Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK."— Sunum transkripti:

1 Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK

2 Okul Öncesi Dönem Fiziksel Özellikler  Son derece aktif. Çocukların koşabilecekleri, tırmanabilecekleri, atlayabilecekleri yerler. Denetim sizde olmalı.  Sık sık ara verme ihtiyacı hissederler. Kısa süreli etkinlikler planlayın, hareketli&yavaş. Dinlendirme

3 Okul Öncesi Dönem Fiziksel Özellikler  Büyük kaslar gelişimiştir. Ayakkabı bağı bağlama, düğme iliklemede başarısız olabilirler. Parmak becerisi yerine el becerilerine ağırlık verin. Büyük fırça, kalem gibi  Bedenleri esnek ama beyni koruyan kemikler yumuşak.  Kızlar gelişimin pratik becerilerinde motor beceriler gibi daha beceriklidir. Karşılaştırma yapmayın.  % 90 sağ el, zorlamamak gerekir.

4 Okul Öncesi Dönem Sosyal Özellikler  Sosyal ilikilerde daha esnektirler, sınıftaki diğer çocuklarla oynamak isterler. Cinsiyete göre arkadaşlık daha az gelişmiştir.  Oyun grupları küçüktür, sık sık değişebilir.  Sık kavga çıkabilir ama çabuk unutulur.  Dramatik oyunlar çok sevilir.  Cinsiyet rolü farkındalığı yeni yeni başlamıştır.

5 Okul Öncesi Dönem Duygusal Özellikler  Duygularını açıkça ve özgürce ifade etme eğilimi vardır.  Öfke patlamaları olabilir.  Arkadaşlar arasında kıskançlık olabilir, çünkü öğretmen onayı çok önemlidir.

6 Okul Öncesi Dönem Bilişsel Özellikler  Dil konusunda beceriklidirler, konuşmayı severler.  Dil kullanımında kendi kurallarına bağlıdırlar (Elbisesi).  Etkileşim, ilgi, fırsat, takdir etme, yakınlık çok önemlidir.

7 Okul Dönemi (1-3. sınıflar) Fiziksel Özellikler  Aktifler, enerji boşaltma ihtiyacı, kalem yeme, tırnak yeme, saç kıvırma, huzursuzluk  Büyük kas denetimi inceye üstündür.  Bedenlerini mükemmel denetleyebilirler, becerilerine önemli derecede güven. Okul bahçesinde tehlikeli hareketler.

8 Okul Dönemi (1-3. sınıflar) Sosyal Özellikler  Arkadaş seçiminde seçiçidirler, “düşman” bulma eğilimi.  Küçük gruplarda düzenli oyunlar, kurallara bağlılık, takım ruhu.  Sık kavga. Sözel saldırganlık, erkeklerde yumruklaşma, boğuşma, itişme.

9 Okul Dönemi (1-3. sınıflar) Duygusal Özellikler Eleştiriye duyarlı, başarısızlığa düşük seviyede uyum. Öğretmeni memnun etme Başkalarının duygularına duyarlı olma

10 Okul Dönemi (1-3. sınıflar) Bilişsel Özellikler Öğrenmeye son derece istekli Yazmaktan çok konuşma İspiyoncu=kurallar bağlılık

11 Okul Dönemi (4-6. sınıflar) Fiziksel Özellikler Büyüme patlaması. Cinsellik hakkında ilgi ve merak. İnce motor koordinasyonu iyidir, kalem çevirme, sanat, el işi ve müzik etkinlikleri

12 Okul Dönemi (4-6. sınıflar) Sosyal Özellikler Akran grubu güçlenir, davranış standartlar ve başarıda yetişkin kabulu. Kişilerarası düşüncenin gelişimi

13 Okul Dönemi (4-6. sınıflar) Duygusal Özellikler Grup kuralı ve yetişkin kuralları çatışması Davranış bozuklukları.

14 Okul Dönemi (4-6. sınıflar) Bilişsel Özellikler Özel yetenek ve akademik başarıda cinsiyet farklılaşması Bilişsel stil farklılıkları

15 Okul Dönemi (7-9. sınıflar) Fiziksel Özellikler Kızlar dönemin başında gelişimlerini tamamlar, erkeklerde 9. sınıf sonuna kadar devam eder. Ergen sakarlığı, görünüşe ilgi duyma Yeme ve uyuma bozuklukları

16 Okul Dönemi (7-9. sınıflar) sosyal Özellikler Akran grubu davranış kurallarının ana kaynağı. Başkaları ne düşünüyor.

17 Okul Dönemi (7-9. sınıflar) Duygusal Özellikler Fırtına ve stres dönemi Vandalizm, suç oranları

18 Okul Dönemi (7-9. sınıflar) Bilişsel Özellikler Somut işlemlerden soyuta geçiş Sınırlamadan işbirliği ahlakına geçiş. Politik düşünme, liberal

19 Okul Dönemi (10-12. sınıflar) Fiziksel Özellikler Herkes ergenliğe erişir Cinsellik konusunda zihin bulanıklığı

20 Okul Dönemi (10-12. sınıflar) Sosyal Özellikler Anaba ve akran grubu statü ve planlarını değiştirebilir. Kızlar arkadaşlıkla ilgili erkeklere nazaran daha büyük sorunlar yaşar.

21 Okul Dönemi (10-12. sınıflar) Duygusal Özellikler Kızlar daha fazla duygusal rahatsızlıklar yaşıyor olabilir. Ergen benmerkezciliği Depresyon Ağır depresyon intihar

22 Okul Dönemi (10-12. sınıflar) Bilişsel Özellikler Soyut düşünce gelişir ama bu yeteneği kullanma önemli


"Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları