Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hasan Hüseyin Savaş EPİAŞ Genel Müdürü
Advertisements

1=) “CE” İŞARETİ  “CE” işareti Fransızcada Avrupa normlarına uygunluk anlamına gelen “Conformite Europeenne” sözcüklerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Program Tasarım Modelleri
Pazarlama Çevresi.
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Çağdaş Yaklaşımlar
Makro İktisat.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
PAZARLAMA NEDİR? Hedef tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden tahmin ve tespit etmek daha sonra bunları karşılamak (tatmin etmek) yoluyla işletme.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Günümüz de Pazarlamanın Değişen Yüzü:
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi
MAL KARARLARI.
YONT ’TEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE İKTİSAT YAPISI
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Pazarlama Planlaması.
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
Henry Ford dindar bir adam
DİNİ REHBERLİĞİ GEREKLİ KILAN NEDENLER
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
TÜRKİYE’DE EKOLOJİK TARIM
Program Tasarım Modelleri
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Bölüm 8. Hedef Pazar Seçimi
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama ve Marka Yöneticisi
KAPİTALİZM VE MODERNLİK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Çevre Yönetim Sistemi
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1 1.aşama-üretim anlayışı: Üretimde kıtlığın olduğu ve üretimi odaklı bir anlayıştır. Üretimin verimliliğin artırılmasıyla yükseltilmesi önceliklidir. Satıştan doğan kar amaçlanmaktadır. (1.Dünya Savaşı,1929 Ekonomik Buhranı) 2.aşama–satış anlayışı: Üretim artarken, talebin yetersiz olduğu bir dönemdir. Talebin arttırılmasında reklamdan yararlanma yolları aranmaktadır. Satıştan doğan kar hedeflenmektedir. (2.Dünya Savaşı) 3.aşama- pazarlama anlayışı: Rekabetin arttığı, tüketici istek ve ihtiyaçlarına odaklanılmakta, pazarlama bileşenleri araç olarak kullanılmaktadır. Tüketicinin tatmini önemsenmiştir.

Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-2 4.aşama-sosyal pazarlama: Tüketici istekleri ve toplumsal refahına odaklanılmıştır. Toplumsal tatmin amaçtır. Pazarlama faaliyetlerinin toplumsal değerlere ve etik ilkelere uyumlu olması sosyal sorumluluk anlayışıyla ilişkilidir. 5.aşama-global pazarlama: Küreselleşme çabalarının hız kazandığı, bilişim teknolojilerinin geliştiği bir dönem olup, dünya tüketicilerinin istek ve ihtiyaçlarına odaklanılmıştır. (İslamoğluA.H.,2006.Pazarlama Yönetimi. Beta.İstanbul)

Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler-3 Hakim süre 1.Aşama 1930 öncesi 2.Aşama 1930-1950 3.Aşama 1950-1970 4.Aşama 1970 sonrası 5.Aşama 1980-+ Odak   Araç Amaç Üretim Verimlilik Satıştan doğan kar Reklam Tüketici istek ve gereksinimleri Pazarlama Bileşenleri Tüketici tatmininden doğan kar Tüketici istek ve gereksinimleri ve toplumsal refah Pazarlama Bileşenleri Toplumsal Sorumluluk Dünya tüketici istek ve gereksinimleri ve toplumsal refah Toplumsal tatminden doğan kar Anlayış Satış Sosyal Pazarlama Global

Pazarlama süreci-1 Üreticinin öncelikle pazardaki istek ve gereksinimleri belirlemesi Malın tanımlanması Malın geliştirilmesi Deneme üretimi Pazarda test edilmesi Üretim Pazarlama stratejilerinin ortaya konulması Satış faaliyeti Satış sonrası değerlendirme

Pazarlama sorunlarına yaklaşımları (İslamoğlu,2006) 1.İşlevsel yaklaşım Pazarlama sorunlarının araştırılmasında gruplandırılmış pazarlama faaliyetlerinin incelenmesi gerektiğini ortaya koyar. Ancak çevresel etkileri gözardı ettiği için yetersizdir. 2. Yönetsel yaklaşım Yaklaşım, pazarlama yöneticisinin pazarlama faaliyetlerini planlarken, aynı zamanda sorunlar, nedenler ve çözümleri hakkında da doğru karar almasının önemine odaklanmaktadır. 3.Sistem yaklaşımı Pazarlama sorunlarının nedenleri araştırılırken, çevre faktörleri ve ilgili diğer olaylarla bağıntılar ortaya konularak çözüm aranmalıdır.