Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Atatürk’ün Müzik İle İlgili Sözleri
Advertisements

Sanat ve Sanat Dalları Hazırlayan:İ.Uhut.YILDIZ
SANAT VE SANAT DALLARI HAZIRLAYAN:EMRE BOYUN
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
MÜZİK PERFORMANS ÖDEVİ
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
HAZIRLAYAN: Ece BAŞYAZICI
TÜRK EDEBİYATINDA HİKAYE
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
TÜRK HALK MÜZİĞİ.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
BAŞARI Kazanım: Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenleri belirler.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Sınıf etkinliklerine katılım ve görev paylaşımı
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÇEVREMİZDE NELER VAR? Kazanım: Okul ve çevresindeki eğitsel ve sosyal imkânlardan yararlanır. 9. Sınıf 2 nolu kazanım etkinliği.
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Prepared by Esra Alagöz.
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
KÜLTÜREL BİRİKİM Kazanım: Kültürel birikimin kişiliğine ve kariyerine katkılarını belirtir. 12. Sınıf 27 nolu kazanım etkinliği.
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Mevlana Celaleddin-i Rumi
BBY 156 Bilgi Erişim İrem Soydal
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
Hazırlayan songül zehiroğlu 6/A 41
SORU SORMA.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ. Serbest etkinlikler Talim Terbiye Kurulunun tarihli ve 75 sayılı kararıyla ilköğretim 1. kademe literatürüne girmiştir…
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YAŞIYORUZ YAZIYORUZ” DENİZ GÖKSU AYDAN AYKAÇ 16 Nisan 2011.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
SAYGI.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
 Geleneksel Türk müziği çalgılarını 4 grupta inceleyebiliriz. Vurmalı çalgılar: davul, def, darbuka, zil, kaşık, bendir Üflemeli çalgılar: kaval, zurna,
ÜLKEMİZDE GÖRÜLEN MÜZİK TÜRLERİ
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
ÇALGILARI TANIYALIM Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
EZGİ DENEMELERİ YAPALIM
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA
Programdan Sorular.
TÜRK EDEBİYATI EVRELERİ
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
İSTİKLÂL MARŞI MIZ Öğrenme Alanı: A. DİNLEME-SÖYLEME-ÇALMA
Sunum transkripti:

Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ FARKLI MÜZİKLER DE VAR Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ

Kazanım: D.2. Farklı türlerdeki müzikleri dinleyerek müzik beğeni ve kültürünü geliştirir. Etkinlik: Öğretmen öğrencilere günlük hayatlarında dinledikleri müziklerden sevdikleri şarkıların neler olduğunu sorarak derse başlar. Gelen cevaplar doğrultusunda şarkıların isimleri tahtaya yazılarak sınıfta paylaşılır. Öğretmen tahtaya yazılan bu şarkıların her birinin bir müzik türüne ait olduğu konusunda açıklamalar yapar. Öğretmen farklı müzik türlerini ayırt edebilmeleri için öğrencilere örnek müzikler dinleteceğini belirtir.

Öğrencilere yurdumuzun çeşitli bölgelerine ait Türk Halk Müziği örnekleri (Karadeniz/horon, Ege/zeybek, İç Anadolu/bozlak vb.) dinletilir ve hangi bölgelere ait olabilecekleri sorulur. Düşünceler sınıfta paylaşılır. Öğretmen gerekli tamamlamaları yapar.

Öğrencilere klasik Türk müziğine ait seviyeye uygun sözlü ve enstrümantal şarkı örnekleri dinletilir. Duygu ve düşünceler sınıfta paylaşılır. Öğretmen gerekli tamamlamaları yapar.

Öğrencilere Türk pop müziği eserlerine ait seviyeye uygun pop müzik şarkı örnekleri dinletilir. Duygu ve düşünceler sınıfta paylaşılır. Öğretmen gerekli tamamlama­ları yapar.

Öğrencilere bazı müziklerin, insanlar üzerinde oluşturdukları etkiler sebebiyle sadece ait oldukları ülkelerde değil diğer ülkelerin insanları tarafından da sevilerek dinlendiği, çalındığı ve söylendiği anlatılır. Bu tür müziklere uluslararası müzikler dendiği belirtilir. Öğrencilere jazz, rock ve klasik Batı müziğine ait örnek eserler dinletilir. Konu ile ilgili duygu ve düşünceler sınıfta paylaşılır.

Hangi türe ait olduklarını tartışın

Değerlendirme Öğrencilerinizin; derse katılım, müzik türlerini doğru şekilde ayırt etme ve sorulan sorulara doğru cevaplar verme bakımından performanslarını değerlendiriniz. Öğrencilerinizi derse katılmaları, sorulara konuya uygun ve mantıklı cevaplar vermeleri için teşvik ediniz.