NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
70 adet ulusal ve yerel LPG şirketinin olduğu tüplügaz pazarında, ev tüpü satışlarında yerel rekabet avantajı sağlamak ve bayi motivasyonunu arttırmak.
Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Kitle İletişim Araçları
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
Pazarlama Planlaması.
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Cengiz Pak, Problem Nasıl Çözülür veya Yok Edilir ! Cengiz Pak,
Akademik Yılı Bahar Dönemi Proje Yönetimi Dersi
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
FI – Finansal Muhasebe Genel Sunumu
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
EGEDENİZ TEKSTİL Canias ERP Projesi Ferdi KAYGUSUZER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Üretİm Yönetİmİ MALİYET KAVRAMI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

İtme & çekme sİstemlerİ (PUSH & PULL SYSTEM) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

İTME VE ÇEKME NEDİR? (Push vs. Pull) Kaynaklar İtme ve Çekme bir problemi çözmek veya bir amacı gerçekleştirmek için kaynakların nasıl yönetildiğine yönelik farklı stratejilerdir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Push vs. Pull PROBLEM İtme geleneksel bir yaklaşımdır: belirlenen problem veya amaç için kaynakları kullanmadan önce analizler yapılır, kararlar alınır ve planlar yapılır… NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Push vs. Pull PROBLEM … fakat dünya oldukça belirsiz, komplex ve hızlı değişmektedir, bu nedenle itme etkinliğini kaybedebilmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Push vs. Pull PROBLEM Çekme ise oldukça dinamiktir: ihtiyaç olduğunda kaynaklar harekete geçirilir ve problemleri çözmede aktif bir rol üstlenilir... NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Push vs. Pull PROBLEM …buda çevik olmayı gerektirir: bilgiye hızlı ulaşmak, hızlı karar verme ve uyumlu tedarik sistemleri. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © (Çekme Sistemi) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Çekme Sistemi mutfak süpermarket Her proses müşteri talebi ile uyumlu hızda ve yönde çalışabilmeli Üretimin prosesi müşteri talebi ile tetiklenmeli NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İtme -> Çekme Öngörülen ihtiyaca göre üretim planlanır Her prosess kendi üretim planına göre çalışır Kapasite farklılıklarına göre hız değişkendir Büyük partilerle çalışılır İletişim kısıtlıdır Tahmin/gecikmiş bilgi Akış süresi uzar Stoklar artar İsraflar artar Fiili tüketime/satışa göre üretim planlanır Her prosess kendi müşterisinin ihtiyacına göre çalışır Kritik proses tüm sistemin hızını belirler Küçük partilerle çalışılır Görsel iletişim sağlanır Gerçek zamanlı kesin bilgi Akış süresi kısalır Stoklar azalır Minimum israf vardır NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © ÖDEV NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © ÖDEV NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Larry P. Ritzman, Lee J. Krajewski Üretim Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık Bülent Kobu Üretim Yönetimi, Beta Yayıncılık M.Hulusi Demir Üretim Yönetimi, Beta Yayınları Mehmet Şahin Gök Üretim Yönetimi, Kriter Yayınları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©