KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
1=) “CE” İŞARETİ  “CE” işareti Fransızcada Avrupa normlarına uygunluk anlamına gelen “Conformite Europeenne” sözcüklerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ISG YÖNETİM SİSTEMLERİ OHSAS 18001İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi ISO 9001Kalite Yönetim Sistemi ISO 14001Çevre Yönetim Sistemi.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
İSG Yönetim Sistemleri İSG YÖNETİM SİSTEMLERİ OHSAS 18001İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi ISO 9001Kalite Yönetim Sistemi ISO 14001Çevre Yönetim.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Futbol Endüstrisi Serdar Samur, MBA,PhD.. Sunum Planı I.Futbol Endüstrisi II.Stratejik yönetim Uluslararası kulüplerin yapısı, Stratejik yönetim modeli,
Proje Entegrasyon Yönetimi
İ ve D Sistemlerinin Temel bileşenları. İ ve D sistemlerinin Temel bileşenları Dünya Bankasındaki deneyim, İ ve D sistemlerinin temel bileşenlarının belirlenmesi.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Kalite Kavramı ve Kalite Yönetim Sistemi
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE AKREDİTASYON VE KALİTE
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
KALİTE GÜVENCE SİSTEMLERİ
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II)
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL VE DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
SÜREÇ ODAKLILIK.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
FI – Finansal Muhasebe Genel Sunumu
Tedarik Zinciri Yönetimi:
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
ISO 9001 İrem Gizem SÜRAT Sezin SERT Gülşen DELER Buse Sevgi Yılmaz
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Çevre Yönetim Sistemi
Süreç ve Kalite Geliştirme Teknikleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ 4/25/2019

Kalite İyileştirilebilen herşeydir. Kalite sadece ürün ve hizmette değil, aynı zamanda kişilerin nasıl çalıştıkları, makinaların nasıl işletildikleri, sistem ve prosedürlerin nasıl yürütüldüğü ile ilgilidir. 4/25/2019

KALİTENİN EVRİMİ 4/25/2019

ESKİ - YENİ KALİTE YAKLAŞIMI KALİTE EVRİMİ ESKİ - YENİ KALİTE YAKLAŞIMI Kalite kontrol edilir Kalite artarsa maliyet yükselir Müşteri beklentilerini karşılamak İşletmedeki üretim faaliyetlerine odaklanma Kalite kalitecilerin işidir Kalite üretilir Kalite artarsa maliyet düşer Müşteri beklentilerini aşmak Organizasyonda süreç yaklaşımı Kalite herkezin işidir 4/25/2019

KALİTE YÖNETİMİNİN EVRİMİ 4/25/2019

KALİTE YÖNETİMİNİN EVRİMİ GELİŞİM ZAMAN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ULUSLARARASI KALİTE SİSTEMLERİ ULUSAL KALİTE SİSTEMLERİ SEKTÖREL KALİTE SİSTEMLERİ MUAYENE FAALİYETLERİ ENDÜSTRİ DEVRİMİ ÖNCESİ KALİTE ANLAYIŞI- “USTALIK” 4/25/2019

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ müşterinin beklentilerinin aşılmasını hedefleyen, ekip çalışmasını destekleyen ve tüm süreçlerin gözden geçirilmesini ve sürekli iyileştirilmesini sağlayan bir yönetim anlayışıdır. Toplam Kalite İnsanları Yönetmek Değil, İNSANLARLA YÖNETMEKTİR. 4/25/2019

ISO 9000 VE TKY KARŞILAŞTIRMASI MÜKEMMELLİK iyileştirme faaliyetleri TKY YOLCULUĞU ISO 9000 BAŞLANGIÇ

ISO 9000 NEDİR? 4/25/2019

ISO 9000 ISO 9000 ne değildir? 4/25/2019

ISO 9000 Bir ürün standardı değildir. Bir karne değildir. Tek başına kuruluşun kalite sistemini iyileştirmez. Sihirli değnek değildir. Sadece bir doküman sistemi değildir. Toplam Kalite ile eş anlamlı değildir. Kalite ödülü değildir. 4/25/2019

ISO 9000 ISO 9000 = TOPLAM KALİTE DEĞİLDİR! 4/25/2019

ISO 9000 Mutfağın iyiliğini belgeler, yemeğin iyi olup olmadığını değil.ISO 9000 belgesi der ki : Bu mutfak dünya standardında bir mutfaktır. Bu mutfakta iyi yemek pişebilir, bu yemekler lezzetli olabilir. 4/25/2019

Genel Bilgilendirme Uluslararası Standardlar Organizasyonu [The International Organization for Standardization (ISO)] Ulusal Standardlar Kuruluşlarının dünya çapındaki bir federasyonudur. Uluslararası standardlar, ISO Teknik Komiteleri (TC) tarafından hazırlanmaktadır. ISO çalışma sistemine göre, beş yılda bir standardların gözden geçirilmesi ve değiştirilmesi yolunda karar alınır. ISO 9000: 2000 revizyonu 15 Aralık 2000’ de yayınlanmıştır. ISO 9000: 2008 revizyonu yayınlanmıştır. 4/25/2019

ISO 9000:2000 Standard Serisinin Kazandırdıkları Etkin Yönetim Verimlilik Karlılık Güvence Planlama İletişim 4/25/2019

Temel Alınan 8 Kalite Yönetim Prensibi Müşteri Odaklılık Liderlik Çalışanların Katılımı Süreç Yaklaşımı Sistem Yaklaşımı Sürekli İyileştirme Gerçeklere Dayalı Karar Verme Tedarikçilerle karşılıklı çıkar ortaklığına dayalı ilişki 4/25/2019

Kalite Yönetim Sistemi Süreç Modeli Sürekli İyileştirme Müşteri Gereksinimi Müşteri Tatmini Yönetimin Sorumluluğu Ölçüm, Analiz ve İyileşme Kaynak Yönetimi Ürün / Hizmet Üretimi Ürün / Hizmet 4/25/2019

Kalite Yönetim Sistemi Süreç Modeli Sürekli İyileştirme İşletmenin Gelecekteki Başarısı Kalite Yönetim Sisteminin Verimliliği ve Etkinliği Zaman KURULUŞLAR, MÜŞTERİ GEREKSİNİMLERİNİ KARŞILAMAK AMACIYLA BELİRLİ GİRDİLERİ, BELİRLİ KAYNAKLAR KULLANARAK BELİRLİ ÇIKTILARA DÖNÜŞTÜREN, BİRBİRLERİYLE İLİŞKİLİ SÜREÇLER BÜTÜNÜDÜR. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME SAĞLANABİLMESİ İÇİN TÜM İŞLEYİŞİN “SÜREÇ YAKLAŞIMI” İLE ANALİZ EDİLEREK, SÜREÇLERİN TANIMLANMASI, ARALARINDAKİ İLİŞKİLERİN BELİRLENMESİ VE PERFORMANSLARININ TAKİBİ GEREKİR. 4/25/2019

Kalite Yönetim Sistemi Süreç Modeli İleriye yönelik düşün İşletmenin vizyonu Fonksiyonların tanımlanması Hedef Tayini Deming Döngüsü (PDCA) PLANLA Kendini sürekli iyileştir Yönetimin Gözden Geçirmesi Yönetim ve işletme proseslerinin sürekli kontrolü Tedarikçiler ile sürekli kooperasyon UYGULA İYİLEŞTİR İlk hamlede doğru yap düz ve yatık yönetim yapısı Basit akış organizasyonu normal dokümantasyon sistematik hata önleme çalışanların sürekli eğitimi KONTROL ET Kendi kendini kontrol et Proseslerin emniyet altına alınması Bireysel yetkinlik Herkesin kendi sorumluluğuna sahip olması 4/25/2019

ISO 9001:2000 Ana Başlıklar 0.Önsöz 1.Giriş 2.Kapsam 3.Terimler ve Tanımlar 4.Kalite Yönetim Sistemi 5.Yönetim Sorumluluğu 6. Kaynakların Yönetimi 7.Ürün Gerçekleştirme 8.Ölçme, Analiz ve İyileştirme 4/25/2019

4.Kalite Yönetim Sistemi 4.1 Genel Şartlar 4.2.Dokümantasyon Şartları 4.2.1 Genel 4.2.2 Kalite El Kitabı 4.2.3 Doküman Kontrolü 4.2.4.Kayıtların Kotrolü 4/25/2019

4.1.Genel Şartlar Kalite Yönetim Sisteminin uygulanması için; a) Kalite Yönetim Sistemi için gerekli süreçler belirlenmeli b) Süreçlerin akışı ve birbirleriyle ilişkileri belirlenmeli c) Süreçlerin etkin işleyiş ve kontrolü için metot ve kriterler belirlenmeli d) Süreçlerin uygulanması ve izlenmesi için gerekli bilgi sağlanmalı e) Süreçler ölçülmeli, izlenmeli ve analiz edilmeli f) Planlanan sonuçlara ulaşılması ve sürekli iyileştirme için faaliyetler gerçekleştirilmelidir. 4/25/2019

4.2.Dokümantasyon Şartları Kalite Yönetim Sistem Dokümantasyonu; a) Kalite politikası ve hedeflerini b) Kalite el kitabını c) Standardın gerektirdiği dokümante prosedürleri d) Süreçlerin etkin planlanması, uygulanması ve kontrolü için kuruluşun ihtiyaç duyduğu dokümanları kapsar. 4/25/2019

4.2.Dokümantasyon Şartları Ürün kalitesini ve kalite iyileştirmeyi sağlar Eğitimlere yardımcı olur Süreklilik ve izlenebilirlik sağlar Somut kanıttır Etkinliğin değerlendirilmesine katkı sağlar. 4/25/2019

5.Yönetimin Sorumluluğu 5.1 Yönetimin Kararlılığı 5.2 Müşteri Odaklılık 5.3 Kalite Politikası 5.4 Planlama 5.4.1. Kalite Hedefleri 5.4.2. Kalite Planlaması 5.5 Sorumluluk, Yetki, İletişim 5.5.1 Yetki ve Sorumluluk 5.5.2 Yönetim Temsilcisi 5.5.3 İç İletişim 5.6 Yönetimin Gözden Geçirmesi 4/25/2019

6.Kaynakların Yönetimi 6.1.Kaynakların Temini 6.2.İnsan Kaynakları 6.3.Altyapı 6.4.Çalışma Ortamı 4/25/2019

7.Ürün Gerçekleştirme 7.1.Ürün Gerçekleştirmenin Planlanması 7.2.Müşteriyle İlişkili Süreçler 7.3.Tasarım ve/veya Geliştirme 7.4.Satın alma 7.5.Üretim ve Servis Faaliyetleri 7.6.Ölçüm ve İzleme Araçlarının Kontrolü 4/25/2019

7.2 Müşteriyle İlişkili Süreçler 7.2.1 Ürün ile ilgili şartların tanımlanması 7.2.2 Ürün ile ilgili şartların gözden geçirilmesi 7.2.3 Müşteri ile iletişim 4/25/2019

7.3 Tasarım ve/veya Geliştirme 7.3.1 Tasarım ve/veya geliştirme planlaması 7.3.2 Tasarım ve/veya geliştirme girdileri 7.3.3. Tasarım ve/veya geliştirme çıktıları 7.3.4 Tasarım ve/veya geliştirmenin gözden geçirilmesi 7.3.5 Tasarım ve/veya geliştirmenin doğrulanması 7.3.6 Tasarım ve/veya geliştirmenin geçerliliği 7.3.7 Tasarım ve/veya geliştirme değişikliklerinin kontrolü 4/25/2019

7.4 Satınalma 7.4.1 Satın alma süreci 7.4.2 Satın alma bilgileri 7.4.3 Satın alınan ürünün doğrulanması 4/25/2019

7.5 Üretim ve Servis Faaliyetleri 7.5.1 Üretim ve servis sunumunun kontrolü 7.5.2 Üretim ve servis sunumu süreçlerinin geçerliliği 7.5.3 Tanım ve izlenebilirlik 7.5.4 Müşteriye ait varlıklar 7.5.5 Ürünün korunması 4/25/2019

7.6 Ölçüm ve İzleme Araçlarının Kontrolü Gerçekleştirilecek ölçümler, izlemeler ve cihazlar tanımlanmalıdır. 4/25/2019

8. Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.1 Genel 8.2 Ölçme ve izleme 8.2.1 Müşteri tatmini 8.2.2 İç Denetim 8.2.3 Süreçlerin ölçümü ve izlenmesi 8.2.4 Ürünün ölçümü ve izlenmesi 8.3 Uygunsuzluğun kontrolü 8.4 Verilerin analizi 8.5 İyileştirme 8.5.1 Sürekli iyileştirme 8.5.2 Düzeltici faaliyetler 8.5.3 Önleyici faaliyetler 4/25/2019

TEŞEKKÜR EDERİZ. 4/25/2019