Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ"— Sunum transkripti:

1 ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dr. Öğr. Üyesi Murad Canbulut

2 İletişim Bilgileri E-mail: murad.canbulut@altinbas.edu.tr
Ofis: Gayrettepe Sosyal Bilimler Yerleşkesi 8. Kat-806 Dersin web sayfası: ISL 561

3 DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Sayı % Derse Katılım 14 20 Ara sınav 1 30 Final sınavı 50 Toplam 100 ISL 561

4 PAZARLAMA NEDİR? ISL 561

5 ISL 561

6 ISL 561

7 Pazarlama Müşteri ilişkilerini karlı bir şekilde yönetmektir. Karlı müşterileri bulma, şirkete bağlı tutma ve alımlarını arttırma bilim ve sanatıdır. Ürünlerin üreticilerden tüketicilere doğru akışını sağlayan işletme faaliyetleridir. Kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun şekilde değişimi sağlamak üzere; malların (ürünlerin), hizmetlerin ve fikirlerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtımını ve tutundurulmasını planlama ve uygulama sürecidir. 4P ISL 561

8 PAZARLAMA Soru: Neden sizi tercih etmeye devam etsin?
Mevcut müşterilerle uzun vadeli ilişki kurmak. Soru: Neden sizi tercih etmeye devam etsin? Yeni, potansiyel müşteriler için değerli sunumlarda, vaatlerde bulunmak. Soru: Rakiplerden farkınız ne? Müşteriye diğerlerinden farklı ne vaat edebiliyorsunuz? ISL 561

9 PAZARLAMA İnsan ihtiyaç ve isteklerini tatmine yöneliktir.
Video: Faaliyetlerden oluşur ve uzun vadeli bir süreçtir. İnsanlar ve örgütlerden oluşan bir sistem tarafından yapılır. Ürün, hizmet veya düşünceler (fikir) konu olur. (Somut ve soyut) Soru: Apple’ın marka değeri sizce ne kadar olabilir? Soru: Swarm ve benzeri uygulamalarda yerlerin puanlaması hangi kriterlere göre yapılıyor? Planlanmalı, örgütlenmeli, koordine edilmeli ve denetlenmelidir. ISL 561

10 BAZI KAVRAMLAR Ürün; bir ihtiyaç veya isteği karşılayan; pazarın dikkatine, kullanımına veya tüketimine sunulan herhangi bir tekliftir. İhtiyaç; herhangi bir şeyin yokluğunun insanın iç dünyasında yarattığı gerilim, rahatsızlık ve mahrumiyet durumudur. İhtiyaç tatmin edilmedikçe kişi mutsuz olur. Bu nedenle ihtiyaçlar, tüketicileri harekete geçirir. (Pazarlama ve yalancılık(!) - Modern hayat ve tüketim) Fizyolojik (yeme, içme), güvenlik (düzeni koruma, iş garantisi), sosyal (bir gruba ait olma, benimsenme, arkadaşlık), saygı (kendine saygı, itibar, saygınlık), kendini geliştirme ve kanıtlama (nirvana ) (bknz. Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi) ISL 561

11 BAZI KAVRAMLAR İhtiyaçlar, soyut; istekler, somuttur.
İstek; hissedilen ihtiyacı tatmin etmek için tercih edilendir. İhtiyaçlar, soyut; istekler, somuttur. Talep; karşılığında istenen parayı ödeyebilme yeteneği (alım gücü) ile desteklenen, belirli ürünler için duyulan istektir. Örnek: Karnınız acıktı. Hızlı şekilde bu ihtiyacı karşılamak için köfte yemek istiyorsunuz. Cebinizdeki 10 TL ile sanayideki meşhur Ahmet Usta’da köfte yiyorsunuz.  ISL 561

12 BAZI KAVRAMLAR Tüketici; son kullanım amacı ile mal ve hizmetleri satın alan, kullanan veya tüketen kişi veya örgütsel birimdir. Müşteri; belirli bir mağaza ve işletmeden sürekli alışveriş yapan kişi. Her tüketici müşteri değildir; ancak her müşteri tüketicidir. Değer; müşterinin ne aldığı ve bu aldığı şey karşılığında ne verdiği arasındaki orandır. Müşteri, kendisine en çok değer sağlayacağını umduğu sunumlar arasında bir seçim yapar. ISL 561

13 PAZARLAMA DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ (1)
1. Üretim Odaklı Dönem Üretim arttırılması, maliyetlerin düşürülmesi, kitlesel dağıtılması. «Her üretim, kendi talebini yaratır.» «Ne üretirsem onu satarım.» Henry Ford: Siyah olmak kaydıyla, müşteriler satın alacakları arabanın rengini seçebilirler. 2. Ürün Odaklı Dönem Kalite, performans, yeni özellikler. «İyi ürün kendini satar.» «Daha iyi bir fare kapanı yaparsanız, dünya ayağınıza gelir.» ISL 561

14 PAZARLAMA DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ (2)
3. Satış Odaklı Dönem Üretmek değil, satmak en önemli sorun. Hırslı, saldırgan satış kampanyaları. Satıcının ihtiyacı ön planda. «Ne üretirsem onu satarım, yeter ki satmasını bileyim.» 4. Pazarlama Odaklı Dönem Tüketici odaklı hareket. Tüketici istek ve ihtiyaçlarının tatmin edilmesi. «Müşteri velinimetimizdir.» «Müşteri kraldır.» ISL 561

15 PAZARLAMA DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ (3)
5. Toplumsal (Sosyal) Pazarlama Odaklı Dönem Çevre hassasiyeti, kaynakların tükenmesi, açlık, fakirlik, savaşlar. Pazarlama ve müşteri-toplum uzun vadeli çıkarları arasındaki ilişki. Sorumlu ve sürdürülebilir (sustainable) tüketim. Müşteri tatmini ve tüketici ve toplumsal refahın korunması ve arttırılması. ISL 561

16 PAZARLAMAYA ETKİSİ OLAN GELİŞMELER
Küreselleşme, krizler ve iş hayatı. Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler; robotlar, drone, yapay zeka, kripto paralar Sosyal medyanın gücü. Pazardaki güç dengeleri değişimi. Tüketici gruplarındaki değişimler (Y, ; Z, ) Artan etik ve sosyal sorumluluk talebi. Örn; Amazon, Tesla, Boston Dynamics, iç savaşlar, TL değer kaybı, ABD-Çin ticaret savaşı, Brexit, Monsanto, organik gıda talebi. ISL 561

17 HAFTANIN ANAHTAR KELİMELERİ NELER?
ISL 561


"ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları