HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

HEMŞİRELİK ÇALIŞTAYI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
YOĞUN BAKIM HİZMETLERİ
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZEL DAL HEMŞİRELİK SÜRECİ; 5 YILLIK FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI
ÇALIŞAN SA Ğ LI Ğ I B İ R İ M İ Akdeniz Üniversitesi Hastanesi.
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
BAŞHEKİMLERİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBESİ  Çalışma hayatı süresince bilgi, beceri ve verim düzeyini yükseltici plânlı eğitim etkinlikleridir.  Çalışma.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KULAK BURUN ve BOĞAZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİNİK MİKROBİYOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
EVDE HASTA BAKIMI.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PSİKİYATRİ ANABİLİM DALI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ AD
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
ANESTEZİ TEKNİKERLİĞİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Kamu Hastaneleri Birliği
Destek Eğitim Odaları.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Anabilim Dalı ismi eklenecektir.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Mezunlarımızın İş İmkanları Nelerdir?
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
AMELİYATHANE HEMŞİRELİĞİ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İÇ HASTALIKLARI AD İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Sunum transkripti:

HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 2013 01.01.2019

SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 01.01.2019

1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 2 (29) 1 2 (30) Yoğun Bakım 1 (12) - Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Ayaktan Tanı- Tedavi Ünitesi 1 (1) 1(1) Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 1 (3) 01.01.2019

2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 1 - Servis 11 Yoğun Bakım 15 Ayaktan Tedavi Ünitesi Poliklinik Diğer 4 TOPLAM 33 * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb 01.01.2019

Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı BİRİM ADI Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Yönetim - 1 3 Servis 2 Yoğun Bakım Ayaktan Tanı-Tedavi Ünitesi Ameliyathane Perfüzyonist Poliklinik Tetkik Birimi Amlyhn Malz Sor. Diğer Toplam 10 01.01.2019

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 1 3.03 ÖNLİSANS 4 12.12 LİSANS 24 72.72 YÜKSEKLİSANS TOPLAM 33 100 SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 10 ( YBH, HEMODİYALİZ HEM.) 01.01.2019

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 5,71 2013 ⇨ % 5,88 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 0,41 2013 ⇨ % 0,90 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 01.01.2019

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELER N Ort. Std.S. Bu kurumda başarı ödüllendirilir 19 1,58 0,69 Ücret olarak yaptığım işin karşılığını aldığımı düşünüyorum 18 1,78 1,00 Bu kurumda çalışanlar, iyi işler yaptıkları zaman takdir edilir 1,89 0,88 Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum 2,00 1,14 Gereğinden fazla sayıda konu ile aynı anda ilgilenmek zorunda kalıyorum 1,11 Beni işimden uzaklaştıran gereksiz toplantılarla çok zaman kaybediyorum 3,33 1,19 Sorumluluklarıma paralel, yeterli yetkiye sahip değilim 3,47 1,17 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder 3,50 1,04 Çalışma arkadaşlarımla iyi geçinirim 3,56 0,98 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez 0,78 TOPLAM ÖLÇEK 2,69 0,57 01.01.2019

2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi HEMŞİRE Çok Yeterli Yeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Geliştirilmeye Çok İntiyacı Var Kendisi Yönetici n % Mesleki Temel İlkelere Uyum 19 63,3 11 36,7   17 56,7 12 40,0 1 3,3 Profesyonel Davranış 16 53,3 2 6,7 15 50,0 14 46,7 İletişim ve İşbirliği 50 1,0 3 Hasta Bakımı 13 43 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 18 60,0 Eğitim ve Danışmanlık 7 23,3 8 26,7 10,0 Araştırma Yönetime Katılma 6 20,0 10 33,3 5 16,7 GENEL 43,3 01.01.2019

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok Başarılı Başarılı Kendisi Yönetici n % İletişim 2 66,7 1 33,3 Profesyonel davranış 3 100,0   Kuruma/işe bağlılık Uygulama Kalite bilinci Vizyonerlik Memnuniyeti Sağlama Koçluk yapma Problem çözme Ekip Liderliği Yönetsel değişim GENEL 01.01.2019

2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun Memnun Kararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % 2012 (N:134) Tanıtım ve Bilgilendirme 55 41,0 59 44,0 12 9,0 5 3,7 3 2,2 İletişim ve İlişkiler 62 46,3 60 44,8 6 4,5 Bakım ve Tedavi 58 43,3 9 6,7 2 1,5 GENEL MEMNUNİYET 61 45,5 4 3,0 2013 (N:110) 43 39,1 48 43,6 11 10,0 2,7 46 41,8 52 47,3 5,5 1,8 3,6 47 42,7 10,9 Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak 01.01.2019

2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7: 2013 Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI N n % R% T% Basınç Ülseri (n:25) 874 186 21,3 24 12,9 2,7 Oral Mukozit (n:5) 199 22,8 3 1,5 0,3 Düşme (n:3) 638 73,0 0,5 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:0) 2451 0,0 Not: Anabilim Dalınızda bunların dışında izlediğiniz bir bakım ve tedavi indikatörü var ise diğer satırına ekleyiniz. Yoksa diğer satırını siliniz. 01.01.2019

2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı *CPR komitesi: 3 hemşire-eğitmen *Kardiyoloji Bakım standartları geliştirme grubu:2 hemşire İTF Hastanesine Bağlı - 01.01.2019

3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI EĞİTİMLERİN SAYISI Oryantasyon Eğitimi ⇨Yeni Atanan Olmadı Hizmet İçi Eğitimler ⇨Yapılamadı Sempozyum ⇨ Kurum dışı: 1 hemşire Kurslar ⇨ - (2 kurs-1 eğitmen) Öğrenci Eğitimleri: ⇨ 17 öğrenci Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetleri: 15 kursiyer hemşire (Yoğun Bakım Hemşireliği Sertifika Programı staj rehberliği yapıldı.)

3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI * Yapılan ve Destek olunan araştırmaların sayısı: 1 *Açık kalp ameliyatı olan hastalarda, Pre-Op ve Post-Op dönemlerde ağrıyı etkileyen faktörler. (devam ediyor) 01.01.2019

4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar .Yılbaşı kutlaması - 20 hemşire .Emekli olanlara veda toplantısı-20 hemşire (1 Hemşire, 1 Sekreter) .Vefat töreni (1 hemşire) Tüm Çapa Hemşireleri .Doğum günü, nikah töreni, bebek kutlamaları. Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: -yok 01.01.2019

01.01.2019

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 01.01.2019

Finansal Etkinlik Çalışması: Kalp Damar Cerrahisi Anabilim Dalı 5. FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Kalp Damar Cerrahisi Anabilim Dalı SERVİS ÜNİTELERİ Çalışma Tarihi: 10 -16 Mart 2014 Yatak Sayısı: 29 Yatan Hasta Sayısı: 26 Hemşire Sayısı:11 01.01.2019

TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi 31 (15 SUT) (16 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı 1953 (1094 SUT) (859 Kitapçık) Girişim Sıklığı Min: 1; Maks: 400 (IV enjeksiyon) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen 5.925 TL 4.319 TL (731İşlem) 1.605 TL (363 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam 6.228 TL 12.153 TL 01.01.2019

İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 1953 : 7 gün = 279 (Bir günlük işlem; 24 saat) 279 : 3 vardiya = 93 93 x 3 dk = 279 279 / 60 dk = 4 saat 39 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) 01.01.2019

YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 5. FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: 5.925 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = 5.925 TL x 52 hafta = 308.100 TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): 6.288 TL Ortalama Yıllık Gelir = 6.288 TL x 52 hafta = 323.856 TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): 4.319 TL Ortalama Yıllık Gelir = 4.319 TL x 52 hafta = 224.588 TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: 631.956 TL Fark: 407.368 TL (1.8 kat artış) 01.01.2019

KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 30 / 68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 113207 FATURA EDİLEN TUTAR: 700.494 TL AD TOPLAM GELİR: 2.351.862 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 29,7 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 4.319 TL x 52 hafta = 224.588 TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: 224.588 TL x 1 servis = 224.588 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : 631.956 x 1 servis = 631.956 TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 26,8 KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ 01.01.2019

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER YÖNETSEL PERFORMANS İnsan Kaynakları Yönetimi: ► Hemşire sayısındaki yetersizlik (Servis Ünitelerimizde 7,Post-Op YBÜ de 15 Hemşire ile çalışmaktayız) ► Hastabakıcı sayısındaki yetersizlik (Servis, Post.-Op.YBÜ, Poliklinik hizmetlerini ve Sekreterlik yazışmaları kuryeliğini, Toplam 10Hastabakıcı yapmaktadır). ►Yoğun iş temposu(hasta sirkülasyonunun fazla olması). 01.01.2019

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER ►Anabilim Dalımızda, Tıbbi Sekreter sayısının azlığı . ( 1adet Tıbbi sekreter, hemşirelerin kayıtları dışında her türlü kaydı yapmaktadır) ►Kurumumuz, Hemşirelerimize sorumluluk verip, yeterince yetki vermemektedir. Verilen yetkiler sorumlulukları karşılamamaktadır. ►Çalışma ortamı ve koşulları, hemşirelerimizde tükenmişlik sendromu geliştirmektedir. 01.01.2019

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER ► Kurumumuzda, Hemşireler kendilerini ilgilendiren kararlara katılamamaktadır. ►Kurumumuzda, hemşirelik dışında takdir tanıma ve ödül yönetimi,yapılmamakta, buda motivasyonumuzu ve Kuruma bağlılığımızı olumsuz etkilemektedir. Bu sorunlar elimizde olmayan ancak Kurumumuzun düzeltebileceği sorunlardır. 01.01.2019

Bakım ve Tedavi Faaliyetleri: 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Bakım ve Tedavi Faaliyetleri: ►Kurumumuzda, Hemşirelerimiz hasta merkezli değil iş merkezli çalışmaktadır. Yetki ve sorumluluklar diğer meslek gurupları ile de paylaşılmalıdır. ►Kurumda, kalifiye eleman eksiklikleri ( temizlik, yemek, tekstil yıkama güvenlik, gibi hizmetler) hasta memnuniyeti oranlarında düşüşlere neden olmaktadır. Özelleştirilen hizmetlere eleman alınmasında ve verilen hizmetin kalitesini ölçmede, kurumun hemşireler dışında denetimini yapacak yetkili idare amirlerine ihtiyacı vardır. 01.01.2019

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER ►Kurumumuzda; hasta bakımı için kullanılan alet, araç ve gereçlerin temininde son zamanlarda sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu sorunun çözümlenmesi için klinik gelirlerinin arttırılması gerekmektedir. 01.01.2019

Komite ve Komisyon Faaliyetleri: 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Komite ve Komisyon Faaliyetleri: ►Hastanemiz genelinde, hemşire sayısındaki yetersizlik nedeni ile, zamanımız kısıtlı olduğu için Komite ve Komisyonlarda görev alamamaktayız. Bu sorunun hemşire sayımızdaki artışla giderilebileceği düşünülmektedir. 01.01.2019

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ: ► AD Hemşire sayımızdaki yetersizlik ve iş yoğunluğu nedeni ile HİE programları yapılamamaktadır. ►Hemşirelerimiz; eğitim ve araştırma projelerini etik kurula kabul ettirmekte zorlanmaktadır, bu nedenle etik kurulda bir hemşire temsilcimiz olmalıdır. ►Hemşirelerimizin kongre, seminer, kurs gibi organizasyonlara katılabilmesi için, Kurumumuz biz hemşirelere finansal olanaklar sağlanmasında destek olmalıdır. 01.01.2019

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ: ►Sosyal komitemize, sayısal azlığımızdan dolayı destek verilememektedir. ►Sosyal sorumluluk faaliyetlerinde kliniğimiz dışında olanlara katılamadık. ►Kurumun kreş, servis aracı gibi sosyal olanaklarından 08:00-16 :00 saatleri arasında çalışanlar ve memurlar faydalanmaktadır. Hemşirelerimizin büyük bir bölümünün vardiya saatleri 08:00-20:00 //20:00-08:00 dir. Kurumumuz tarafından, Kreşin 7 gün 24 saat çalışması ve servislerin nöbet tutan hemşirelerin çalışma saatlerine göre ayarlanması sağlanmalıdır. 01.01.2019

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER FİNANSAL PERFORMANS: ►Kurumun, özendirici bir ücret Politikasının olmaması (Kurumda nöbet tutan-tutmayan, YBÜ de çalışan –çalışmayan gibi ayırım yapılmaksızın herkesin aradaki az ve farklı farklarla aynı performansı alması) hemşirelerin motivasyonlarını düşürmektedir. Bu durumun düzeltilmesi için REKTÖRLÜĞÜMÜZÜN adım atmasını bekliyoruz. 01.01.2019

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER ►Kurumumuzda, birçok hemşirelik işlevleri otomasyonda yer almamaktadır. ►Finansal Performansımızı arttırmak için, SUT kayıtlarının revize edilmesi gerekmektedir. 01.01.2019

01.01.2019

TEŞEKKÜRLER İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI BAŞHEMŞİRE UZM. HEM. GÜLSEREN ESER 01.01.2019