TAM ÖĞRENME SİTİLLERİ İŞİTSEL ÖĞRENME GÖRSEL ÖĞRENME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Advertisements

ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ “Her insan farklı bir dünyadır
İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 4
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
DİYARBAKIR 2008.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Program Tasarım Modelleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. Öğrenme stillerimiz,kan grubumuz gibi doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir. Öğrenme stilimiz yaşam boyu değişmez ama yaşamınızı.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
EĞİTİMDE DRAMA.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Ders 14 Matematik becerileri
5. sınıflar Power Point.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı Fatma DEKİŞ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR GÜN...
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
SUNUM TEKNİKLERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SAFTEKİN GAZİ ORTAOKULU ÖGRENME STİLLERİ
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
R E H B E R L İ K S E R V İ S İ MESLEK SEÇİMİ.
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ETKİLİ DİNLEME.
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BELLEK.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
DİNLEME.
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Sunum transkripti:

TAM ÖĞRENME SİTİLLERİ İŞİTSEL ÖĞRENME GÖRSEL ÖĞRENME KİNESTETİK ÖĞRENME

GÖRSEL İŞİTSEL DOKUNSAL/KİNESTETİK Okumaktan hoşlanır. Okurken mırıldanır. Okumayı pek sevmez. Resimli kitap ve materyallerden hoşlanır. Dinlemekten hoşlanır. İmlası kötüdür. Düzgün bir imlası vardır. Kendisine bir şey okunmasından hoşlanır. Sırasında hareket halindedir. Şekil ve tabloları görerek ezberler. Müziği sever. İnsanlara dokunmaktan hoşlanır. El yazısı iyidir. İçinden ya da sesli şarkı söylemeyi sever. Konuşurken ellerini çok hareket ettirir. Ayrıntılara dikkat eder. Ritmik seslerden hoşlanır. Çalışırken ayağını sallar. Sözlü talimatları uygulamakta zorlanır. Sözlü talimatları daha kolay alır. Duygularını fiziksel hareketlerle belirtir. Karalamayı sever. Dersi dinleyerek kolay algılar. Ders dinlerken kalemini sallar. Yüzleri iyi hatırlar. Yüksek sesle okuyarak ders çalışmaktan hoşlanır. Nesnelerle oynamayı sever. Dikkati fazla dağılmaz. Dikkati kolay dağılır. Konuşmaktan çok gözlem yapar. Zihinde resimler oluşturur.

GÖRSELLER Gördükleri ve okuduklarını hatırlarlar. GÜÇLÜ YANLARI ZAYIF YANLARI Gördükleri ve okuduklarını hatırlarlar. Net ve güçlü görüntülerle renkleri kullanırlar ve bunlardan zevk alırlar, düşünür ve öğrenirler. Resimlerle veya sözcüklerle düşünmeye yatkındırlar. Okumaya düşkündürler. Yüzleri iyi hatırlarlar. Raporların veya bir olayın anlatılmasındansa yazılı olarak verilmesini tercih ederler. Bir şeylerin görüntüsüne veya konumuna duyarlıdırlar. Liste yapmayı severler. Planlı ve programlı olurlar. İşittiklerini uzun müddet bellekte tutamazlar. Ders anlatılırken not alamazlarsa huzursuz olurlar. Yazılı olmayan bilgiyi algılayamayabilirler. Derslerin laboratuarda işlenmesinden huzursuz olabilirler. Karmaşık ve karışık ortamlarda huzursuz olurlar. İsimleri hatırlamakta zorlanırlar. Görsel materyallere dayanmayan uzun anlatımlara tahammül edemeyebilirler. Dağınıklığa ve düzensizliğe tahammülsüzdürler. Plansızlığa, programsızlığa tahammül edemeyebilirler.

İŞİTSELLER GÜÇLÜ YANLARI ZAYIF YANLARI İşittiklerini hatırlarlar Yazarken konuşurlar(bunun bazen dezavantaj olduğu da söylenebilir). Uzun anlatımlarda bile anlatılanların içerisinde kaybolmazlar İyi bir hatip olabilirler. Müzik hatırlamalarını kolaylaştırır Pek çok kişi için bir anlam ifade etmeyen ses, ritim, melodi onların pek çok şeyi hatırlamalarını sağlar. Gürültüden rahatsız olurlar. Gürültülü ortamlarda konsantre olamazlar. Resimler ve resimli anlatımlar rahatsız edebilir. Dersin ahenkli ve melodik bir ses ile anlatılmasını isterler. Okumaktansa dinlemeyi tercih ederler Bilgilerin yazılı olarak sunulması bazen anlamlarını zorlaştırabilir. İsimleri hatırlarlar. Yüzleri hatırlamakta zorlanırlar.

KİNESTETİKLER GÜÇLÜ YANLARI ZAYIF YANLARI Yapılanı hatırlarlar Dokunma ve hareket önemlidir. Oyunlara bayılırlar.Ya eğlenmelidirler ya da eğlendirmelidirler. Taklit ederek ve deneyerek öğrenirler. Dokunarak anlam çıkarmaya çalışırlar Rahat giyinmeyi severler Hissettiklerinden konuşmayı severler. Sportif olmaya müsaittirler Hareketi içeren etkinlikleri severler.( dans etmeyi, koşmayı,yüzmeyi, yemeyi,gezmeyi) Laboratuar ortamlarında çok başarılıdırlar. Konuşulanı veya görüleni hatırlamakta zorlanırlar. Okumakta zorlanmışlardır ya da zorlanmaktadırlar. Çok iyi işitemeyebilirler.Ya da işittiklerinden anlam çıkarmakta zorlanırlar. Yazım hataları çok yaparlar. Okumayı sevmezler Bulundukları ortamın durumuna önem vermeden hareket edeler. Vücutları ile karşılık verirler( atarlar, iterler, vururlar) Kendi stilinde sunulmazsa sunulan bilgileri algılamakta yavaş kalabilirler. Farkında olmadan insanlara dokunmaya yatkındırlar.(Özellikle konuşurken)

TAM ÖĞRENME STİLLERİ TAM ÖĞRENME MODELİNDE ALGILAMA STİLLERİ VE OYUNLAR ÖĞRENME STİLİ ALGILAMA YOLU EN İYİ EĞLENME YOLU OYUNLAR GÖRSEL GÖZLEM YAPARAK-İZLEYEREK ÖĞRENİR GÖRSEL YAP-BOZLAR ESTETİK OYUNLAR Q-BİTZ METAFORMS QWİRKLE H. KÜPLER İŞİTSEL DİNLEYEREK VE KONUŞARAK ÖĞRENİR SORARAK VE KONUŞARAK ÖĞRENİRLER KULAMİ KÜPLER MASTER MİND KİNESTETİK FİZİKSEL ETKİNLİKLER İÇİNDE ÖĞRENİR YER OYUNU-EŞYA YAPMA- ŞEKİL OLUŞTURMA MODEL İNŞA ETME STRUCTURES BLİK BLOK DÜĞÜMLER

ÇOCUKTA 7 FARKLI TEPKİ VERME EŞİK SEVİYESİ 7. DÖVME 6. SARSMA 5. BAĞIRMA 4. KIZGINCA KONUŞMA 3. KESİN İFADE İLE KONUŞMA 2. KONUŞARAK ANLATMA 1. GÖZ TEMASI İLE ANLATMA