European Association for Quality Assurance in Higher Education

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Avrupa Yükseköğrenim Alanında Kalite Güvencesi için Standardlar ve Anahatlar European Association for Quality Assurance in Higher Education ENQA, 2005.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
EĞİTİMDE DRAMA.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Multi-purpose center for adult education in clean environment
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Öğretimin Uyarlanması
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Entegre Müfredat Modeli
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA TAKVİMİ VE İŞ PAKETLERİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
İSTASYON YÖNTEMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sağlık Bilimleri Enstitüsü
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

European Association for Quality Assurance in Higher Education Avrupa Yükseköğrenim Alanında Kalite Güvencesi için Standardlar ve Anahatlar European Association for Quality Assurance in Higher Education ENQA, 2005 Prof.Dr.Cansu Alpaslan Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Avrupa Üniversiteler Birliği’nin Graz Deklarasyonu, 2003 Kalite güvencesinde Avrupa boyutunun amacı şeffaflığı ve karşılıklı güveni arttırırken ulusal değerlerin ve konuların farklılığına saygılı davranmaktır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan Prof.Dr.Cansu Alpaslan

European Consortium for Accreditation (ECA) 2004 Avrupa Yükseköğrenim alanında kalite güvencesinde standardlar ve anahatlar ENQA, Helsinki,Finlandya 2005 European Consortium for Accreditation (ECA) 2004 National Unions of Students in Europe (ESIB) 2004 European University Association (EUA) 2004 European Association of Institutions in Higher Education (EURASHE) Prof.Dr.Cansu Alpaslan Prof.Dr.Cansu Alpaslan

ENQA’nın görevi Kalite güvence konusunda belirli standardlar, süreçler ve rehberler oluşturmak; kalite güvence/akreditasyon kuruluşları için yeterli değerlendirme sistemleri geliştirme yolları bulmaktır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Uygulamalar için öneriler ENQA Avrupa Yükseköğrenim Alanında (EHEA) kabul edilmiş standardlar ve ana hatlardan yararlanarak kalite güvencesinin arttırılması Kalite güvencesi için Avrupa Yüksek Öğrenim Alanındaki tüm yükseköğrenim kurumları ve kalite güvence kuruluşlarının ortak referans noktalarını kullanmaları Derecelerin tanınması ile ilgili işlemlerin güçlendirilmesi Kalite güvence kuruluşlarının çalışmalarının güvenilirliğinin arttırılması Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları I- Kalite temini için plan ve süreçler Kaliteyi sağlama konusunda kurum politikası Kalitenin önemini kavrayan bir kültür geliştirilmesi Kalitenin sürekli arttırılması için kurumların bir strateji geliştirmesi Stratejinin, politika ve süreçlerin bir resmiyeti olması, kamuoyuna açık olması Öğrencilerin ve diğer paydaşların bu süreçte rolü olması. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

I- Kalite temini için plan taslağının anahatları Kurumda eğitim ve araştırma arasındaki ilişki Kalite ve standardlar konusunda kurumun stratejisi Kalite güvence sisteminin organizasyonu Kalite temininde anabilim dallarının, yüksekokulların, fakültelerin, diğer birimlerin ve bireylerin sorumlulukları Kalite teminine öğrencilerin de katılması Planın uygulanması, izlenmesi ve revize edilmesi Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Avrupa Yükseköğrenim Alanının gerçeklik kazanması Tüm programların açık ve kesin beklenen çıktıları olması Öğretim elemanlarının hazır ve istekli olması Öğretim elemanlarının mükemmeliyet, tecrübe ve sahiplenme ile katkı sağlamaları Tüm yükseköğrenim kurumlarının öğrencilerine sundukları eğitim hizmetinin kalitesini arttırmaya hevesli olmaları Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları II- Programların tanınması, izlenmesi ve periodik olarak değerlendirilmesi Kurumların program ve diplomaların tanınması, periyodik olarak izlenmesi için resmi mekanizmaları bulunmalıdır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

II-Programların ve derecelerin kalite güvencesi için anahatlar Beklenen öğrenim çıktılarının kesin olarak geliştirilmesi ve yayınlanması Müfredat ve program taslağı ve içeriğine çok dikkat edilmesi Değişik öğrenim yöntemlerine olan gereksinim (tam zamanlı, yarı zamanlı, uzaktan eğitim, e-learning) ve yüksek öğrenim tipleri (akademik, mesleki, profesyonel) Uygun öğrenme kaynaklarının mevcut olması Prof.Dr.Cansu Alpaslan

II-Programların ve derecelerin kalite güvencesi için anahatlar Dersi veren kişi dışında bir kurul tarafından programın resmi olarak onaylanması Öğrencilerin ilerlemesinin kaydedilmesi Programların periodik olarak gözden geçirilmesi (eksternal denetçiler de dahil) İşveren, iş dünyasından temsilciler ve diğer ilişkili organizasyonlardan geri bildirim alınması Öğrencilerin kalite güvence aktivitelerine katılması Prof.Dr.Cansu Alpaslan

III- Öğrencilerin değerlendirilmesi Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları III- Öğrencilerin değerlendirilmesi Öğrenciler yayınlanmış ve tutarlı olarak uygulanan kriterler ve düzenlemelere göre değerlendirilmelidir. Öğrencilerin değerlendirilmesi yükseköğrenimin en önemli yapı taşıdır ve bu değerlendirme sonuçları ilerideki kariyerlerinde çok önemli rol oynar. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

III- Öğrencilerin değerlendirilmesi işleminde yapılması gerekenler Beklenen öğrenim çıktılarının ve diğer amaçların sağlanıp sağlanmadığını ölçebilecek şekilde tasarlanmalıdır. Notlandırma için açık ve daha önce yayınlanmış kriterler olmalıdır. Beklenen yeterlilikleri sağlamak için gerekli bilgi ve becerilerin kazanılmasında değerlendirmenin çok önemli olduğunu kavramış kişilerce değerlendirme yapılması. Mümkünse değerlendirmenin tek bir kişi tarafından yapılmaması Prof.Dr.Cansu Alpaslan

III- Öğrencilerin değerlendirilmesi işleminde yapılması gerekenler Öğrencinin olmadığı, hasta olduğu ve diğer sebepler olduğu durumlar için açık düzenlemelerin olması Değerlendirmelerin kurum tarafından bildirildiği şekilde güvenli bir şekilde yapılması İşlemlerin doğru bir şekilde yapıldığının kontrolünün yönetim tarafından da yapılabilmesi Prof.Dr.Cansu Alpaslan

III- Öğrencilerin değerlendirilmesi işleminde yapılması gerekenler Öğrencilere aldıkları derslerin değerlendirme stratejisinin nasıl olduğunun, ne türde sınav ve değerlendirme yapılacağının, kendilerinden beklenenin, performanslarını değerlendirmek için uygulanacak kriterlerin çok iyi açıklanması gereklidir. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları IV-Eğitmenlerin kalite temini Eğitmenlerin yeterli olduğunu belirleyen yöntemlerin olması Eğiticilerin yeterli bilgi donanımına sahip olmaları Bilgileri öğrenciye aktarabilecekleri tecrübe ve beceriye sahip olmaları Kendi performansları ile ilgili geri bildirim sağlayabilmeleri Prof.Dr.Cansu Alpaslan

IV-Eğitmenlerin kalite temini Kurumlara öğretim elemanı alırken minimum düzeyde yeterliliğe sahip olduklarından emin olunmalıdır. Öğretme kapasitelerini geliştirecek olanaklar sunulmalıdır. Eğitimde yetersiz olan öğretim elemanlarının becerilerini geliştirebilmeleri için olanaklar sunmalı, yetersizliklerini sürdürdüklerinde eğitim görevinden alabilecek yollara sahip olmalıdır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları V- Öğrenme Kaynakları ve Öğrenci Desteği Kurumlar verilen her program için öğrencinin öğrenmesini destekleyecek kaynakların her program için yeterli ve uygun olmasını sağlamalıdır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

V- Öğrenme Kaynakları ve Öğrenci Desteği Öğrencilere öğrenmelerine yardımcı olacak kaynakların sağlanması Bilgisayar lab. Kütüphane Danışmanlık hizmeti, özel ders Kurumlar rutin olarak destek servislerinin etkinliğini izlemeli, gözden geçirmeli ve geliştirmelidir. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları VI- Bilgi sistemleri Kurumlar çalışma programlarının ve diğer aktivitelerin etkin bir şekilde idaresi için gerekli bilgileri toplayıp analiz etmeli ve uygun olanları kullanmalıdır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

VI- Bilgi sistemleri Öğrencilerin sınıf geçme ve başarı oranları Mezunların iş bulabilirliği Öğrencilerin aldıkları eğitimden (programmes) tatmini Öğretim elemanlarının yararlılığı Öğrenci profili Mevcut öğrenme kaynakları ve bunların maliyeti Kurumun kendi temel performans göstergeleri Prof.Dr.Cansu Alpaslan

VII- Kamuoyunun bilgilendirilmesi Yükseköğrenim Kurumlarında iç kalite güvencesi (internal quality assurance) için Avrupa standardları VII- Kamuoyunun bilgilendirilmesi Kurumlar verdiği programlar ve diplomalarla ilgili yansız ve objektif bilgileri niteliksel ve niceliksel olarak düzenli aralıklarla yayınlamalıdır. Prof.Dr.Cansu Alpaslan

VII- Kamuoyunun bilgilendirilmesi Verilen programlar, Programların beklenen öğrenim çıktıları, Sağladıkları dereceler, Öğretme, öğrenme ve değerlendirme teknikleri, Öğrenciye sunulan öğrenme olanakları Eski mezunların işverenlerinin görüşlerini Mevcut öğrenci profilini de içermelidir. Prof.Dr.Cansu Alpaslan