Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Quest Atlantis Eğitsel Oyununun
Advertisements

Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
YAYIN TARAMA VE VERI TABANLARI Tacettin İnandı. Kapsam Veri tabanı Sınıflandırmalar İndeksler Atıflar.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
Bir asistanın, asistanlık dönemimdeki bilgilerinin sistem üzerinden takibinin yapılmasını sağlamak.
Ansiklopedi (Encyclopedia) Tanım : Bütün konularda kısa ve öz bilgi içeren bir çalışmadır. Belirli bir konu ile sınırlı yada genel kapsamlı olabilir.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Raporlama Yapmanın Amaçları 2 -Yapılan çalışmaların sonuçlarını daha net görebilmek -Yapılan çalışmaları geçmiş zaman verileriyle kıyaslayabilmek -Rapor.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Çağrı Kuçat SQL Yapısı.
 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan.
Kütüphane Otomasyon Sistemleri
WEBQUEST (WEB MACERASI)
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Performans Değerlendirme
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
EMRE ŞİMŞEK E-Anket.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Web Teknolojileri Giriş.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
DHCP SERVER (dynamic host configuration protocol)
HAZIRLAYAN SEDA KALKANDELEN
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BİLGİSAYAR AĞLARI.
TEST GELİŞTİRME.
Dilek YURTSEVEN Ezgi Arzu GÜNEŞ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
Temel Bilgisayar Bilgileri
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
SUNUM PLANI Neden Dinamik Bölüm Web Sitesi ? Sistemin Özellikleri Akademisyen Modülü Ders Modülü Öğrenci Modülü İçerik Modülü Takvim Modülü Duyuru Modülü.
UZAKTAN EĞİTİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tezin Olası Bölümleri.
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
KİŞİSEL REHBERLİK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
SES KOMUT TANIMA İLE GEZGİN ARAÇ KONTROLÜ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı

Web Alanı Quest Atlantis Yaşam Yaşam Kişilik, Etkinlik Kişilik,

QA Yapısı Eğitim Eğlence Quest Atlantis Toplumsal Sorumluluk İlkeleri

Bu Sunumun Gündemi QA Teknik Yapıları 3-B grafik motoru 3-Boyut içerisindeki sanal dünyalar ve yapılar Perl ile dinamik olarak oluşturulan bilgiler MySQL veritabanı üzerinde tutulan oyun ve öğrenci verileri Bu bileşenlerle ilgili sorunlar ve bu sorunların giderilmesi

QA 3-B Grafik Motoru Önceleri WebQuest türünde bir tasarım öngörülmüştür 3-B popülerliği Bir 3-B grafik motoru geliştirilmesi kapsamlı bir iş Grafik motorunun dışarıdan hazır alınarak kullanılması yöntemi (Quake/Half Life) ActiveWorlds 3-B Grafik Motoru

QA 3-B Grafik Motoru Başlangıçta QA’in sanal ortamı için 2-Boyutlu bir Web arayüzü düşünülmüştür. Şekilde sol tarafta 2-Boyutlu oyun dünyası, sağ tarafta ise bir kullanıcıya ait kişisel sayfa görülmektedir. Şekilde QA’in 3-B bir grafik motorunu kullanan versiyonu görülmektedir. Sol tarafta 3-B oyun dünyası, sağ tarafta ise bir kullanıcıya ait kişisel sayfa görülmektedir.

QA 3-B Grafik Motoru QA Sanal evreni Sanal Dünyalar İstemci, evren sunucusu ve FTP sunucusu arasındaki iletişim

QA Sanal Dünyaları ve Yapıları Avatar temsili Gerçek zamanlı etkileşim Ekoloji dünyası, kültür dünyası, birlik dünyası, sağlık dünyası, okyanus dünyası, ... Ekoloji dünyası vahşi yaşam köyü, su köyü ve habitat köyü Dünyaların yapımı nesne-tabanlıdır ve programlama gerektirmez Nesneler (RWX ve COB formatında) Kütüphanedeki hazır nesneler Geliştirilip kütüphaneye eklenen nesneler

Veritabanı Yönetim Sistemi Oyuncu verileri, sanal dünya verileri, Quest verileri, öğrencilerin bu eğitsel etkinliklere verdiği cevaplar, v.b. MySQL Açık kaynak kodlu veritabanı yönetim sistemi İlişkisel Yapısal Sorgulama Dili (Structured Query Language, SQL)

Program Kodları PERL (Practical Extraction and Reporting Language) Metin verilerini işlemek üzere tasarlanmış SQL komutlarını kullanarak QA veritabanına bir arayüz sağlar Bir program kodunun çalışması

QA Teknik Bileşenleri Entegrasyonu AW teknolojisi 3-B grafik motoru ve grafik göstericisi Web sayfalarını göstermek için bir İnternet tarayıcısı Sohbet aracı

Genel Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi Tasarıma-dayalı araştırma (Design-Based Research) (Brown, 1992; Collins, 1992) Amacı doğal koşullardaki öğrenme ve öğretmeyi etkileyecek yeni kuramları ve uygulamaları ortaya koymaktır Bu yöntem değişik öğrenme formları tasarlamayı ve bu öğrenme formlarını çalışmayı gerektirir Tasarlanan bağlam devamlı olarak tekrar eden testlere ve revisyonlara tabi tutulur QA tasarımı organik bir süreçtir

İstemci ve sunucu esasına göre çalışma QA 3-B Grafik Motoru, Sanal Dünyaları ve Yapıları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi İstemci ve sunucu esasına göre çalışma Gecikme süresi (latency) Nesnelerin sıkıştırılması Nesnelerin önbelleklenmesi (cache) AW teknolojisine olan bağımlılık Gerçek dünyaya ait fizik koşullarının olmayışı Yazılım Geliştirme Kiti (SDK)

Sanal bir dünyanın ortaya konulması zahmetli QA 3-B Grafik Motoru, Sanal Dünyaları ve Yapıları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi $$$ Evren sunucusu için Kullanılan sanal alanın büyüklüğüne göre Dünyalara giriş yapabilecek kullanıcı sayısına göre Sanal bir dünyanın ortaya konulması zahmetli Sanal dünyanın kavramsal bir taslak olarak ortaya konması Kullanılacak uygun nesnelerin bulunması ya da üretilmesi ve sanal dünya kütüphanesine yüklenmesi QA içerisinde bu görevlerle 3 üye ilgileniyor

Sanal yapıların geliştirilmesi QA 3-B Grafik Motoru, Sanal Dünyaları ve Yapıları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi Sanal dünyada kullanılacak nesnelerin ya da avatarların kütüphanede olmayışı Ücretsiz olarak Web’e konanlar AW kullanıcı topluluğundan taşeron geliştiriciler Sanal yapıların geliştirilmesi Küçük nesnelerle oluşturulması Tek parça

PERL’in yorumlanan bir dil olması Veritabanı Yönetim Sistemi ve Program Kodları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi Debug Hata kayıt dosyası Kullanışlılık Testleri PERL’in yorumlanan bir dil olması Nispeten yavaş Veritabanı ve kod optimizasyonu