MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tarih Bilimleri.
Advertisements

SANAT VE TARİH MÜZESİ.
ŞALPAZARI ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
"Schools PRomoting INtercultural competence through Games"
ETKİNLİĞİ HAZIRLAYANLAR
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE BOSAV İŞBİRLİĞİ OLANAKLARI.
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
DEĞERLER EĞİTİMİ MART AYI (SEVGİ).
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Uygarlık nedir? Uygarlık ve Çağdaşlık Bilgilendirme
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Müze Nedir?.
21. Yüzyıl becerileri.
TÜRKİYE’ DE MÜZECİLİK VE MÜZECİLİK TARİHİ
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
Arşiv Türleri ve Arşivcilik/Belge Yönetimi
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi
SANAT ETKİNLİKLERİ Sanat eğitimi çocukların gelişimine uygun oyuncak seçme gibi bir mantıkla düzenlenmelidir. Oyuncak alırken oyuncağın çocukların gelişimine.
BAYBURT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ.  Bir Hayatboyu Öğrenme Programı Girişimidir.  Comenius Faaliyetidir.  Ocak 2005’te başlamıştır.  Ülkemiz.
YABANCI DİLLER TOPLULUĞU
BEŞİKTAŞ HALK EĞİTİM MERKEZİ
SANAT EĞİTİMİ.
Neler Öğreneceğiz ? eTwinning projeleri nedir ?
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
Altında ğ Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlü ğ ü Altında ğ Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlü ğ ü EUROPEAN TERR İ TORY OF CULTURE.
OSMAN HAMDİ BEY ÜLKEMİZE MÜZECİLİK.
ZAMANDA YOLCULUK YAPMAK İSTER MİSİNİZ?
BİLGİSAYAR NEDİR?.
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 1: Giriş ve Kültürel Miras Arş. Gör. Tolga Çakmak.
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi Alev AyaokurTolga Çakmak Müzelerde Bilgi Hizmetleri: Müze Eğitimi, Müze kütüphaneleri.
Etnoğrafya Müzesini Geziyoruz
Sembolik Düşünce Nedir
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
Türkiye' de Müzecilik ve Osman Hamdi Bey
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GEZİ ALANLARI VE GÖZLEM
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
TARİHİ ÇEVRE VE MÜZE BİLİNCİ
GEZİLECEK YERLERİ CN Tower, 553 metre uzunlukta dünyanın ikinci en yüksek kulesidir. Kanada'da yer alan bina Ontario'daki Toronto şehrinde bulunmaktadır.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Resimle İlgili Meslekler
Çocuk müzeleri Birlikte oyna… Birlikte öğren… Birlikte oyna…
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
CHICAGO ÇOCUK MÜZESİ EĞİTİM DEPARTMANI VE FAALİYETLER
Müzede Yaratıcı Drama.
SANATLAR VE MÜZE. Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
BÖLÜM HAKKINDA 2004 yılında kurulan bölümümüzde; dilin bir araç olarak kullanıldığı sözel anlatımlar, geleneksel gösteri sanatları, toplumsal uygulamalar, festivaller.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Programdan Sorular.
Müze Nedir? Sanat ve bilim eserlerinin veya sanat ve bilime yarayan nesnelerin saklandığı, halkagösterilmek için sergilendiği yer veya yapılara müze denir.Müzeler,
Sunum transkripti:

MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI

MÜZE Kültürel değer taşıyan unsurlardan oluşan bir bütünü, türlü biçimlerde korumak, incelemek, değerlendirmek ve özellikle halkın beğenisinin yükselmesine katkıda bulunmak ve “eğitim” maksadıyla sergilemek amacıyla toplum yararına kurulan ve sürekli yönetilen kurumdur. (ICOM)

MÜZE EĞİTİMİ Sadece okul çağındaki çocukları değil, toplumun her yaştan ve kesimden bireyini kapsayan, yaşam boyu devam eden ve o toplumun tüm birikimini yansıtan müzeler bünyesinde gerçekleştirilen eğitimdir. Müze eğitimi bireyin sadece müzede geçirdiği zaman ile sınırlı kalmaz, müze sonrası aktiviteler ve kazanımlarla devam eder. Bu sebeple müzeler vasıtasıyla, sadece öğrenci değil, halk eğitimi ile de toplumsal bir aydınlanma gerçekleştirilir.

Çağdaş Müzecilik anlayışını benimseyen müzeler, toplumla bağ kuracak, müze – okul işbirliğini sağlayacak ve yürütülecek, eğitimi programlayacak eğitim Bölümlerini kurmuşlardır. Günümüzde sadece gelişmiş ülke müzeleri değil,gelişmekte olan pek çok ülke müzesi de Eğitim departmanları kurmakta ve müze eğitimi faaliyetlerine önem vermektedir.

DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ - ÖRNEK UYGULAMALAR - Bazı dünya müzelerinin eğitim faaliyetlerinden örnekler: * Brooklyn Çocuk Müzesi - ABD * Melbourne Victoria Müzesi – Avustralya * Chicago Çocuk Müzesi - ABD * Ulusal Fotoğrafçılık, Film ve Televizyon Müzesi / Ulusal Medya Müzesi - İngiltere * Washington Ulusal Sanat Galerisi - ABD * V & A Çocukluk Müzesi - İngiltere

BROOKLYN CHILDREN’S MUSEUM BROOKLYN ÇOCUK MÜZESİ - ABD

ÇOCUK MÜZESİ Doğrudan içinde çocukların Etkinlikte bulunabileceği bu müzeler, Çocuklar için kurulmuştur. Çocuk müzelerinde koleksiyon çok çeşitli olabilir. Bir çocuk müzesinde amaç, koleksiyonu çocuklar ile birlikte oluşturmak, çocuklara sıkılmayacakları bir oyun ve eğitim ortamı sağlamaktır.

BROOKLYN ÇOCUK MÜZESİ EĞİTİM DEPARTMANI VE FAALİYETLER Müze Eğitim Departmanı eğitim faaliyetlerinde; Uygulamalı Programlar Öğrencilerin Yapabilecekleri Çeşitli Aktiviteler Dünya Kültürü ve Doğa Bilimleri ile ilgili aktiviteler uygulamaktadır. Müze okulun kendi müfredatıyla bağlantılı eğitim programlarını da okula önermektedir.

EĞİTİM DEPARTMANI FAALİYETLERİ Okul gruplarının gezilerinin planlanması Erken çocukluk dönemi programları Doğa Bilimleri Programları Kültürel Programlar Koleksiyon merkezli programlar Özel ihtiyaçlara yönelik programlar Sanat programları Koleksiyon merkezli sanatsal atölye çalışmaları Sınıf ve öğretmen araçları temini Görsel sanatlar, sözel sanatlar ve sosyal çalışma paketleri Bilimsel paketler Profesyonel gelişim için atölye çalışmaları

BROOKLYN ÇOCUK MÜZESİ EĞİTİM PROGRAMLARINDAN BAZI ÖRNEKLER Sesleri Keşfetme: Öğrenciler hangi ses nasıl ortaya çıkıyor ve nasıl duyuluyor bunu öğrenirler. Hayvanlar ve Aktiviteler: Bu aktivitede öğrenciler kumun içindeki nesneleri avlayıp bunları müze koleksiyonundaki yerlerinde bulmaya çalışırlar. Evim Güzel Evim: Çocuklar insanların neden bir barınağa ihtiyacı olduğunu araştırır ve hayvanların barınaklarını koleksiyonda görme fırsatı bulurlar. Doğa Bilimleri İlginç Lifler: Doğal bitkisel lifler ve bunlardan değişik ve ilginç yollarla faydalanma, bunları sınıflandırma aktiviteleri yaparlar. ... Kaya Araştırmacıları: Bu etkinlik boyunca öğrenciler kaya ve mineralleri öğrenip birer jeolojist haline gelirler. Eski Akdeniz: Öğrenciler bu aktivitede batı medeniyetlerinin uzak geçmişe olan etkilerini keşfetmeye yönelik düşünceler geliştirirlerler. Erken Amerika’nın Kökleri: Öğrenciler 19.yüzyıl şehrine ait çeşitli kartlar, belgeler, mektuplar ve fotoğrafları, 19 yy’ dan yiyecek kaplarını yakından inceleyerek fikirler edinirler. Bu programlar müfredata göre çeşitlilik göstermektedir.

MELBOURNE VICTORIA MUSEUM MELBOURNE VICTORIA MUSEUM AVUSTRALYA

MELBOURNE VICTORIA MÜZESİ EĞİTİM DEPARTMANI VE FAALİYETLER Müze eğitim departmanı eğitim faaliyetlerinde müfredata göre hazırlanmış eğitim paketlerine ağırlık vermektedir. Örnek Eğitim Paketi: “Bugs Bugs Bugs” (Böcekler) Konu: Böcekler ve doğal ortamları Böcekler hakkında genel bilgi Bilimsel çalışmalar Sosyal aktivite ve müzik faaliyetleri Drama ve yaratıcılık faaliyetleri Böcek konulu resim – iş çalışmaları (Sanatsal Faaliyetler)

ÖRNEK: DRAMA VE YARATICILIK FAALİYETLERİ CANLANDIRMA KONU: Suda yaşayan Böcek Bazı böcekler suda yaşayabilmektedir. Buna adapte olmuşlardır.Acaba nasıl? Çocuklardan suda yaşayan bir böceği canlandırmaları ve grubun da bunun hangi böcek olduğunu tahmin etmeleri istenir. CANLANDIRMA KONU: Bir tırtıl nasıl kelebeğe dönüşür? Tırtılın kelebeğe dönüşümü çocuklara anlatıldıktan sonra, çocuklardan bunu sırayla kendilerince canlandırmaları istenir.

CHICAGO CHILDREN’S MUSEUM CHICAGO ÇOCUK MÜZESİ ABD

CHICAGO ÇOCUK MÜZESİ EĞİTİM DEPARTMANI VE FAALİYETLER Müzenin eğitim departmanı; okul öncesi çocuklar ile 6 – 12 yaş grubu öğrencilere, oyunla öğrenme ortamları Yaratmayı hedeflemektedir.Müze çevre şehir ve okullarla iletişim halindedir. Koleksiyon ve Eğitim Faaliyetleri: Yaratıcılık Labratuvarı Dinazorlarla Yolculuk Ağaç Evlerle Yolculuk Büyük Arka Bahçede Eğlence Güvenli Oyun Su Yolu Uçan Çocuk Sanatla Dolu Galeri Yabancı Dil Öğrenimi Yapı Tasarımı