BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Advertisements

Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
ÇERKEZKÖY TİCARET VE SANAYİ ODASI MESSE 2016 FUAR ve İŞ GEZİSİ ORGANİZASYONU NİSAN 2016.
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
Pazarlama Çevresi.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTFORDİZM. Fordizmin Krizi Birikim rejiminin krizi Kapitalizmin belirleyici özelli ğ i kendisini yeniden üretebilmesi.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri ve Rekabet Avantajları 29/03/2017 Kaynak: Global Pazarlama, Keegan & Green; Stratejik.
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Türkiye'de Sosyal Politikanın Gelişimi Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
Başarılı Uluslararası İnsan Kaynakları Yöneticisi Kimdir?
Uluslararası İşletme Yönetimi
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
Hayvancılık İşletmelerinde Sürü Yönetimi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TEBLİGATIN İŞLEVİ Tebligatın adil yargılama hakkının sağlanması ve adaletin gerçekleştirilmesi açılarından ÖNEMLİDİR.
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
Pazarlama 3. Sınırlandırma Sorunu İnsan Kaynakları Reklam
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
İŞLETMENİN FAALİYETLERİNE KAYNAK BULMA: FİNANSMAN
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Planlanan Harcama Düzeyi: basit Keynesyen Model
Planlama Fonksiyonu.
Uluslararası İşletme Yönetimi
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
Uluslararası İşletme Yönetimi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YBS 4004 Sistem Güvenliği.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Sunum transkripti:

BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ Bölüm 1: Uluslararası İşletmeciliğe Giriş BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ

ULUSLAR ARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ Bölüm 1 : Uluslararası İşletmeciliğe Giriş ULUSLAR ARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ Uluslararası İşletmeciliğin Önemi Uluslararası İşletmeciliğin Kapsamı Uluslararası İşletmeciliğin Tanımlanması ve Terminolojisi

Uluslararası İşletmeciliğin Önemi HER SABAH

Dünyanın Her Tarafında

Bir Soru? Sizin ve Dünyanın diğer tarafındaki insanların ortak noktası ne olabilir….? Hepimiz yabancı firmaların ürettiği ürünleri tüketiyoruz….. İşte bu Uluslararası İşletmeciliktir….

Uluslararası İşletmeciliğin Kapsamı Yönetim fonksiyonlarının uluslararası boyutta incelenmesidir. Planlama, örgütleme, yöneltme, denetim, koordinasyon İşletme fonksiyonlarının uluslararası boyutta incelenmesidir. Üretim, İnsan Kaynakları Yönetimi, Pazarlama Politikası ve Stratejileri

Uluslararası İşletmeciliğin Kapsamı Çokuluslu işletmeler ve evsahibi ülke Hükümet ile ilişkiler Sosyal Kültürel Politik Yasal Ekonomik sistemleri İktisat, antropoloji, coğrafya, tarih, dil, hukuk, istatistik, nüfus bilimi gibi diğer bilim dalları ile ilgilidir.

Uluslararası İşletmeciliğin Terminolojisi Uluslararası İşletmecilik faaliyetlerin yerel sınırların dışında birden fazla yabancı ülkede gerçekleşmesidir. Uluslararası İş (International Business) İşletmeler tarafından ulusal sınırların dışında yürütülen faaliyetlerin bütünüdür. Bu kavram yalnızca uluslararası ticaret değil uluslararası bankacılık, reklamcılık, turizm vb. hizmet faaliyetlerini kapsamaktadır. Bölüm 1: Uluslararası İşletmeciliğe Giriş Yrd. Doç. Dr. Merve Koçoğlu

Uluslararası İşletmeciliğin Terminolojisi Uluslararası İş (International Business) Bir işletmenin iki veya daha çok bağımsız ülke içinde kaynak, mal, hizmet ve benzeri hareketlerini kapsayan bir işletme faaliyetidir. Uluslararası Yönetim (International Management) İşletmelerin maddi ve beşeri kaynaklarının tedarik, dağıtım ve kullanımını etkili bir şekilde koordine ederek, global amaçlara ulaşması sürecidir.

Uluslararası İşletmeciliğin Terminolojisi Uluslararası İşletme (International Company) Kendi ülkesi dışında bir veya daha fazla ülkede faaliyet gösteren işletmelerdir. Birçok kaynakta çokuluslu ve global işletme kavramları yerine kullanılmaktadır. Çokuluslu İşletme (Multinational Company) İki veya daha fazla ülkede mülkiyeti kısmen veya tamamen kendisine ait olarak üretim ve pazarlama faaliyetleri yürütürken, kendisine ait işletme stratejileri olan ve bu stratejileri tüm bağlı kuruluşları veya şubelerinde uygulayan işletmelerdir

Uluslararası İşletmeciliğin Terminolojisi Global İşletme (Global Company) Faaliyetlerini dünya çapında sürdüren, ileri teknoloji kullanan, global ürün, fiyat vb. politikalar yürüten, dünya vatandaşı yöneticiler tarafından yönetilen işletmelerdir. Uluslarötesi İşletme (Transnational Corporation) İşletmenin sahibi ya da yönetiminde belirli bir ulus ya da ulusların ağırlığı yoksa, diğer bir ifade ile işletmenin mülkiyet ve yönetimi çok farklı uluslardan oluşan kişilere ait ise, işletmenin yapı ve faaliyetlerinde ulusal bir kimlikten söz edilemez.

Uluslararası İşletmeciliğin Terminolojisi Uluslarüstü İşletme (Supranational Corporation) Uluslararası bir anlaşma ile kurulan, uluslararası bir organ tarafından tescil ve kontrol edilmek ve bu organa vergi ödemek suretiyle varlığını sürdüren, gerektiğinde hukuki olarak milliyetini ortadan kaldıran işletmedir. Çokuluslu Teşebbüs (Multinational Entreprise) Hem yerel hem deniz aşırı operasyonları kapsayan bütünleştirilmiş bir global felsefeye sahip işletmelerdir. Çokuluslu veya uluslarötesi işletme terimiyle eşanlamlı olarak kullanılmaktadır.

Uluslararası İşletmeciliğin Terminolojisi Ana Ülke (Parent Country) Çokuluslu işletmenin menşeinin bulunduğu ülkedir. Fiat------- İtalya Evsahibi Ülke (Host Country) Çokuluslu işletmenin yatırım yaptığı ülke. Toyota joint venture da Türkiye evsahibi ülkedir. Üçüncü Ülke (Third Country) Ana ülke ve ev sahibi ülke dışında kalan ve çokuluslu işletmelerin faaliyetlerine çeşitli şekillerde katılan ülkelerdir. Bu katılım üretim faktörlerinden herhangi birinin tedariği Bilgi veya yönetici transferi