Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI"— Sunum transkripti:

1 ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI
SINIF İÇİ UYGULAMALAR VE ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI

2 SINIF İÇİ UYGULAMA VE ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLAR
UYGULAMADA OTO KONTROL FİZİKSEL AKTİVİTELER OYUNLARI DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME ÖĞRENME STİLLERİ

3 UYGULAMADA OTO KONTROL
İç disiplin becerileri nasıl kazandırılır? Kendi kendini yöneten karakter sahibi Duygularına hakim Davranışlarını düzenleyebilen Kurallara uymada zorluk çekmeyen İç disiplin oluşturan öğretmen yaklaşımları: Kararlı Anlaşılır ve net ifadeler kullanır Kuralları uygulayan Güvenilir Gelişime açık Yardımsever

4 UYGULAMADA OTO KONTROL
Dış disiplin ve sınıf ortamı Öğretmene göre tavır alır Fırsat olunca değişir Çok fazla uyarı aldığı için karakter sorunu yaşar Çoğu zaman çift karakterli kişilikler oluşur Gelişim için çekimser davranır Dış disiplin oluşturan öğretmen yaklaşımları: Oto kontrol merkezi olmayı sever Kuralları uygulayan Sert uyarılarda bulunur Ceza konusunda hızlı davranır (Sözlü-fiziksel-disiplin) Ani duygusal değişim yaşarlar.

5 UYGULAMADA OTO KONTROL
Her öğrenci kendi oyun kutusunu alıp-toplar. Aynı derste farklı oyunlarla oynamalarına izin verilmez. Gürültülü ortamda uygulamaya devam edilmez. Sınıfta sessizlik oluştuktan sonra oynamalarına izin verilir. İlk dersler daha esnek davranılır, giderek sınıf disiplini sağlanır. En çok sevilen oyunlarda disiplin kuralları uygulanır. Hiçbir derste ceza verilmez.

6 Oyunları destekleyici aktiviteler
FİZİKSEL AKTİVİTELER Oyunları destekleyici aktiviteler Bireysel aktivite : Tahtaya kaldırma, göz kapama, dinleme tarzı etkinlikler uygulanır. Grup etkinlikleri: Grubu adına yarışma, Sınıf etkinlikleri

7

8

9

10 FİZİKSEL AKTİVİTELER FİZİKSEL OYUNLAR BALIKÇI VE BALIKLARI
FIRINCININ TİLKİSİ

11

12 OYUNLARI DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME
Terimleri uygulama esnasında kullanma Konulara göre oyunların uygulanması Oyunlarda uygulanan kuralları ve uygulamaları derslere aktarma Burada: oyunlarda oluşturulan gruplar ve diğer çalışmaların ders konularına aktarılmasıdır. (Oyunlardaki simetrik çizimleri veya şekil oluşturma etkinliğinin matematik dersinde de uygulanması) Dersleri proje uygulamalarıyla desteklemek, kevalarla sayıları ve geometrik şekillerin öğretilmesi, konuların oyun parçalarıyla modellerinin yapılması

13 OYUNLARI DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME
PROJE KURMA Sergi tarzı projeler hazırlama Konularla bağlantılı projeler (kırılmayan yumurta-salata yarışması-yiyecekleri saklama…) Konu anlatımlı grup projeleri Gruplar arası konu figürleri oluşturma

14 TAM ÖĞRENME SİTİLLERİ İŞİTSEL ÖĞRENME GÖRSEL ÖĞRENME
KİNESTETİK ÖĞRENME

15 GÖRSEL İŞİTSEL DOKUNSAL/KİNESTETİK Okumaktan hoşlanır.
Okurken mırıldanır. Okumayı pek sevmez. Resimli kitap ve materyallerden hoşlanır. Dinlemekten hoşlanır. İmlası kötüdür. Düzgün bir imlası vardır. Kendisine bir şey okunmasından hoşlanır. Sırasında hareket halindedir. Şekil ve tabloları görerek ezberler. Müziği sever. İnsanlara dokunmaktan hoşlanır. El yazısı iyidir. İçinden ya da sesli şarkı söylemeyi sever. Konuşurken ellerini çok hareket ettirir. Ayrıntılara dikkat eder. Ritmik seslerden hoşlanır. Çalışırken ayağını sallar. Sözlü talimatları uygulamakta zorlanır. Sözlü talimatları daha kolay alır. Duygularını fiziksel hareketlerle belirtir. Karalamayı sever. Dersi dinleyerek kolay algılar. Ders dinlerken kalemini sallar. Yüzleri iyi hatırlar. Yüksek sesle okuyarak ders çalışmaktan hoşlanır. Nesnelerle oynamayı sever. Dikkati fazla dağılmaz. Dikkati kolay dağılır. Konuşmaktan çok gözlem yapar. Zihinde resimler oluşturur.

16 GÖRSELLER Gördükleri ve okuduklarını hatırlarlar.
GÜÇLÜ YANLARI ZAYIF YANLARI Gördükleri ve okuduklarını hatırlarlar. Net ve güçlü görüntülerle renkleri kullanırlar ve bunlardan zevk alırlar, düşünür ve öğrenirler. Resimlerle veya sözcüklerle düşünmeye yatkındırlar. Okumaya düşkündürler. Yüzleri iyi hatırlarlar. Raporların veya bir olayın anlatılmasındansa yazılı olarak verilmesini tercih ederler. Bir şeylerin görüntüsüne veya konumuna duyarlıdırlar. Liste yapmayı severler. Planlı ve programlı olurlar. İşittiklerini uzun müddet bellekte tutamazlar. Ders anlatılırken not alamazlarsa huzursuz olurlar. Yazılı olmayan bilgiyi algılayamayabilirler. Derslerin laboratuarda işlenmesinden huzursuz olabilirler. Karmaşık ve karışık ortamlarda huzursuz olurlar. İsimleri hatırlamakta zorlanırlar. Görsel materyallere dayanmayan uzun anlatımlara tahammül edemeyebilirler. Dağınıklığa ve düzensizliğe tahammülsüzdürler. Plansızlığa, programsızlığa tahammül edemeyebilirler.

17 İŞİTSELLER GÜÇLÜ YANLARI ZAYIF YANLARI İşittiklerini hatırlarlar
Yazarken konuşurlar(bunun bazen dezavantaj olduğu da söylenebilir). Uzun anlatımlarda bile anlatılanların içerisinde kaybolmazlar İyi bir hatip olabilirler. Müzik hatırlamalarını kolaylaştırır Pek çok kişi için bir anlam ifade etmeyen ses, ritim, melodi onların pek çok şeyi hatırlamalarını sağlar. Gürültüden rahatsız olurlar. Gürültülü ortamlarda konsantre olamazlar. Resimler ve resimli anlatımlar rahatsız edebilir. Dersin ahenkli ve melodik bir ses ile anlatılmasını isterler. Okumaktansa dinlemeyi tercih ederler Bilgilerin yazılı olarak sunulması bazen anlamlarını zorlaştırabilir. İsimleri hatırlarlar. Yüzleri hatırlamakta zorlanırlar.

18 KİNESTETİKLER GÜÇLÜ YANLARI ZAYIF YANLARI Yapılanı hatırlarlar
Dokunma ve hareket önemlidir. Oyunlara bayılırlar.Ya eğlenmelidirler ya da eğlendirmelidirler. Taklit ederek ve deneyerek öğrenirler. Dokunarak anlam çıkarmaya çalışırlar Rahat giyinmeyi severler Hissettiklerinden konuşmayı severler. Sportif olmaya müsaittirler Hareketi içeren etkinlikleri severler.( dans etmeyi, koşmayı,yüzmeyi, yemeyi,gezmeyi) Laboratuar ortamlarında çok başarılıdırlar. Konuşulanı veya görüleni hatırlamakta zorlanırlar. Okumakta zorlanmışlardır ya da zorlanmaktadırlar. Çok iyi işitemeyebilirler.Ya da işittiklerinden anlam çıkarmakta zorlanırlar. Yazım hataları çok yaparlar. Okumayı sevmezler Bulundukları ortamın durumuna önem vermeden hareket edeler. Vücutları ile karşılık verirler( atarlar, iterler, vururlar) Kendi stilinde sunulmazsa sunulan bilgileri algılamakta yavaş kalabilirler. Farkında olmadan insanlara dokunmaya yatkındırlar.(Özellikle konuşurken)

19 TAM ÖĞRENME STİLLERİ TAM ÖĞRENME MODELİNDE ALGILAMA STİLLERİ VE OYUNLAR ÖĞRENME STİLİ ALGILAMA YOLU EN İYİ EĞLENME YOLU OYUNLAR GÖRSEL GÖZLEM YAPARAK-İZLEYEREK ÖĞRENİR GÖRSEL YAP-BOZLAR ESTETİK OYUNLAR Q-BİTZ METAFORMS QWİRKLE H. KÜPLER İŞİTSEL DİNLEYEREK VE KONUŞARAK ÖĞRENİR SORARAK VE KONUŞARAK ÖĞRENİRLER KULAMİ KÜPLER MASTER MİND KİNESTETİK FİZİKSEL ETKİNLİKLER İÇİNDE ÖĞRENİR YER OYUNU-EŞYA YAPMA- ŞEKİL OLUŞTURMA MODEL İNŞA ETME STRUCTURES BLİK BLOK DÜĞÜMLER

20 ÇOCUKTA 7 FARKLI TEPKİ VERME
EŞİK SEVİYESİ 7. DÖVME 6. SARSMA 5. BAĞIRMA 4. KIZGINCA KONUŞMA 3. KESİN İFADE İLE KONUŞMA 2. KONUŞARAK ANLATMA 1. GÖZ TEMASI İLE ANLATMA


"ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları