Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ

2 İnsan, duygularını, düşüncelerini, gereksinimlerini sözlü (verbal) ve sözsüz (non-verbal) olmak üzere iki temel yolla iletmeye çalışır. Sözlü iletişim, kişilerin yazdıkları ve konuştukları sözcüklerle olur. Sözsüz iletişim ise, ses tonu, bedenin duruşu, yüz ifadesi, mimikler, ağlama, gülme, dans etme, şarkı söyleme, giyim, kullandığı takılar, okuduğu gazete, oturduğu semt vb. özellikleri içerir.

3 Sözlü İletişim Sözlü iletişim, İnsanın duygu, düşünce, izlenim ve tasarımlarını sözle bildirmesidir.Dil ve dil ötesi olmak üzere iki kısma ayrılmaktadır. İnsanların karşılıklı konuşmaları, dille iletişimdir. Dil ötesi iletişim, sesin niteliği ile ilgilidir; ses tonu, sesin hızı, şiddeti, hangi kelimenin vurgulandığı, duraklamalar vb özelliklerdir.

4 Sözsüz İletişim Duyguları, düşünceleri ifade etmede başvurulan, konuşulan ve yazılan kelimelerin dışında kalan tüm vücut hareketlerini, mekan kullanımını, kişiler arası sosyal mesafeyi, fiziksel özellikler ile ilgili tüm uygulamaları içeren bir iletişim türüdür.

5 Gerçek niyet ve duygular, sözsüz iletişim yoluyla daha iyi anlatılır.
Ne söylendiği değil, nasıl söylendiği önemlidir. İnsanlar arasında iletilen mesajların %55’i sözcük yollarla iletilmekte, üçte ikisinde de söylenen sözlerle sözsüz mesajların birbirine zıt olduğu belirtilmektedir.

6 Beden Dili Sözsüz iletişime “beden dili” de denir. Yüz ifadeleri duyguları yansıtır. Komedyen ve mim sanatçıları, çeşitli duygu ve davranışları sözsüz olarak anlatabilirler. Heyecan anında,bedensel değişmeler meydana gelir. Örneğin kaygı yaşayan bir kişi, çarpıntı hisseder, deride renk değişikliği olur, solunum hızlanır, elleri titrer, yerinde duramaz, el ve yüz hareketleri değişir.

7 Ellerin oğuşturulması, kaygı (anksiyete), huzursuzluk, sabırsızlık gibi duyguları aktarır. Ayak sallama, kaçma arzusunu ifade eder. Bedenin duruşu, bireyin diğer kişilerle ilgili duygularını yansıtır. İnsan sözlerini seçebilir, kontrol edebilir ancak, sözsüz davranışını her zaman kontrol edemeyebilir. Bu nedenle, sözsüz davranışlar çoğu kez bireylerin gerçek daha iyi iletir.

8 İletişimde başarısızlığın temelinde yeterli dinlemeyi bilmeme,sözlü ve sözsüz mesajları,duygusal zekayı etkili kullanamama, ve mutsuzluk vardır.


"İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları