Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş"— Sunum transkripti:

1 BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş
Ankara Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü

2 Computer Science: An Overview, J. Glenn Brookshear
DERS KİTABI İngilizce Computer Science: An Overview, J. Glenn Brookshear 9th Edition

3 DERS KİTABI Türkçe Çeviri
Computer Science: An Overview, J. Glenn Brookshear

4 Dersin Amacı Bu ders; Bilgisayar bilimi için bilimsel temel oluşturmayı amaçlamaktadır.

5 Dersin Ana Konu Başlıkları
Giriş Veri Depolama Veri İşleme İşletim Sistemleri Ağ ve İnternet Algoritmalar Programlama Dilleri Yazılım Mühendisliği Veri Soyutlamaları Bilgisayar Grafikleri Yapay Zeka Hesaplama Teorisi

6 Bölüm 0-Giriş Bu başlangıç bölümünde bilgisayar biliminin kapsamı değerlendirilecek, tarihi bir perspektif geliştirilecektir. Bunların sonucunda da bundan sonraki süreçte başlatılacak çalışmalara temel oluşturması amaçlanmaktadır.

7 Bölüm 0-Giriş Bu bölümde ele alınan konular; Algoritmanın rolü
Hesaplamanın tarihçesi Bu derste yapılacak çalışmaların hatları Bilgisayar Bilimlerini kapsayan temalar

8 Bölüm 1: Veri Depolama Bu bölümde bir bilgisayardaki veri depolama ve veri gösterimi ile ilgili konuları göz önünde bulunduracağız. Değerlendireceğimiz veri tipleri; metin sayısal değerler, görüntüler, ses ve videoyu içermektedir. Bu bölümdeki bilgilerin çoğu aynı zamanda dijital fotoğrafçılık, ses/görüntü kaydetme ve oluşturma ve uzun mesafe iletişim gibi geleneksel hesaplamadan farklı alanlarla ilgilidir.

9 Bölüm 1: Veri Depolama Bu bölümde ele alınan konular
Bitler ve depolanmaları Ana bellek Yığın depolama Bit desenleri olarak bilgi gösterimi

10 Bölüm 2: Veri İşleme Bu bölümde, bir bilgisayarın veriyi nasıl işlediğini ve yazıcı, klavye gibi çevresel birimlerle nasıl haberleştiğini öğreneceğiz.

11 Bölüm 2: Veri İşleme Bu bölümde ele alınan konular;
Bilgisayar mimarisi Makine dili Program yürütme

12 Bölüm 3: İşletim Sistemleri
Bu bölümdeki amacımız işletim sistemlerinin neyi nasıl yaptığını anlamaktır.

13 Bölüm 3: İşletim Sistemleri
Bu bölümde ele alınan konular; İşletim sistemlerinin tarihçesi İşletim sistemi mimarisi Bilgisayar aktivitelerini koordine etmek Güvenlik

14 Bölüm 4: Ağ ve İnternet Bu bölümde ağ olarak bilinen, bilgi ve kaynak paylaşımı için bilgisayarların nasıl birbirlerine bağlandığını ele alacağız. Burada öne çıkan konu internet olarak bilinen ağların dünya çapındaki ağ şebekesi olacaktır.

15 Bölüm 4: Ağ ve İnternet Bu bölümde ele alınan konular; Ağ temelleri
Dünya çapında ağ Güvenlik

16 Bölüm 5: Algoritmalar Bu bölümde; giriş bölümünde özetle anlatılacak olan algoritmaları daha detaylı incelemektir.

17 Bölüm 5: Algoritmalar Bu bölümde ele alınan konular;
Bir algoritma kavramı Algoritma gösterimi Algoritma keşfi İteratif yapılar Özyinelemeli yapılar Verimlilik ve doğruluk

18 Bölüm 6: Programlama Dilleri
Bu bölümde programlama dilleri üzerinde bilgilendirme yapacağız.

19 Bölüm 6: Programlama Dilleri
Bu bölümde ele alınan konular; Tarihsel bakış Geleneksel programlama kavramları Yordamsal birimler Dil uygulaması Nesne yönelimli programlama

20 Bölüm 7: Yazılım Mühendisliği
Bu bölümde, karmaşık yazılım sistemlerinin geliştirilme sürecinde karşılaşılan problemleri inceleyeceğiz. Konu yazılım mühendisliği olarak adlandırılmaktadır.

21 Bölüm 7: Yazılım Mühendisliği
Bu bölümde ele alınan konular; Yazılım mühendisliği bilim dalı Yazılım yaşam döngüsü Yazılım mühendisliği metodojileri Modülerlik İş araçları Kalite güvencesi Dökümantasyon İnsan-makine arayüzü Yazılım sahipliği ve yükümlülük

22 Bölüm 8: Veri Soyutlamaları
Bu bölümde bilgisayar ana belleğinin sakladığı hücre-hücre organizasyonunun dışında veri ayarlamalarının- diğer bir deyişle veri yapılarının nasıl gerçekleştirileceğini inceleyeceğiz.

23 Bölüm 8: Veri Soyutlamaları
Bu bölümde ele alınan konular; Temel veri yapıları İlgili kavramlar Veri yapılarının gerçekleştirilmesi Kısa bir durum çalışması Özelleştirilmiş veri tipleri Sınıflar ve nesneler

24 Bölüm 9: Veritabanı Sistemleri
Bir veritabanı sistemi, büyük bir veri bütününü kullanıcıların kendilerine faydalı olabilecek bilgileri aramalarına olanak tanıyan ve ilgili bilgiyi çekip çıkarmalarına yardımcı olabilecek soyut araca çeviren bir sistemdir. Bu bölümde bu konular üzerinde duracağız.

25 Bölüm 9: Veritabanı Sistemleri
Bu bölümde ele alınan konular; Veritabanı temelleri İlişkisel model Veri madenciliği Veritabanı teknolojisinin sosyal etkileri

26 Bölüm 10: Bilgisayar Grafikleri
Bu bölümde, film ve etkileşimli video yapımında ciddi bir etkisi olan, bilgisayar grafikleri alanını inceleyeceğiz.

27 Bölüm 10: Bilgisayar Grafikleri
Bu bölümde ele alınan konular; Bilgisayar grafiklerinin kapsamı 3D grafiklere genel bakış Modelleme Görsel gerçekleme Animasyon

28 Bölüm 11: Yapay Zeka Bu bölümde, bilgisayar bilimlerinin yapay zeka olarak bilinen dalını keşfediyoruz. Bu alan nispeten genç olmasına rağmen, şimdiye kadar şaşırtıcı sonuçlar üretmiş durumdadır. Elektronik oyun gösteri yarışmacıları, öğrenir ve akıl yürütür gibi görünen bilgisayarlar örnekler arasındadır.

29 Bölüm 11: Yapay Zeka Bu bölümde ele alınan konular; Zeka ve makineler
Algı Akıl yürütme Diğer araştırma alanları Yapay sinir ağları Robotik

30 Bölüm 12: Hesaplama Teorisi
Bu bölümde bilgisayar bilimlerinin teorik temelleri incelenecektir. Bu bölümdeki bilgiler bir anlamda bilgisayar bilimine gerçek bir bilim durumunu vermektedir.

31 Bölüm 12: Hesaplama Teorisi
Bu bölümde ele alınan konular; Fonksiyonlar ve hesaplamaları Turing makineleri Evrensel programlama dilleri Hesaplanamaz bir fonksiyon Problemlerin karmaşıklığı


"BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları