zorunludur. Bu nedenle proje faaliyetlerinizin zaman planlamasına özen gösterin.

Hatırlatma Vize sınavında teslim edilecek belgeler: Her ekip için bir adet proje başvuru formu Ekipteki öğrencilerin her birinin, 3. haftadan itibaren her hafta için birer tane olmak üzere hazırladıkları bireysel raporlar Final sınavında teslim edilecek belgeler: Her ekip için bir adet sonuç raporu Ekipteki öğrencilerin her birinin, vizeden itibaren her hafta için birer tane olmak üzere hazırladıkları bireysel raporlar

2018-2019 Bahar Dönemi Sosyal Sorumluluk Projeleri Dersi Verecek Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Hüseyin Aktaş Prof.Dr.Sevinç Köse Prof.Dr.Semra Öncü Doç.Dr.Çiğdem Sofyalıoğlu Doç.Dr.Rabia Aktaş Araş.Gör.Dr.Hilmiye Türesin Tetik

Üniversitemizden Sosyal Sorumluluk Projesi Örnekleri Proje Adı: Çantam Doğru, Omurgam Mutlu Yürütücü Birim: Manisa Sağlık Yüksekokulu Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Projenin Konusu: Çocuklarda görülebilecek kas iskelet sistemi rahatsızlıkları, uygun okul çantası seçimi, doğru çanta taşıma yöntemleri. Proje Etkinlikleri: İlköğretim okullarında gerçekleştirilen eğitimlerde; öğrencilere, omuz askıları kalın ve yumuşak pedli olan çanta seçmeleri; omuz askılarını bel seviyelerinin üstünde ayarlamaları ve her iki omuzdan asarak çanta taşımaları uygulamalı olarak anlatıldı. Ayrıca, vücut kaslarını güçlendiren egzersizler ile kas ve iskelet sistemi rahatsızlıklarının önlenebileceği vurgulandı.

Üniversitemizden Sosyal Sorumluluk Projesi Örnekleri Proje Adı: 30.000 Raptiyeli Hafsa Sultan Portresi Projesi Yürütücü Birim: Endüstri Mühendisliği Bölümü Optimum Kulübü Projenin Amacı: Raptiye satışlarından elde edilen gelir ile Manisa Hafsa Sultan Hastanesi çocuk onkoloji bölümünde yatan çocukların her birinin bir hayalini gerçekleştirmek. Proje Etkinlikleri: Katılımcıların en az 1 TL ödeyerek bir raptiye satın alması ve bunu Hafsa Sultan portresini oluşturmak üzere bir panoya yerleştirmesi için üniversitenin çeşitli yerleşkelerinde faaliyetlerde bulunulmuştur.

Proje kapsamında 15.730 TL para toplanmış ve toplanan para ile; 3 cep telefonu, 2 tablet, 3 akülü araba, 1 genç odası takımı, 1 bebek yatağı, 1 bebek arabası, 1 fotoğraf makinesi ve bir oda dolusu oyuncak alınmıştır.