Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OYUN VE SPOR MÜSABAKALARI
Advertisements

E-İçerik Arama, Bulma ve Seçme
“THE DESIGN DOCUMENT” Oktay Dönmez
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Hikaye Anlatımı.
Güz Dönemi Ders: BTÖ 716-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Hatice ÇIRALI Kaynak: Rouse III,
Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
Tasarım Aşamaları.
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
Game Design Theory and Practice
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
STORYTELLİNG (Hikaye Anlatımı)
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Game Design Theory and Practice
3.
ELEMENTS OF GAMEPLAY İyi bir oyun ortaya çıkarmada tasarım elemanları nelerdir? ELEMENTS OF GAMEPLAY Tabi ki bu soruya kesin bir cevap yoktur. Tasarımcılar.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Quest Atlantis Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamları Kullanan Eğitsel Bir Bilgisayar Oyunu Örneği: Quest Atlantis Projesi Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları
Oyun Mekanikleri & Elementleri
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
HİKAYE ANLATIMI.
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
FOCUS.
Windows adası os2 Hazırlayanlar: Azize Sertkaya Yasemin Dönmez Şaylan Durum Ali Bayandur Fatih Onur Yüler.
The Value of Serious Play
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
GELECEKTEKİ SINIFLAR.
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
Bilgisayar aritmetiksel mantıksal işlemler yapabilen, bilgi depolayan, hatasız ve hızlı işlem yapabilen bir cihazdır.
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları Dersi Grup Projesi Hazırlayan: Grup HIZLI ve ÖFKELİ Gülsüm KARABAĞLI Anıl ŞAHİN Sertaç KARATEKE.
CASE STUDY 8: Managing Volume
BRAİLLE YAZI SİSTEMİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
BTÖ 716 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Ömer DEMİR Bahar Eğitim-Öğretim Dönemi Hacettepe Üniversitesi.
Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur.
GTA III Oyun Analizi Hasan Tanış.
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
Game Design Theory And Practice
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Ders: BTO719 Eğitsel Oyun Tasarımı
MOBİL CİHAZLAR İÇİN ETKİLEŞİMLİ E-KİTAP GELİŞTİRME
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sunum transkripti:

Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Hakan TÜZÜN Hacettepe Üniversitesi- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Hazırlayan: Ayça FİDAN

İçerik Tasarımcının Hikayesine karşı Oyuncunun Hikayesi Hikaye Anlatma Yolları Oyun Dışı Oyun İçi Dış Materyaller Oyun Hikayeleri

Bilgisayar Oyunlarının Hikayelere İhtiyacı Var mıdır? Oyunların hikayelere ihtiyacı yoktur. Ama; oyunlarda hikaye kullanımı oyunu daha güçlü kılabilir. Bazı oyunlarda hikaye oyunun önemli bir parçasını oluşturur.

Tasarımcının Hikayesi Çoğu oyun tasarımcısı oyunun hikayesini önceden kurgulanmış olaylar serisi olarak tasarlar. Bu olaylar oyuncunun oyundaki eylemlerine göre değişmeyen, statik bir yapıdadır. Oyunun hikayesinde kısmen; oyuncunun yapması gereken görevler verilir. Hikayeler çoğunlukla oyuncunun başarısı veya başarısızlığıyla sonuçlanır. Bazı oyunlarda hikayenin dallanmasına izin verilir, fakat yine bu dallanmalar da tasarımcı tarafından önceden belirlenir.

Oyuncunun Hikayesi Oyunda; Oyuncunun en çok dahil olduğu Oyuncunun kararlarının oyunun kaderini belirlemede en çok etkisinin olduğu Oyuncuyu başarıya ya da başarısızlığa götüren her seviye/bölüm için geliştirdiği stratejiler Diğer oyunculara anlatacağı başarı hikayeleri (başkalarına ilginç gelmese de kendisi için muhteşem bir başarıdır)

Tasarımcının Hikayesi İdeal Hikaye Oyuncunun Hikayesi Tasarımcının Hikayesi İdeal hikaye Böylece oyuncuların oyunun niteliklerini değiştirmeden oyunun hikayesine gerçek bir etkisi olabilir.

Hikaye Anlatma Yolları Tasarlayacağımız oyunun hikayesini anlatmak için kullanılacak çeşitli yöntemler var ve bu yöntemleri belirleyen unsurlar ise; Anlatmayı düşündüğümüz hikayenin türü Kullanılacak teknoloji Gameplay

Hikaye Anlatma Yolları Oyun dışında Oyun çalışıyorken fakat oyuncu oyunu oynamaya başlamadan ya da kontrolü kaybettiğinde Cut-scenes, metin, görüntü, ses Oyunun içinde Oyuncu oyunu oynarken Metin, seviye, diyalog, nonplayercharacter davranışları, Dış materyaller Oyun haricinde farklı bir formatta gelen

Oyun Dışı Cut-scenes: Oyuncunun karakteri üzerinde kontrolünü kaybetmesi sonucu herhangi bir görüntünün devreye girmesi (https://www.youtube.com/watch?v=ECHiQ9GtdL8) Hikayenin oyuncu ile iletişim kurması amacıyla kullanılır Sinematik teknikleri içerir 2 ya da 3 boyutlu ortamlarda, kesinti veya kamerayı bir taraftan öbür tarafa çevirme süresinde(180 derece kuralı) uygulanır. Metin: Oyunun hikayesi anlatılırken veya oyunculara yaklaşmakta olan görevle ilgili bilgi verilirken kullanılır. Metin bütün ekranı kaplayabilir Oyuncunun okuma hızına göre ekranda kaydırılabilir

Oyun Dışı Görüntü: Ses: Oyunda herhangi bir bölgenin haritası Karşılaşılacak zorluklarla ilgili görüntüler Oyuncuların başarıyla tamamladığı bölümü özetleme Genelde metinle kullanılır Bazen çizgi roman teknikleri kullanılır Ses: Diyaloglar, yönlendirmeler sadece ses kullanılarak verilebilir Oyuncu ile etkileşim yok, tek etkileşim oyuncunun okumak veya görmek, dinlemek istemediği durumlarda hikayeyi geçip oyuna dönmesi (skip)

Oyun İçi Oyuncu, oyun karakteri üzerindeki kontrolünü oyun süresince kaybetmez. Metin: Yönlendirmeler, ipuçları, duvar yazıları, oyuncuların okuması için etrafa bırakılan kitaplar… Seviye ayarları: Hikayesi olsun olmasın bütün oyunlarda kullanılan bir teknik Metinlerle oyunu anlatmak yerine oyuncuların kendilerini keşfetmesi Diyalog: Oyuncu olmayan karakterlerle (NPC) diyalog Diyalog etkileşimli ya da etkileşimsiz olarak kurulabilir. NPC Davranışları: NPC’ler sadece oyuncu ile konuşmamalı, hikayeye uygun eylemlerde de bulunmalılar. Oyuncu hiçbir zaman oyunda kontrolünü kaybetmediği için bazen hikayenin bir kısmını kaçırabilir

Oyun Hikayeleri Oyun hikayesi doğrusal olmamalı Oyunda çok fazla karakter olmamalı Oyunda çok fazla cut-scenes kullanılmamalı Oyuncunun etkileşim için oyun oynadığı unutulmamalı Hikaye oyuncuya oyunda bazı özgürlükler tanımalı Kiminle konuşup kimleri es geçebileceğine, bazı yazıları okuyup bazılarını okumadan geçmeye Hikaye sık sık tekrarlanmamalı Oyuncu kendini oyunun içinde hissedebilmeli Oyuncu ilginç ve şaşırtıcı karakterlerle karşılaşmalı

Oyun Hikayeleri Hikaye oyuncunun oyun oynama isteğini desteklemeli Oyunun hikayesi oyuncuya istediği düzeyden başlamasına izin vermelidir Kolay, orta, zor Hikaye anlatımında arka plan detayları abartılmamalı Hikayenin bütün detayları verilmemeli Küçük ipuçları verilerek spekülasyonlara açık tutulmalı Oyuncular ne olacağı konusunda kendi yorumlarını yapmalı Hikaye, kullanılan teknoloji ve oyun mekaniği ile uyumlu olmalıdır.

Kaynakça Rouse III, R. (2005). Game design: Theory and practice (2nd ed.). Wordware Publishing