KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Kurumlar toplumu önemser
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Yönetim ve Organizasyon
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
OKUL KÜLTÜRÜ.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ.
LİDERLİK.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ŞİRKET KÜLTÜRÜ.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
GRUBA YÖNELİK MÜDAHALE
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
REHBERLİK.
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
Eğitim – Yönetim – Örgüt
MESLEK ETİĞİ Meslek etiği’ ‘mesleki davranışla ilgili neyin doğru, neyin yanlış, neyin haklı, neyin haksız olduğu hakkında inançlara dayalı ilkeler ve.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Bilgi ve Yenilik İktisadı
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
VE KURUMSAL AİDİYET KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KURUM KÜLTÜRÜ
KARİYER YÖNETİMİ RAQİF QASIMOV.
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
VİZYONER LİDERLİK.
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
Örgütsel bilgi kullanımı
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUM İÇİ İLETİŞİM
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Kültüre dair Örgüt kültürü, işletme kültürü, toplum kültürü ya da firma kültürü şeklinde adlandırılan değerler toplamı, çeşitli yönetim ve organizasyon.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Öğretmenlik Mesleği.
KURUMSAL SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
DOÇ. DR. ÖZLEM ÇETİNKAYA BOZKURT
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL AİDİYET ARİF DEDE EĞİTİM UZMANI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
2) NEO KLASİK (GELENEKSEL) YÖNETİM
KURUM KÜLTÜRÜ.
 Örgüt kültürü, bir örgütü diğer örgütlerden ayıran, örgüt üyeleri tarafından paylaşılan bir anlam sistemini ifade eder.
GRUP İLETİŞİMİ.
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ

Doğru Yerden Bakmak Yeni Bir Kültür Yaratmak

Kurum Kültürü Çalıştığınız kurumu düşünün bir an için. Muhtemelen kurumunuzun kendisine has bir kültürü olduğunun farkındasınız ancak bu kültürü tanımlamanız istendiğinde oldukça zorlandığınızı fark edeceksiniz. Yine aynı şekilde, kendi kurumunuzdaki kültürün bir başka kurumdakinden farklı olduğunun veya kurumda sizin biriminizdeki kültürün, başka bir biriminkinden farklı olduğunun farkındasınız ancak farkın tam olarak ne olduğunu ve neden kaynaklandığını tanımlamakta zorluk çekiyor olabilirsiniz.

Kurum Kültürü Bir kurumun kültürü dendiğinde akla kurumun değerleri, vizyonu, misyonu gibi şeyler gelebilir. Ancak bunlara baktığımızda, kurumların üç aşağı beş yukarı benzer değerler ve benzer tarz vizyon ve misyonlara sahip oldukları görülür. Örneğin, etik ilkelere bağlılık, müşteriye değer verme, ekip bilinci, kalite gibi değerler birçok kurumun sahiplendiği değerlerdir. Peki o zaman kurum kültürünü tanımlayan ve belirleyen şeyler nelerdir?

Kurum Kültürü “Burada işler böyle yürür” demenin yoludur.

Okul Kültürü Okul üyelerince ortaklaşa paylaşılan temel inançlar, değerler, normlar, semboller ve uygulamalar bütünüdür.

Okul Kültürün Boyutları Okulun Tarihi Okulum değer ve inançları Okula ait hikayeler ve mitler Okulun kültürel normları Gelenekler,Törenler,Adetler Okulun erkek ve kadın kahramanları

Okul kültürünü belirleyen faktörler şu şekilde sıralanabilir:

Kültür İkiye Ayrılır Zayıf Okul Kültürü Güçlü Okul Kültürü

Zayıf Okul Kültürü

Güçlü Okul Kültürü

Kurum kültürü sorgulanırken veya yeni oluşturulurken; Çalışanların kendilerini kurumun bir parçası olarak görmeleri. Çalışanların kurumda bireysel potansiyellerini kullanma ve geliştirme ortamı bulmaları. Aynı işi yapanlarla işbirliği içinde olmaları . Kurumda alınan kararlara katılabilmeleri Yenilik ve gelişmelere açık olup kısa sürede uyum göstermeleri. Kuruma yeni katılanlara ve gerektiğinde tüm çalışanlara kurumun değer amaç ve inançlarının kurum içi faaliyetlerle verilmesi ve benimsetilmesi. Adil bir ödüllendirme sisteminin işletilmesi. Sorunların çözümünde hoşgörünün esas alınması . Kurumun hayat bulmasında rolü olmuş kurucuların hikayelerinin bir teşvik ve motivasyon aracı olarak anlatılması.

Okul İklimi Eğitim yönetimi sözlüğüne göre okul iklimi: “Bir örgüt ya da grubun bütün duygusal sistemi, bir örgütün iç çevresinin doğası, yarattığı etki, algılanması, algılayanların örgütsel davranışları üzerindeki etkisi” olarak tanımlanmıştır.

Okula hakim olan iklimin niteliğini aşağıdaki niteliklere bakarak saptayabiliriz İnanç, güvenme ve güvenlik duygularının durumu Açıklık,açık kalplilik ve içtenlik duygularının durumu Yardımlaşma ve yardımseverlik duygularının durumu Katılım ve katılma duygularının durumu, Doyum ve beklenti ile umutların durumu

İklim tipleri 1.Açık iklim 2. Bağlı ( engaged ) iklim 3. Çözülmüş ( disengaged ) iklim 4. Kapalı iklim

Açık iklim; Okuldaki öğretmenler ve yöneticinin davranışları açıktır. Bu iklim işbirliği, saygı, açıklık (hem çalışanlar hem de çalışan-yönetim arası ilişkilerde) ile olur.

Çözülmüş ( disengaged ) iklim; Bağlı iklimin tersidir. Yöneticinin davranışları açıkken öğretmenlerin davranışları kapalıdır. Bu tür okulda, yöneticinin liderliği öğretmenlerin destekçisidir. Fakat buna rağmen çalışanlar liderliğe cevap vermezler ve sorumluluk üstlenmezler.

Bağlı ( engaged ) iklim; Öğretmenlerin davranışları açıkken yöneticinin davranışları kapalıdır. Yönetici katı ve otoriter, aynı zamanda çalışanların profesyonel uzmanlıklarına ve kişisel ihtiyaçlarına saygı göstermez.

Kapalı iklim; Okuldaki öğretmenler ve yöneticinin davranışları açık değildir.Bu iklimde etkileşim,iş birliği yoktur.

TEŞEKKÜR EDERİM